abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218394245
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-het-zo-warm-in-juli

quote:
Juli begon dit jaar zinderend. Het Algemeen Dagblad schreef dat de ‘gevoelstemperatuur’ in Groningen een maand geleden opliep tot wel 48 graden. Volgens de officiële cijfers was lange tijd de julimaand van 1994 de warmste ooit gemeten. Zo bleek dat jaar op deze dag: 2 augustus.
Ah, dat was in 1994. Foutje!

Code oranje voor extreme hitte

Ah, dat was alleen de eerste 3 dagen.

quote:
Koele, sombere en natte periode

Na de koufrontpassage kwamen we op 3 juli in maritiem polaire lucht terecht, met vrij normale temperaturen voor de tijd van het jaar. Onder een uitloper van het Azorenhoog bleef het aanvankelijk zonnig en droog, maar vanaf de 5e kregen we te maken met een koele noordwestelijke stroming onder invloed van een lagedrukgebied boven Zuid-Scandinavië, waarin de nodige (onweers)buien werden meegevoerd. De middagtemperaturen lagen rond de 19°C.
Phew, het was dus gewoon het weer en niet het klimaat :)

Kortom, de warme golfstroom doet het nog steeds, de wind kwam gewoon voornamelijk uit het noorden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:00:56 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218394323
Jeetje, wéér een maand die gemiddeld warmer is dan normaal. Wat gek, je zou na jarenlang constant weer warmere maanden dan normaal bijna denken dat er iets van een trend is, haha!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218394379
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:00 schreef heywoodu het volgende:
Jeetje, wéér een maand die gemiddeld warmer is dan normaal. Wat gek, je zou na jarenlang constant weer warmere maanden dan normaal bijna denken dat er iets van een trend is, haha!
Ja, die is er ook. Vroeger omdat we uit een kleine ijstijd kwamen, maar die is tegenwoordig weggepoetst uit de grafieken en nu komt het doordat wij fossiele brandstoffen verbranden. Veel spectaculairder. Gelukkig hebben wij biljoenen uitgegeven om daarmee te stoppen en gaat het nu weer kouder worden.

Maar nee, want in de arme landen zijn ze meer gaan stoken ... We zouden dat moeten verbieden! Dat zou een mooie zijn voor Trump, Mister America: World Police, als die niet alle subsidies voor wind, zon en elektrische auto's had ingetrokken en wil dat ze de productie van fossiele brandstoffen gaan verveelvoudigen.

Maar zo wordt ons aardgas misschien wat goedkoper, als de belastingen niet ieder jaar verhoogd werden.

En zo hoeft niemand er aan te twijfelen, dat de opwarming van de Aarde door het verstoken van fossiele brandstoffen komt.
pi_218394469
quote:
Jij leest niet goed en dit topic is nogal debiel.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:21:52 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218394496
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:10 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, die is er ook. Vroeger omdat we uit een kleine ijstijd kwamen, maar die is tegenwoordig weggepoetst uit de grafieken en nu komt het doordat wij fossiele brandstoffen verbranden. Veel spectaculairder. Gelukkig hebben wij biljoenen uitgegeven om daarmee te stoppen en gaat het nu weer kouder worden.

Maar nee, want in de arme landen zijn ze meer gaan stoken ... We zouden dat moeten verbieden! Dat zou een mooie zijn voor Trump, Mister America: World Police, als die niet alle subsidies voor wind, zon en elektrische auto's had ingetrokken en wil dat ze de productie van fossiele brandstoffen gaan verveelvoudigen.

Maar zo wordt ons aardgas misschien wat goedkoper, als de belastingen niet ieder jaar verhoogd werden.

En zo hoeft niemand er aan te twijfelen, dat de opwarming van de Aarde door het verstoken van fossiele brandstoffen komt.
:') :') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218394541
Voor mijn gevoel viel het mee. In mijn herinnering waren de laatste vijf jaar, m.u.v. vorig jaar, echt heel warm. 2019, 2020 enzo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218394677
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 09:51 schreef SymbolicFrank het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)-het-zo-warm-in-juli
[..]
Ah, dat was in 1994. Foutje!

Code oranje voor extreme hitte

Ah, dat was alleen de eerste 3 dagen.
[..]
Phew, het was dus gewoon het weer en niet het klimaat :)

Kortom, de warme golfstroom doet het nog steeds, de wind kwam gewoon voornamelijk uit het noorden.
Wordt weer lachen als het zometeen een paar dagen boven 30 graden is. Krijgen we weer allemaal doemberichten.
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:42:43 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218394678
quote:
Ja maar gisterochtend had ik een trui aan toen ik naar buiten ging (op 1 augustus nota bene!!!) dus van klimaatopwarming is geen sprake.
Huilen dan.
pi_218394971
Zat gister nog even te kijken op de droogtemonitor van KNMI.
Dat zijn toch slimme weerjongens?

Toch is de voorspelling dat de zomer nog een stuk droger is dan de 5% droogste jaren mediaan.

Het regent al weken willekeurig en de afgelopen 2 dagen bijna continue.

Maar toch het is droog jonge!

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/droogtemonitor

Ps gisteren stond de zwarte lijn nog veel verder onder de groene lijn, de puntjes van de voorspelling.
Vakman pur sang
pi_218395000
Wat een kuttopic open je weer.
Цой жив
pi_218395127
Die kut-Saoedi's toen ook nog eens.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:25:34 #12
284411 crew  heywoodu
pi_218395187
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Eens met dat laatste, maar ook al gaat het over 1994 om een of andere reden, ook dit jaar was juli weer eens warmer dan normaal, zoals bijna elke maand tegenwoordig :+
https://www.knmi.nl/neder(...)verzichten/2025/juli
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
pi_218395200
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja maar gisterochtend had ik een trui aan toen ik naar buiten ging (op 1 augustus nota bene!!!) dus van klimaatopwarming is geen sprake.
Klimaatverandering is gewoon echt hoor. Maar wat helpt het om hier zo hysterisch op te reageren? We hebben nu zelfs een code oranje of rood, voor tropische dagen :')_! _O-

Ook dit soort sensationele artikelen zijn alleen maar bedoelt om de burger angst aan te jagen en heel veel mensen hebben dat gelukkig door. Het KNMI stelt bijvoorbeeld:
quote:
Met een gemiddelde temperatuur in De Bilt van 19,0°C tegenover het klimatologische gemiddelde van 18,3°C, was juli een warme maand. Daarmee is het de vijfde te zachte/warme maand op een rij. Op een paar hete dagen na kende de maand echter een vrij gematigd temperatuurverloop, met vrij normale middagtemperaturen en zachte nachten.

Bron
Maar in 2024 was het 18.1 (bron), in 2023, ook (bron), in 2022 18.6 (bron), in 2021 18.0 (bron) en in 2020 zelfs 17.0 (bron).

De hysterie en het alarmisme mag wel eens wat minder. En we weten natuurlijk heel goed binnen welke contreien dit vooral leeft en waar men er ook alles aan doet anderen aan te steken met dit gevoel van klimaatangst.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218395253
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Eens met dat laatste, maar ook al gaat het over 1994 om een of andere reden, ook dit jaar was juli weer eens warmer dan normaal, zoals bijna elke maand tegenwoordig :+
https://www.knmi.nl/neder(...)verzichten/2025/juli
Ik trek dit zooo slecht dat een gerenomeerd (staats) instituut zoiets zegt:
quote:
Daarmee is het de vijfde te zachte/warme maand op een rij.
Hoezo TE zacht!
Als je dit in een wetenschappelijk onderzoek zou zetten wordt je afgekraakt tot en met.
In een chaotisch systeem zoals het weer mag je het nooit hebben over absolute gemiddelden.

Bovendien was het niet te warm.
Vakman pur sang
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:38:02 #15
284411 crew  heywoodu
pi_218395295
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik trek dit zooo slecht dat een gerenomeerd (staats) instituut zoiets zegt:
[..]
Hoezo TE zacht!
Als je dit in een wetenschappelijk onderzoek zou zetten wordt je afgekraakt tot en met.
In een chaotisch systeem zoals het weer mag je het nooit hebben over absolute gemiddelden.

Bovendien was het niet te warm.
Dat is natuurlijk ook niet hun wetenschappelijke publicatie of iets dergelijks, het is gewoon het maandelijkse verhaaltje voor het publiek over het weer en dan met name ten opzichte van de gemiddelden.

In dat hele verhaal is ook nul komma nul paniekzaaierij ofzo te vinden, waar mensen alles en iedereen nog wel eens van willen betichten.
pi_218395321

Buienradar be like 41 GRADEN.
pi_218395330
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

De hysterie en het alarmisme mag wel eens wat minder. En we weten natuurlijk heel goed binnen welke contreien dit vooral leeft en waar men er ook alles aan doet anderen aan te steken met dit gevoel van klimaatangst.
Ik zie idd vaak uit een bepaalde groep hysterisch gereageerd worden op een klimaat gerelateerd bericht in de media. En het is niet de groep waar jij op doelt.
Цой жив
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:44:43 #18
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218395342
Dat lijkt me sterk want we hebben dit jaar niet eens een hittegolf gehad in juli. Kan bijna niet zo zijn dat deze maand warmer was dan de juli van 2018/19
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218395379
Ik pak weerstation Twenthe en de maandgemiddelden van de laatste 5 jaar uit KNMI data sets:

| Jaar | Gem. temp juli (°C) |
|--------|----------------------|
| 2018 | 20,7 °C |
| 2019 | 20,0 °C |
| 2020 | 18,9 °C |
| 2021 | 18,4 °C |
| 2022 | 18,0 °C |
| 2023 | 17,6 °C |
| 2024 | 16,6 °C |
| 2025 | 16,6 °C |

Case closed
Vakman pur sang
pi_218395394
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:44 schreef PzKpfw het volgende:
Dat lijkt me sterk want we hebben dit jaar niet eens een hittegolf gehad in juli. Kan bijna niet zo zijn dat deze maand warmer was dan de juli van 2018/19
Gemiddeld gezien kan dat natuurlijk wel. Alleen dat is verder totaal geen reden voor paniek, behalve dan bij mensen die klimaatverandering op een religieuze manier beleven en het tevens als een mogelijkheid zien voor politiek gewin.
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Ik zie idd vaak uit een bepaalde groep hysterisch gereageerd worden op een klimaat gerelateerd bericht in de media. En het is niet de groep waar jij op doelt.
Leuke draai, het gaat natuurlijk om de hysterische berichtgeving. Niet om de mensen die opmerken dat klimaatverandering tot hysterie en paniek zorgt in bepaalde contreien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218395405
Hele normale berichten in de OP, maar het is allemaal PANIEKZAAIERIJ vanuit de gebruikelijke hoek in bepaalde contreien van de te verwachten plaatsen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_218395417
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:41 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]
Buienradar be like 41 GRADEN.
maar gelukkig wel een ‘verfrissend’ windje
pi_218395422
Hopelijk is het in augustus wat koeler want die snikhete juli was mensonterend.

twitter

https://x.com/marcolopes__/status/1153998461932572673

Meetapparatuur verplaatsen naar open plaatsen waar de zon volop schijnt aub.
pi_218395479
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 10:17 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Hij leest vooral wat hij wil lezen.
pi_218395485
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
maar gelukkig wel een ‘verfrissend’ windje
Lol dat had ik niet eens gezien _O-
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:04:24 #26
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218395490
Het was dus gewoon een juli met oerhollandsch kutweer.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_218396847
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik pak weerstation Twenthe en de maandgemiddelden van de laatste 5 jaar uit KNMI data sets:

| Jaar | Gem. temp juli (°C) |
|--------|----------------------|
| 2018 | 20,7 °C |
| 2019 | 20,0 °C |
| 2020 | 18,9 °C |
| 2021 | 18,4 °C |
| 2022 | 18,0 °C |
| 2023 | 17,6 °C |
| 2024 | 16,6 °C |
| 2025 | 16,6 °C |

Case closed
Met dit in het achterhoofd, deze data komt direct van KNMI datasets, is het gewoon raar om juli 2025 vrij warm te noemen.
Omdat het vrij fris was in werkelijkheid.

Vind ik raar dat je het dan vrij warm noemt
Vakman pur sang
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 11:42:42 #29
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218424102
Ik weet niet waar jullie wonen maar hier was het in July gewoon kutweer op een paar dagen na
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')