Ultrawides zijn tegenwoordig zeker niet alleen voor gaming; daarom zijn er ook steeds meer KVM-varianten welke geadopteerd worden door legio bedrijven.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:02 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou het niet doen. Ultrawides zijn vooral bedoeld voor gaming.
Je gaat heel snel de hoogte missen. De kromming vervormt het beeld, wat snel irriteert en mede daardoor is tekstweergave lang niet altijd prettig.
Daarbij kan je gruwelijke reflecties hebben als je achter je een lichtbron/raam hebt.
Ik denk dat je veel meer plezier hebt van een normale 32" monitor al dan niet in een multimonitoropstelling.
Ik doe allround kantoorwerk, in de zin van vooral Office , Outlook , internet , tekstverwerking. En maak privé regelmatig albums van vakantiefoto’s en bewerk die in Lightroom. Geen raam achter me.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ultrawides zijn tegenwoordig zeker niet alleen voor gaming; daarom zijn er ook steeds meer KVM-varianten welke geadopteerd worden door legio bedrijven.
Als hij nu geen 33" + 16:9 scherm heeft dan gaat TS niks missen. En anders kan je ook stellen dat TS de horizontale ruimte gaat missen wanneer hij voor een 32" ipv een 34" inch scherm gaat. Belangrijk is om te weten wat voor een type werk TS doet, om te kunnen bepalen welke ratio gewenst is, en gezien ik iets over videobewerken lees, heeft hij waarschijnlijk (meer) behoefte aan horizontale ruimte.
Niet alle ultrawides monitoren hebben een kromming, of een kromming welke zodanig is, dat het zal irriteren.
De mate van reflectie is compleet situationeel en ook nog eens afhankelijk van type scherm.
Ik denk dat hij het meeste plezier van een 38 (37,5)" monitor zal hebben (jeej extra horizontale ruimte; 4cm hoger, en 4cm breder dan een 34"). Mijn partner, die veel met excel werkt, en graag documenten naast elkaar ziet, heb ik deze aangeraden: LG 38WR85QC-W Wit. Tot op heden is ze er zeer tevreden mee.
Als je een laptop en desktop hebt, is het raadzaam om te kijken naar de wijze waarop er geswitched wordt.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 08:17 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ik doe allround kantoorwerk, in de zin van vooral Office , Outlook , internet , tekstverwerking. En maak privé regelmatig albums van vakantiefoto’s en bewerk die in Lightroom. Geen raam achter me.
Werk wel graag met 2 vensters naast elkaar voor het multitasken. En heb dus een laptop en desktop.
Ik heb nu 2x Dell UltraSharp U2422H opstelling.
Ik zou het wel doen. Ik ben zelf een software engineer en ik heb een 38 inch ultra wide curved en ik zou niet meer zonder willen.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:02 schreef Jordy-B het volgende:
Ik zou het niet doen. Ultrawides zijn vooral bedoeld voor gaming.
Je gaat heel snel de hoogte missen. De kromming vervormt het beeld, wat snel irriteert en mede daardoor is tekstweergave lang niet altijd prettig.
Daarbij kan je gruwelijke reflecties hebben als je achter je een lichtbron/raam hebt.
Ik denk dat je veel meer plezier hebt van een normale 32" monitor al dan niet in een multimonitoropstelling.
Ja, dat is anders dan een 34” waarbij je maximaal 2 schermen naast elkaar kan zetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik zou het wel doen. Ik ben zelf een software engineer en ik heb een 38 inch ultra wide curved en ik zou niet meer zonder willen.
De flexibiliteit om zelf je schermruimte in te delen is een zegen.
Pro tip: zorg dat je met hotkeys wat veelgebruikte verdelingen kan instellen, zelf kan ik makkelijk een applicatie op 1/4, 1/3, 1/2 en 3/4 van het scherm plaatsen. Vaak zet ik afhankelijk van wat ik doe 3 schermen 1/4 1/2 1/4 of 2 schermen 1/4 3/4.
Met genoeg ruimte is een hoop mogelijk.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 09:26 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Ja, dat is anders dan een 34” waarbij je maximaal 2 schermen naast elkaar kan zetten.
En. Het middenstuk ontbreekt , dat kan ik me voorstellen .
Ik had hiervoor volgens mij 34” nu 38”, zou nu zelf nog net een maatje groter willen als ik een nieuwe zou moeten halen zonder naar het budget te kijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:09 schreef Landgeld het volgende:
Dus nu ook nog de afweging tussen 34” en 38”
Iemand tips?
Waarvoor gebruik jij het dan ? En zou je 38” willen t.o.v. de 34”?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik had hiervoor volgens mij 34” nu 38”, zou nu zelf nog net een maatje groter willen als ik een nieuwe zou moeten halen zonder naar het budget te kijken.
Maar dat is wel sterk afhankelijk van wat je ermee doet, als ik alleen een browser gebruik dan zet ik hem niet op de volledige breedte bijvoorbeeld. Dan heb je wmb niet zo veel schermruimte nodig.
Puur voor Office werk ?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:13 schreef Mano_ het volgende:
Op m’n werk heb ik een 49” ultra wide en zou niet meer anders willen. Verticaal heb ik de ruimte niet nodig, horizontaal wel.
En 120Hz is lekker rustig voor de ogen.
En de overweging tussen 38" en 40"?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 07:42 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ultrawides zijn tegenwoordig zeker niet alleen voor gaming; daarom zijn er ook steeds meer KVM-varianten welke geadopteerd worden door legio bedrijven.
Als hij nu geen 32" + 16:9 scherm heeft dan gaat TS niks missen. En anders kan je ook stellen dat TS de horizontale ruimte gaat missen wanneer hij voor een 32" ipv een 34" inch scherm gaat. Belangrijk is om te weten wat voor een type werk TS doet, om te kunnen bepalen welke ratio gewenst is, en gezien ik iets over videobewerken lees, heeft hij waarschijnlijk (meer) behoefte aan horizontale ruimte.
Niet alle ultrawides monitoren hebben een kromming, of een kromming welke zodanig is, dat het zal irriteren.
De mate van reflectie is compleet situationeel en ook nog eens afhankelijk van type scherm.
Ik denk dat hij het meeste plezier van een 38 (37,5)" monitor zal hebben (jeej extra horizontale ruimte; 4cm hoger, en 4cm breder dan een 34"). Mijn partner, die veel met excel werkt, en graag documenten naast elkaar ziet, heb ik deze aangeraden: LG 38WR85QC-W Wit. Tot op heden is ze er zeer tevreden mee.
Zo is mijn setup vaak.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:21 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik jij het dan ? En zou je 38” willen t.o.v. de 34”?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zou de 38" willen, of net iets groter(niet veel groter).I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Zo is mijn setup vaak.Bereik je die setup met sneltoetsen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik zou de 38" willen, of net iets groter(niet veel groter).Love is in the air!
Ja, dmv Raycast op mijn macbook. Maar dit soort oplossingen bestaan ook voor linux en windows.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 11:10 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Bereik je die setup met sneltoetsen ?
En voor welke inch is die nuttig?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:41 schreef Mano_ het volgende:
Voor Windows is Power Toys een dikke aanrader. Is van Microsoft zelf en bevat een hoop handige tools, waaronder Fancy Zones waarmee je je scherm in kan delen.
Geen ervaring met 40" helaas. Als je ruimte zat hebt lijkt het me een prima optie.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:33 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En de overweging tussen 38" en 40"?
Ook op een 13” laptopscherm kan het nuttig zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 14:25 schreef Landgeld het volgende:
[..]
En voor welke inch is die nuttig?
Hoe gebruik jij het voor Office werk ?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik had hiervoor volgens mij 34” nu 38”, zou nu zelf nog net een maatje groter willen als ik een nieuwe zou moeten halen zonder naar het budget te kijken.
Maar dat is wel sterk afhankelijk van wat je ermee doet, als ik alleen een browser gebruik dan zet ik hem niet op de volledige breedte bijvoorbeeld. Dan heb je wmb niet zo veel schermruimte nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |