Mooi dat dit er nu lijkt te komen. Goed voor Sicilië, maar ook een interessant bouwwerk.quote:https://www.nu.nl/buitenl(...)-miljarden-kost.html
Italië verbindt Sicilië aan vasteland met kilometerslange brug die miljarden kost
Italië gaat een brug bouwen tussen Sicilië en het vasteland. Een technische commissie heeft het plan voor de 3,6 kilometer lange spoor- en wegbrug woensdag goedgekeurd.
De Italiaanse regering heeft 13,5 miljard euro gereserveerd voor de bouw van de brug. Die zal zo'n tien jaar duren. Over de brug zullen niet alleen auto's rijden, maar ook metro's. Ook is er meer dan 40 kilometer aan weg- en spoorverbindingen gepland om de infrastructuur met elkaar te verbinden.
Het zogenoemde Straat van Messinaproject is dan ook geen eenvoudig plan. Over de brug wordt al sinds 1960 gesproken. De constructie is niet alleen uitzonderlijk lang, maar moet ook bestand zijn tegen aardbevingen en zware weersomstandigheden. Ook mag het scheepsverkeer niet worden gehinderd.
De Italiaanse regering stemde eerder al in met het plan. Nu is ook een technische commissie positief, meldt de Italiaanse minister van Transport Matteo Salvini woensdag. De brug moet deel uitmaken van de oplossing voor problemen in Zuid-Italië, zegt hij tegen la Repubblica. "Deskundigen schatten dat er zo'n 120.000 banen per jaar worden gecreëerd en dat er ook grote milieuvoordelen zijn."
Er is nog goedkeuring van de Rekenkamer nodig. Salvini schat dat de bouw kan beginnen in september of oktober. Ook premier Giorgia Meloni is blij met het project. "We doen dit om vandaag banen en kansen te creëren (...) en om toekomstige generaties een erfenis na te laten: een beter verbonden en samenhangender Italië."
quote:While a bridge across the Strait of Messina had been proposed since ancient times, the first detailed plan was made in the 1990s for a suspension bridge. The project was cancelled in 2006 under prime minister Romano Prodi.[5] On 6 March 2009, as part of a massive new public works programme, prime minister Silvio Berlusconi's government announced that construction of the Messina Bridge would indeed go ahead, pledging ¤1.3 billion as a contribution to the total cost, estimated at ¤6.1 billion.[6] The project was cancelled again on 26 February 2013, by prime minister Mario Monti's government, due to budget constraints.[7] A decade later, the project was revived again with a decree by Giorgia Meloni's government, on 16 March 2023,[8] which received presidential approval on 31 March 2023.[9][10]
Romeinenquote:The idea of a bridge crossing the strait is an old one. The Romans considered building a bridge joining Calabria and Sicily made of boats and barrels. Pliny the Elder, a philosopher and Roman military leader born in 23 AD, wrote of a plan to bridge the strait with a series of connecting boats. The idea was abandoned, as it was clear that more traffic plied the strait in a north-south than east-west direction, so any structure on water could not be permanent.[13]
Moest hier ook gelijk aan denken inderdaad.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik ken nog wel een goede architect daar. Heeft ook een bruggetje in Genua gedaan. @:haags
quote:
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En gaat het dit keer echt echt echt door?
[..]
Eerder andersom, Calabrische maffia is veel invloedrijker.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:18 schreef Jahr00n het volgende:
Kan de maffia nog makkelijker het vaste land bereiken?
De ’Ndrangheta. Dat is en blijft gewoon een compleet bizar verhaal en geheel.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:23 schreef Ericr het volgende:
[..]
Eerder andersom, Calabrische maffia is veel invloedrijker.
Voor vracht kan ik me er nog iets bij voorstellen maar voor passagiers is dat helemaal niet zo handig. Ooit wel per trein midden in de nacht de Fehmarnbelt over gestoken. Handig omdat je anders midden in de nacht twee keer moet overstappen (met je rugzak) maar kwa tijdwinst niet echt relevant.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
Dat wordt vast het einde van de allerallerlaatste treinferry die nog bestaat. Straks nergens meer een reguliere trein die de oversteek per boot maakt om daarna haar reis te hervatten.
Edit:foutjequote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
Dat wordt vast het einde van de allerallerlaatste treinferry die nog bestaat. Straks nergens meer een reguliere trein die de oversteek per boot maakt om daarna haar reis te hervatten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eu heeft vast nog wel wat potjes toch?No bitch to me
Als we een tunnel tussen Frankrijk en het VK kunnen graven kunnen we ook wel een brug bouwen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 19:07 schreef 215 het volgende:
Nou ja, ik vraag me oprecht af of het niet slimmer is om goede verbindingen te maken naar een zeer frequente ferry. De afstand is voor een brug met enkele overspanning wel weer behoorlijk uitdagend. Het is daar diep dus een middenpijler gaat het niet worden.
Gezien de afstand moet je het binnen een kwartier varen kunnen oversteken, dus met laden en lossen binnen een uur van snelweg naar snelweg als de infra op orde is. In het totaal plaatje van midden Italië naar Sicilië is dat helemaal niet zo lang lijkt mij.
Maar goed, geen idee hoe groot die transport behoefte is en hoeveel haast men heeft over te steken. De verbinding van Kopenhagen naar Malmö heeft wel weer veel overzees woon-werkverkeer mogelijk gemaakt.
Het word altijd duurder zoals in Nederland?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:24 schreef Bugno3 het volgende:
400% overfactureren![]()
Zandcement gebruiken![]()
Instortingsgevaar![]()
MAFIA JAAA
Ze gaan eerst al het geld aan de bedrijven geven en dan gaan ze daar eens over nadenken. Waarschijnlijk dus niet, want dan kun je dat geld in de toekomst niet nog een keer opstrijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 17:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
En gaat het dit keer echt echt echt door?
[..]
Het probleem hier lijkt me ook niet zozeer de technische (on)mogelijkheid, maar de besluiteloosheid van opeenvolgende Italiaanse regeringen, en meesnoepende schimmige clubjes op diverse niveaus bij de eventuele bouw.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 23:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Als we een tunnel tussen Frankrijk en het VK kunnen graven kunnen we ook wel een brug bouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |