Jaquote:
Mooi, van je oudersquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:05 schreef Vliegbaard het volgende:
Ook zonder jouw eten zullen ze best wel een weekje kunnen overleven. Mijn ouders hebben ook een egel als gast en die zijn 6 keer per jaar een week of 2 op vakantie. Egeltje blijft toch elke keer terug komen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:08 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij komen ze momenteel eerder water tekort. Maar voor een midweek zullen er genoeg bakjes zijn waarmee ze qua water een midweek vooruit kunnen.
Jawel, we hebben 2 kleine vijvertjes waar ze uit kunnen drinken en een aantal waterschotelsquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:08 schreef Stepperoller het volgende:
Volgens mij komen ze momenteel eerder water tekort. Maar voor een midweek zullen er genoeg bakjes zijn waarmee ze qua water een midweek vooruit kunnen.
Haha, doe mij maar zo'n bak!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:09 schreef Aberkullie het volgende:
Automatische egel-voederbak natuurlijk. Straks staan die egels onverhoopt voor een lege bak en schuifelen ze naar de buren.
Zijn op zich niet zo heel duur, krijg je in FHF ook wel voor elkaarquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:15 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Haha, doe mij maar zo'n bak!
Onze nieuwe buurtjes, die momenteel aan het verbouwen zijn, dachten overigens dat wij egels 'houden als huisdieren'![]()
Serieus
Goh, nooit van gehoordquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Zijn op zich niet zo heel duur, krijg je in FHF ook wel voor elkaar
https://www.bol.com/nl/nl(...)4_40.43.ProductImage
Al denk ik dat ze het wel een paar daagjes overleven zonder.
Okee, bedanktquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:18 schreef marretak het volgende:
10 baby egel word geboren
20 het vreet
30 het neukt
40 het poept
50 komt nieuw baby egeltje
60 goto 20
run!![]()
Mmmm je weet dat egeltjes wel het egel - recht hebben om homo of lesbo te worden maar ok dan komen er geen babie egeltjes uit later?quote:
Zodra een egel de kans krijgt komt ie bij omaatjes bedelen want vind eten uit de super gewoon echt mega lekkerquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:22 schreef Ama het volgende:
Zou me daar in de zomer persoonlijk niet druk om maken bij een gezonde egel, genoeg insecten te vinden voor de egels.
En ja misschien komt die dan niet terug na je vakantie. Het is een dier wat in de natuur leeft, laat hem lekker.![]()
Dan idd zo'n automatische voerder gebruiken!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:10 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ja
[..]
Mooi, van je ouders
Ik geloof ook wel dat ze het overleven, maar zou het inderdaad fijn vinden als ze blijven komen
[..]
[..]
Jawel, we hebben 2 kleine vijvertjes waar ze uit kunnen drinken en een aantal waterschotels
Ik wist niet dat het roofvogels waren?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:11 schreef marretak het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Liedje met egels erin
Egel = Hedgehawk
Hawk is iid vogelquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik wist niet dat het roofvogels waren?
Maar die komt idd ook in de clip voor.
Hedgehog...quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:55 schreef marretak het volgende:
[..]
Hawk is iid vogel
maar de Engelsen noemen dan de egel zoiets van :Egel-havik!
Hedgehogquote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:11 schreef marretak het volgende:
Liedje met egels erin
Egel = Hedgehawk
Leuk zo'n silo, kunnen andere dieren er dan ook bij?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:50 schreef Seeburg54 het volgende:
Ik heb hier een voedersilo, staat onder een tafel, dus droog plekje.
En vooral overal bakken/schalen water neerzetten.
Het voederbakje is ongeveer 1,5 centimeter hoog, maar de kleine egel zit er alsnog vaak middenin, poept ernaastquote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:36 schreef mvdejong het volgende:
Zorg ervoor dat de schaaltjes laag genoeg zijn dat ze over de rand kunnen eten, anders klimmen ze in de schaal en poepen erin terwijl ze eten. Ik heb twee schaaltjes droogvoer voor mijn katten (en de zwerver) buitenstaan, maar die staan nu op een verhoging omdat er constant egel-drollen in een van de twee lagen omdat ze vanuit de ene bak uit de andere aten.
Of hegvarkenquote:
Boss Hog (g) ken ik nogquote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of hegvarken![]()
Ja, mooi he? Groundhog heb je ook nog
Deze: https://en.m.wikipedia.or(...)st%20of%20the%20show. ?quote:
Ja die, maar we dwalen afquote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit: https://en.m.wikipedia.or(...)st%20of%20the%20show. ?
Onze poezen eten er ook van.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:46 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk zo'n silo, kunnen andere dieren er dan ook bij?
Wij hebben een voederhuis gemaakt, een doorzichtige bak met een oude afvoerpijp erin zodat er geen katten in kunnen komen. En doorzichtig/daglicht doorlatend zodat de egels er niet in gaan slapen
Water is er volop
[..]
Het voederbakje is ongeveer 1,5 centimeter hoog, maar de kleine egel zit er alsnog vaak middenin, poept ernaast![]()
Kokend water en een harde borstel doen het schoonmaakwerk
Slim van je om de kattenvoerbakjes hoger te zetten, ik wil liever geen katten in mijn tuin vanwege de vele vogeltjes
Ja, ik voer de egels hetzelfde als de katten. Ik heb wel gezien dat ze broederlijk naast elkaar uit een schaal eten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Aha, ja dus eigenlijk eten de egels van het poezenvoer![]()
Dat lijkt me schattig om te zienquote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, ik voer de egels hetzelfde als de katten. Ik heb wel gezien dat ze broederlijk naast elkaar uit een schaal eten.
Onze poezen worden soms van het tuinpad af gebuldozert door brutale egels. De egels hebben 0,0 respect voor ze.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:12 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dat lijkt me schattig om te zien![]()
Egels hebben eigenlijk geen natuurlijke vijanden, behalve de mensch.
Wij kopen egelvoer, geen kitten/kattenvoer, maar katten lusten ook andersom ook wel egelbrokjes haha
Haha, egels zijn voor niemand bangquote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:14 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Onze poezen worden soms van het tuinpad af gebuldozert door brutale egels. De egels hebben 0,0 respect voor ze.
Sorry maar is niet 100% waar, egels ( zoals het in boeken staat ) dulden weinig andere egels in hun terotorium, dus vijand van egel is ook egel zelf.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:12 schreef Kanaroe het volgende:
Egels hebben eigenlijk geen natuurlijke vijanden, behalve de mensch.
Ik dacht dat dassen ook wel egels aten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:23 schreef marretak het volgende:
[..]
Sorry maar is niet 100% waar, egels ( zoals het in boeken staat ) dulden weinig andere egels in hun terotorium, dus vijand van egel is ook egel zelf.
Ook vlooien zijn echte killer voor egels
Egels doden geen egels lijkt mij zo, en mensen rijden in auto's en hebben robotmaaiersquote:Op zaterdag 26 juli 2025 19:23 schreef marretak het volgende:
[..]
Sorry maar is niet 100% waar, egels ( zoals het in boeken staat ) dulden weinig andere egels in hun terotorium, dus vijand van egel is ook egel zelf.
Ook vlooien zijn echte killer voor egels
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:11 schreef marretak het volgende:
Liedje met egels erin
Egel = Hedgehawk
Ja maar terotorium gedrag is ook een bitch want dan jagen ze elkaar weg en jagen egels ook egels weg naar gebieden die minder veilig zijn?quote:
Het is Hedgehog. Heggenzwijntje.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 16:55 schreef marretak het volgende:
[..]
Hawk is iid vogel
maar de Engelsen noemen dan de egel zoiets van :Egel-havik!
Ga je verhuizen dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
Op zich kan ik m'n vaste tuinegel wel meenemen naar m'n nieuwe woning
Hij gaat er op vooruit
Ja echt he, onze buuf wilde echt niet dat we een gat in de muur zouden maken, want muizen, ratten en weet ik wat allemaal zou erdoor kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze buurman zei toevallig vorige week: ‘ik zou wel een egel in de tuin willen’. Ja, buurman, leuk idee, maar je hebt de hele tuin hermetisch van de buitenwereld afgesloten.
Die discussie heb ik hier vaak met de buurvrouw, die is ook "jaloers" op mijn egels maar ze hebben een hek waar nog geen kikker doorheen kan. Slakken dan weer welquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze buurman zei toevallig vorige week: ‘ik zou wel een egel in de tuin willen’. Ja, buurman, leuk idee, maar je hebt de hele tuin hermetisch van de buitenwereld afgesloten.
Ja, al het duurt nog wel even. Zal ergens half 2026 zijn dat ik over kan, planning was eerst december maar dat was een beetje optimistisch.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:50 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Ga je verhuizen dan?
Je tuingenoten zullen je gaan missen
Oeh, heerlijk zegquote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die discussie heb ik hier vaak met de buurvrouw, die is ook "jaloers" op mijn egels maar ze hebben een hek waar nog geen kikker doorheen kan. Slakken dan weer wel
[..]
Ja, al het duurt nog wel even. Zal ergens half 2026 zijn dat ik over kan, planning was eerst december maar dat was een beetje optimistisch.
Ga van 590 naar 1650m2 perceel dus dat is wel gaaf, ook eekhoorns daar
Ook meer werk in de tuin maar aan de andere kant is het niet zo'n "strakke woonwijk" als waar ik nu in woon, dus ik kan het deels ook wel een beetje laten "verwilderen".quote:
Zeker doen!quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook meer werk in de tuin maar aan de andere kant is het niet zo'n "strakke woonwijk" als waar ik nu in woon, dus ik kan het deels ook wel een beetje laten "verwilderen".
Geilquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ook meer werk in de tuin maar aan de andere kant is het niet zo'n "strakke woonwijk" als waar ik nu in woon, dus ik kan het deels ook wel een beetje laten "verwilderen".
Kan je cam ophangen innn egelhuisje met nigthview lens?quote:Op zondag 27 juli 2025 10:17 schreef Seven. het volgende:
Ik denk dat wij ook een egeltje hebben in de tuin, vanmorgen een klein drolletje op het pad en m'n man hoort vlakbij onze overkapping vaak geritsel. Ik heb een egelhuisje in een andere hoek van de tuin, dus die ga ik checken en verplaatsen als die onbewoond blijkt. En maar eens kattenvoer halen, waterbakjes neerzetten en nog 1 of 2 gaten onderin het hek maken.
Kunnen, ja.quote:Op zondag 27 juli 2025 10:55 schreef marretak het volgende:
[..]
Kan je cam ophangen innn egelhuisje met nigthview lens?
Ik ga 's avonds vaak in de tuin zitten wachten op egels, zo leuk!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |