Tja, chips zijn geloof ik heeeeeeel dunne plekjes aardappel met kruiden enzo gefrituurd in bijvoorbeeld olijfolie...
quote:Ik had trek in iets fruitigs, zij in chips... TADAAA!!! Kiwichips, nu nog even maken
Op zondag 23 februari 2003 13:01 schreef Viola_Holt het volgende:
lijkt me niks...chips met kiwi smaak...
quote:Is het niet makkelijker als jij een kiwi pakt en zij een zak chips?
Op zondag 23 februari 2003 13:02 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik had trek in iets fruitigs, zij in chips... TADAAA!!! Kiwichips, nu nog even maken
quote:denk dat je dan beter chips en kiwi's kunt gaan halen en dit dan apart van elkaar op gaan eten..
Op zondag 23 februari 2003 13:02 schreef Purgatorio het volgende:[..]
Ik had trek in iets fruitigs, zij in chips... TADAAA!!! Kiwichips, nu nog even maken
quote:
Op zondag 23 februari 2003 13:04 schreef Viola_Holt het volgende:[..]
denk dat je dan beter chips en kiwi's kunt gaan halen en dit dan apart van elkaar op gaan eten..
quote:Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Op zondag 23 februari 2003 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Is het niet makkelijker als jij een kiwi pakt en zij een zak chips?
Je zou kunnen proberen om eerst een bakje kiwisap te maken en daar de aardappelschijfjes een tijdje in te leggen (dat het sap en de msaak goed in de aardappel trekt) en die vervolgens gaan frituren
quote:of eerst gewoon chips maken, daarna besprenkelen met kiwisap en dan laten drogen (in de magnetron)
Op zondag 23 februari 2003 13:07 schreef Vork het volgende:
de kiwi frituren!Je zou kunnen proberen om eerst een bakje kiwisap te maken en daar de aardappelschijfjes een tijdje in te leggen (dat het sap en de msaak goed in de aardappel trekt) en die vervolgens gaan frituren
quote:Chips zijn gewoon hele dunne aardappelschijfjes (of platgeslagen frietjes). Gewoon frituren dus.
Op zondag 23 februari 2003 13:07 schreef UnleashMitch het volgende:
Als je die chips erin gooit dan verziek je toch niet heel je frituurvet ?
quote:*Aardappel gepakt heeft
Op zondag 23 februari 2003 13:15 schreef Furby het volgende:[..]
Chips zijn gewoon hele dunne aardappelschijfjes (of platgeslagen frietjes). Gewoon frituren dus.
quote:So, heb het net ff geprobeerd, met bestaande chips, dan (zout er ff afgespoeld) en dat smaakt verrassend lekker, veel sterkere smaak dan ik gedacht had..(de pitjes er op laten zitten) Het smaakt een beetje naar die pickle-chips die je een paar jaar geleden had.
Op zondag 23 februari 2003 13:12 schreef Adfundum het volgende:[..]
of eerst gewoon chips maken, daarna besprenkelen met kiwisap en dan laten drogen (in de magnetron)
quote:Maar dat is niet leuk
Op zondag 23 februari 2003 13:22 schreef jaspah het volgende:
kheb ook es chips gemaakt was niet te vrete dus ik zal gewoon effe naar de winkel lope als ik jou was
Verder zitten er een paar hele bruikbare tips in, bedankt!
quote:Ik denk dat dat opzich nog de beste oplossing is, als je ze na het frituren onderdompeld in kiwisap en daarna droogt in de oven (in een magnetron wordne de ships denk ik taai en klef).
Op zondag 23 februari 2003 13:12 schreef Adfundum het volgende:
of eerst gewoon chips maken, daarna besprenkelen met kiwisap en dan laten drogen (in de magnetron)
Je moet de aardappelschijfjes ook eerst droogdeppen nadat je ze hebt afgesneden enzo.
quote:Knap dat je nu al weet waar je dinsdag trek in hebt ....
Op zondag 23 februari 2003 13:02 schreef Purgatorio het volgende:
quote:Tsja, in een druk leven moet je nou eenmaal je lekkere trek plannen
Op zondag 23 februari 2003 16:51 schreef Miss_MacPhisto het volgende:[..]
Knap dat je nu al weet waar je dinsdag trek in hebt ....
quote:wij werken verwarrend..
Op zondag 23 februari 2003 19:37 schreef japeke het volgende:
ik heb een hele goede tip voor je:probeer het.
als je het wel probeert komt er een hoop knoeiboel vrij enzo en zal je beide je aardappels en kiwi kwijtraken en zal het eindresultaat niet of naar gewone chips smaken..
quote:Sorry, maar ik luister toch naar japeke. Ik probeer 't gewoon
Op zondag 23 februari 2003 19:58 schreef Raz0r81 het volgende:[..]
wij werken verwarrend..
als je het wel probeert komt er een hoop knoeiboel vrij enzo en zal je beide je aardappels en kiwi kwijtraken en zal het eindresultaat niet of naar gewone chips smaken..
Ik heb zo regelmatig chios gemaakt en ze zijn heel goed te eten, veel lekkerder dan uit een pakje. Wat wel jammer is, is dat een aardappel, zo weinig chips opleverd, dat het weer zo op is. Dus je moet er veel maken!
Ik betwijfel of het te vreten is (chip me fruit ewwww!)
quote:succes!
Op maandag 24 februari 2003 22:35 schreef Purgatorio het volgende:
Morgen is de grote dag, heeft er iemand nog goede tips?
quote:blijven schudden met de frituurmand, anders plakken ze aan elkaar, en niet het deksel op de pan doen
Op maandag 24 februari 2003 22:35 schreef Purgatorio het volgende:
Morgen is de grote dag, heeft er iemand nog goede tips?
****of ben ik te laat ? ***
We hebben eerst gewoone chips gemaakt en deze gegeten met uiterst lekkere kiwi dipsaus
Vervolgens hebben we echte kiwi chips gebrouwen, die zat er iets te lang in. Daarom was het overgrote deel ranzig, de rest was gewoon ranzig omdat 't niet smaakte
quote:Ach, als je maar lol hebt gehad
Op dinsdag 25 februari 2003 17:28 schreef Purgatorio het volgende:
Nou, vandaag was 't zo ver. Het bakken van kiwi chips.
quote:Ik heb zeker lol gehad en daar ging het inderdaad om
Op dinsdag 25 februari 2003 23:38 schreef Adfundum het volgende:[..]
Ach, als je maar lol hebt gehad
Ik vond ze trouwens echt lekker toen ik ze geprobeerd heb maar die waren natuurlijk niet helemaal zelfgemaakt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |