Dat weten we wel en de reden van de omslag van hybride naar BEV is gewoon prijs. Immers, BEV wordt jaar op jaar goedkoper. En beter.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:51 schreef phpmystyle het volgende:
Tjah. We weten nog niet of het full electric gaat worden, of toch brandstof, of toch iets anders. Full electric blijft gewoon duur tov conventionele motoren.
Wel enorme afschrijvingen erop. Ik was aan het kijken voor een andere auto maar de tweedehands 208e, e corsa, C3e, Leaf, etc. zijn relatief goedkoop. Ik vertrouwde het dan ook niet.quote:Op donderdag 31 juli 2025 10:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat weten we wel en de reden van de omslag van hybride naar BEV is gewoon prijs. Immers, BEV wordt jaar op jaar goedkoper. En beter.
Die enorme afschrijvingen komen omdat mensen vaak bang worden gemaakt. Met zaken als dat de accu na 8 jaar stuk gaat en de auto dan total loss is. Of dat publiek laden 70 cent per kWh kost (kan prima voor een normale 30 cent).quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel enorme afschrijvingen erop. Ik was aan het kijken voor een andere auto maar de tweedehands 208e, e corsa, C3e, Leaf, etc. zijn relatief goedkoop. Ik vertrouwde het dan ook niet.
Die lage prijs komt -voor een groot deel- omdat mensen het niet vertrouwen ;-)quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wel enorme afschrijvingen erop. Ik was aan het kijken voor een andere auto maar de tweedehands 208e, e corsa, C3e, Leaf, etc. zijn relatief goedkoop. Ik vertrouwde het dan ook niet.
Kijk eens naar gebruikte Tesla’s. De Model 3 is nu spotgoedkoop te krijgen en een accutest zit softwarematig ingebouwd inmiddels.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:43 schreef embedguy het volgende:
[..]
Die lage prijs komt -voor een groot deel- omdat mensen het niet vertrouwen ;-)
Of dat terecht is, is een tweede vraag (een vraag die ik mezelf ook afvraag als voorbereiding op het zoeken naar mijn aankomende andere auto).
Op zich zijn er genoeg manieren om de accu te laten testen en, mits de auto niet stuk gaat, is elektrisch rijden wel echt flink goedkoper dan op brandstof.
Toch blij dat ik het niet gedaan heb. Mij toen wat meer in de modellen verdiept en bij de Stellantis merken veel problemen met de opladers die in de auto zitten.quote:Op donderdag 31 juli 2025 11:43 schreef embedguy het volgende:
[..]
Die lage prijs komt -voor een groot deel- omdat mensen het niet vertrouwen ;-)
Of dat terecht is, is een tweede vraag (een vraag die ik mezelf ook afvraag als voorbereiding op het zoeken naar mijn aankomende andere auto).
Op zich zijn er genoeg manieren om de accu te laten testen en, mits de auto niet stuk gaat, is elektrisch rijden wel echt flink goedkoper dan op brandstof.
Ja zeker, al profiteer je daar ook vooral van bij een tweedehands auto (als in: hij is al flink afgeschreven).quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Overigens of de angst terecht is of niet doet er niet toe want de afschrijving blijft reeel.
Dankjewel voor de tips. Inderdaad best interessante opties.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kijk eens naar gebruikte Tesla’s. De Model 3 is nu spotgoedkoop te krijgen en een accutest zit softwarematig ingebouwd inmiddels.
Of een Model S met gratis superchargen. Voor mensen die geen laadmogelijkheid thuis hebben een zeer interessante optie.
Eerlijk is eerlijk, als je Elon niet wil sponsoren, koop dan een Model S en ga zoveel mogelijk gratis laden. Dan doe je namelijk precies het omgekeerde.quote:Op donderdag 31 juli 2025 15:51 schreef embedguy het volgende:
[..]
Dankjewel voor de tips. Inderdaad best interessante opties.
Ik weet niet zeker of ik Elon (indirect) wil sponsoren, en die auto’s liggen eigenlijk al iets boven mijn budget.
Maar zeker te overwegen waard ja :-)
Maar afschrijving die al geweest is, is juist fijn voor een koper.quote:Op donderdag 31 juli 2025 13:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Toch blij dat ik het niet gedaan heb. Mij toen wat meer in de modellen verdiept en bij de Stellantis merken veel problemen met de opladers die in de auto zitten.
Leaf had een erg snelle accudegradatie, Zoe huuraccu's, Golf E en BMW i3 beperkt bereik.
Overigens of de angst terecht is of niet doet er niet toe want de afschrijving blijft reeel.
Klopt maar vaak klopte de verhalen achter de afschrijving wel. Overigens een i20 gekocht. Ik rij maar 14km op een dag.quote:Op donderdag 31 juli 2025 16:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar afschrijving die al geweest is, is juist fijn voor een koper.
Ik schrok er van eerlijk gezegd. Ik kwam zelfs boven de 500 euro per maand uit als ik alles meereken. Niet te doen.quote:Op maandag 8 september 2025 16:16 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Ja zeker.
Alles vervoer duurder word voor bedrijf of particulier.
Dan is er dadelijk helemaal geen reden meer om te gaan werken.
Omdat de kosten gaan oplopen . Ik heb het hier berekend: auto kosten berkenen
Kan je beter in bijstandsuitkering gaan zitten zonder auto.
Auto kosten per maand.
100-200 euro brandstof.
30-70 per maand wegenbelasting.
30-60 euro per maand voor verzekeringen.
Daarbij komen de onderhoudskosten er bij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |