Jaquote:
Mooi, van je oudersquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook zonder jouw eten zullen ze best wel een weekje kunnen overleven. Mijn ouders hebben ook een egel als gast en die zijn 6 keer per jaar een week of 2 op vakantie. Egeltje blijft toch elke keer terug komen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:08 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij komen ze momenteel eerder water tekort. Maar voor een midweek zullen er genoeg bakjes zijn waarmee ze qua water een midweek vooruit kunnen.
Jawel, we hebben 2 kleine vijvertjes waar ze uit kunnen drinken en een aantal waterschotelsquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:08 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij komen ze momenteel eerder water tekort. Maar voor een midweek zullen er genoeg bakjes zijn waarmee ze qua water een midweek vooruit kunnen.
Haha, doe mij maar zo'n bak!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:09 schreef Aberkullie het volgende:
Automatische egel-voederbak natuurlijk. Straks staan die egels onverhoopt voor een lege bak en schuifelen ze naar de buren.
Zijn op zich niet zo heel duur, krijg je in FHF ook wel voor elkaarquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:15 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, doe mij maar zo'n bak!
Onze nieuwe buurtjes, die momenteel aan het verbouwen zijn, dachten overigens dat wij egels 'houden als huisdieren'![]()
Serieus
Goh, nooit van gehoordquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zijn op zich niet zo heel duur, krijg je in FHF ook wel voor elkaar
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_40.43.ProductImage
Al denk ik dat ze het wel een paar daagjes overleven zonder.
Okee, bedanktquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef marretak het volgende:
10 baby egel word geboren
20 het vreet
30 het neukt
40 het poept
50 komt nieuw baby egeltje
60 goto 20
run!![]()
Mmmm je weet dat egeltjes wel het egel - recht hebben om homo of lesbo te worden maar ok dan komen er geen babie egeltjes uit later?quote:
Zodra een egel de kans krijgt komt ie bij omaatjes bedelen want vind eten uit de super gewoon echt mega lekkerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:22 schreef Ama het volgende:
Zou me daar in de zomer persoonlijk niet druk om maken bij een gezonde egel, genoeg insecten te vinden voor de egels.
En ja misschien komt die dan niet terug na je vakantie. Het is een dier wat in de natuur leeft, laat hem lekker.![]()
Dan idd zo'n automatische voerder gebruiken!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja
[..]
Mooi, van je ouders
Ik geloof ook wel dat ze het overleven, maar zou het inderdaad fijn vinden als ze blijven komen
[..]
[..]
Jawel, we hebben 2 kleine vijvertjes waar ze uit kunnen drinken en een aantal waterschotels
Ik wist niet dat het roofvogels waren?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:11 schreef marretak het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Liedje met egels erin
Egel = Hedgehawk
Hawk is iid vogelquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het roofvogels waren?
Maar die komt idd ook in de clip voor.
Hedgehog...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:55 schreef marretak het volgende:
[..]
Hawk is iid vogel
maar de Engelsen noemen dan de egel zoiets van :Egel-havik!
Hedgehogquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:11 schreef marretak het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Liedje met egels erin
Egel = Hedgehawk
Leuk zo'n silo, kunnen andere dieren er dan ook bij?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb hier een voedersilo, staat onder een tafel, dus droog plekje.
En vooral overal bakken/schalen water neerzetten.
Het voederbakje is ongeveer 1,5 centimeter hoog, maar de kleine egel zit er alsnog vaak middenin, poept ernaastquote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:36 schreef mvdejong het volgende:
Zorg ervoor dat de schaaltjes laag genoeg zijn dat ze over de rand kunnen eten, anders klimmen ze in de schaal en poepen erin terwijl ze eten. Ik heb twee schaaltjes droogvoer voor mijn katten (en de zwerver) buitenstaan, maar die staan nu op een verhoging omdat er constant egel-drollen in een van de twee lagen omdat ze vanuit de ene bak uit de andere aten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |