Ongebruikelijk en ongewenst, maar dus niet onjuist? Dat is dan dus geen desinformatie.quote:[...]
probeert de Nederlandse publieke opinie en politieke besluitvorming te beïnvloeden door middel van desinformatie.
[...]
Als concreet voorbeeld noemt het rapport het document dat na de rellen rond Maccabi Tel Aviv-hooligans in Amsterdam werd verspreid door een Israëlisch ministerie. Dit document, dat buiten officiële overheidskanalen werd gestuurd naar Nederlandse politici en journalisten, bevatte volgens de NCTV ongebruikelijke en onwenselijke informatie waarbij Nederlanders bij naam werden genoemd. BBB-leider Caroline van der Plas gebruikte dit document in november als 'bewijs' voor zogenaamde Hamas-banden van Nederlandse organisaties, wat leidde tot het aannemen van twee pro-Israëlische Kamermoties.
Klassiek gevalletje whataboutism.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:08 schreef LXIV het volgende:
Niet alleen Rusland en Turkije proberen de publieke opnieuw te beïnvloeden. Ook Israël inderdaad. Maar ook Oekraïne, de VS en de EU.
Ook alle politieke partijen proberen dit. Net als de columnisten en de kranten.
En inhoudelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:08 schreef LXIV het volgende:
Niet alleen Rusland en Turkije proberen de publieke opnieuw te beïnvloeden. Ook Israël inderdaad. Maar ook Oekraïne, de VS en de EU.
En Nederland, de NOS, RTL, Volkrant, NRC, et cetera.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:08 schreef LXIV het volgende:
Eens. Dat mag best gedacht en gezegd worden en is geen antisemitisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En inhoudelijk.
We hebben Israël lang als westers land en bondgenoot gezien. Maar nu blijkt steeds meer dat Israël qua misdaden en methoden meer op lijn ligt met Turkije, Iran en Rusland, dan met een fatsoenlijke democratische rechtsstaat.
Het maakt ook allemaal niet uit want wij hebben er toch 0 invloed op wat Israël doet. De regering doet toch waar ze zelf zin in hebben.quote:
Je hat beter een . Kunnen gebruiken ipv ,.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Toch twee van de drie woorden goed gespeld, chapeau!
Zouden we onderhand al mogen weten welke lading vlucht 1862 vervoerde?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Israel was op 4 oktober 1992 al een bedreiging voor Nederland.
Israel en de joden zijn totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:42 schreef BlaZ het volgende:
Hitler zag de joden ook als een bedreiging. Er is een gure wind van antisemitisme komen waaien in Europa, het continent is niet meer veilig voor joden. Gelukkig probeert Israel nog extra land te winnen om een nieuwe golf vluchtelingen leefruimte te bieden.
Ja, dat is precies het probleem: de toenemende jodenhaat in Europa. Er is slechts een plek waar joden veilig kunnen leven: Israel.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Israel en de joden zijn totaal verschillende dingen.
1965*quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Israel was op 4 oktober 1992 al een bedreiging voor Nederland.
Opkomen voor je mensen en het planmatig vermoorden van andere mensen zijn twee totaal verschillende dingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:45 schreef Jahr00n het volgende:
Ik ga me denk ik bekeren tot jood zodat ik naar Israel kan emigreren. Daar komen ze tenminste op voor hun volk.
Niet voor Hamas, die doen beide met passie.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:52 schreef TLC het volgende:
[..]
Opkomen voor je mensen en het planmatig vermoorden van andere mensen zijn twee totaal verschillende dingen.
Die twee kunnen naast elkaar bestaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:46 schreef havanagila het volgende:
Lol, raadsvergaderingen intimideren, jodenjacht, Hamas propaganda op tv..
Maar Israel beïnvloedt de publieke opinie boehoe.
Precies wat mij ook opviel.. ongewenst is een moreel oordeel.. ongewenst door wie en waarom? Blijkbaar niet ongewenst door onze volksvertegenwoordigers als op basis van die informatie twee moties aangenomen zijn. Stelt de NCTV zich boven de tweede kamer?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ongebruikelijk en ongewenst, maar dus niet onjuist? Dat is dan dus geen desinformatie.
Sluit ik ook niet uit.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 18:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die twee kunnen naast elkaar bestaan.
Ben ik de enige die dit een opvallende passage vind in dit stuk?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:00 schreef Ali_boo het volgende:
ongebruikelijke en onwenselijke informatie
Nee, het is opvallend, vooral "onwenselijk".quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:55 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Ben ik de enige die dit een opvallende passage vind in dit stuk?
Proest...quote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:54 schreef butz0rs het volgende:
Dit is ook duidelijk te merken op sociale media en internet fora. Lieden die zich 24/7 in allerlei bochten wringen om het regime van Israel te verdedigen.
Dat ook, maar ik vermoed dat dat niet door inmenging van de Palestijnse Staat komt.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Proest...
Als iets de klok slaat is het wel het achterlijk eenzijdige 'FRIEPALLESTEIN'-gejank.
Daar zijn ze ook heus wel mee bezig hoorquote:Op dinsdag 29 juli 2025 19:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik maak me ietje meer zorgen over de geldstromen uit VAE, SA en Qatar.
Aangezien Qatar al 30 jaar fondsen loodst richting het Westen zou ik vooral daar zoeken.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:23 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik vermoed dat dat niet door inmenging van de Palestijnse Staat komt.
Ik heb het rapport niet gelezen, maar Iran wordt wel genoemd, denk je dat zij er achter zitten? Of Turkije? Of een ander eng boos moslim land die en 5e colonne invasie in Europa wil bewerkstelligen?
quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Daar zijn ze ook heus wel mee bezig hoorde inlichtingendiensten hier zijn uiterst bekwaam en knipperen wel meer dan 2x met de ogen voordat ze een heet hangijzer als dit aangrijpen. Goed om te zien dat ze zich niet laten leiden door publieke opinie, maar puur door feiten.
Prachtig verwoord. Ooit was je best wel scherp en kwam je gevat uit de hoek. Waar is het misgegaan? Heeft de rechtse zult je te pakken?quote:
Het blijft wel fascinerend om te lezen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:23 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik vermoed dat dat niet door inmenging van de Palestijnse Staat komt.
Ik heb het rapport niet gelezen, maar Iran wordt wel genoemd, denk je dat zij er achter zitten? Of Turkije? Of een ander eng boos moslim land die en 5e colonne invasie in Europa wil bewerkstelligen?
Nee, de realiteit. En ook jij zal ooit nog inzien op wat voor achterlijke islamofiele weg we zijn ingeslagen in het Westen, allemaal omdat we allemaal zó bang zijn om voor racist versleten te worden.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Prachtig verwoord. Ooit was je best wel scherp en kwam je gevat uit de hoek. Waar is het misgegaan? Heeft de rechtse zult je te pakken?
Dat we de Islam niet de vrijheid moeten geven die het vandaag de dag heeft ben ik direct met je eens. Op geopolitiek niveau spelen er echter hele andere zaken en dat moet je wel kunnen opsplitsen.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, de realiteit. En ook jij zal ooit nog inzien op wat voor achterlijke islamofiele weg we zijn ingeslagen in het Westen, allemaal omdat we allemaal zó bang zijn om voor racist versleten te worden.
In je eigen linkje staat uitgelegd dat het dat juist niet is. Maar goed..quote:
Overigens verzorgen de Israeli ook alle taps voor Nederland. Super handig ingekocht weer.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ongebruikelijk en ongewenst, maar dus niet onjuist? Dat is dan dus geen desinformatie.
Denk opnieuw. Dit is dé grote pijler van het plan van Hamas van 7 oktober, betaald met miljarden uit Qatar, gefundeerd op eeuwen aan antisemitische complottheorieën in de islamitische wereld.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 20:23 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Je verlegt de aandacht toch naar Oekraïne, de VS, de EU, politieke partijen, collumnisten en kranten?quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
In je eigen linkje staat uitgelegd dat het dat juist niet is. Maar goed..
Israël begint toch echt wel een ranzig land te worden met al die kansloze acties. Jodenhaat of niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 17:08 schreef Haags het volgende:
Waar de jodenjachten van vorig jaar in Amsterdam wel niet goed voor waren.
Je vergeet dat Hamas ook gefund is door Israël.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 22:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Denk opnieuw. Dit is dé grote pijler van het plan van Hamas van 7 oktober, betaald met miljarden uit Qatar, gefundeerd op eeuwen aan antisemitische complottheorieën in de islamitische wereld.
Nee. Het is on topic omdat ik enkel zeg dat iedereen aan beïnvloeding doet.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verlegt de aandacht toch naar Oekraïne, de VS, de EU, politieke partijen, collumnisten en kranten?
Niet alleen een whataboutism, maar ook behoorlijk dommig, alsof columnisten en kranten er alleen zijn om de publieke opinie te beïnvloeden. Maar goed, het is makkelijk en het relativeert de kritiek.
Netanyahu is echt puur evil. Lees zijn biografie er eens op na. Ook de catastrofale oorlog in Irak komt uit zijn koker. Heel listig heeft hij Amerika voor zijn karretje weten te spannen, Amerika had daar niks verloren. Het liefste zou hij Amerika ook verstrikken in een oorlog met Iran. Het vuile werk door de Amerikanen laten opknappen. Op weerloze Palestijnen schieten kunnen ze nog net zelf:quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je vergeet dat Hamas ook gefund is door Israël.
Dat kwam Netanyahu wel goed uit, dat hij Gaza als vijandig land kan behandelen.
Een perfecte whataboutism, Israël doet aan beïnvloeding door het strafhof te intimideren en door in een souverein land valse informatie te verspreiden. Dat is niet zomaar beïnvloeding, maar het doen op een manier die past bij Iran of Turkije.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Het is on topic omdat ik enkel zeg dat iedereen aan beïnvloeding doet.
Het zou wat anders zijn als ik zou zeggen: ‘en China dan, met de oeigoeren?’. Want dat heeft er niks mee te maken.
Jij wijst naar anderen. Dat het onderwerp nog steeds beïnvloeding is, betekent niet dat het dan geen whataboutism meer is.quote:Op dinsdag 29 juli 2025 23:49 schreef LXIV het volgende:
Het zou wat anders zijn als ik zou zeggen: ‘en China dan, met de oeigoeren?’. Want dat heeft er niks mee te maken
Maar op watvoor manier verspreiden ze hier informatie? De media wordt geregeerd door DPG en dat is pro hamasquote:Op woensdag 30 juli 2025 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een perfecte whataboutism, Israël doet aan beïnvloeding door het strafhof te intimideren en door in een souverein land valse informatie te verspreiden. Dat is niet zomaar beïnvloeding, maar het doen op een manier die past bij Iran of Turkije.
En jij komt met 'ja maar iedereen doet het, ook Amerika en ook kranten en columnisten'.
Heeft Geert een wekelijks item met Israel nieuws ofzo?quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is nogal logisch omdat een Israëlische agent een van de grootste politieke partijen in Nl runt.
Voor de niet zo oplettenden: Greet Wilders.
Niet “valse” maar “ongebruikelijke en ongewenste” informatiequote:Op woensdag 30 juli 2025 00:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een perfecte whataboutism, Israël doet aan beïnvloeding door het strafhof te intimideren en door in een souverein land valse informatie te verspreiden. Dat is niet zomaar beïnvloeding, maar het doen op een manier die past bij Iran of Turkije.
En jij komt met 'ja maar iedereen doet het, ook Amerika en ook kranten en columnisten'.
Jeetje, MAGA theorietjes zijn er niks bijquote:Op woensdag 30 juli 2025 00:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat is nogal logisch omdat een Israëlische agent een van de grootste politieke partijen in Nl runt.
Dit is laster.quote:BBB-leider Caroline van der Plas gebruikte dit document in november als 'bewijs' voor zogenaamde Hamas-banden van Nederlandse organisaties, wat leidde tot het aannemen van twee pro-Israëlische Kamermoties.
https://www.tweedekamer.n(...)18371&did=2024D43894quote:36 651 Geweldsincidenten in Amsterdam
Nr. 12
MOTIE VAN HET LID VAN DER PLAS C.S.
Voorgesteld 13 november 2024
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat antisemitisme en aanzetting tot antisemitisme toenemen en dit heeft
geleid tot een Jodenjacht;
verzoekt de regering om salafistische moskeeën en instellingen te sluiten die de vernietiging
van het Joodse volk en Israël prediken,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van der Plas
Van Zanten
Wilders
Er zit al geruime tijd ook gewoon heel openlijk een Israelische agent bij de PVV, en die heeft van 2015 tot 2017 in de Eerste Kamer gezeten, en zit vanaf 2017 in de Tweede Kamer: Gidi Markuszower. Reken er maar op dat hij vertrouwelijke kamerstukken direct aan de Mossad doorspeelt.quote:Op woensdag 30 juli 2025 00:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik mag toch hopen (ik ga er eigenlijk wel van uit) dat de AIVD dit scherp onder de tap heeft.quote:Op woensdag 30 juli 2025 11:05 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zit al geruime tijd ook gewoon heel openlijk een Israelische agent bij de PVV, en die heeft van 2015 tot 2017 in de Eerste Kamer gezeten, en zit vanaf 2017 in de Tweede Kamer: Gidi Markuszower. Reken er maar op dat hij vertrouwelijke kamerstukken direct aan de Mossad doorspeelt.
Door het gebruik van Pegasus maken ze zichzelf kwetsbaar.quote:Op woensdag 30 juli 2025 13:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen (ik ga er eigenlijk wel van uit) dat de AIVD dit scherp onder de tap heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |