abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218328593
https://www.gelderlander.(...)-zijn-baan~aa843014/

Subklacht: aanstoot nemen aan Jos' flauwe humor :')
pi_218328604
Goed verhaal lekker kort. Kan er geen zak van lezen zo.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 14:41:56 #3
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218328721
Post dan de archive.is versie, hier heeft echt niemand iets aan.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218328759
Wat een humor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218328897
Harm jan is vast woke
No bitch to me
pi_218328927
Iemand die weet wat de grap uberhaupt was? Hier kan ik niks mee zo
pi_218328999
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:08 schreef MultiBanaan het volgende:
Iemand die weet wat de grap uberhaupt was? Hier kan ik niks mee zo
Uiteindelijk kostte zijn afwezigheidsmelding hem zijn baan.

Er stond:

‘Hallo daar, Ik ben tot en met 19 augustus afwezig wegens zon, zee en zelfreflectie. Zie het als een generale repetitie voor mijn pensioen. Je moet ergens oefenen met loslaten, toch?

Is het écht dringend? Mail dan mijn collega Harm-Jan. Hij praat wél terug. Mits hij zijn Outlook weet te openen. Het wordt sowieso tijd dat hij leert om zijn handen uit de mouwen te steken zonder mij. Alle andere zaken beantwoord ik zodra ik herboren, gebruind en mogelijk nóg minder geschikt voor teamoverleggen zonder inhoud terugkeer op de werkvloer. Mits mijn bureaustoel er dan nog staat. Namasté, Jos’
  Spellchecker zaterdag 26 juli 2025 @ 15:23:11 #8
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zaterdag 26 juli 2025 @ 15:29:05 #9
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218329080
Zeker weer zo'n gegeneerd AI bullshit verhaal om clickbait te krijgen.
Je bent een waardeloze agent.
pi_218329105
Subsubklacht: mensen die deze verzonnen ongein geloven :')
Subsubsubklacht: boomers die alleen maar passief agressief kunnen communiceren en grapjes van die strekking kunnen maken :')
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 26 juli 2025 @ 15:54:22 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218329355
Als dit echt is: Harm-Jan :') :')
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218329810
Hier ontslagen om worden :') Wat ben je dan aan in-en-in triest teer zieltje.
Ook in moeilijke tijden.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 17:30:48 #13
503746 Hogwarts
School of swag
pi_218330753
Geen zin om te lezen, spreek het in
geef me geld geef me geld dinsdag op bankrekening okay begrepen
  Redactie Frontpage zaterdag 26 juli 2025 @ 18:29:02 #14
38148 crew  Innisdemon
pi_218331515
Wel een sneue sneer naar Harm Jan, maar om hier nou een man voor te ontslaan...

Ben benieuwd wat de rechter hiervan vindt.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:37:16 #15
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218331595
Op kantoor moet je nooit voor 100% je ware aard laten zien. Dat geeft alleen maar problemen. Op een recente vrijmibo liet ik lichtelijk aangeschoten mijzelf ontvallen dat ik oprecht geen ene kut geef om het lot van Oekraine of Gaza en een 61 jaar oude collega keek mij aan alsof ik op dat moment haar dochter aan het verkrachten was.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 18:54:37 #16
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218331736
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:37 schreef Twiitch het volgende:
Op kantoor moet je nooit voor 100% je ware aard laten zien. Dat geeft alleen maar problemen. Op een recente vrijmibo liet ik lichtelijk aangeschoten mijzelf ontvallen dat ik oprecht geen ene kut geef om het lot van Oekraine of Gaza en een 61 jaar oude collega keek mij aan alsof ik op dat moment haar dochter aan het verkrachten was.
Ik ben ook zeer teleurgesteld in jou
Je bent een waardeloze agent.
pi_218331758
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:37 schreef Twiitch het volgende:
Namasté
pi_218331774
„Ik was er stil van’’, vertelt Jos. „Ik heb me bijna 35 jaar voor dit bedrijf ingezet, ik ben nooit ziek geweest – behalve die ene dag in 2001 toen ik door mijn rug was gegaan toen ik Harm-Jan had geholpen met sjouwen – en ik ben altijd loyaal geweest. Ik dacht dat mijn collega’s mij juist waardeerden om mijn humor. Je kunt jarenlang loyaal zijn tot in je tent op de camping aan toe, maar één grapje in je afwezigheidsmail en je ligt eruit
pi_218331776
Die ene dag in 2001 toen ik Harm-Jan hielp sjouwen :')
Zou dit echt AI meuk zijn? In een krant?
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:04:21 #20
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_218331836
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:57 schreef PotjeSambal het volgende:
Namasté
Ik spreek geen frans :')
  zaterdag 26 juli 2025 @ 19:30:56 #21
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_218332028
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 18:59 schreef PotjeSambal het volgende:
Die ene dag in 2001 toen ik Harm-Jan hielp sjouwen :')
Zou dit echt AI meuk zijn? In een krant?
Dat stukje met name gaf me echt dat vermoeden ja. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 26 juli 2025 @ 20:07:12 #22
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_218332423
Hallo allemaal, hier Anne-Marije van het AD. Jammer dat mensen hier schrijven dat mijn artikel AI-generated zou zijn. Bij het AD bedrijven wij serieuze journalistiek, dus we zouden nooit zomaar een artikel door ChatGPT laten verzinnen.

In de krant van maandag zullen wij, zoals het journalisten betaamt, het weerwoord van Harm-Jan publiceren. Ik zal het alvast hieronder plaatsen. Hopelijk beëindigt dit de speculaties over het gebruik van AI. Bedankt.

quote:
‘Iedereen lachte om zijn grapjes – behalve degene die het steeds over zich heen kreeg’

Harm-Jan werd met naam en toenaam genoemd in de out-of-office van zijn collega Jos, op een manier die hij als kleinerend en denigrerend ervoer. Toen hij daar iets van zei, werd Jos uiteindelijk naar huis gestuurd. En nu krijgt Harm-Jan het verwijt dat hij zijn collega ‘eruit gewerkt’ heeft. „Maar niemand vraagt zich af hoe het is om jarenlang de kop van jut te zijn.”

De meeste mensen stellen een automatische out-of-office in zonder er verder bij na te denken. Gewoon een nette zin over afwezigheid, een terugkomdatum, en eventueel een contactpersoon. Maar soms doet een grapje meer stof opwaaien dan je zou verwachten. Zeker als die grap al jarenlang onderhuids borrelt.

Dat ontdekte Harm-Jan, medewerker facilitaire zaken, toen zijn collega Jos deze zomer met pensioen ging — vervroegd, na een ophefmakende afwezigheidsmelding.

Jos' boodschap was luchtig bedoeld: “Mail dan mijn collega Harm-Jan. Hij praat wél terug. Mits hij zijn Outlook weet te openen. Het wordt sowieso tijd dat hij leert om zijn handen uit de mouwen te steken zonder mij.”
De meeste collega’s lachten. Harm-Jan niet.

“Iedereen vond het typisch Jos. Maar ik was er even stil van”

„Kijk, ik weet dat Jos bekendstaat om zijn zwartgallige humor. En ik weet ook dat veel mensen hem grappig vinden. Maar als jij steeds het onderwerp van die grapjes bent, dan is het op een gegeven moment niet leuk meer,” vertelt Harm-Jan. Hij schuift een kop thee opzij. „Dat zinnetje in zijn out-of-office was niet de eerste keer.”

Volgens Harm-Jan was er al langer sprake van een ongemakkelijke werksfeer tussen hen. „Jos had een handje van onderuit delen. 'Dat kan Harm-Jan wel doen, die doet toch nooit wat.' Of: ‘Zullen we Harm-Jan een keer uitleggen hoe een printer werkt?’ Altijd met een knipoog, dus als je er iets van zei, was jij degene die ‘geen humor had’. Maar het tikt aan. Zeker als anderen meelachen.”

“Het ging me niet om een klacht. Ik wilde dat het stopte”

Toen de afwezigheidsmail viraal ging binnen het bedrijf — met Harm-Jan als mikpunt — voelde hij zich voor het blok gezet. „Ik was letterlijk de enige die er nog was om zaken over te nemen tijdens zijn vakantie. En dan word je publiekelijk neergezet als iemand die zijn werk niet doet? Dat voelde als een trap na.”

In plaats van meteen een klacht in te dienen, koos hij voor een ander pad. „Ik ben naar HR gegaan om aan te geven dat het me raakte. Niet omdat ik wilde dat hij ontslagen werd. Ik wilde alleen dat iemand hem eindelijk eens aansprak op die manier van communiceren.”

Toch liep het anders. HR legde de kwestie voor aan de directie, die Jos uitnodigde voor een oriënterend gesprek. Niet veel later werd er een regeling getroffen om Jos vervroegd met pensioen te laten gaan.

“Ik gun hem zijn rust, maar niet ten koste van mij”

Sinds het AD-artikel waarin Jos zijn kant van het verhaal deed, kreeg Harm-Jan ook de nodige reacties. „Mensen sturen me screenshots van forumberichten waarin ik een klikspaan word genoemd. Alsof ik hem z’n pensioen niet gun. Maar niemand vraagt zich af hoe het is om jarenlang te horen dat je ‘niets bijdraagt’, ook al werk je je een slag in de rondte.”

Voelt het als wraak? „Nee. Als ik dat had gewild, had ik veel eerder aan de bel getrokken. Maar grenzen zijn belangrijk. Ook op de werkvloer. En loyaliteit, hoe lang iemand ook in dienst is, mag nooit een vrijbrief zijn om anderen klein te houden voor de grap.”

Op de vraag of hij Jos nog gesproken heeft sinds diens vertrek, schudt Harm-Jan zijn hoofd. „Nee. Ik denk niet dat hij daar behoefte aan heeft.”

En hoe reageerde hij op de afscheidskaart van Jos? Twee woorden: ‘Namasté, Jos’.
Harm-Jan glimlacht wrang. „Ik heb hem teruggelegd. Soms is zwijgen het krachtigste antwoord.”
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_218332459
De Telegraaf krijgt (terecht) altijd veel kritiek maar het AD is echt nog vele malen treuriger
pi_218332722
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:07 schreef 2thmx het volgende:
Hallo allemaal, hier Anne-Marije van het AD. Jammer dat mensen hier schrijven dat mijn artikel AI-generated zou zijn. Bij het AD bedrijven wij serieuze journalistiek, dus we zouden nooit zomaar een artikel door ChatGPT laten verzinnen.

In de krant van maandag zullen wij, zoals het journalisten betaamt, het weerwoord van Harm-Jan publiceren. Ik zal het alvast hieronder plaatsen. Hopelijk beëindigt dit de speculaties over het gebruik van AI. Bedankt.
[..]

_O-
  Forum Admin zaterdag 26 juli 2025 @ 20:51:04 #25
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_218332835
Harm-Jan is dan ook wel een natte tosti naam.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')