Mensen, jullie gaan niet geloven wat er de laatste tijd allemaal is gebeurd. Alles lijkt ineens mijn kant op te komen het ene buitenkansje na het andere!
Het begon met een e-mail van een Nigeriaanse prins. Blijkbaar ben ik via een of andere verre familielijn erfgenaam van een fortuin van 4,5 miljoen dollar.

. Ik moest alleen even ¤2.000 overmaken om de administratiekosten voor de documenten te dekken. Logisch toch? Als je kijkt naar wat ik ervoor terugkrijg… Echt bizar. Die prins noemt me inmiddels “zijn Europese neef”. We hebben best een klik.
Daarna ben ik toegelaten tot een superexclusieve cryptogroep op Telegram. Alleen de echte insiders mogen erbij. Voor ¤500 mocht ik meedoen, en sindsdien krijg ik elke dag tips over coins die "binnenkort exploderen". Ik heb meteen alles in een muntje gestoken dat MoonYetiX heet, alleen al die naam straalt vertrouwen uit. Iedereen in de groep toont screenshots van hun winst, het is echt ongelofelijk. Ik zit hier dus gewoon aan het begin van iets groots.
Tussendoor kreeg ik een telefoontje van de “belastingdienst” . Althans, zo noemden ze zich. Supervriendelijke mensen met een licht accent. Ze vertelden dat ik recht heb op een belastingteruggave, maar dat ik even mijn identiteit moest bevestigen via iTunes-codes. Klinkt raar, maar
Apple is tegenwoordig overal bij betrokken, dus ik snap het wel. ¤300 aan kaarten gekocht en codes netjes doorgegeven. Alles professioneel geregeld.
En dan: liefde!

Via Facebook kreeg ik een bericht van een Filipijnse model dat zei dat ik haar "zon aan de westerse hemel" ben. Sindsdien chatten we elke dag. Ze is al vier keer bijna hierheen gevlogen, maar telkens was er iets met het visum of de douane. Ik heb haar wel geholpen met ¤800 voor haar ticket. Ze zegt dat ze volgende week echt komt en dat ze het voelt: wij horen bij elkaar.
O ja, en ik ben ook begonnen met een cursus van zo’n influencer die altijd filmpjes maakt met dikke auto's en villa’s op de achtergrond. Voor ¤997 kreeg ik toegang tot zijn exclusieve dropshipping-template én een 13 pagina’s tellende PDF over succes. Hij garandeert dat ik binnen 30 dagen financieel onafhankelijk ben. Mijn webshop is nog niet live, maar het voelt alsof ik vlak voor de doorbraak sta.
Alles bij elkaar opgeteld: dit is zonder twijfel de beste periode van mijn leven. Als het allemaal een beetje meezit, ben ik binnenkort schatrijk én gelukkig verliefd.
Maar ja waarom heb ik dit niet eerder ontdekt. De klacht lijkt me duidelijk.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo