Bekijk deze YouTube-videoIk nu een paar uur gebruikt, ik vind het geweldig. Het is ontzettend snel en van wat ik zie wel echt op expert niveau. Net als de gigantische vooruitgang met AI video's, ik vind dit vergelijkbaar.
In sommige nieuwsberichten van de laatste jaren werd gesteld dat AI enigszins vastliep omdat meer data geven niet echt leidde tot veel betere antwoorden. Ik weet niet wat ze gedaan hebben maar ik heb het idee dat ze die brug wel hebben overwonnen

Zelfs het dikgedrukt plaatsen van teksten die extra belangrijk zijn is van wat ik gezien heb spot-on.
Het free-plan heeft nog steeds een limiet. Mijn tip, voeg aardig wat vragen samen.
De website:
https://chatgpt.com/Je kan een account aanmaken en dan gewoon gebruiken (als je over je free-plan heen bent hoef je niks te betalen maar schakelt het automatisch over naar een minder goede versie, die alsnog erg goed is ook)
Het hallucineren is 45% minder dan bij de vorige versie, versie 4.
Nu.nl heeft er ook video over gemaakt, die is hier te vinden en de moeite waard om te kijken:
https://www.nu.nl/318950/(...)rote-frustratie.htmlIk vroeg versie 4:
quote:
hoeveel is chatgpt versie 5 sneller dan versie 4? en hoeveel nauwkeuriger?
ChatGPT zei:
quote:
Tot nu toe is er officieel nog geen GPT-5 uitgebracht door OpenAI -- dus er zijn geen harde cijfers over snelheid of nauwkeurigheid die ik kan geven.
Daarna zei ik:
quote:
ja die is er wel, kan je op internet zoeken
En daarna kwamen deze specificaties van versie 4 over versie 5 naar voren:
GPT-5 is officieel uitgebracht en biedt aanzienlijke verbeteringen ten opzichte van GPT-4. Hieronder een overzicht van de belangrijkste veranderingen:
?
Snelheid en prestatiesSnelheid: GPT-5 is ontworpen met een "real-time router" die bepaalt welk model het beste past bij de vraag, wat resulteert in snellere en efficiëntere antwoorden .
Prestaties: In benchmarks zoals SWE-bench en Aider Polyglot scoort GPT-5 74,9% en 88% respectievelijk, wat een aanzienlijke verbetering is ten opzichte van eerdere modellen .
?
Nauwkeurigheid en redeneercapaciteitRedeneercapaciteit: Met de nieuwe "thinking mode" kan GPT-5 complexere taken beter aan, met een nauwkeurigheid die stijgt van 77,8% naar 85,7% bij gebruik van diepere redeneermethoden .
Betrouwbaarheid: GPT-5 vertoont minder "hallucinaties" en volgt instructies nauwkeuriger, wat leidt tot betrouwbaardere antwoorden .
?
Nieuwe functies en mogelijkhedenMultimodale invoer: GPT-5 ondersteunt zowel tekst- als visuele invoer, waardoor het in staat is om afbeeldingen te begrijpen en erop te reageren .
Verbeterde integraties: De nieuwe versie biedt betere integratie met externe diensten zoals Gmail en Google Calendar, en stelt gebruikers in staat om eenvoudige games of visuals te genereren vanuit één prompt .
Aangepaste stijlen: GPT-5 biedt meer mogelijkheden om de conversatiestijl aan te passen, waardoor het beter kan inspelen op de voorkeuren van de gebruiker .
?
Mogelijke nadelenLangzamere prestaties bij bepaalde taken: Sommige gebruikers hebben gemeld dat GPT-5 trager is dan eerdere versies bij specifieke taken, zoals eenvoudige functietests .
Kritiek op bepaalde aspecten: Ondanks de verbeteringen zijn er meldingen van fouten, zoals spelfouten en onjuiste geografische informatie, wat aangeeft dat er nog ruimte is voor verbetering .
[ Bericht 6% gewijzigd door Masberum op 09-08-2025 02:15:47 ]