quote:
Haar vader niet:
Juridisch gevecht
Toch laat ze nog verder in haar kaarten kijken. Lil Tay zegt dat ze zwaar in de clinch ligt met haar vader Chris Hope, met wie ze jaren geen contact meer had.
“Hij is naar de rechter gestapt om plots te eisen dat ik terug bij hem moet gaan wonen. Hij beweerde dat ik in gevaar was en zo.” Omdat haar vader met nog meer juridische stappen dreigde, verwijderde Lil Tay haar accounts. “Hij dreigde ermee mijn moeder te laten arresteren. Hij bleef dreigen, dus ik heb alles moeten verwijderen.”
Volgens vader Chris heeft hij de rechter gevraagd om Lil Tay een verbod op te leggen nog filmpjes te maken, te stoppen met (bedenkelijke) muziek te maken en haar weer naar school te sturen.“Maar ik ben te beroemd voor school. Ik ga niet naar school, maar krijg thuis les”, aldus Lil Tay. “Maar daar wil hij verandering in brengen. Hij moet toch weten dat te veel mensen weten wie ik ben? Als ik naar school ga, word ik binnen de kortste keren aangevallen.
En ik doe nu alle dingen die een ‘normaal’ kind ook doet. Dat is mijn leven nu.”Maar haar moeder en broer:
Haar ‘succes’ was echter van zéér korte duur.
Nadat er filmpjes opdoken waarin ze onder druk werd gezet door haar eigen familie, werden al haar accounts op de sociale media opgedoekt.
Vooral Angela, de moeder van Lil Tay en tevens haar manager, werd daarbij beschuldigd. Zij bleek samen met haar zoon Jason, de oudere broer van Lil Tay, het hele bedrog op poten te hebben gezet.
Op de gelekte fragmenten was te zien hoe de schofferende uitspraken van Lil Tay stuk voor stuk werden ingefluisterd. Het meisje zat er zichtbaar ongemakkelijk bij en werd zelfs meermaals op de vingers getikt wanneer ze niet meteen de juiste termen kon vinden.Wanneer ze de vraag krijgt of het niet haar broer was die haar had aangespoord het account op te richten, zegt ze: “Euh, misschien. Misschien moet ik hier tijdens een ander gesprek eens over praten. Ik zit in een zeer benarde situatie en kan daar verder niets over kwijt.”
https://www.hln.be/showbi(...)te-verhaal~a949114d/