abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218476984
Hi!

Even een korte beginschets: ik heb een Sony platenspeler met bluetooth gekocht en momenteel hebben we een Sonos Beam gen 2 als soundbar voor aan de TV. Voor mijn platenspeler heb ik momenteel nog een klein setje speakers, maar dat is niet echt kwaliteit. Helaas heeft de huidige soundbar geen bluetooth.

Nou ben ik op zoek naar een upgrade. Zowel voor de TV als voor de platenspeler. De ideale situatie is er 1 waarbij ik een soundbar (met bluetooth) heb (voor de TV), een draadloze subwoofer en 2 achterspeakers. De bedoeling is dan dat deze zowel de TV als de platenspeler kan 'bedienen'.

Ik zit nog een beetje in de brainstorm/oriėntatiefase dus ik vroeg me een paar dingen af:
1: Is elke soundbar met bluetooth automatisch compattible met de sony platenspeler? Ik lees iets over ontvangend/versturende bluetooth en dat ze elkaar om die reden soms niet kunnen vinden?
2: Ik merk dat ik automatisch naar een soundbar ga zoeken, maar zou het (om een bepaalde reden?) ook een overweging zijn om voor gewone boxen te gaan?
3: Als het dan toch een soundbar is en mijn budget +/- 1000 euro is, welke zouden jullie dan eventueel kunnen aanbevelen?
4: is de opzet van een soundbar, subwoofer en 2 achterspeakers een ideale opzet voor een zo optimaal mogelijke geluidservaring?

Ik hoor graag wat tips/adviezen van mensen die er ervaring mee hebben :)
pi_218477013
Vraag 4: nee, setje stereo speakers front klinkt beter, geeft mooier stereobeeld en door de grootte vaak een evenwichtiger laag.

Maar het is net wat je wensen zijn.
pi_218477024
Ik zou gewoon een mooi setje van Bose halen, daar zit je altijd goed mee.
pi_218477040
quote:
2: Ik merk dat ik automatisch naar een soundbar ga zoeken, maar zou het (om een bepaalde reden?) ook een overweging zijn om voor gewone boxen te gaan?
Ja. Voornamelijk omdat twee losse luidsprekers al snel beter klinken dan een soundbar.

Kwalitatief dus zeker de betere keuze.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218477048
Antwoord vraag 4:

Voor een zo optimaal mogelijke geluidservaring is en die opstelling niet geschikt en je budget ook volstrekt ontoereikend. :+
vosss is de naam,
pi_218477058
Thanks voor de snelle respons. Misschien moet ik mijn vraag gewoon wat vereenvoudigen: wat is voor +/- 1000 euro de beste setup waarbij ik zowel mijn TV als (bluetooth) platenspeler kan bedienen?
  Moderator maandag 11 augustus 2025 @ 15:40:39 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218477109
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:33 schreef Solispolar het volgende:
Thanks voor de snelle respons. Misschien moet ik mijn vraag gewoon wat vereenvoudigen: wat is voor +/- 1000 euro de beste setup waarbij ik zowel mijn TV als (bluetooth) platenspeler kan bedienen?
Dat ligt aan of je surround geluid wil of niet. Indien wel wordt 1000 euro erg krap, indien niet, dan zou ik persoonlijk voor een setup gaan met een receiver en 2 (zuil)speakers, maar ook daar is 1000 echt krap.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218477122
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Dat ligt aan of je surround geluid wil of niet. Indien wel wordt 1000 euro erg krap, indien niet, dan zou ik persoonlijk voor een setup gaan met een receiver en 2 (zuil)speakers, maar ook daar is 1000 echt krap.
Marktplaats en een knap setje boekenplankers lukt makkelijk voor onder de 1000. :)
vosss is de naam,
  Moderator maandag 11 augustus 2025 @ 15:42:49 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_218477131
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:42 schreef vosss het volgende:

[..]
Marktplaats en een knap setje boekenplankers lukt makkelijk voor onder de 1000. :)
Ja tweedehands wel inderdaad. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen (maar dat heeft niks te maken met audio + 2e hands maar gewoon tweedehands :P )
Breitling - Instruments for Professionals
pi_218477156
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja tweedehands wel inderdaad. Maar dat zou ik persoonlijk niet doen (maar dat heeft niks te maken met audio + 2e hands maar gewoon tweedehands :P )
Audio en tweedehands gaat vaak goed hoor. :)
vosss is de naam,
pi_218477179
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:28 schreef Jahr00n het volgende:
Ik zou gewoon een mooi setje van Bose halen, daar zit je altijd goed mee.
Front Rear en Sub ga je niet redden met Bose.

De Arc met sub en 2x ERA achter zit zo op ¤2500 maar presteert goed.
Voor 1000K heeft LG setjes met bar en rear en sub in de prijsklasse.

Alleen voor TV wil je heel ander geluid dan met je platenspeler.
Je kunt met een goede set ook nog kiezen welke speakers je laat spelen als stereo set.
Vakman pur sang
pi_218477238
quote:
7s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:45 schreef vosss het volgende:

[..]
Audio en tweedehands gaat vaak goed hoor. :)
En heb je enig idee waar je dan op moet letten? Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied, dus ik weet niet zo heel goed hoe ik mijn zoekgebied kan afbakenen (behalve de prijs dan).

quote:
1s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Front Rear en Sub ga je niet redden met Bose.

De Arc met sub en 2x ERA achter zit zo op ¤2500 maar presteert goed.
Voor 1000K heeft LG setjes met bar en rear en sub in de prijsklasse.

Alleen voor TV wil je heel ander geluid dan met je platenspeler.
Je kunt met een goede set ook nog kiezen welke speakers je laat spelen als stereo set.
Dat klopt ook.. alleen voor dit geld kan je niet te kieskeurig zijn natuurlijk. Als ik 'gewoon goed' geluid heb voor beide dan ben ik tevreden hoor :)
pi_218478350
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2025 15:56 schreef Solispolar het volgende:

[..]
En heb je enig idee waar je dan op moet letten? Ik ben een behoorlijke leek op dit gebied, dus ik weet niet zo heel goed hoe ik mijn zoekgebied kan afbakenen (behalve de prijs dan).
[..]
Dat klopt ook.. alleen voor dit geld kan je niet te kieskeurig zijn natuurlijk. Als ik 'gewoon goed' geluid heb voor beide dan ben ik tevreden hoor :)
Misschien kun je met zo’n setje wel weg?

https://teufelaudio.nl/ul(...)ion-51-set-107002077
Vakman pur sang
pi_218478933
Versterker: Wiim Amp / Amp Pro / Amp Ultra.
Luidsprekers: Ascilab.
Alleen die geluidsreep onder je televisie blijft dan nog over.
  maandag 11 augustus 2025 @ 21:09:58 #15
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218479782
Een soundbar gaat het nooit halen bij een degelijke stereo-set. Beste voor een opstelling waarbij je naast muziek luisteren ook tv wilt kijken is waarschijnlijk een 3.1 opstelling met een centerspeaker.

Enige voordeel van een soundbar is waarschijnlijk dat het net even iets meer gebruiksgemak geeft.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')