abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2025 @ 09:11:26 #1
30919 mitt
Michael Corleone
pi_218336104
De Tour is bijna afgelopen, tijd voor de evaluatie.

Welk cijfer geef jij de Tour?

Saai door de overheersing van Pogacar, episch door de twee ritzege van Arensman en de gele trui van van der Poel?

Ik geef het een 7. Een 8 voor heg eerste deel en een 6 voor het tweede deel (ondanks Arensman).
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
  zondag 27 juli 2025 @ 09:19:40 #2
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_218336179
quote:
12s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:11 schreef mitt het volgende:

Ik geef het een 7
Ik ook. Lekker weinig mokersaaie momenten. Maar helaas geen spanning om Het Geel.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 27 juli 2025 @ 09:23:11 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218336218
Een degelijke 7. Veel leuke ritten, maar nul spanning voor de eindzege, alleen in de luwte voor plek drie hier en daar, maar dat vond ik nou ook niet echt een ontzettend beklijvend duel.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218336222
3.5 geen spanning mbt het klassement
pi_218338903
Bekijk deze YouTube-video

Strijd om het geel was beslist na de tijdrit/Hautacam. Groen gewonnen door iemand die meer dan de helft van zijn punten in gunstig gelegen tussensprints waar nauwelijks iemand voor ging haalt en twee 'concurrenten' had die hem gemakkelijk hadden kunnen pakken maar daar niet of nauwelijks wat aan gedaan hebben. Nauwelijks een sprint gezien met een volledig veld/zonder incicenten. De bollen weer naar het geel, mede omdat degenen die wel bewust daar voor gingen rotslecht waren. Geen enkele spanning in het ploegenklassement, mede voor het wegvallen van Almeida.

Je had de etappe van Van der Poel/Rickaert, nou hoezee, dat zie je elke grote ronde wel een keer in een meewindetappe. Ontsnappingsritten waren vaak vroeg beslist. In de bergritten later in de ronde bleven we niet alleen voor het geel, maar ook voor de plekken daarachter behoorlijk op onze honger zitten. Wat spaarzame hoogtepuntjes (strijd om de ritzege op de Ventoux bijvoorbeeld), maar het is geen voldoende waard terwijl het parcours zich daar prima voor leende.
  Redactie Sport zondag 27 juli 2025 @ 13:48:19 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218338928
5.5

Het voldeed nipt, met de Ventoux en rit 19 als hoogtepunt qua bergritten en in de eerste week ook wel wat vermaak.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218347977
Ik geef het een 6,5.

Leuk, gevarieerd parcours met weinig sprintritten. Sowieso weinig echt saaie etappes, er was bijna elke dag genoeg actie. Speciale vermelding voor de etappes naar Rouen, Châteauroux, Toulouse, Mont Ventoux, Pontarlier en Parijs. En voor het vlaggetje waren de escapades van Thieu en de 2 ritzeges van Arensman erg mooie uitschieters. Ook vond ik het tof om veel nieuwe namen in de top van het klassement te zien, met o.a. Lipowitz, Onley, Johannessen, Vauquelin en Healy, en niet een hoop UAE- en Visma-knechten zoals we andere jaren vaak zagen.

Het gebrek aan strijd om de verschillende klassementen was wel een minpunt. Al is dat de laatste jaren eerder regel dan uitzondering heb ik het idee. Zeker het bergklassement verdient wat mij betreft een flinke make-over, zodat niet om het jaar de Tour-winnaar bijna per ongeluk ook de bolletjestrui meepakt. En verder was het jammer dat veel toffe ritten uiteindelijk op een (kleine) anti-climax uitdraaiden. Uiteindelijk wil je toch het liefst strijd tot op de streep, al is dat misschien ook niet altijd realistisch met die ontzettend lange finales van tegenwoordig.

Al met al heb ik 3 toffe weken gehad, maar hoop ik wel dat we snel weer een echte strijd om het geel (en het groen) te zien krijgen.
pi_218348383
7.

Leuke ritten, weinig spanning in de klassementen. Algemeen klassement stond snel vast. Ondanks kleine verschillen voor plek drie, werd ook dat nooit echt spannend.

Groen en bollen was ook nooit echt spannend.
pi_218348566
Poepbacteriën helpen Picnic PostNL bijna aan ritzege Frank van den Broek en podiumplaats Oscar Onley.

Het poep verhaal alleen maakt deze tour al een voldoende.
  maandag 28 juli 2025 @ 00:39:41 #10
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218348762
Een 7. Meeste dingen zijn wel gezegd, weinig strijd om de klassementen maar wel mooie gevechten om de ritzeges. Het parcours was dik in orde, maar 1 of 2 massasprints extra had ik niet erg gevonden, die heb ik toch soms wel gemist. Al moeten ze ook gewoon eens wat minder gaan vallen...

Het minst leuk vond ik de klimtijdrit, schaf dat gewoon af en doe een normale bergrit. Of een extra normale vlakke tijdrit. Nu maak je het veel te makkelijk voor de beste klimmer.
pi_218349054
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:23 schreef heywoodu het volgende:
Een degelijke 7. Veel leuke ritten, maar nul spanning voor de eindzege, alleen in de luwte voor plek drie hier en daar, maar dat vond ik nou ook niet echt een ontzettend beklijvend duel.
Als een Tour met nul spanning voor een eindzege al een 7 krijgt, kunnen we dan constateren dat jouw waarderingscijfer enigzins aan inflatie onderhevig is? :)
pi_218349230
Een 7, maar grotendeels vanwege de mooie ritzeges van Thymen :@
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 28 juli 2025 @ 08:32:15 #13
194695 franklop
Fran knock
pi_218349493
5.
Er zat best nog wel spanning in bepaalde ritten, maar vond de'vervangers' van de sprintritten te voorspelbaar (Pogacar gaat, rest hoopt te volgen --> Sprint). Ook genoeg ritten waar spanning vroeg weg was bij de aanvallen (Healy/Wellens/O Connor), sprints die weer teveel ontsiert werden door valpartijen en desondanks voorspelbare winnaars hadden. Belangrijkste punt is het totale gebrek aan spanning voor welk klassement dan ook (muv Wit).
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_218350202
7,5, vanaf rit 1 was het koers voor het klassement met waaiers. Veel leuke ritten en maar 1 rit waar echt niks gebeurde (sprintrit zonder kopgroep).

Verder mooie zeges en acties van VDP en Arensman. Klassementen ware op de witte trui en 3e plek na inderdaad wat minder spannend, in het geval van groen helaas door uitvallers.
pi_218350519
quote:
12s.gif Op zondag 27 juli 2025 09:11 schreef mitt het volgende:
De Tour is bijna afgelopen, tijd voor de evaluatie.

Welk cijfer geef jij de Tour?

Saai door de overheersing van Pogacar, episch door de twee ritzege van Arensman en de gele trui van van der Poel?

Ik geef het een 7. Een 8 voor heg eerste deel en een 6 voor het tweede deel (ondanks Arensman).
Ik geef ook een 8 voor het eerste deel.
De eindspanning was dit jaar na de Pyreneeën wel weg.

Wat ik mij wel afvraag, is dat het zin heeft om elk jaar zowel de Pyreneeën als de Alpen aan te doen. .
Wanneer is het voor het laatst geweest, dat de gele truidrager na eerst de bergetappes sessie in de Alpen of in de Pyreneeën later NIET de eindwinnaar is geworden?.
Oscar Pereiro in 2006 kan mij herinneren, maar ja, dat kwam door een ontsnapping in een lange vlucht tussendoor met 30 minuten voorsprong.
Ik denk dat je elk jaar de Pyreneeën en de Alpen wel om en om kunt doen. En doe dan maar een extra bergetappe in die contreien.
  maandag 28 juli 2025 @ 10:59:15 #16
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218350838
Voeckler en Alaphilippe werden volgens mij allebei behoorlijk op het eind uit de gele trui gereden.
  maandag 28 juli 2025 @ 11:05:09 #17
194695 franklop
Fran knock
pi_218350913
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 10:40 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Ik geef ook een 8 voor het eerste deel.
De eindspanning was dit jaar na de Pyreneeën wel weg.

Wat ik mij wel afvraag, is dat het zin heeft om elk jaar zowel de Pyreneeën als de Alpen aan te doen. .
Wanneer is het voor het laatst geweest, dat de gele truidrager na eerst de bergetappes sessie in de Alpen of in de Pyreneeën later NIET de eindwinnaar is geworden?.
Oscar Pereiro in 2006 kan mij herinneren, maar ja, dat kwam door een ontsnapping in een lange vlucht tussendoor met 30 minuten voorsprong.
Ik denk dat je elk jaar de Pyreneeën en de Alpen wel om en om kunt doen. En doe dan maar een extra bergetappe in die contreien.
2020; Roglic --> Pogacar
2019; Alaphilippe --> Bernal
2017; Aru --> Froome
2011; Voeckler --> A Schleck --> Evans
2010 ; A Schelck --> Contador

Dat is dan de laatste 15 jaar :+
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 28 juli 2025 @ 11:40:08 #18
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218351220
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 04:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Als een Tour met nul spanning voor een eindzege al een 7 krijgt, kunnen we dan constateren dat jouw waarderingscijfer enigzins aan inflatie onderhevig is? :)
Nee hoor, ik kijk ook gewoon voor leuke etappes, en die heb ik zeker wel vrij veel gezien. Meer leuke dan niet leuke etappes, dat sowieso, dan vind ik een 6 wat te karig en zonder klassementsspanning een 8 te hoog :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218351239
Ik geef deze Tour zeker een 8.

Misschien is het omdat ik ben opgegroeid met de edities van 20-30 jaar terug, waarbij je regelmatig tot en met het tweede weekend alleen een proloog, sprintetappes en een (ploegen)tijdrit had, waarna het na 1 of 2 bergetappes alsnog redelijk beslist was. Daarbij vergeleken was het afwisselende parcours van dit jaar een verademing. Van waaiers op de eerste dag tot spektakel in Parijs heb ik nog nooit gezien.

Het is alleen jammer dat de strijd om het geel eigenlijk al voor de start beslist was. Dat de Bolletjestrui daadwerkelijk naar de beste klimmer gaat, lijkt me ondanks het gebrek aan spanning wel prima. Ik vind het alleen jammer dat de Groene Trui blijkbaar niet genoeg prestige heeft voor vrijwel alle coureurs om er echt voor te gaan. Ik zou alleen niet weten wat je daaraan kan doen, want de minst boeiende etappes waren bijna zonder uitzondering degene die in een massasprint eindigden, dus daar wil je er juist niet meer van hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_218352675
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 04:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
De losse ritten waren vaak wel leuk en spannend. Dat is al heel wat.
pi_218353326
Een 7, met eigenlijk dezelfde redenen als eerder aangevoerd alhier.

Er zaten echt heel weinig saaie ritten tussen, sommigen waren zelfs ronduit spectaculair, maar de op papier zwaarste ritten beloofden ons een strijd die er niet kwam. Dankzij Thymen Arensman (en uiteraard nog een stel andere aanvalslustigen) werden die ritten toch nog wel aardig, maar het gemiddelde waardeingscijfer daalde wat mij betreft daardoor wel.

Qua va banque, grinta en alles of nix verdient Pogacar betere rivalen. Jonas is vast een aardige jongen en dat hij nietszeggend overkomt doet mij verder weinig (dat gold voor Zoetemelk ook), maar hij beloofde aan te vallen en keihard te strijden tot in Parijs en dat werd hem gewoon niet. Hij koos voor de zekerheid terwijl hij eigenlijk nauwelijks bang hoefde te zijn om zijn 2e plek te verliezen.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218353347
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 11:42 schreef Fred_B het volgende:
Ik geef deze Tour zeker een 8.

Misschien is het omdat ik ben opgegroeid met de edities van 20-30 jaar terug, waarbij je regelmatig tot en met het tweede weekend alleen een proloog, sprintetappes en een (ploegen)tijdrit had, waarna het na 1 of 2 bergetappes alsnog redelijk beslist was. Daarbij vergeleken was het afwisselende parcours van dit jaar een verademing. Van waaiers op de eerste dag tot spektakel in Parijs heb ik nog nooit gezien.

Het is alleen jammer dat de strijd om het geel eigenlijk al voor de start beslist was. Dat de Bolletjestrui daadwerkelijk naar de beste klimmer gaat, lijkt me ondanks het gebrek aan spanning wel prima. Ik vind het alleen jammer dat de Groene Trui blijkbaar niet genoeg prestige heeft voor vrijwel alle coureurs om er echt voor te gaan. Ik zou alleen niet weten wat je daaraan kan doen, want de minst boeiende etappes waren bijna zonder uitzondering degene die in een massasprint eindigden, dus daar wil je er juist niet meer van hebben.
De jaren van Indurain waren voor mij het saaiste.
Het enige opwindende was dat renners als LeMond en Fignon vanaf begin jaren 90 in één keer merkten dat Jan & Alleman harder fietsten dan zij.
Nu weten we plusminus ongeveer hoe dat kwam.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 28 juli 2025 @ 16:01:13 #23
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218353433
8.5 zelfs komt door het :BE vlaggetje. Volgens mij moet dat heel lang geleden zijn dat er nog eens 6 Belgische etappe zeges. Pogi overheerst, maar om eerlijk te zijn deze tour zonder Pogi zou ook overheerst worden door Vingegaard. Deze tour had pas spannend geweest als die 2 niet mee hadden gedaan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')