Wat is er aan de hand de laatste tijd?
https://www.gelderlander.(...)%2Fwww.google.com%2FVrouw gewond na steekincident; verdachte (71) dood aangetroffen op straat in Wierden
In het centrum van Wierden is een dode man aangetroffen voor een appartementencomplex. In het complex is daarnaast een vrouw met steekwonden gevonden.
De man is een 71-jarige inwoner uit Wierden, de gewonde vrouw is zijn iets oudere echtgenote. Direct na de melding van het incident, maandagochtend vroeg, rukten de hulpdiensten uit.
Straat afgezet
Een groot deel van het centrum van Wierden werd afgezet door de politie. Inmiddels is die afzetting teruggebracht tot alleen de straat waar het incident heeft plaatsgevonden.
Wil je elke dag de Dagelijkse nieuwsbrief van De Gelderlander ontvangen via e-mail?
Rode tent en zichtschermen
De politie ontving rond 07.00 uur melding van een incident in de omgeving van de Spoorstraat en het Stationsplein. Ter plaatse werd in appartementencomplex De Schakel een gewonde vrouw aangetroffen. Volgens de politie heeft ze steekwonden opgelopen. Ze is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis.
Voor het appartementencomplex ligt een overleden persoon. Het heeft er alle schijn van dat het slachtoffer zelf van het dak is gesprongen.
Voor het appartementencomplex heeft de politie een rode tent en zichtschermen geplaatst. Het zou gaan om een incident in de relationele sfeer. Beide slachtoffers woonden in hetzelfde appartement.
Het centrum van Wierden is groot afgezet.
Het centrum van Wierden is groot afgezet. © Erwin Waanders
Volop onderzoek op locatie
Inmiddels is er ook een PD-unit op de locatie geplaatst. Dit is een mobiel kantoor, dat rechercheurs in staat stelt hun werk makkelijker uit te voeren. Dit gebeurt vaak op een plek waar een misdrijf is gepleegd. De recherche doet volop onderzoek voor én in het complex. Ook de technische recherche en het droneteam van de politie zijn inmiddels op locatie aangekomen.
Vanaf een kleine afstand kijken buurtgenoten geschokt toe. Ze wijzen met de hand voor hun mond naar de rode tent, waaronder een wit laken te zien is. Het laat zich raden dat daar de man ligt.
Op het dak van appartementencomplex verschijnen meerdere agenten. Het onderzoek richt zich op de toedracht van het drama. „Dat zoiets ihier in deze rustige straat gebeurt”, zegt een buurman.
Burn-out
Hij zegt de man en vrouw goed te kennen. „Ik kende hem van de kerk en van het Oost Europa Comité, waar ze samen de collecte voor deden. „Ik wist wel dat hj mentale problemen had. Hij had een fikse burn-out, maar dat het zo erg zou zijn.”
Aanval met een mes
Het verhaal gaat als een lopend vuurtje door de buurt. De man zou zijn vrouw vanmorgen vroeg hebben aangevallen met een mes, waarna hij de hand aan zichzelf zou hebben geslagen door van het dak te springen. Een lezing die door de politie niet wordt bevestigd. „We onderzoeken alles wat met deze zaak te maken heeft. Het lijkt op een conflict in de relationele sfeer, daar moet ik het bj laten.”
Een buurvrouw geeft aan dat een buurtbewoonster een fikse klap heeft gehoord nadat er eerst geschreeuw te horen was. „Ze heeft me verteld dat ze de buurman heeft zien liggen. Zij belde direct de hulpdiensten.”
Onderzoek loopt
Andere buren zeggen niks gehoord te hebben. Zij werden gewekt door de traumahelikopter die ter plaatse kwam. Over de toestand van de vrouw is niks bekend. Rond kwart voor 12 heeft de brandweer het zichtscherm dat het lichaam van de man aan het zicht onttrok weggehaald. Het onderzoek van de politie duurt voort.
AANGEPAST: is idd geen femicide want slachtoffer is niet overleden.
Kan een mod de titel voor mij aanpassen aub?
[ Bericht 2% gewijzigd door proud_mami op 28-07-2025 13:45:54 ]