abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218515815
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2025 23:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Heb ik gedaan, en dan blijkt dat die fanboy Tesla twitteraar er compleet naast zit.

Jij kunt vast wel vertellen wat nou precies de reden was dat Tesla een strijd tegen de vakbond voerde.


Grok helpt je wel even:
[..]

Het conflict draait dus om het feit dat in Zweden de vakbonden extreem veel macht hebben omdat in 90% van de gevallen arbeidsvoorwaarden geregeld worden via cao.

Deze staking was er dus niet voor de werknemers van Tesla (die gewoon in overwegende mate zeer tevreden waren met hun arbeidsovereenkomst en de -voorwaarden), maar omdat de vakbonden hun belachelijke machtspositie wilden behouden.
pi_218515865
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:48 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het conflict draait dus om het feit dat in Zweden de vakbonden extreem veel macht hebben omdat in 90% van de gevallen arbeidsvoorwaarden geregeld worden via cao.

Deze staking was er dus niet voor de werknemers van Tesla (die gewoon in overwegende mate zeer tevreden waren met hun arbeidsovereenkomst en de -voorwaarden), maar omdat de vakbonden hun belachelijke machtspositie wilden behouden.
Nogmaals: het zijn de werknemers die staken.

En in het geval van Tesla hebben werknemers in verschillende sectoren hun werk neergelegd.

Dat je vindt dat werknemers een belachelijke machtspositie hebben in Zweden die gebroken moet worden, dat laat ik verder aan jou.

En als Tesla zulke uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft, wat ik overigens niet bestrijd, waarom dan de weigering om dat vast te leggen in een collectieve arbeidsovereenkomst?

Dit heeft meer weg van de arrogantie van een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd zijn eigen handelswijze wil afdwingen, ipv zich te schikken aan de cultuur van de landen waar ze opereren.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218515929
Hoe zit dat nu eigenlijk met die vervelende macht van de werknemers in de EU?

quote:
Het percentage werknemers wiens arbeidsvoorwaarden via een cao lopen, verschilt sterk per land. De gegevens hieronder zijn schattingen en kunnen variëren afhankelijk van de bron en het jaar van meting.
Nederland: Circa 70-75% van de werknemers valt onder een cao. Dit percentage is al geruime tijd redelijk stabiel.
België: In België ligt het percentage aanzienlijk hoger, op ongeveer 96%. Dit komt door een sterke traditie van collectieve onderhandelingen en de rol van paritaire comités.
Europa: Het gemiddelde in de EU ligt op ongeveer 60%, maar er zijn grote verschillen. Landen als Oostenrijk, Frankrijk en de Scandinavische landen hebben een zeer hoge dekkingsgraad (vaak boven de 80%), terwijl andere landen zoals Estland, Polen en Litouwen een veel lagere dekkingsgraad hebben.
Een recente EU-richtlijn stelt als doel dat in 2025 in alle lidstaten ten minste 80% van de werknemers onder een cao valt. Landen die dit doel niet halen, moeten een actieplan opstellen om de collectieve onderhandelingen te bevorderen.
Dat gaat dus de verkeerde kant op, de EU wil juist meer macht bij de werknemers neerleggen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218515950
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 08:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nogmaals: het zijn de werknemers die staken.

En in het geval van Tesla hebben werknemers in verschillende sectoren hun werk neergelegd.

Dat je vindt dat werknemers een belachelijke machtspositie hebben in Zweden die gebroken moet worden, dat laat ik verder aan jou.

En als Tesla zulke uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft, wat ik overigens niet bestrijd, waarom dan de weigering om dat vast te leggen in een collectieve arbeidsovereenkomst?

Dit heeft meer weg van de arrogantie van een Amerikaans bedrijf dat wereldwijd zijn eigen handelswijze wil afdwingen, ipv zich te schikken aan de cultuur van de landen waar ze opereren.
Het zijn de vakbonden die de stakingen regelen.

En het gaat dus om de positie van de vakbonden. In Nederland zie je dat vakbonden nog maar heel weinig leden hebben onder de jongere generaties. En ook overal: slechts 15%. Als een overgrote meerderheid kiest voor niet vertegenwoordigd worden, dan zegt dat ook wat. In Zweden ben je als werknemer echter veroordeeld tot de vakbonden.

Verder heeft Tesla gewoon een standpunt wat ze mondiaal hanteren. En in Zweden is Tesla nauwelijks aanwezig (het zijn de monteurs van service centra). Gaat men daar overstag, dan krijg je elders weer gezeik.

Dus Tesla is wat dit betreft niet op de knieën te krijgen en voor de vakbonden is dit dan ook een vooraf te voorzien, maar zeer gevoelig, verlies.
pi_218516049
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:07 schreef Wantie het volgende:
Hoe zit dat nu eigenlijk met die vervelende macht van de werknemers in de EU?
[..]
Dat gaat dus de verkeerde kant op, de EU wil juist meer macht bij de werknemers neerleggen.
De EU is een links bastion. Daarom zal de EU ook economisch meer en meer gaan vastlopen. Maar goed, dat is wel erg off topic.

Het is natuurlijk ook idioot om zo’n doel te stellen. Want niemand heeft de werknemers gevraagd of ze dit willen…
pi_218516147
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:23 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De EU is een links bastion. Daarom zal de EU ook economisch meer en meer gaan vastlopen. Maar goed, dat is wel erg off topic.

Het is natuurlijk ook idioot om zo’n doel te stellen. Want niemand heeft de werknemers gevraagd of ze dit willen…
Waarom staken ze dan?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218516172
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zijn de vakbonden die de stakingen regelen.
Logisch, want op die manier krijgen werknemers doorbetaald.
Bij een wilde staking heb je geen loon.
En dan kun je als individuele werknemer niet opboksen tegen de macht van de werkgever.

quote:
En het gaat dus om de positie van de vakbonden. In Nederland zie je dat vakbonden nog maar heel weinig leden hebben onder de jongere generaties. En ook overal: slechts 15%. Als een overgrote meerderheid kiest voor niet vertegenwoordigd worden, dan zegt dat ook wat. In Zweden ben je als werknemer echter veroordeeld tot de vakbonden.

Verder heeft Tesla gewoon een standpunt wat ze mondiaal hanteren. En in Zweden is Tesla nauwelijks aanwezig (het zijn de monteurs van service centra). Gaat men daar overstag, dan krijg je elders weer gezeik.

Dus Tesla is wat dit betreft niet op de knieën te krijgen en voor de vakbonden is dit dan ook een vooraf te voorzien, maar zeer gevoelig, verlies.
Tesla is inderdaad groot genoeg om een werknemersvereniging te breken.
Een zorgwekkende ontwikkeling die hopelijk geen precedent vormt.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218516970
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 09:35 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom staken ze dan?
Waar het mij om gaat is vrijheid. Als werknemers zich willen verenigen, prima. Willen ze dat niet, ook prima.

De EU dient zich daar niet mee te bemoeien.
pi_218517210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:24 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Waar het mij om gaat is vrijheid. Als werknemers zich willen verenigen, prima. Willen ze dat niet, ook prima.

De EU dient zich daar niet mee te bemoeien.
Maar als ze zich verenigen hebben ze teveel macht en moet dat gebroken worden?

Het is ook raar dat Tesla bang is voor een precedent als ze toegeven aan Zweden en de arbeidsvoorwaarden vastleggen in een collectieve arbeidsovereenkomst.

Als Tesla zulke uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft, waarom is het dan een probleem als ze dat collectief vastleggen?
Welk nadeel ondervindt Tesla hierbij?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218517339
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 11:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar als ze zich verenigen hebben ze teveel macht en moet dat gebroken worden?

Het is ook raar dat Tesla bang is voor een precedent als ze toegeven aan Zweden en de arbeidsvoorwaarden vastleggen in een collectieve arbeidsovereenkomst.

Als Tesla zulke uitstekende arbeidsvoorwaarden heeft, waarom is het dan een probleem als ze dat collectief vastleggen?
Welk nadeel ondervindt Tesla hierbij?
Nee, ik heb nergens gezegd dat werknemers teveel
macht krijgen en/of die macht gebroken moet worden.

Vakbonden zijn machtig geworden en willen die macht behouden. En daar worden zelfs werknemersrechten ondergeschikt aan gemaakt. Dat is mijn probleem met vakbonden. Dat ze zich zijn gaan omvormen tot machtshebbers die hun eigen macht op plek 1 zetten.
pi_218517531
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, ik heb nergens gezegd dat werknemers teveel
macht krijgen en/of die macht gebroken moet worden.
En vervolgens zeg je van wel:
quote:
Vakbonden zijn machtig geworden en willen die macht behouden. En daar worden zelfs werknemersrechten ondergeschikt aan gemaakt. Dat is mijn probleem met vakbonden. Dat ze zich zijn gaan omvormen tot machtshebbers die hun eigen macht op plek 1 zetten.
Nogmaals, vakbonden staken niet, dat doen de werknemers.
Een vakbond heeft geen macht zonder de medewerking van zijn leden.

Als een vakbond oproept tot staking en er wordt geen enkel gehoor aan gegeven, dan gebeurt er niets.
En welk machtsmiddel heeft de vakbond dan?

Precies.

Werkgevers die problemen hebben met vakbonden hebben over het algemeen niet het beste voor met hun personeel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218517543
Ander nieuws:
Hier wat juridische achtergrondinformatie over het vonnis tegen Tesla vanwege het dodelijke ongeval met Enhanced Autopilot in Florida.

Op basis daarvan zou je geneigd zijn om de chauffeur levenslang op te sluiten, danwel zijn rijbewijs ontnemen.

Maar de argumentatie waarom Tesla medeverantwoordelijk zou zijn is best interessant.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218517719
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
En vervolgens zeg je van wel:
[..]
Nogmaals, vakbonden staken niet, dat doen de werknemers.
Een vakbond heeft geen macht zonder de medewerking van zijn leden.

Als een vakbond oproept tot staking en er wordt geen enkel gehoor aan gegeven, dan gebeurt er niets.
En welk machtsmiddel heeft de vakbond dan?

Precies.

Werkgevers die problemen hebben met vakbonden hebben over het algemeen niet het beste voor met hun personeel.
Als jij het niet wil snappen, ook goed. Het is toch off topic.
pi_218518518
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 13:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij het niet wil snappen, ook goed. Het is toch off topic.
Ik accepteer je verlies.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218518876
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 16:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik accepteer je verlies.
Het zegt veel over jou dat je discussies op het internet beziet in winst en verlies.
pi_218518913
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het zegt veel over jou dat je discussies op het internet beziet in winst en verlies.
Dat zeggen alle verliezers
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_218518920
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dat zeggen alle verliezers
Het lijkt mij vrij dommig om Wantie in dezen te steunen. Maar ga vooral je gang.
pi_218518934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij vrij dommig om Wantie in dezen te steunen. Maar ga vooral je gang.
Ik heb de discussie niet gelezen maar als ik moet gokken heeft Wantie meer verstand van zaken
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_218518973
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 17:58 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb de discussie niet gelezen maar als ik moet gokken heeft Wantie meer verstand van zaken
Wat moet ik met deze ad hominem?

En dat je de discussie niet hebt gelezen was mij al duidelijk, omdat het helemaal geen gelijk/niet gelijk discussie betreft, maar gewoon een andere politieke visie.

Maar goed, je laat jezelf kennen zoals gezegd. Helemaal zelf weten.
pi_218518992
quote:
10s.gif Op zaterdag 16 augustus 2025 18:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Wat moet ik met deze ad hominem?

En dat je de discussie niet hebt gelezen was mij al duidelijk, omdat het helemaal geen gelijk/niet gelijk discussie betreft, maar gewoon een andere politieke visie.

Maar goed, je laat jezelf kennen zoals gezegd. Helemaal zelf weten.
Graag gedaan
Ik moet niks, ik wil jou, ik moet gaan
pi_218526063
China heeft een aantal real world tests gedaan met Driver Assist. Uiteraard met vele Chinese merken, maar ook Tesla en Mercedes deden mee. De tests werden op de openbare weg gedaan, om een zo realistisch beeld te krijgen van de werking van de veiligheidsvoorzieningen van de hedendaagse auto's.


Het resultaat was 1 groot slagveld. Alleen Xiaomi SU7 wist bijna alle tests goed te doorstaan. Het overgrote deel faalde schromelijk. Met opmerkelijke zaken, zoals glansrijk slagen voor de ene test, en het keihard zakken voor de andere test.
Tesla kwam als merk als het beste uit de test. Geen verrassing hier. Maar ook de Tesla's slaagden niet voor alle tests.
Opmerkelijk is dat de modellen zakken op verschillende onderdelen. Je zou verwachten dat Tesla modelbreed hetzelfde zou presteren.

Wat uit de test lijkt te blijken is dat het vooral de software is die het laat afweten de systemen zijn slecht in het interpreteren van complexe verkeerssituaties en zien nuances over het hoofd.
En maken daardoor vreemde beslissingen die in sommige gevallen de situatie juist verergeren.

Het is in China, dus je zou kunnen zeggen dat het gewoon Chinese meuk is.

Maar een van de laagst scorende auto die op alle fronten zou hebben gefaald is een Mercedes C-klasse model...


Hoog tijd dat in Europa Driver Assist grondig wordt getest.

Bekijk deze YouTube-video
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zondag 17 augustus 2025 @ 13:26:35 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218526112
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 13:18 schreef Wantie het volgende:


Het resultaat was 1 groot slagveld. Alleen Xiaomi SU7 wist bijna alle tests goed te doorstaan. Het overgrote deel faalde schromelijk. Met opmerkelijke zaken, zoals glansrijk slagen voor de ene test, en het keihard zakken voor de andere test.

Maar FSD valt niet in slaap
als men op verzoek FSD aan mocht zetten dan hadden veel mensen nog geleefd en veel brugpijlers van viaducten waren onbeschadigd
https://www.parool.nl/nie(...)-in-belgie~b86667ce/

quote:
SCHOTEN - Drie Nederlandse vrouwen zijn zondagmorgen omgekomen door een verkeersongeval op snelweg E19 in België.
Het ongeval gebeurde bij Antwerpen, ter hoogte van Schoten in de richting van Breda.

Bij een lichte bocht vloog de auto tegen de vangrail en sloeg daarna met het dak tegen een brugpijler.
De vrouwen waren op slag dood.

''Waarschijnlijk is de bestuurster in slaap gevallen'', zei een brandweercommandant.
De bestuurster was volgens hem niet onder invloed van drank of drugs.
Ze droeg een gordel, net als de slapende passagiers op de achterbank, maar dat mocht niet baten.

Het gaat om twee zusjes van zeventien en 21 jaar en een meisje van zeventien.
De drie kwamen uit Krimpen aan den IJssel, Rotterdam
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218526126
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2025 13:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maar FSD valt niet in slaap
als men op verzoek FSD aan mocht zetten dan hadden veel mensen nog geleefd en veel brugpijlers van viaducten waren onbeschadigd
Het gaat hier om DAS, niet FSD.

Level 5 FSD is er nog niet, Level 3 minimaal.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_218526680
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2025 13:18 schreef Wantie het volgende:
China heeft een aantal real world tests gedaan met Driver Assist. Uiteraard met vele Chinese merken, maar ook Tesla en Mercedes deden mee. De tests werden op de openbare weg gedaan, om een zo realistisch beeld te krijgen van de werking van de veiligheidsvoorzieningen van de hedendaagse auto's.

Het resultaat was 1 groot slagveld. Alleen Xiaomi SU7 wist bijna alle tests goed te doorstaan. Het overgrote deel faalde schromelijk. Met opmerkelijke zaken, zoals glansrijk slagen voor de ene test, en het keihard zakken voor de andere test.
Tesla kwam als merk als het beste uit de test. Geen verrassing hier. Maar ook de Tesla's slaagden niet voor alle tests.
Opmerkelijk is dat de modellen zakken op verschillende onderdelen. Je zou verwachten dat Tesla modelbreed hetzelfde zou presteren.

Wat uit de test lijkt te blijken is dat het vooral de software is die het laat afweten de systemen zijn slecht in het interpreteren van complexe verkeerssituaties en zien nuances over het hoofd.
En maken daardoor vreemde beslissingen die in sommige gevallen de situatie juist verergeren.

Het is in China, dus je zou kunnen zeggen dat het gewoon Chinese meuk is.

Maar een van de laagst scorende auto die op alle fronten zou hebben gefaald is een Mercedes C-klasse model...


Hoog tijd dat in Europa Driver Assist grondig wordt getest.

Bekijk deze YouTube-video
Heel goed, dat zouden wij ook moeten doen. Het is duidelijk ook dringend nodig.
  zondag 17 augustus 2025 @ 20:05:28 #75
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218529206
https://www.telegraaf.nl/(...)ngeles/84138120.html
quote:
Zien: meerdere Tesla's uitgebrand op een snelweg in Los Angeles
In Los Angeles zijn zaterdagavond meerdere Tesla's in vlammen opgegaan. Hulpdiensten hadden uren nodig om het vuur te bestrijden.
31 minuten geleden
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')