Onbetrouwbare honden. En als ze die 11 bitcoins betaald wordt verzinnen ze weer de volgende smoes om nog meer te eisen.quote:Op zondag 17 augustus 2025 23:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Hackers dreigen medische gegevens Nederlandse vrouwen alsnog online te zetten
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)nog-online-te-zetten
Die groepen bestaan uit zoveel nationaliteiten, sterker nog veel groepen hanteren een franchise model.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Onbetrouwbare honden. En als ze die 11 bitcoins betaald wordt verzinnen ze weer de volgende smoes om nog meer te eisen.
Het is dat het zulke gevoelige gegevens zijn, anders is de beslissing eenvoudig: zaken doen met criminelen is een slecht idee.
Ook wel bizar dat ze het lijken te gooien op “gerapporteerd zijn aan de politie”.
Ze hebben zelf een sample online gezet, en daarmee zelf de politie op hun hals gehaald.
Zullen wel ruzzen zijn dus, die hallucineren wel vaker hun eigen waarheid.
Wat moeten we doen dan?quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:02 schreef Shotty het volgende:
[..]
Onbetrouwbare honden. En als ze die 11 bitcoins betaald wordt verzinnen ze weer de volgende smoes om nog meer te eisen.
Het is dat het zulke gevoelige gegevens zijn, anders is de beslissing eenvoudig: zaken doen met criminelen is een slecht idee.
Ook wel bizar dat ze het lijken te gooien op “gerapporteerd zijn aan de politie”.
Ze hebben zelf een sample online gezet, en daarmee zelf de politie op hun hals gehaald.
Zullen wel ruzzen zijn dus, die hallucineren wel vaker hun eigen waarheid.
Klopt. Maar meestal heeft de “franchisenemer” geen toegang tot de gestolen data. Die fietst alleen de malware naar binnen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die groepen bestaan uit zoveel nationaliteiten, sterker nog veel groepen hanteren een franchise model.
Hoeveel pijn het ook doet: niet betalen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:23 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat moeten we doen dan?
Denk niet dat je hier veel tegen in kan brengen.
Dat hangt er vanaf, ik begreep dat er verschillende tiers zijn, van pure uitvoerders tot groepen die zich richten op het maken van de malware, tot groepen die zelf nieuwe vulnerabilities proberen te vinden. Je wilt als hoofdgroep namelijk niet elke keer handmatig hoeven uit te pluizen wat de data behelst, zeker als je de taal niet spreekt.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:29 schreef Shotty het volgende:
[..]
Klopt. Maar meestal heeft de “franchisenemer” geen toegang tot de gestolen data. Die fietst alleen de malware naar binnen.
De “franchisenemer” kan dus niet in zijn eentje bepalen opnieuw te gaan afpersen. Dat is dus echt die groep zelf.
Het recruiterings bericht van nova voor nieuwe “franchisenemers” is in 6 talen. De eerste taal? Russisch.
Nova levert een totaaldienst, niet enkel de malware. Ze pluizen ook niet uit wat het behelst, maar geven een vage beschrijving van de belangrijkste gegevens die zo een bedrijf KAN hebben, om zoveel mogenlijk druk te zetten op een bedrijf.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf, ik begreep dat er verschillende tiers zijn, van pure uitvoerders tot groepen die zich richten op het maken van de malware, tot groepen die zelf nieuwe vulnerabilities proberen te vinden. Je wilt als hoofdgroep namelijk niet elke keer handmatig hoeven uit te pluizen wat de data behelst, zeker als je de taal niet spreekt.
Prima, dan komt het spul wel online. Mij interesseert het weinig. Dat bedrijf zal die keuze moeten maken, maar ik weet niet wat nadeliger is uiteindelijk voor het bedrijf.quote:Op maandag 18 augustus 2025 09:30 schreef Shotty het volgende:
[..]
Hoeveel pijn het ook doet: niet betalen.
Maar dus 10 jaar niet getest op baarmoederhalskanker?quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:16 schreef SEMTEX het volgende:
Ik krijg al 10 jaar van die enveloppen, heb nooit iets ingestuurd en prijs mezelf nu dus ff gelukkig, omdat de overheid weer eens geprutst heeft met de databeveiliging van hele gevoelige informatie. What else is new.
Kloptquote:Op maandag 18 augustus 2025 10:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar dus 10 jaar niet getest op baarmoederhalskanker?
Tsja dan kun je losgeld blijven betalen.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima, dan komt het spul wel online. Mij interesseert het weinig. Dat bedrijf zal die keuze moeten maken, maar ik weet niet wat nadeliger is uiteindelijk voor het bedrijf.
Ja klopt die keuze mag je maken, snap het alleen niet als vrouw.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:48 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Kloptnooit zelfs. Dat zijn keuzes die je mag maken als vrouw he. Baas in eigen baarmoeder.
Er zit geen baarmoederhalskanker in de familie, is de belangrijkste reden. Ik heb andere kankersoorten om me zorgen over te maken en over het HPV virus hoef ik me ook geen zorgen te maken.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja klopt die keuze mag je maken, snap het alleen niet als vrouw.
Welke overheid heeft er weer eens zitten prutsen met data?quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:16 schreef SEMTEX het volgende:
Ik krijg al 10 jaar van die enveloppen, heb nooit iets ingestuurd en prijs mezelf nu dus ff gelukkig, omdat de overheid weer eens geprutst heeft met de databeveiliging van hele gevoelige informatie. What else is new.
Als je betaald heb je alleen het woord van een hacker dat het niet online komt… of dat je opnieuw wordt afgeperst met hetzelfde.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:34 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Prima, dan komt het spul wel online. Mij interesseert het weinig. Dat bedrijf zal die keuze moeten maken, maar ik weet niet wat nadeliger is uiteindelijk voor het bedrijf.
Snap het ook niet. Had zelf 3 jaar geleden CIN3 en dan is de behandeling relatief eenvoudig maar had ik me niet laten testen had ik nu een probleem gehad.quote:Op maandag 18 augustus 2025 10:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja klopt die keuze mag je maken, snap het alleen niet als vrouw.
Die snap ik niet, baarmoederhalskanker is voornamelijk juist niet genetisch.quote:Op maandag 18 augustus 2025 11:17 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Er zit geen baarmoederhalskanker in de familie, is de belangrijkste reden. Ik heb andere kankersoorten om me zorgen over te maken en over het HPV virus hoef ik me ook geen zorgen te maken.
Klopt, is vooral HPV-virus.quote:Op maandag 18 augustus 2025 15:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Die snap ik niet, baarmoederhalskanker is voornamelijk juist niet genetisch.
Oei. Staat er nog iets interessants in de brief die je hebt gehad? Wat te doen of iets?quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:29 schreef Donna het volgende:
Nou mijn gegevens zaten erbij. Joepie..
Nee, helemaal niks nuttigs.quote:Op woensdag 20 augustus 2025 08:30 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Oei. Staat er nog iets interessants in de brief die je hebt gehad? Wat te doen of iets?
Ik zou willen dat ik als man iedere X jaar getest zou worden op prostaatkanker.quote:Op dinsdag 19 augustus 2025 07:29 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Klopt, is vooral HPV-virus.
Je mag er van alles van vinden, het is gewoon een keuze die ik gemaakt heb.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |