abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218376422
En de aanname dat dat kind eerst de wolf gezien moet hebben is ook niet juist.
Wolven vallen aan in je rug, grotere kans dat het kind rende, dan grijpen ze in de benen wanneer ze denken: deze kan wel mee

Hoe wil je kinderen daar mee voorlichten dan?

Ren achterwaarts?
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 09:45:05 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218376463
quote:
14s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Daar gaat dit dus toe leiden: het afschieten van de wolf. Enorm tragisch, want juist prima om zo'n tof dier er weer bij te hebben in de Nederlandse natuur.

Ik blijf er dan ook bij dat het in 99 van de 100 gevallen aan de Nederlandse burger zelf ligt en de overheid zou moeten insteken op veel meer voorlichting. Wolven doen namelijk geen vlieg kwaad als mensen gewoon normaal doen en ze niet gaan voeren, lokken of op andere manieren lastigvallen.
Helaas bereikt voorlichting zelden de mensen die het zou moeten bereiken, en is voorlichting geen alternatief voor gezond verstand.

Het merendeel van de mensen doet gewoon normaal, maar je hebt er jammergenoeg maar een paar nodig om het te verpesten. Dat zie je keer op keer.
Huilen dan.
  donderdag 31 juli 2025 @ 09:48:03 #103
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218376497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het lijkt mij wat kortzichtig om te zeggen dat kinderen niet in de natuur zouden mogen spelen en alleen maar in aangeharkte speeltuinen met rubberen tegels.

Niet iedereen wil opgroeien in een betonnen omgeving.
Het bos deel je met wilde dieren, die je kunt verstoren en die in sommige gevallen gevaarlijk kunnen zijn. Het is belangrijk om daar verantwoordelijk en respectvol mee om te gaan. Op de paden blijven en als kind binnen het zicht van de ouders hoort daarbij.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 31 juli 2025 @ 09:49:49 #104
pi_218376516
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:41 schreef Paul het volgende:

[..]
Jij weet totaaaaaaaaal niet waar je over praat
Het kind is meegesleurd naast de grote speeltuin daar en tussen de pyramide

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In de OP wordt gesproken over de bossen nabij de Pyramide van Austerlitz.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_218376541
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het bedoelt: normale mensen.
Rechts is toch nationalistisch en klaagt over anderstalige nationalisten? Dat is toch niet normaal of modern? Dat is veel eerder heel ouderwets want dan wordt er geregeerd met het recht van de sterkste, terwijl we volgens de media niet meer in de oertijd zouden leven.
pi_218376547
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Nope. Vrij rond spelen doe je maar in de speeltuin, die is daar wel voor. Zeker wanneer je het verschil niet ziet tussen een wild dier en een 'vriendelijke hond', die je overigens ook niet zomaar moet aaien.
Ik heb het argument nog niet gehoord waarom de wolf zo gewenst is hier en dat we die liever in de bossen hebben dan onze kinderen die dan maar naar een door-de-mens-gebouwde speeltuin moeten.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_218376555
quote:
0s.gif Op woensdag 30 juli 2025 20:57 schreef Harvest89 het volgende:
Voor de 100ste keer.
Blijf gewoon weg uit het leefgebied van de wolf.

In andere landen doen ze dat prima, blijkbaar zijn Nederlanders idioten.
En hoe lang denk je dat dat nog lukt?
Misschien eerst even nadenken voordat je hier je "deskundigheid" etaleert en anderen voor idioot uitmaakt.

Drie simpele zoekopdrachtjes leveren op:

• Een wolf heeft een leefgebied (territorium) dat kan variëren van 120 tot 2000 km², afhankelijk van factoren zoals voedselaanbod en menselijke invloed.
• Nederland heeft een landoppervlakte van 33.881 vierkante kilometer.
• Er zijn momenteel naar schatting 104-124 wolven in Nederland.

De wolf in Drenthe doet het inderdaad met 120km2 en in Gelderland zitten ze op ca. 75 km2 per wolf.
Nog een paar jaar en dan komen we ze overal tegen.
-
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 31 juli 2025 @ 09:57:42 #108
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218376571
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
In de OP wordt gesproken over de bossen nabij de Pyramide van Austerlitz.
er zit idd bos daar overal tussendoor ja
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_218376601
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:54 schreef quo_ het volgende:

[..]
En hoe lang denk je dat dat nog lukt?
Misschien eerst even nadenken voordat je hier je "deskundigheid" etaleert en anderen voor idioot uitmaakt.

Drie simpele zoekopdrachtjes leveren op:

• Een wolf heeft een leefgebied (territorium) dat kan variëren van 120 tot 2000 km², afhankelijk van factoren zoals voedselaanbod en menselijke invloed.
• Nederland heeft een landoppervlakte van 33.881 vierkante kilometer.
• Er zijn momenteel naar schatting 104-124 wolven in Nederland.

De wolf in Drenthe doet het inderdaad met 120km2 en in Gelderland zitten ze op ca. 75 km2 per wolf.
Nog een paar jaar en dan komen we ze overal tegen.
Zoek eens op Google: wolf in woonwijk
Dan krijg je tig filmpjes van wolven die door dorpen lopen.
Pak een willekeurige:
https://www.destentor.nl/(...)k-in-vaassen-1102200

Maar er zijn wel 10 waarnemingen in andere dorpen.

Weet je iedereen weet, dit gaat niet goed, dit kan niet.
Enige remedie is ze allemaal doodschieten, of vangen en in Polen uitzetten.

Kun je beter gelijk doen ipv wachten tot de publieke opinie helemaal is gedraaid na incidenten.

Zo ook niet, zachte heelmeesters maken zwerende wonden.
Vakman pur sang
pi_218376606
Die wolven krijgen een snack en willen dan gezellig met de kinderen spelen, is het weer niet goed.
  donderdag 31 juli 2025 @ 10:07:17 #111
pi_218376629
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:53 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik heb het argument nog niet gehoord waarom de wolf zo gewenst is hier en dat we die liever in de bossen hebben dan onze kinderen die dan maar naar een door-de-mens-gebouwde speeltuin moeten.
Ik kan wel wat argumenten geven waarom ik liever wolven dan kinderen in een bos heb, maar die zijn allemaal persoonlijk.

In een bos komen nu eenmaal wilde dieren voor, en wij willen er ook recreëren met onze kinderen, honden etc. Dat kan samengaan. Maar daarvoor is wel wat wederzijds begrip en respect nodig. Aspecten daarvan zijn dat je op de paden blijft (ook kinderen), geen rotzooi achterlaat, honden aan de lijn houdt en dat kinderen in het zicht blijven. Niet zo moeilijk lijkt me, en als dat wel zo is ga je inderdaad maar naar de speeltuin.

Wanneer een wolf ondanks deze maatregelen gevaarlijk blijft, moet deze wel afgeschrikt of anders helaas dood want het gaat anders van kwaad tot erger.
pi_218376667
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 08:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Hoe kan het eigenlijk dat wij als machtige mensheid, top van welke voedselketen dan ook, een aantal simpele wolven niet onder controle kan krijgen.

Zet het leger in, gebruik het als oefening en knal ze allemaal af, klaar en weer over tot de orde van de dag.
Dat kan gewoon, de wolf is al eens eerder geheel uitgeroeid in een tijdperk met veel primitievere technologie. Het leger is verre van nodig. Dit alles is een keuze.

quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:03 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun je beter gelijk doen ipv wachten tot de publieke opinie helemaal is gedraaid na incidenten.

Wat dat betreft begrijp ik sommige van die liefhebbers ook niet, die tegen alle mogelijke plannen voor problemen veroorzakende wolven zoals deze (afschrikken, elders uitzetten, uiteindelijk afschieten) zijn. Als je de wolf hier zo graag wilt lijkt me dat je toch ook wel inziet dat we iets met potentieel gevaarlijke exemplaren moeten doen zodat het draagvlak een beetje aanwezig blijft?
pi_218376685
Laatste keer dat ik keek zijn er zon 150 wolven in Nederland geschat.
We moeten alle wolven oppakken en in een van de schiereilanden dumpen.
Cameras ophangen, livestreampje en genieten.

Maar serieus, er moet gewoon een jachtseizoen komen op de wolf, met als op de herten en zwijnen bestaat. Wanneer de populatie te groot wordt krijgen jagers groen licht. Daarnaast niet.
Twiddel
pi_218376694
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:12 schreef summer2bird het volgende:
Laatste keer dat ik keek zijn er zon 150 wolven in Nederland geschat.
We moeten alle wolven oppakken en in een van de schiereilanden dumpen.
Cameras ophangen, livestreampje en genieten.
Ja, in een reservaat, maar zonder prooidieren, want dat is zielig. En het zijn toch alleseters.
  roze donderdag 31 juli 2025 @ 10:21:19 #115
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218376741
quote:

[..]
Pak een willekeurige:

En hoeveel mensen zijn gepakt door een wolf die ergens een straat oversteekt? Idd.
Your beauty never ever scared me.
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 31 juli 2025 @ 10:22:26 #116
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218376753
als ik interview bekijk is het in het paadje gebeurt tussen speeltuin en pyramide

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_218376790
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:21 schreef Ama het volgende:

[..]
En hoeveel mensen zijn gepakt door een wolf die ergens een straat oversteekt? Idd.
Allemaal een geel hesje aandoen.

Als we er reservaten voor gaan maken, kunnen we dat mooi combineren met ongewenste buitenlanders en zwervers.
pi_218376838
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 09:48 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Het bos deel je met wilde dieren, die je kunt verstoren en die in sommige gevallen gevaarlijk kunnen zijn. Het is belangrijk om daar verantwoordelijk en respectvol mee om te gaan. Op de paden blijven en als kind binnen het zicht van de ouders hoort daarbij.
Ik ben opgegroeid in een bosrijke omgeving en natuurlijk bleven wij als kinderen niet op de paden. Hoe speel je anders verstoppertje, bouw je boomhutten, enz.?

En er is maar 1 echt gevaar en dat is die wolf. We hebben het namelijk over Nederland.

Het was vanaf het begin een idioot idee om de wolf naar Nederland terug te halen. In Nederland heeft de wolf niet de ruimte. Net zo goed als dat je in landen met beren merkt dat als de mens teveel oprukt richting de beren dat niet altijd even lekker werkt. Nou, daar waar de beren al zijn moet de mens lekker wegblijven. Maar waar de mens al is, moet de wolf wegblijven.
pi_218376856
Team wolf *O*
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218376888
quote:

[..]
Pak een willekeurige:

En weet je wat die wolf dan wil in zo'n woonwijk? Zo snel mogelijk weer weg omdat hij opzoek is naar rust. Daarom zie je ze vrijwel altijd in stevige looppas dan wel sprintend.
pi_218376909
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:21 schreef Ama het volgende:

[..]
Nog niemand, maar weet je wel hoe snel die roedels zich uitbreiden, 6 jongen per jaar per vrouwtjeswolf

Ik ben niet tegen de wolf, en ik accepteer een enkele dode wel.
Maar snap dat het gros in nederland dat niet wil.

Dus het is onvoorkomelijk, vroeg of later moeten ze allemaal weg.
Die het dan vroeg nu er nog minder dan 150 zijn.
Volgens jaar 1000 en 2027 6000z
Hoe zal dat aflopen denk je?
Vakman pur sang
  roze donderdag 31 juli 2025 @ 10:39:56 #122
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218376915
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:36 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
En weet je wat die wolf dan wil in zo'n woonwijk? Zo snel mogelijk weer weg omdat hij opzoek is naar rust. Daarom zie je ze vrijwel altijd in stevige looppas dan wel sprintend.
Zover ik weet zijn er ook helemaal geen meldingen dat er iemand is gepakt door een wolf die snel ergens een oversteek maakt. Ze willen daar inderdaad zo snel mogelijk weer weg.
pi_218376926
Beetje hetzelfde als er ineens Duitse tanks door de wijk rijden.
Meestal doen ze niks hoor!
Vakman pur sang
pi_218376947
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:39 schreef Ama het volgende:

[..]
Zover ik weet zijn er ook helemaal geen meldingen dat er iemand is gepakt door een wolf die snel ergens een oversteek maakt. Ze willen daar inderdaad zo snel mogelijk weer weg.
Dus die dieren zijn daar gestrest? Lijkt me dat ze in potentie dan juist gek kunnen gaan doen, als ze zich bijvoorbeeld gehinderd voelen om weer weg uit een voor hen vreemd leefgebied te komen.
pi_218376953
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Beetje hetzelfde als er ineens Duitse tanks door de wijk rijden.
Meestal doen ze niks hoor!
:')

Dus hoeveel wolvenaanvallen hebben er plaats gevonden in een woonwijk?
pi_218376966
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:43 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
:')

Dus hoeveel wolvenaanvallen hebben er plaats gevonden in een woonwijk?
5 jaar geleden was het nog dat de wolf weg zou rennen en geen mens zou aanvallen. Maar hoe meer het er worden, hoe meer ze hun leefgebied zullen laten samenvallen met bewoond gebied en dat gaat gewoon fout.

Dat de wolf in het verleden in een veel minder dichtbevolkt Nederland verdreven is, is niet omdat ze toen allemaal anti natuur waren. Dat was gewoon omdat de wolf gevaarlijk is.
  roze donderdag 31 juli 2025 @ 10:46:34 #127
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_218376977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dus die dieren zijn daar gestrest? Lijkt me dat ze in potentie dan juist gek kunnen gaan doen, als ze zich bijvoorbeeld gehinderd voelen om weer weg uit een voor hen vreemd leefgebied te komen.
Ja als je zo'n mongool bent die bewust erop afloopt misschien. Iemand die een beetje na kan denken laat dat beest gewoon snel zijn weg vervolgen en niemand heeft er last van.
pi_218376996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
5 jaar geleden was het nog dat de wolf weg zou rennen en geen mens zou aanvallen. Maar hoe meer het er worden, hoe meer ze hun leefgebied zullen laten samenvallen met bewoond gebied en dat gaat gewoon fout.

Dat de wolf in het verleden in een veel minder dichtbevolkt Nederland verdreven is, is niet omdat ze toen allemaal anti natuur waren. Dat was gewoon omdat de wolf gevaarlijk is.
Dit is er 1, en deze ene vertoont gewoon dom gedrag en verre van natuurlijk gedrag. Ja incidenteel zal er vast wat gebeuren, net als je dat bij vrijwel ieder ander diersoort hebt. Het is niet zo dat ze bij het oversteken van de Nederlandse grens ineens heel ander gedrag gaan vertonen.

Om nog maar te zwijgen dat het leefgebied niet gaan samenvallen met bewoond gebied, omdat ze daar niet naar opzoek zijn. Zoeken ze verder, zetten ze hun tocht voort opzoek naar een gebied waar ze wel kunnen leven en geen andere roedel leeft. Een beetje zoals ze ook in NL terecht gekomen zijn.
pi_218377001
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:46 schreef Ama het volgende:

[..]
Ja als je zo'n mongool bent die bewust erop afloopt misschien.
Er zijn een hoop mongolen hoor, hier zijn elk jaar ook weer debielen die in de problemen komen daardat ze grote grazers met kalfjes te dicht benaderen. Dat kun je eigen schuld dikke bult vinden of niet, maar als er bijvoobeeld ooit een kind in een woonwijk gegrepen wordt doordat het een passerende wolf verwart met een "hihi, lief hondje" doet dat natuurlijk wel wat met de beeldvorming.
pi_218377033
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Dit is er 1, en deze ene vertoont gewoon dom gedrag en verre van natuurlijk gedrag. Ja incidenteel zal er vast wat gebeuren, net als je dat bij vrijwel ieder ander diersoort hebt. Het is niet zo dat ze bij het oversteken van de Nederlandse grens ineens heel ander gedrag gaan vertonen.

Om nog maar te zwijgen dat het leefgebied niet gaan samenvallen met bewoond gebied, omdat ze daar niet naar opzoek zijn. Zoeken ze verder, zetten ze hun tocht voort opzoek naar een gebied waar ze wel kunnen leven en geen andere roedel leeft. Een beetje zoals ze ook in NL terecht gekomen zijn.
Het lijkt mij sterk dat ze de Noordzee als leefgebied gaan opzoeken.

Iedereen die werkende hersencellen heeft kan berekenen dat het aantal incidenten in samenhang bezien structureel gaat worden op deze manier.
pi_218377055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Iedereen die werkende hersencellen heeft kan berekenen dat het aantal incidenten in samenhang bezien structureel gaat worden op deze manier.
De stranden zitten volgens jou dus straks met wolven omdat ze niet verder kunnen.

Ja, wat kut zeg.
pi_218377076
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:57 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
De stranden zitten volgens jou dus straks met wolven omdat ze niet verder kunnen.

Ja, wat kut zeg.
Hé, wat uniek. Een stropopargument op Fok!
pi_218377101
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Hé, wat uniek. Een stropopargument op Fok!
Zegt de man met de grootste sarcastische dooddoener over de Noordzee. Maar goed, wolven trekken verder, over land (niet de zee in). Terug naar Duitsland, Belgie. Op zoek naar leefgebied waar ze rustig kunnen leven, geen andere roedel leeft. Zal er ooit nog eens een incidentje gebeuren, ja vast. Net als er wel eens een roofvogel is die niet helemaal koekoek is. Of wat voor een diersoort je nog meer uit de kast kunt trekken.
pi_218377128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Die hersencellen ontbreken er nu juist aan.
Veel mensen kunnen het rekensommetje niet maken.
Vakman pur sang
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:09:47 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218377139
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 08:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Hoe kan het eigenlijk dat wij als machtige mensheid, top van welke voedselketen dan ook, een aantal simpele wolven niet onder controle kan krijgen.

Zet het leger in, gebruik het als oefening en knal ze allemaal af, klaar en weer over tot de orde van de dag.
He bah, dieren. Snel doodmaken, bos omhakken, en de bende asfalteren! Je zou maar eens ergens rekening mee moeten houden.

Voorstellen het leger in te zetten omdat er een dier in het bos loopt :') . Zo zout heb ik ze nog niet vaak gegeten.
Huilen dan.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:10:21 #136
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218377144
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Huh?
Huilen dan.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:20:43 #137
pi_218377235
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik ben opgegroeid in een bosrijke omgeving en natuurlijk bleven wij als kinderen niet op de paden. Hoe speel je anders verstoppertje, bouw je boomhutten, enz.?
Er zijn genoeg plekken waar geen wolven zijn. Dus gewoon, daar.

Of accepteren dat er een risico is dat je een wolf tegenkomt, zoals je ook uit een boom kunt donderen, je enkel kunt verzwikken in een konijnenhol, of een boos wild zwijn kunt tegenkomen. Vind ik ook goed, maar dan hoef ik er ook niet elke keer over te lezen.
quote:
Nou, daar waar de beren al zijn moet de mens lekker wegblijven. Maar waar de mens al is, moet de wolf wegblijven.
Wolven waren hier eerder dan mensen.
pi_218377361
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Of accepteren dat er een risico is dat je een wolf tegenkomt, zoals je ook uit een boom kunt donderen, je enkel kunt verzwikken in een konijnenhol, of een boos wild zwijn kunt tegenkomen. Vind ik ook goed, maar dan hoef ik er ook niet elke keer over te lezen.
[..]
Gevaarlijke opmerking
pi_218377426
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 10:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

Dit is er 1
Hoe weet je dat zo zeker ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_218377453
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:03 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Zegt de man met de grootste sarcastische dooddoener over de Noordzee. Maar goed, wolven trekken verder, over land (niet de zee in). Terug naar Duitsland, Belgie. Op zoek naar leefgebied waar ze rustig kunnen leven, geen andere roedel leeft. Zal er ooit nog eens een incidentje gebeuren, ja vast. Net als er wel eens een roofvogel is die niet helemaal koekoek is. Of wat voor een diersoort je nog meer uit de kast kunt trekken.
Ik vind het prima dat jij net wil doen alsof je zwakzinnig bent, maar als de wolven al uit Duitsland naar hier zijn gekomen omdat ze daar uit hun voegen groeide, waarom zouden ze dan weer terugkeren nu ook in Duitsland de populatie groeit (net als overal in Europa)?

De trek komt vanuit het oosten en wij hebben nu eenmaal de natuurlijke grens.
pi_218377454
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kennelijk.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:47:34 #142
pi_218377463
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:38 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gevaarlijke opmerking
De wolf verspreidde zich volgens Wikipedia tot 500.000 jaar geleden over Europa. Homo sapiens zo'n 150.000 jaar geleden. Info specifiek over Nederland heb ik niet. Ik vind het wel een safe bet in elk geval.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:47:51 #143
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218377468
Schiet die wolven toch zsm kapot. Ze horen hier niet. Gewoon snipers inzetten.
pi_218377472
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik vind het prima dat jij net wil doen alsof je zwakzinnig bent, maar als de wolven al uit Duitsland naar hier zijn gekomen omdat ze daar uit hun voegen groeide, waarom zouden ze dan weer terugkeren nu ook in Duitsland de populatie groeit (net als overal in Europa)?

De trek komt vanuit het oosten en wij hebben nu eenmaal de natuurlijke grens.
Volg alsjeblieft even een ecologisch lesje want zo werkt het dus niet grote vriend
pi_218377488
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

[..]
Ik weet dat het allemaal heel populair is tegenwoordig om eigen volk laatst te roepen, maar zouden we weer terug kunnen naar gezond verstand?

De wolf past hier niet. Een enkele wolf kan nog wel. Maar aangezien ze beschermd zijn groeit de populatie als kool en dat gaat gegarandeerd problemen geven. En nee, de mensen hoeven zich niet op te sluiten in eigen huizen omdat de wolf zo belangrijk is. Er zijn ook heel veel dieren in het bos die maar wat blij zijn als de wolf optieft.
pi_218377514
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:48 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:

[..]
Volg alsjeblieft even een ecologisch lesje want zo werkt het dus niet grote vriend
Ach, u bent nu ineens ecoloog (die inhoudelijk verder niets meldt dan: ze gaan echt gewoon terug naar Duitsland hoor, ook al groeit de populatie daar ook).
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:54:58 #147
pi_218377521
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet dat het allemaal heel populair is tegenwoordig om eigen volk laatst te roepen, maar zouden we weer terug kunnen naar gezond verstand?
Eigen volk laatst? :') Wat is dat nou weer voor dom gelul. Ik pleit voor co-existentie.
quote:
De wolf past hier niet. Een enkele wolf kan nog wel. Maar aangezien ze beschermd zijn groeit de populatie als kool en dat gaat gegarandeerd problemen geven.
Population control gebeurt in andere landen ook, dus kan prima. Maar zoals gewoonlijk durft de Nederlandse overheid weer geen keuzes te maken. En een enkele wolf gaat natuurlijk niet hè, het zijn sociale dieren en ze migreren. Maar dat weet jij natuurlijk, met al je gezonde verstand.
quote:
En nee, de mensen hoeven zich niet op te sluiten in eigen huizen omdat de wolf zo belangrijk is.
Stropop, niemand zegt dat.
quote:
Er zijn ook heel veel dieren in het bos die maar wat blij zijn als de wolf optieft.
Ach ja nu doen we het voor de hertjes _O- hou op hoor.
pi_218377528
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ach, u bent nu ineens ecoloog (die inhoudelijk verder niets meldt dan: ze gaan echt gewoon terug naar Duitsland hoor, ook al groeit de populatie daar ook).
hee, weer een stropargument uit het eigen boekje. Leuk.

De wolf reguleert zichzelf territoriaal, niets meer niets minder. Het is niet zo dat als de wij de grens zijn in het oosten dat dit ineens heel anders gaat (om nog maar te zwijgen dat de wolf niet alleen naar het oosten voortbeweegt), alsof Duitsland wel vol is en de wolf dan maar gaat leven in het veel kleinere Nederland.
pi_218377546
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

Eigen volk laatst? :') Wat is dat nou weer voor dom gelul. Ik pleit voor co-existentie.

Nou staat er iets anders dan jij denkt, maar goed... wat jij schreef is dat de mens zich maar aan moet passen aan de wolf en dat past heel prima bij deze volstrekt achterlijke denkwijze.
  donderdag 31 juli 2025 @ 11:59:37 #150
pi_218377582
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 11:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou staat er iets anders dan jij denkt, maar goed... wat jij schreef is dat de mens zich maar aan moet passen aan de wolf en dat past heel prima bij deze volstrekt achterlijke denkwijze.
Je moet wel volstrekt achterlijk zijn om dat uit mijn posts te halen. :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')