Opa spreekt, vroeger hele volksstammen die op oorlogspad waren op de lokale dorpskermis.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:11 schreef tong80 het volgende:
Tijdens de populaire en drukbezochte Gentse Feesten in de Belgische stad Gent zijn vrijdagavond op verschillende plaatsen vechtpartijen ontstaan. De politie moest bij in totaal zeventien incidenten ingrijpen. Bij een of meerdere vechtpartijen was een groep Nederlanders betrokken. Een man werd door een Nederlander bewusteloos geslagen.
[ afbeelding ]
Er waren vrijdag vele duizenden mensen aanwezig op de Gentse Feesten, een van de grootste en bekendste cultuur- en volksfeesten van Europa. In de buurt van de Korenmarkt verliep de avond chaotisch.
Al vroeg op de avond was daar een vechtpartij en werden twee mannen opgepakt. Na middernacht liepen verschillende opstootjes zwaar uit de hand. Het ging in totaal om zeventien vechtpartijen, bevestigt een woordvoerder van de Gentse politie.
Belager trekt bewusteloos slachtoffer aan zijn neus
Omstreeks 02.30 uur ontstond er op de Korenmarkt een grote vechtpartij. Op beelden is te zien hoe een groep Nederlanders met andere bezoekers op de vuist gaat. De aanwezigheid van de politie maakt duidelijk geen indruk, want ze blijven agressief. Een van de verdachten deelt plots twee rake vuistslagen uit, waarop een slachtoffer neervalt en roerloos blijft liggen. Hij blijkt bewusteloos.
Een van de belagers gaat nog even naar het slachtoffer en trekt aan zijn neus. Hierop ontfermt een agent zich over het slachtoffer, waarna de drie verdachten wegrennen over de Sint-Michielsbrug. Hoeveel mensen er in totaal zijn aangehouden, is niet bekend.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-knock-out~a05f062c/
Is het opa spreekt, of is dit veel vaker tegenwoordig? Ik was een echte feest/festivalganger. Maar kan me amper vechtpartijen of ruzies herinneren."Filmpje" in de link.
Klopt. Kermissen zijn en waren berucht. Dat was vaak dorp tegen dorp. Maar dat is de afgelopen 50 jaar alleen maar afgenomen. Op vooral "Marokkaanse" rellen na. Op dit soort feesten en festivals gebeurde dit zelden. En dan ook nog op 17 verschillende plaatsen op één feest..quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Opa spreekt, vroeger hele volksstammen die op oorlogspad waren op de lokale dorpskermis.
Ik had toen ik nog de doelgroep was van een kermis nooit last van ongeregeldheden totdat er teveel Marokkanen ruzie kwamen zoeken. Het bekende gedrag van iemand eruit pikken en lastig vallen tot er wat van gezegd wordt wat ze als signaal opvatten om compleet erop los te slaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Kermissen zijn en waren berucht. Dat was vaak dorp tegen dorp. Maar dat is de afgelopen 50 jaar alleen maar afgenomen. Op vooral "Marokkaanse" rellen na. Op dit soort feesten en festivals gebeurde dit zelden. En dan ook nog op 17 verschillende plaatsen op één feest..
De jaarlijkse kermis werd hier daardoor paar jaar geleden helemaal afgeschaft.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:14 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik had toen ik nog de doelgroep was van een kermis nooit last van ongeregeldheden totdat er teveel Marokkanen ruzie kwamen zoeken. Het bekende gedrag van iemand eruit pikken en lastig vallen tot er wat van gezegd wordt wat ze als signaal opvatten om compleet erop los te slaan.
Dit zie je nu overal gebeuren in uitgaansgebieden. Expres tegen mensen aanlopen of dingen roepen en maar kijken wie er hapt en dan de kickbokslessen in de praktijk brengen op een weerloos slachtoffer. Blijkbaar hebben ze niks beters te doen
In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:11 schreef tong80 het volgende:
Is het opa spreekt, of is dit veel vaker tegenwoordig? Ik was een echte feest/festivalganger. Maar kan me amper vechtpartijen of ruzies herinneren."Filmpje" in de link.
Weet ik niet. Naar mijn ervaring was dit alles in de jaren '90 veel erger, en de verhalen van daarvoor waren nog heftiger. (Ben 48).quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.
Zoals je op de foto kan zien kan dat letterlijk genomen worden.
Marokkanen zijn berucht maar ook wel uitvergroot in de media. Komt genoeg ander tuig op af.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 14:49 schreef tong80 het volgende:
[..]
Klopt. Kermissen zijn en waren berucht. Dat was vaak dorp tegen dorp. Maar dat is de afgelopen 50 jaar alleen maar afgenomen. Op vooral "Marokkaanse" rellen na. Op dit soort feesten en festivals gebeurde dit zelden. En dan ook nog op 17 verschillende plaatsen op één feest..
Er is wel wat veranderd, maar begin jaren 90 was goed getimed je schouder wegdraaien voor een ruziezoeker bijna routine. Er waren toen niet heel veel Marokkanen in Groningen, wel veel butjes die een slachtoffer zochten, vaak studenten en dan met name types zoals ik dus ik keek atlijd goed uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 15:14 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Ik had toen ik nog de doelgroep was van een kermis nooit last van ongeregeldheden totdat er teveel Marokkanen ruzie kwamen zoeken. Het bekende gedrag van iemand eruit pikken en lastig vallen tot er wat van gezegd wordt wat ze als signaal opvatten om compleet erop los te slaan.
Dit zie je nu overal gebeuren in uitgaansgebieden. Expres tegen mensen aanlopen of dingen roepen en maar kijken wie er hapt en dan de kickbokslessen in de praktijk brengen op een weerloos slachtoffer. Blijkbaar hebben ze niks beters te doen
quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:33 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda nationaliteit hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.
Zoals je op de foto kan zien kan dat letterlijk genomen worden.
Vechtpartijen zijn er al eeuwen op kermissen en dorpsfeesten.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:11 schreef tong80 het volgende:
Tijdens de populaire en drukbezochte Gentse Feesten in de Belgische stad Gent zijn vrijdagavond op verschillende plaatsen vechtpartijen ontstaan. De politie moest bij in totaal zeventien incidenten ingrijpen. Bij een of meerdere vechtpartijen was een groep Nederlanders betrokken. Een man werd door een Nederlander bewusteloos geslagen.
[ afbeelding ]
Er waren vrijdag vele duizenden mensen aanwezig op de Gentse Feesten, een van de grootste en bekendste cultuur- en volksfeesten van Europa. In de buurt van de Korenmarkt verliep de avond chaotisch.
Al vroeg op de avond was daar een vechtpartij en werden twee mannen opgepakt. Na middernacht liepen verschillende opstootjes zwaar uit de hand. Het ging in totaal om zeventien vechtpartijen, bevestigt een woordvoerder van de Gentse politie.
Belager trekt bewusteloos slachtoffer aan zijn neus
Omstreeks 02.30 uur ontstond er op de Korenmarkt een grote vechtpartij. Op beelden is te zien hoe een groep Nederlanders met andere bezoekers op de vuist gaat. De aanwezigheid van de politie maakt duidelijk geen indruk, want ze blijven agressief. Een van de verdachten deelt plots twee rake vuistslagen uit, waarop een slachtoffer neervalt en roerloos blijft liggen. Hij blijkt bewusteloos.
Een van de belagers gaat nog even naar het slachtoffer en trekt aan zijn neus. Hierop ontfermt een agent zich over het slachtoffer, waarna de drie verdachten wegrennen over de Sint-Michielsbrug. Hoeveel mensen er in totaal zijn aangehouden, is niet bekend.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-knock-out~a05f062c/
"Nederlanders"quote:
Precies dit. In de lokale discotheek was het elke week wel raak, maar het verschil met toen is dat er geen politie bij werd gehaald. De uitsmijters wisten wel raad met ruziezoekers. Vandaag de dag wordt alles gefilmd en moet de portier gecertificeerd zijn om amokmakers met fluwelen handschoenen aan te pakken.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 17:38 schreef Horzula het volgende:
Weet ik niet. Naar mijn ervaring was dit alles in de jaren '90 veel erger, en de verhalen van daarvoor waren nog heftiger. (Ben 48).
Geen idee hoe oud je bent. Maar ik maakte dat niet wekelijks mee. Of het gebeurde niet of gesust. Of ik dacht die kutboer die me een half wijf vindt omdat ik met de boerinnen vree is het bloed op mijn knokkels niet waard.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Precies dit. In de lokale discotheek was het elke week wel raak, maar het verschil met toen is dat er geen politie bij werd gehaald. De uitsmijters wisten wel raad met ruziezoekers. Vandaag de dag wordt alles gefilmd en moet de portier gecertificeerd zijn om amokmakers met fluwelen handschoenen aan te pakken.
IN de tijd dat ik veel op stap ging, de jaren 00, waren knokpartijen meestal bij bepaalde tenten waar allerlei typen onprettig volk op afkwamen. Als je daar gewoon niet heen ging had je ook nergens last van.quote:Op zondag 27 juli 2025 00:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Geen idee hoe oud je bent. Maar ik maakte dat niet wekelijks mee. Of het gebeurde niet of gesust. Of ik dacht die kutboer die me een half wijf vindt omdat ik met de boerinnen vree is het bloed op mijn knokkels niet waard.
Als stadsjongen kwam ik nooit in die uitgaangscomplexen, maar als iedereen je doelgroep is, dan zijn asocialen dat natuurlijk ook.quote:Op zondag 27 juli 2025 07:51 schreef Eightyone het volgende:
In de late 90's waren ze ook gewoon in het multizalencomplex (De Morgenzon), waar op wat alto's na (die zaten in de zaak er tegenover) iedereen heen ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |