quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 07:18 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Vreemde reactie, ik kan niks met subjectieve indrukken die als waarheden worden gesteld.
Nog vreemdere reactie. Sorry, dat ik niet in staat ben om jouw gedachten te lezen.quote:
Ik heb het inderdaad wat ongelukkig bewoord. Maar jij draait hier al een tijd mee als Bassie, en je kent mij wel ondertussen en ik heb de uitspraak "Ik weet het niet" altijd hoog in het vaandel staan. Ik verkondig mijn stelling over een God en godsdienst niet als waarheid, maar als een vermoeden dat ik heb, en dat kwam niet tot uiting in mijn post. Mijn enorme excuses.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 13:09 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Nog vreemdere reactie. Sorry, dat ik niet in staat ben om jouw gedachten te lezen.
Prima hoor. Allebei weten we niks zeker, we kunnen in ieder geval niet aantonen dat jij of ik gelijk hebben. Jouw uitspraak "God bestaat" en mijn uitspraak "God bestaat niet" zijn oncontroleerbare uitspraken en in het beste geval vermoedens. En die vermoedens hangen af van de subjectieve kansberekening dat God bestaat of niet. Die kans is voor jou hoog en voor mij ook, alleen anders dus.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:04 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad wat ongelukkig bewoord. Maar jij draait hier al een tijd mee als Bassie, en je kent mij wel ondertussen en ik heb de uitspraak "Ik weet het niet" altijd hoog in het vaandel staan. Ik verkondig mijn stelling over een God en godsdienst niet als waarheid, maar als een vermoeden dat ik heb, en dat kwam niet tot uiting in mijn post. Mijn enorme excuses.
Ik denk dat Sigaartje bedoeld dat er ergens geschreven staat dat god de mens schiep naar zijn evenbeeld.quote:Op donderdag 28 augustus 2025 20:14 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
En aangezien de mens in staat is er op los te fantaseren, gebeurt dat ook dat het een lieve lust is. Al die oncontroleerbare opvattinkjes over "God", het is hilarisch.
Natuurlijk, een abstracte universele kracht of energie is niet te begrijpen voor een eenvoudige sterveling. Dus wordt er voor het gemak en de duidelijkheid maar een concrete, menselijke God geschapen in het hoofd van het individu. Kies maar uit: oordelende God, boze God, bestraffende God, rechtvaardige God, dirigerende God, planmatige God, almachtige God, alwetende God, troostende God, liefdevolle God, empathische God, onverschillige God, onveranderlijke/bewegingsloze God, afwezige God. Toe maar, kies maar .....quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:07 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ik denk dat Sigaartje bedoeld dat er ergens geschreven staat dat god de mens schiep naar zijn evenbeeld.
Zodat de mensheid zich makkelijker kan identificeren met een 'goddelijke macht'.
Wat is jouw probleem?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:23 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Natuurlijk, een abstracte universele kracht of energie is niet te begrijpen voor een eenvoudige sterveling. Dus wordt er voor het gemak en de duidelijkheid maar een concrete, menselijke God geschapen in het hoofd van het individu. Kies maar uit: oordelende God, boze God, bestraffende God, rechtvaardige God, dirigerende God, planmatige God, almachtige God, alwetende God, troostende God, liefdevolle God, empathische God, onverschillige God, onveranderlijke/bewegingsloze God, afwezige God. Toe maar, kies maar .....
Gelovigen die er op los fantaseren en hun oncontroleerbare meninkjes als waarheid presenteren. Verder gaat het heel goed met mij. Dank je.quote:
Ik geloof niet in god en ik denk ook niet dat Sigaartje een fantasie als een waarheid presenteerde.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:29 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Gelovigen die er op los fantaseren en hun oncontroleerbare meninkjes als waarheid presenteren. Verder gaat het heel goed met mij. Dank je.
Waarm zie ik jou zoveel in topics over geloof, terwijl je zegt niet te geloven?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:29 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Gelovigen die er op los fantaseren en hun oncontroleerbare meninkjes als waarheid presenteren. Verder gaat het heel goed met mij. Dank je.
Ik wil eigenlijk nooit beweren dat God bestaat. Ik denk veel eerder dat God een spirituele entiteit is. Hoe dat eruit ziet, ik denk dat we ons daar totaal geen beeld van kunnen vormen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 15:57 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Prima hoor. Allebei weten we niks zeker, we kunnen in ieder geval niet aantonen dat jij of ik gelijk hebben. Jouw uitspraak "God bestaat" en mijn uitspraak "God bestaat niet" zijn oncontroleerbare uitspraken en in het beste geval vermoedens. En die vermoedens hangen af van de subjectieve kansberekening dat God bestaat of niet. Die kans is voor jou hoog en voor mij ook, alleen anders dus.
Ligt het aan mij maar ik "kende" jou voorheen niet? Een kloon misschien wel???
Ik zit daar als een malloot uit te dagen. Ik vind het belangrijk om gelovigen met hun neus op de FEITEN te drukken. Daarom zit ik in topics over geloof. En jij, ben jij ook een dogmatische fabelfantast?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 16:44 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Waarm zie ik jou zoveel in topics over geloof, terwijl je zegt niet te geloven?
Dus het fascineert jou? Want anders begeef je je daar niet. Ik heb ook niks met Formule 1, maar ik ga daar niet op een forum elke dag verkondigen dat die auto’s te gevaarlijk zijn.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:09 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik zit daar als een malloot uit te dagen. Ik vind het belangrijk om gelovigen met hun neus op de FEITEN te drukken. Daarom zit ik in topics over geloof? En jij, ben jij ook een dogmatische fabelfantast?
Ah ok. Good old Vincent. Ik heb geen enkel probleem met jou. Jij bent namelijk zoekende, jij weet 'het' ook niet zeker.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:06 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk nooit beweren dat God bestaat. Ik denk veel eerder dat God een spirituele entiteit is. Hoe dat eruit ziet, ik denk dat we ons daar totaal geen beeld van kunnen vormen.
En, sorry dat ik het niet heb genoemd, ik dacht dat ik het wel had gedaan, maar ik ben Vincent_student. Dat account had ik aangemaakt omdat ik last had van een stalker. Die is nu weg, dus ik kan mijn oude account weer oppakken. Weer, mijn nederige excuses.
Dat is prima. Ga zo door. Maar als je zegt dat 'God bestaat' bedenk dan dat je slechts een niet controleerbare mening uit. Dat geldt voor mij trouwens ook als ik zeg 'God bestaat niet'.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:13 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dus het fascineert jou? Want anders begeef je je daar niet. Ik heb ook niks met Formule 1, maar ik ga daar niet op een forum elke dag verkondigen dat die auto’s te gevaarlijk zijn.
Ik ben gelovig ja.
Eh nee, ik ben niet zoekende, want tijdens mijn stervensbestaan zal ik de waarheid niet vinden. Dat is eenmaal een feit die accepteer. Ik weet alleen dat ik hier leef als mens en het enige wat ik kan doen is zo leven dat ik denk dat ik het goed doe en zorg dat ik andere mensen help waar ik ze mee kan helpen binnen mijn kunnen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:22 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ah ok. Good old Vincent. Ik heb geen enkel probleem met jou. Jij bent namelijk zoekende, jij weet 'het' ook niet zeker.
Een mening is een vaststaand feit. Dat sommige meningen gebaseerd zijn op fantasieën, waandenkbeelden, vooroordelen, angsten, indoctrinatie etc. doet daar niks aan af.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:27 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Dat is prima. Ga zo door. Maar als je zegt dat 'God bestaat' bedenk dan dat je slechts een niet controleerbare mening uit. Dat geldt voor mij trouwens ook als ik zeg 'God bestaat niet'.
Vergeet niet dat je je op kwetsbaar terrein begeeft als je met gelovigen van gedachten wisselt. Wees aub respectvol als het om persoonlijke ervaringen gaat. Je kunt ze zómaar plattrappen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:27 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Dat is prima. Ga zo door. Maar als je zegt dat 'God bestaat' bedenk dan dat je slechts een niet controleerbare mening uit. Dat geldt voor mij trouwens ook als ik zeg 'God bestaat niet'.
Nou, nou, nou. Nee, een mening is per definitie geen vaststaand feit. Dit is het fundamentele verschil tussen de twee.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:39 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een mening is een vaststaand feit.
Eens, en als gelovigen de eenvoudige regels van de logica zouden volgen dan ontstaan er minder misverstanden.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je je op kwetsbaar terrein begeeft als je met gelovigen van gedachten wisselt. Wees aub respectvol als het om persoonlijke ervaringen gaat. Je kunt ze zómaar plattrappen.
Verder eens met je opmerking.
Ik vraag iets heel fundamenteels Bassie. Of je respectvol met gelovigen wilt omgaan.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:02 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Eens, en als gelovigen de eenvoudige regels van de logica zouden volgen dan ontstaan er minder misverstanden.
Ik vraag nog iets fundamentelers aan een mens: ben je bereid je gezond verstand te gebruiken?quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vraag iets heel fundamenteels Bassie. Of je respectvol met gelovigen wilt omgaan.
Definieer respectvol.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:04 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vraag iets heel fundamenteels Bassie. Of je respectvol met gelovigen wilt omgaan.
Tot nu toe heb ik niet gezien dat jij geschikt bent als persoon om mee van gedachten te wisselen over zoiets persoonlijks als geloof.quote:Op vrijdag 29 augustus 2025 18:09 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik vraag nog iets fundamentelers aan een mens: ben je bereid je gezond verstand te gebruiken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |