abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218358057
O~)
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 23:35:13 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218358064
Wat een kut kit TT
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 28 juli 2025 @ 23:36:36 #3
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218358073
>:O
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  maandag 28 juli 2025 @ 23:45:29 #4
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_218358115
Gewoon om 23:45 een video gaan zitten kijken van iemand die voor het eerst van zijn leven de kleppen stelt van zijn scheepsmotor.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_218358163
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 22:25 schreef vlindertje89 het volgende:

Ik zag net wat zwarte schimmel op kitrand tussen glas en kozijn van badkamerraam, dus dacht even kijken of ik dat makkelijk weg krijg. Met twee allesreinigerdoekjes er even overheen gewreven en ging best vlot weg, alleen is de kit nu ook zacht en beetje plakkerig? En heb ik daar met de doekjes en daarna wc papier om even droog te vegen erna, ook wat van weggeveegd (bovenste laagje dan, niet hele kitrand). Is dat normaal? Ik heb beneden volgens mij ook wel eens schimmel weggehaald van de kitrand van raam daar met allesreinigerdoekje, maar kan me niet herinneren dat dit daar ook gebeurde. Hopelijk hardt het wel gewoon weer uit nu? Ga morgen met goed licht eens kijken hoe het er dan inmiddels uit ziet, en of ik niet teveel kit heb weggeveegd :')
Dat kan toch niet met die doekjes lijkt me, zal morgen wel weer hard zijn.
pi_218358579
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 00:01 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat kan toch niet met die doekjes lijkt me, zal morgen wel weer hard zijn.
Nou ja het was gewoon zichtbaar dat er ook kit vanaf kwam, zowel in wat er op het doekje/wc papiertje zat als op de kitrand zelf, en kitrand was ook duidelijk plakkerig daarna, dus blijkbaar kan dat wel. Maar we gaan het zien straks. Hopelijk is het gewoon weer normaal en zit er nog genoeg op.

Een buurvrouw heeft ook last van schimmel in dat raam en daar zou iemand voor komen kijken (omdat ze altijd heel goed ventileren bij en na gebruik badkamer en douche/bad na gebruik droogvegen enz dus raar dat je dan alsnog schimmel krijgt), ook maar eens vragen of daar nog wat uitgekomen is/gedaan is.
pi_218358794
Mogge!

Ik hoop deze nacht wat bevers gevangen te hebben. Gisternacht hadden we de camera bij de dam gezet maar stond die niet goed ingesteld. Dus gisteravond 'm er weer neergezet en ik heb het zojuist opgehaald.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218359121
Ik dacht na je eerste zin fysiek gevangen, maar op camera dus :D ben benieuwd!

De kit is nog steeds zacht, als je het aanraakt met handschoentje dan geeft het daar ook op af.
Het verschil tussen de kitrand links die gewoon normaal is, en onder, is naast voelbaar ook duidelijk zichtbaar:

Ik geef het nog een dag, hopelijk dan wel weer gewoon normaal. Nu is het meer richting kneedgum consistentie dan gewoon normale opgedroogde kit.

Ik denk dat het wel meevalt met hoeveel ik het heb verneukt verder, niet zodanig veel eraf/ingedrukt dat er eig nieuwe rand op moet denk ik? Of denken de klussers hier van wel?

Verder staat op mijn to do van vandaag om even langs Decathlon te gaan voor een UV shirt, langs bouwmarkt voor tuinslang, sproeikop en zand voor opnieuw invegen terrastegels (tips voor welk zand zijn welkom, liefst waar onkruid moeilijker tussen groeit/mieren moeilijker nesten in maken), en een instax camera van de buren verkopen (in opdracht uiteraard :+ ). Oh, en boodschappen doen.

[ Bericht 5% gewijzigd door vlindertje89 op 29-07-2025 08:46:17 ]
pi_218359158
Ik vind kitten wel leuk, dus ik denk dat ik zou overwegen de huidige kitrand weg te snijden en er een nieuwe rups in te leggen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 08:51:45 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218359190
Brekerzand @vlindertje89
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 juli 2025 @ 08:53:31 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_218359201
@vlindertje89 Eerste reactie was dat het een beetje ze ons in de steek laat. En het is jammer dat ze gaat. We gunnen het er wel, gelet op dr nieuwe job. Maar het is jammer. En ja er komt tzt een nieuwe.
De ingeslagen weg zal niet anders worden. Maar toch.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_218359209
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:51 schreef derLudolf het volgende:
Brekerzand @:vlindertje89
Top, dat was ook degene die ik nu in mn app-winkelmandje had gestopt *O*

quote:
7s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:45 schreef sigme het volgende:
Ik vind kitten wel leuk, dus ik denk dat ik zou overwegen de huidige kitrand weg te snijden en er een nieuwe rups in te leggen.
Omdat het kan en je het leuk vindt, of omdat het echt nodig is? Ik heb nog nooit gekit (wel uitgelegd gekregen vorige keer van badrand-kitter) en weet ook niet wat voor kit er gebruikt is enzo (incl lak op welke basis voor schilderen want kit is zelfde kleur als kozijn), en huurhuis dus als ik zelf doe dan moet ik het wel goed doen ook :P anders kan ik het beter bij verhuurder neerleggen. Dus als het echt nodig is, dan vraag ik even of kitter bij buurvrouw al langsgeweest is en zo niet kijk ik of ik mn verhuurder wat kan laten combineren zodat kitter bij ons allebei meteen kan fixen.
pi_218359216
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 08:53 schreef borisz het volgende:
@:vlindertje89 Eerste reactie was dat het een beetje ze ons in de steek laat. En het is jammer dat ze gaat. We gunnen het er wel, gelet op dr nieuwe job. Maar het is jammer. En ja er komt tzt een nieuwe.
De ingeslagen weg zal niet anders worden. Maar toch.
Ah, dan is het balen ja. En vervelend van het in de steek laten gevoel, wat natuurlijk ook gewoon kan bestaan naast het haar inderdaad wel gunnen. Hopelijk wordt de opvolger ook een prettig persoon of misschien zelfs nog een betere!
pi_218359806
  Moderator dinsdag 29 juli 2025 @ 10:09:02 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_218360039
Je geeft mensen meer vrijheid... Verneuken ze de boel. Ze krijgen een auto en geld mee, om boodschappen voor het avondeten te doen (elk land kookt een avond).
De Portugezen - koken vanavond - waren gisteren weet niet hoe lang onderweg voor niet bijster veel boodschappen. Naast twee supermarkten hebben ze dus ook nog elders geshopt.

Vind ik sowieso al kansloos maar ja het mag in NL. Maar vloei met resten in de auto laten liggen is dom. Onder invloed achter het stuur van een auto die niet van jezelf is, in de buitenland: oliedom. Sowieso ben je alle respect van me kwijt als je onder invloed achter het stuur kruipt.

Vanaf nu: na de lunch boodschappen doen en niet eerder. Zodat je je tijd nodig bent om te koken.
  dinsdag 29 juli 2025 @ 10:25:27 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218360195
Auto nog wel heel? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218360312
Wauw @derLudolf Mogen ze nog blij zijn dat ze niet aangehouden zijn. Wat een sukkels
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 29 juli 2025 @ 10:42:37 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_218360407
quote:
13s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 10:09 schreef derLudolf het volgende:
Je geeft mensen meer vrijheid... Verneuken ze de boel. Ze krijgen een auto en geld mee, om boodschappen voor het avondeten te doen (elk land kookt een avond).
De Portugezen - koken vanavond - waren gisteren weet niet hoe lang onderweg voor niet bijster veel boodschappen. Naast twee supermarkten hebben ze dus ook nog elders geshopt.

Vind ik sowieso al kansloos maar ja het mag in NL. Maar vloei met resten in de auto laten liggen is dom. Onder invloed achter het stuur van een auto die niet van jezelf is, in de buitenland: oliedom. Sowieso ben je alle respect van me kwijt als je onder invloed achter het stuur kruipt.

Vanaf nu: na de lunch boodschappen doen en niet eerder. Zodat je je tijd nodig bent om te koken.
Nou ja vanaf nu te voet boodschappen doen want die auto geef je ze niet meer mee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_218360717
Vervelend vd kitrand Vlinder, qua schimmel hebben wij dat ook steeds in de badkamer. Is al tig keer iemand voor geweest, weggehaald... en na een aantal jaar zit het er weer, altijd raampje open enz enz

En ludolf, wat een sukkels idd :o

Trots op mijn gemeente met de grote regenboogtrap bij het strand *G* *O*

pi_218360816
Niet trots op onze overheid

Dit gaat een enorme ramp worden voor de mensen. IND heeft nu al te weinig mensen voor het werk, en daar komt dan nog een enorme hoop bij.

https://newsroom.vluchtel(...)lingen-in-nederland/
pi_218360844
@sigme harde nachtwerkers _O_

@derLudolf pak ze aan! vloeitje met resten moest ik even over nadenken. o|O

Met klamboe: nul muggen. In balkonbak: één naaktslak.

Vanmorgen ook al weer gebeld met een instantie voor uitleg van een automatische
afschrijving.
Eigenaarslasten zijn al wel verrekend bij de notaris.
Verder loopt het totale bedrag van de afschrijving ‘gewoon’ door: zoals reinigingsrecht, waterschap, zuiveringsheffing. OK. Plus de verrekende eigenaarslasten. Dat had ik niet (goed) begrepen.
Dat gaat hier allemaal op één factuur.

Hoe is dat in Duitsland? Zet en Ludolf.
pi_218360904
@vlindertje89 Behalve praktische zaken heb je ook leuke ontspannende dingen op de todo lijst. Met iemand naar de film of zo?
pi_218361147
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:26 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 Behalve praktische zaken heb je ook leuke ontspannende dingen op de todo lijst. Met iemand naar de film of zo?
Ik zat er gisteren inderdaad wel aan te denken dat ik daar ook een lijst van moet maken - leuke/sociale dingen die ik wil doen :Y .
Wel wat dingen gepland hoor, ik heb donderdag psych en ga daarna naar ouders en wss ook even bij collegavriendin langs. Zaterdagmiddag en avond oppassen bij buurmeisje. Volgende week woensdag met ouders dagje Friesland, en donderdag met de buurvrouwen van hiernaast en de buurvrouw van daarnaast bowlen. Maar ben nog even aan het bedenken wat ik nog meer zou willen :)
pi_218361218
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juli 2025 11:53 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik zat er gisteren inderdaad wel aan te denken dat ik daar ook een lijst van moet maken - leuke/sociale dingen die ik wil doen :Y .
Wel wat dingen gepland hoor, ik heb donderdag psych en ga daarna naar ouders en wss ook even bij collegavriendin langs. Zaterdagmiddag en avond oppassen bij buurmeisje. Volgende week woensdag met ouders dagje Friesland, en donderdag met de buurvrouwen van hiernaast en de buurvrouw van daarnaast bowlen. Maar ben nog even aan het bedenken wat ik nog meer zou willen :)
Naar de bbq meet komen?
pi_218361399
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:06 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik zag je brouwerij ineens in de line-up staan. Jullie waren de laatste naam, wat een fijne toevoeging!! Komend weekend ga ik minimaal 1 biertje van jullie drinken :D

Is het extra druk op het feestplein? :@ Voorgaande jaren ben ik op vrijdag vooral naar de brouwers op het feestplein gegaan en heb ik ze op zaterdag ontweken, omdat het daar gewoon te druk is. Ik kan me voorstellen dat meer mensen het doen en het qua aanloop niet veel uitmaakt waar je staat. Of verkoop je daar echt meer?
Gezellig dat je er weer bij bent!

Wij hebben nog nooit op het plein gestaan maar wat we van andere brouwers horen is dat het zo druk is dat mensen inderdaad lastig kunnen bewegen naar andere kramen dus dan de hele middag bij jouw kraam blijven hangen, wat dus positief is voor de verkoop.
Ik denk dat je aan de straatkant misschien even veel verkoopt want daar kunnen ze van 2 kanten bij je kraam. Maar je hebt ook een hoekje aan het eind en daar verkoop je wel echt beduidend minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')