quote:Op donderdag 7 augustus 2025 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Lindt puur caramel zeezout is geen succes. Lindt puur sinaasappel ook niet.
Intense mint natuurlijk wel
Of op je teen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:29 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Waarom word ik altijd op of rond mijn enkel gestoken en zwellen die dan altijd zo helemaal op waardoor iedere stap die ik zet, pijn doet.
Zat jij bij mij op school?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nouja als je een uur naar school moet fietsen en de hele meute gaat achter je fietsen en het maakt niet uit of je snel of langzaam fiets en dat je dan ook nog eens duidelijk kan horen dat ze bespreken hoe stom je eigenlijk wel niet ben. Tja...
Je op 12 jarige leeftijd zonder telefoon uiteindelijk maar 15 km heen en terug gaat fietsen is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Terwijl iedereen netjes tegen zijn ouders zegt dat we allemaal gezellig samen fietsen.
Of dat er afgesproken wordt om samen te fietsen, je aankomt op de afgesproken plek en er niemand is omdat ze ze bewust ergens anders hebben afgesproken.
En je maar gewoon niet snapt waarom er zo gedaan wordt.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:24 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Nouja als je een uur naar school moet fietsen en de hele meute gaat achter je fietsen en het maakt niet uit of je snel of langzaam fiets en dat je dan ook nog eens duidelijk kan horen dat ze bespreken hoe stom je eigenlijk wel niet ben. Tja...
Je op 12 jarige leeftijd zonder telefoon uiteindelijk maar 15 km heen en terug gaat fietsen is natuurlijk ook niet helemaal de bedoeling. Terwijl iedereen netjes tegen zijn ouders zegt dat we allemaal gezellig samen fietsen.
Of dat er afgesproken wordt om samen te fietsen, je aankomt op de afgesproken plek en er niemand is omdat ze ze bewust ergens anders hebben afgesproken.
En je maar gewoon niet snapt waarom er zo gedaan wordt.
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:20 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens mij was ik een makkelijk doelwit. Lang, slungel, 2e jaar mavo een bril, durfde weinig, dat soort dingen.
[..]
Ik heb die school altijd gehaat omdat er niks tegen gedaan werd. Wat er ook gebeurde, er veranderde niets.
Ik denk niet dat jij van Lochem naar Warnsveld fietstequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zat jij bij mij op school?
Heb jij over haar geroddeld en op een andere plek afgesproken?quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zat jij bij mij op school?
Dat soort dingen had je vroeger allemaal nietquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.
9 van de 10 keer zie je op de eerste dag al wie er sterk in de schoenen staat en wie niet.
Als ik dat zie, zien de kinderen dat ook.
En diegenen die niet sterk in de schoenen staan, zullen vaker het doelwit worden. Als je dat vanaf dag 1 kunt reguleren van bovenaf, heb je geen last.
De fases voor een nieuwe groep die worden doorlopen (storming, forming, norming) zijn cruciaal.
En dan kun je eventueel nog extra cursussen doen als leerling. Bij ons doet iedereen verplicht mee aan Rots en Water. En sommigen gaan daarna door met faalangstreductie.
Helpt wel enorm.
Verschrikkelijk!quote:
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je de enige was die lang was, of de enige met een bril.
9 van de 10 keer zie je op de eerste dag al wie er sterk in de schoenen staat en wie niet.
En diegenen die niet sterk in de schoenen staan, zullen vaker het doelwit worden. Als je dat vanaf dag 1 kunt reguleren van bovenaf, heb je geen last.
De fases voor een nieuwe groep die worden doorlopen (storming, forming, norming) zijn cruciaal.
En dan kun je eventueel nog extra cursussen doen als leerling. Bij ons doet iedereen verplicht mee aan Rots en Water. En sommigen gaan daarna door met faalangstreductie.
Helpt wel enorm.
Zo herkenbaar dit. Verder heb ik wel geleerd: I don't care what other people think of mequote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nou ja, dat was een onderdeel ervan. Ik ging ook niet mee met de meute, had andere interesses en droeg geen populaire kleding. Heb maar enkele goede vrienden gehad en een daarvan zie ik nog.
Als ik dan van hem hoor dat er veel van hen alleenstaande moeders zijn geworden moet ik een beetje lachen. Dan ben ik blij dat mijn leven ondanks dat toch goed op de rit is gekomen.
Ja, het was (en is) zeer moeilijk om als het pesten al begonnen is, daar iets aan te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:31 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat soort dingen had je vroeger allemaal nietDe klas werd een keer streng toegesproken en dat maakte het alleen maar erger.
Dan zijn ze als groepje echt een stel smerige kutten, en dan spreek je ze ergens 1+1 omdat je moet samenwerken of omdat ze iemand kwijt zijn en dan zijn ze ineens poesliefquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.
andere omgeving, andere invloedenquote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:32 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Het is ook raar dat kinderen waarbij je in groep 8 gezeten hebt en iedereen helemaal gezellig doet etc. In eens 6 weken na de zomervakantie ontzettend gemeen gaan doen. Ik snapte het toen niet, ik snap het nog steeds niet.
Ja, dat is allemaal makkelijk gezegd. Maar het doen is wat anders. Dit is ook dik 30 jaar terug inmiddels. Tijden zijn ook wel veranderd. Toen was dat niet zo als je nu beschrijft. Ik was niet weerbaar genoeg en dat ging als een lopend vuurtje. Als je dan 90% van de leerlingen zowat tegen je hebt dan begin je weinig. Vooral als school ook zoiets heeft van laat maar gaan.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:30 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helpt wel enorm.
Mwah ik was wel wat stabieler geweest als ik niet was gepest.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
Meestal is pesten op zich wel terecht en echt zwakker worden die mensen er niet van.
Nee, maar wat ik bij haar lees is mij (deels) ook overkomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heb jij over haar geroddeld en op een andere plek afgesproken?
Heel normaal ja dat je als 12 jarige hoopt dat je onderweg wordt aangereden en dood gaat ja. Heel normaal ja.quote:Op vrijdag 8 augustus 2025 11:33 schreef UitStraling het volgende:
Meestal is pesten op zich wel terecht en echt zwakker worden die mensen er niet van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |