abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218403111
Reizen is tof.
Iedereen weet de bekende plekken te vinden.

Ik wil eens kijken of dit topic een succes kan worden. Juist een 'gids' voor de bijzondere en vuige kroegen; danwel plekken waar je ooit eens bent geweest, maar die je eigenlijk niet kan aanbevelen aan 'het normale volk'. Maar wel aan patiënten.
Doei
pi_218403276

Besenkammer-Bar in Berlijn
Rathausstraße 1
Berlin, Germany 10178

Onder het viaduct van de S-Bahn.
Schijnbaar 24 uur per dag geopend.

Wanneer en hoe?:
Eind september 2024. Met een maat op de bonnefooi naar Berlijn. 's Ochtends om 6 uur in de auto vanuit Gelderland, om maat van me op te pikken rondom Zwolle. Rond 9 uur aan de grens, 18 uur in Berlijn.
Niets geregeld, via een vage link, paar telefoontjes van maat hadden we ergens een container motel geregeld in Oost Berlijn.
Na een snelle douche, richting lokaal station, paar biertjes mee in de S-bahn, kwamen we uit op Alexanderplatz. Voor ons beiden de eerste keer Berlijn.
Er was een soort van Kermis/evenement op Alexanderplatz en we zaten op van die lange biertafels en toeristen kwamen er bij, hartstikke gezellig, en ineens was het 1 uur, en werden we weggestuurd omdat die lui naar huis gingen.

Onder het spoor gelopen om ergens een taxi te zoeken naar de volgende plek, maar geen taxi gezien omdat er overal junks lagen.
We zijn dus maar de Besenkammer-Bar binnen gelopen.
Asbakken nog op tafel. Een barvrouw van 1m40 en ik schat zo'n 61 jaar oud, maar een bek en autoriteit als Stalin.
Gay vriendelijk en diverse publiek. Ik ben hetero en naar mijn weten straal ik dat ook uit, maar ik werd door 2 gasten benaderd. Nadat ik beide heb bedankt dat ik in de smaak viel maar ze teleur heb moeten stellen omdat ik hetero was, nog een tijd met ze aan tafel gezeten en bier gedronken.

Hele vreemde avond, en voor ik het wist was het 9 uur 's ochtends. :')_!

Geweldige tent. De hele kroeg is kleiner dan de bagane grond van het gemiddelde rijtjeshuis in Nederland. De gang van de kroeg naar de WC is een avontuur op zich.

Binnen kon je alleen contant betalen. En toen we door ons cash heen waren ging die maat van me pinnen, en toen hij de weg overstak; stond er een junk die zijn broek naar beneden trok om zijn piemel te laten zien, uit het niets :')_!

10/10 . Mooie tent, paupers overal, maar me geen seconde onveilig gevoeld.
Doei
pi_218403577
Ik zal dit bericht later aanpassen.

Ik ben aan het graven in een oud email adres, en via via nog wat feiten op een rij te krijgen.
Het gaat in ieder geval om een hele vage kroeg in Riga Letland, en dat bezoek was in 2010 of 2011. Hele bijzonder avond gehad....
Doei
  Moderator donderdag 7 augustus 2025 @ 10:51:02 #4
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_218441101
Goed topic. Ik kom alleen zelden in vuige kroegen. Wel in een ver ver verleden, maar die kroegen bestaan niet meer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 18 augustus 2025 @ 22:34:00 #5
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_218537840
Bekijk deze YouTube-video

In de White Horse in High Wycombe heb ik een van beste concerten ooit gezien en is ook op die tv show geweest. Kan alleen de video even niet vinden..

Britain's Toughest Pub tv show heeft best veel afleveringen voor inspiratie. Ik hou er wel van.

Nederland is eigenlijk te gentrified daarvoor.
reset
  maandag 18 augustus 2025 @ 23:02:52 #6
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_218538046
en de video

https://www.dailymotion.com/video/x2pzr81
Het was zeker seedy, maar geen danseressen. We waren er voor een The Selecter (Ska) concert. Tussen de mods en skins.

:D

[ Bericht 52% gewijzigd door Individual op 18-08-2025 23:20:07 ]
reset
  maandag 18 augustus 2025 @ 23:06:08 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218538062
Hamburg is ook lachen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator dinsdag 19 augustus 2025 @ 10:16:28 #8
45833 crew  Fogel
pi_218539630
Under Brua Bar in Oslo, letterlijk onder een brug, goedkoop bier (voor Oslo). Achter de bar bij de rivier is een favoriete plek voor dealers en junks en over het algemeen shady daar.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:49:08 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_218541432
In Tijuana Mexico (dec 1999) zagen we dingen die wat donker waren. In een barretje vroeg de barman of we Eropeanen waren. zijn baas ook. Die kwam bij ons zitten vroeg ons veel over de NL koninklijke familie..

Het bleek dat hij persona non-grata was in zowel Amerika alsel Nederland. Hij had in de marine gezeten, maar wilde niet zeggen wat hij dan had gedaan. De drankjes en eten waren gratis die avond. :)
reset
  Moderator donderdag 21 augustus 2025 @ 15:44:02 #10
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_218555928
Ik herinner mij een pub in Manchester waar elke vaste bezoeker een dubbele rij voortanden had. Met een groep van de squash waren we in 2007 een weekend in Manchester om daar de British Open Squash bij te wonen en deze pub lag om de hoek van het hostel waar we verbleven. Volgens mij heette het The King's Pub in Oldham Street, maar inmiddels heet het anders. In de rookruimte, destijds bestond dat nog, stond ik met één van mijn squashmaten toen daar een familiegevecht uitbrak tussen drie vrouwen: een moeder, haar dochter en de oma. Mijn maatje probeerde de boel nog te sussen, maar dat bleek de verkeerde actie en al gauw begonnen ze hem uit te schelden. Sigaretten maar snel uitgemaakt en terug naar onze andere squashmaatjes gegaan. Die bleken de karaoke-machine gevonden te hebben en dat bleek voor veel vrouwelijke (?) bezoekers van de vaste klandizie veel te aantrekkelijk. Met een microfoon in zijn ene hand en met zijn andere hand twee oerlelijke vrouwen van zich afhoudend stond mijn beste vriend een nummer van Elvis te zingen. Prachtig beeld. Gelukkig hadden we alleen kaartjes voor de middag en avond de volgende dag bij de British Open.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:35:22 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_218559329
In Belfast, Noord Ierland werd het afgeraden om naar Sandy Row te gaan en al helemaal in het donker. Het is wel een goed idee om de geschiedenis te kennen daar.

Eerst in een 'groene pub' bij de republicans

toen sightseeing

Sandy Row at night

op de muur van de 'oranje pub' bij de unionists

de pub

Daar vroegen ze ons bij de ingang of we journalisten waren. :D "Nee maar we zijn wel Nederlanders. " .."Biertje?" Na nog wat biertjes ook een "lockin tot ver na 11" Wat hebben we gelachen met die lui. *O*
reset
  donderdag 21 augustus 2025 @ 22:58:53 #12
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_218559451
Goeie verhalen dit, Fok O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_218559595
Ik ben tijdens steden tripjes wel eens in obscure kroegen geweest maar kan me daarna vrijwel nooit herinneren waar het was.

Omdat je die beste plekken altijd spontaan tegen moet komen en je vaak al halverwege de nacht bent
  vrijdag 22 augustus 2025 @ 22:17:00 #14
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_218567097
Op loopafstand van waar ik woonde was een kraakpub. Daar gelden weer andere regels. Vuig misschien, maar niet vies want daar wonen gewoon nette mensen. Dit was in Greenwich, London. Jongleurs en buskers ken ik in dat wereldje. Geen junks, maar wel connasseurs van pychadelische drugs. *O* :D

De helft van het eten is vega. "I wanna be a hippy and I want to get stoned!" Hyacinth Bucket wouldn't have approved! :+
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')