abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218436814
Ik ben een enorme leek in het bakken van vlees en het koken van andere dingen. Al begin ik het nu wel onder de knie te krijgen, mede dankzij AI, zoals ChatGPT. Zo vroeg ik bijvoorbeeld om een uitgebreid stappenplan om hamburgers te bakken.

En het is me best gelukt. (toch bij de 2e keer) de eerst keer volgde ik de tips op van een collega, die waren mislukt. De hamburgers waren aangebrand. Volgens hem moest ik ze op een heel hoog vuur de 2 kanten laten aanbakken heel kort (beide kanten 1 minuutje) en daarna het vuur zakken. maar toch was het vlees aangebrand.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218437399
Ik gebruik het vaak om van verschillende producten de voedingswaarde te vergelijken. Zelfs als je voor het schap staat is het sneller om het via Cgpt te doen.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 21:51:18 #3
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218437505
Recepten voor bijvoorbeeld limoncello met het gewenste alcohol- en suikergehalte zijn handig te verkrijgen. Wel altijd even nakijken, bij mij haalde hij een keer gewicht en volume door elkaar.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218437834
Nog even en AI kookt ook voor je.
Gelukkig vind ik zelf recepten opzoeken en koken een stuk leuker en hoe meer en vaker je dat zelf doet heb je geen kunstmatige intelligentie meer nodig.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218437884
Die afhankelijkheid van ai begint zorgwekkende vormen aan te nemen. En als je het nodig hebt om een fucking hamburger te bakken... Kun je wel je eigen veters strikken, of heb je daar ook een ai stappenplan voor nodig?
pi_218438504
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:17 schreef Farenji het volgende:
Die afhankelijkheid van ai begint zorgwekkende vormen aan te nemen. En als je het nodig hebt om een fucking hamburger te bakken... Kun je wel je eigen veters strikken, of heb je daar ook een ai stappenplan voor nodig?
Het zonnetje in huis.:') arrogant ventje dat je bent.

Ik zie het als een groot kookboek.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  woensdag 6 augustus 2025 @ 22:57:00 #7
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218438562
ik heb vandaag chat gpt gebruikt om een cake te bakken. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  woensdag 6 augustus 2025 @ 23:03:27 #8
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218438672
quote:
16s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:57 schreef FlippingCoin het volgende:
ik heb vandaag chat gpt gebruikt om een cake te bakken. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie verhouding van ingrediënten voor cake soep inderdaad.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  woensdag 6 augustus 2025 @ 23:04:13 #9
459912 FlippingCoin
pi_218438682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 23:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Mooie verhouding van ingrediënten voor cake soep inderdaad.
cake soep? ben je niet lekker ouwe schele geit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 7 augustus 2025 @ 07:32:57 #10
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_218439509
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:17 schreef Farenji het volgende:
Kun je wel je eigen veters strikken, of heb je daar ook een ai stappenplan voor nodig?
Klassieke methode: Konijnenoortjes

Beginpositie: Houd één veter in elke hand.

Kruisen: Kruis de veters en haal één onder de andere door. Trek strak.

Maak lusjes: Vorm met beide veters een lus (de “konijnenoortjes”).

Knoop de lusjes: Kruis de lusjes, haal één onder de andere door.

Strak trekken: Trek beide lusjes aan om de strik vast te zetten.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 08:04:02 #11
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218439642
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:44 schreef Filosoofert het volgende:
Ik gebruik het vaak om van verschillende producten de voedingswaarde te vergelijken. Zelfs als je voor het schap staat is het sneller om het via Cgpt te doen.
Hoe prompt je dat dan, upload je foto's?
Resistance is futile.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 08:06:07 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_218439660
AI kan een prima leraar zijn. Leuk, TS! En fijn dat het je nu wel lukt.
Resistance is futile.
pi_218439818
quote:
7s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 08:04 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hoe prompt je dat dan, upload je foto's?
Zou kunnen, maar chatgpt kan het ook zelf opzoeken.

Ff voorbeeld:
quote:
Wat zijn de voedingswaarden van de verschillende merken kwark bij de AH
Hij zet alles in tabellen, maar die kopieert hij niet mee naar Fok! maar dan heb je een idee

SPOILER
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 08:30:57 #14
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_218439844
ik had aan chatgpt een recept voor de slowcooker gevraagd, was niet te vreten.

Hoe de hell laat je hamburgers aanbranden :?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 08:58:47 #15
459912 FlippingCoin
pi_218440033
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 08:30 schreef junkiesietze het volgende:
ik had aan chatgpt een recept voor de slowcooker gevraagd, was niet te vreten.

Hoe de hell laat je hamburgers aanbranden :?
SPOILER
pi_218441808
Ik gebruik Grok vooral om snel ingrediënten van Amerikaanse recepten om te zetten naar een X aantal personen met Nederlandse maatvoering en producten die hier beschikbaar zijn.

Als ik zelf free wheelen leg ik de stappen uit aan Grok en vraag ik of ik wat mis en hij verbeteringen heeft.

Soms vraag ik om ingrediënten te vervangen als iets mij niet aan staat en ik loop zelf vast.

Mega fijn, AI + koken. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_218441818
Ik heb chatgpt niet echt nodig voor koken, maar je kunt bijvoorbeeld vragen hoe bepaalde restaurants de aardappelen bakken. Dan kom je al bij het ideale soort ras en de voorbereiding etc
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 12:30:32 #18
18653 crew  D.
pi_218441851
Misschien beter op de contactgrill :Y
pi_218441896
Chatgpt is misschien een beetje grijs als het op psychologische zelfhelp en gebruikte datasets aankomt. Maar als feitjesmachine en veredelde wikipedia is het dikke prima.

Stukje Nederlandse aardappel en hutspot historie. Van pastinaak in hutspot tot aardappel.

Summary Timeline:
Period Key Development
Late 1500s Potatoes introduced; not used in hutspot yet
1600s Limited cultivation; mostly waxy varieties
1700s Wider use of potatoes, beginning of mashing era
Late 1700s–1800s Softer, starchy potatoes become common
1800s Hutspot transitions to mashed version
1900s Modern stamppot culture fully established

1700s... The Mashing era

Toen gingen we massaal aardappelen stampen :)
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 12:48:07 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218441989
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 22:14 schreef golfer het volgende:
Nog even en AI kookt ook voor je.
Gelukkig vind ik zelf recepten opzoeken en koken een stuk leuker en hoe meer en vaker je dat zelf doet heb je geen kunstmatige intelligentie meer nodig.
Ik heb de deelnemers het regelmatig zien gebruiken. Soms ook "vind alternatief bij Jumbo voor Roemeens product X"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:12:38 #21
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_218455643
Ik gebruik het om wat te experimenteren met kruiden. Dus om een eerste idee te krijgen welke kruiden ik eens kan proberen bij een (combi van) groente(n).

Er is trouwens niks mis mee als iemand AI gebruikt om te koken. Al doende leer je daar toch van, want koken gaat nooit helemaal volgens een recept en al helemaal niet volgens AI
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_218455713
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik gebruik het om wat te experimenteren met kruiden. Dus om een eerste idee te krijgen welke kruiden ik eens kan proberen bij een (combi van) groente(n).

Er is trouwens niks mis mee als iemand AI gebruikt om te koken. Al doende leer je daar toch van, want koken gaat nooit helemaal volgens een recept en al helemaal niet volgens AI
Het filtert alle bruikbare informatie uit vele sites met ruis. Dus voor dit soort dingen is het niet veel meer dan dat gewoon traditioneel via internet zoeken ook al goed deed.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:32:40 #23
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_218455749
Soms gebruik ik chatGPT voor inspiratie, dan heb je wat dingen in huis en dan vraag je wat je er zoal mee zou kunnen doen. En dat ik het niet nodig heb voor het bakken van een stukkie vlees is toch geen maatstaf of een ander er iets aan heeft. Als het werkt, lekker koken met AI
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
pi_218455770
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:32 schreef slaveloos het volgende:
Soms gebruik ik chatGPT voor inspiratie, dan heb je wat dingen in huis en dan vraag je wat je er zoal mee zou kunnen doen. En dat ik het niet nodig heb voor het bakken van een stukkie vlees is toch geen maatstaf of een ander er iets aan heeft. Als het werkt, lekker koken met AI
Dat.

Nu ik meer aan het sporten ben wil ik dat ie een dagmenu voor me maakt van de ingrediënten die ik in huis heb met de juiste macro's.
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:41:36 #25
142210 slaveloos
laveloos tot de deurmat
pi_218455784
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 23:39 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat.

Nu ik meer aan het sporten ben wil ik dat ie een dagmenu voor me maakt van de ingrediënten die ik in huis heb met de juiste macro's.
Heel logisch toch. Vroeger moest je bladeren in een kookboek, later google en YouTube en nu AI. Als niemand je geleerd heeft te koken moet je t jezelf leren, en als je een bepaald dieet wilt kun je dat optimaal met AI maken.
Morality is doing right no matter what you are told, relgion is doing what you are told no matter what is right
all I wanted was a pepsi, just one pepsi and shit was given to me
  zaterdag 9 augustus 2025 @ 12:04:24 #26
124676 RobertoCarlos
pi_218458272
Waarbij je de info die je van Chatgpt krijgt wel ff moet checken, hij plukt ook maar wat van simpele dieten-goeroe sites en echt niet alle info klopt daar. Ik kijk dan toch altijd toch nog wel op bijv. voedingscentrum
pi_218463998
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:24 schreef dimmak het volgende:
Ik gebruik Grok vooral om snel ingrediënten van Amerikaanse recepten om te zetten naar een X aantal personen met Nederlandse maatvoering en producten die hier beschikbaar zijn.

Als ik zelf free wheelen leg ik de stappen uit aan Grok en vraag ik of ik wat mis en hij verbeteringen heeft.

Soms vraag ik om ingrediënten te vervangen als iets mij niet aan staat en ik loop zelf vast.

Mega fijn, AI + koken. :)
Waarom gebruik je grok dan? zijn de recepten uit chatgpt niet racistisch genoeg?
pi_218465239
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2025 23:07 schreef No239SquadronRAF het volgende:

[..]
Waarom gebruik je grok dan? zijn de recepten uit chatgpt niet racistisch genoeg?
Omdat ik betere antwoorden krijg met Grok. :)
Uitvinder van de biersmiley.
  zondag 10 augustus 2025 @ 10:47:57 #29
124676 RobertoCarlos
pi_218467130
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2025 07:52 schreef dimmak het volgende:

[..]
Omdat ik betere antwoorden krijg met Grok. :)
Blanke vla met negerzoenen :s) ;) :wtf:
pi_218468975
Sinds chatgpt 5 werkt dit echt wel goed.
Hiervoor had ik het idee dat hij er vooral een leuke tekst van maakte maar dat de recepten niet echt logisch in elkaar zaten.
Gisteren ben ik naar de amazing Oriental waar ik allerlei fantastische ingrediënten heb gekocht voor een uitgebreide Aziatische bbq. Ik had wel op hoofdlijnen een idee wat ik ongeveer wilde maar meer ook niet.
Heb dus alle ingrediënten aan chatgpt gegeven en gevraagd om er recepten en een plan van te maken, inclusief tijdschema. Dit wekte echt verrassend goed.
Hij maakte zelfs een handige mise-en-place.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')