abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juli 2025 @ 13:11:33 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_218327801
Tijdens de populaire en drukbezochte Gentse Feesten in de Belgische stad Gent zijn vrijdagavond op verschillende plaatsen vechtpartijen ontstaan. De politie moest bij in totaal zeventien incidenten ingrijpen. Bij een of meerdere vechtpartijen was een groep Nederlanders betrokken. Een man werd door een Nederlander bewusteloos geslagen.

Er waren vrijdag vele duizenden mensen aanwezig op de Gentse Feesten, een van de grootste en bekendste cultuur- en volksfeesten van Europa. In de buurt van de Korenmarkt verliep de avond chaotisch.

Al vroeg op de avond was daar een vechtpartij en werden twee mannen opgepakt. Na middernacht liepen verschillende opstootjes zwaar uit de hand. Het ging in totaal om zeventien vechtpartijen, bevestigt een woordvoerder van de Gentse politie.

Belager trekt bewusteloos slachtoffer aan zijn neus
Omstreeks 02.30 uur ontstond er op de Korenmarkt een grote vechtpartij. Op beelden is te zien hoe een groep Nederlanders met andere bezoekers op de vuist gaat. De aanwezigheid van de politie maakt duidelijk geen indruk, want ze blijven agressief. Een van de verdachten deelt plots twee rake vuistslagen uit, waarop een slachtoffer neervalt en roerloos blijft liggen. Hij blijkt bewusteloos.

Een van de belagers gaat nog even naar het slachtoffer en trekt aan zijn neus. Hierop ontfermt een agent zich over het slachtoffer, waarna de drie verdachten wegrennen over de Sint-Michielsbrug. Hoeveel mensen er in totaal zijn aangehouden, is niet bekend.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-knock-out~a05f062c/

Is het opa spreekt, of is dit veel vaker tegenwoordig? Ik was een echte feest/festivalganger. Maar kan me amper vechtpartijen of ruzies herinneren. :{ "Filmpje" in de link.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:36:34 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218327974
Ben wel benieuwd of het om Nederlanders gaat of om 'Nederlanders'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 26 juli 2025 @ 13:42:20 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218328025
Bij Flikken was het ook altijd een zooitje tijdens de Gentse feesten. Niets veranderd dus.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218328039
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:11 schreef tong80 het volgende:
Tijdens de populaire en drukbezochte Gentse Feesten in de Belgische stad Gent zijn vrijdagavond op verschillende plaatsen vechtpartijen ontstaan. De politie moest bij in totaal zeventien incidenten ingrijpen. Bij een of meerdere vechtpartijen was een groep Nederlanders betrokken. Een man werd door een Nederlander bewusteloos geslagen.

[ afbeelding ]

Er waren vrijdag vele duizenden mensen aanwezig op de Gentse Feesten, een van de grootste en bekendste cultuur- en volksfeesten van Europa. In de buurt van de Korenmarkt verliep de avond chaotisch.

Al vroeg op de avond was daar een vechtpartij en werden twee mannen opgepakt. Na middernacht liepen verschillende opstootjes zwaar uit de hand. Het ging in totaal om zeventien vechtpartijen, bevestigt een woordvoerder van de Gentse politie.

Omstreeks 02.30 uur ontstond er op de Korenmarkt een grote vechtpartij. Op beelden is te zien hoe een groep Nederlanders met andere bezoekers op de vuist gaat. De aanwezigheid van de politie maakt duidelijk geen indruk, want ze blijven agressief. Een van de verdachten deelt plots twee rake vuistslagen uit, waarop een slachtoffer neervalt en roerloos blijft liggen. Hij blijkt bewusteloos.

Een van de belagers gaat nog even naar het slachtoffer en trekt aan zijn neus. Hierop ontfermt een agent zich over het slachtoffer, waarna de drie verdachten wegrennen over de Sint-Michielsbrug. Hoeveel mensen er in totaal zijn aangehouden, is niet bekend.

Is het opa spreekt, of is dit veel vaker tegenwoordig? Ik was een echte feest/festivalganger. Maar kan me amper vechtpartijen of ruzies herinneren. :{ "Filmpje" in de link.

Opa spreekt, vroeger hele volksstammen die op oorlogspad waren op de lokale dorpskermis.
blablablabla
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juli 2025 @ 14:49:08 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_218328768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 13:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Opa spreekt, vroeger hele volksstammen die op oorlogspad waren op de lokale dorpskermis.
Klopt. Kermissen zijn en waren berucht. Dat was vaak dorp tegen dorp. Maar dat is de afgelopen 50 jaar alleen maar afgenomen. Op vooral "Marokkaanse" rellen na. Op dit soort feesten en festivals gebeurde dit zelden. En dan ook nog op 17 verschillende plaatsen op één feest..

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218328971
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:49 schreef tong80 het volgende:

[..]
Klopt. Kermissen zijn en waren berucht. Dat was vaak dorp tegen dorp. Maar dat is de afgelopen 50 jaar alleen maar afgenomen. Op vooral "Marokkaanse" rellen na. Op dit soort feesten en festivals gebeurde dit zelden. En dan ook nog op 17 verschillende plaatsen op één feest..

Ik had toen ik nog de doelgroep was van een kermis nooit last van ongeregeldheden totdat er teveel Marokkanen ruzie kwamen zoeken. Het bekende gedrag van iemand eruit pikken en lastig vallen tot er wat van gezegd wordt wat ze als signaal opvatten om compleet erop los te slaan.

Dit zie je nu overal gebeuren in uitgaansgebieden. Expres tegen mensen aanlopen of dingen roepen en maar kijken wie er hapt en dan de kickbokslessen in de praktijk brengen op een weerloos slachtoffer. Blijkbaar hebben ze niks beters te doen :{
  Trouwste user 2022 zaterdag 26 juli 2025 @ 15:16:41 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_218328987
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:14 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]
Ik had toen ik nog de doelgroep was van een kermis nooit last van ongeregeldheden totdat er teveel Marokkanen ruzie kwamen zoeken. Het bekende gedrag van iemand eruit pikken en lastig vallen tot er wat van gezegd wordt wat ze als signaal opvatten om compleet erop los te slaan.

Dit zie je nu overal gebeuren in uitgaansgebieden. Expres tegen mensen aanlopen of dingen roepen en maar kijken wie er hapt en dan de kickbokslessen in de praktijk brengen op een weerloos slachtoffer. Blijkbaar hebben ze niks beters te doen :{
De jaarlijkse kermis werd hier daardoor paar jaar geleden helemaal afgeschaft. :{ Nu weer terug, kleiner en op andere plaats dan in het centrum.

pi_218330779
quote:

In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.
Zoals je op de foto kan zien kan dat letterlijk genomen worden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_218330834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.
Weet ik niet. Naar mijn ervaring was dit alles in de jaren '90 veel erger, en de verhalen van daarvoor waren nog heftiger. (Ben 48).

Wij zijn donderdagmiddag geweest. Mijn twee Vlaamse vrienden hebben er beide gewoond, het was die middag al een gedrang daar.
pi_218330863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 14:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Marokkanen zijn berucht maar ook wel uitvergroot in de media. Komt genoeg ander tuig op af.

Nederlanders die zich in België misdragen scoren schijnbaar ook goed qua leesvermaak want je leest om de haverklap over Gooische tieners in Belgische kustplaatsen. Die staan toch aan de andere kant van het sociale spectrum dan Marokkaans reltuig.
blablablabla
pi_218332615
‘Nederlanders’
U MAD?
pi_218332682
groep Nederlanders...
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218333565
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 15:14 schreef Fleischmeister het volgende:

[..]

Er is wel wat veranderd, maar begin jaren 90 was goed getimed je schouder wegdraaien voor een ruziezoeker bijna routine. Er waren toen niet heel veel Marokkanen in Groningen, wel veel butjes die een slachtoffer zochten, vaak studenten en dan met name types zoals ik dus ik keek atlijd goed uit.

Anderzijds, vrienden van me zijn wel in elkaar geslagen door Marokkanen maar dat was niet zozeer rond het uitgaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218334080
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:33 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
In jouw uitgaanstijd waren er veel minder ruziezoekers. Er zijn nu complete bevolkingsgroepen die een dubbele agenda nationaliteit hebben: eigen plezier eerst en het ander kan de pleuris krijgen. Vaak gaat dit hand in hand.
  zaterdag 26 juli 2025 @ 23:01:14 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218334459
quote:

[ afbeelding ]

Vechtpartijen zijn er al eeuwen op kermissen en dorpsfeesten.

Vooral gratis feesten, want daar komt gratis volk op af.
  zondag 27 juli 2025 @ 00:16:15 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_218335108
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 20:37 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
groep Nederlanders...
"Nederlanders"
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218335123
Is er een signalement van de daders
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  zondag 27 juli 2025 @ 00:33:33 #18
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218335175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 17:38 schreef Horzula het volgende:
Weet ik niet. Naar mijn ervaring was dit alles in de jaren '90 veel erger, en de verhalen van daarvoor waren nog heftiger. (Ben 48).
Precies dit. In de lokale discotheek was het elke week wel raak, maar het verschil met toen is dat er geen politie bij werd gehaald. De uitsmijters wisten wel raad met ruziezoekers. Vandaag de dag wordt alles gefilmd en moet de portier gecertificeerd zijn om amokmakers met fluwelen handschoenen aan te pakken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Trouwste user 2022 zondag 27 juli 2025 @ 00:39:23 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_218335187
quote:
7s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:33 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Precies dit. In de lokale discotheek was het elke week wel raak, maar het verschil met toen is dat er geen politie bij werd gehaald. De uitsmijters wisten wel raad met ruziezoekers. Vandaag de dag wordt alles gefilmd en moet de portier gecertificeerd zijn om amokmakers met fluwelen handschoenen aan te pakken.
Geen idee hoe oud je bent. Maar ik maakte dat niet wekelijks mee. Of het gebeurde niet of gesust. Of ik dacht die kutboer die me een half wijf vindt omdat ik met de boerinnen vree is het bloed op mijn knokkels niet waard.

zondag 27 juli 2025 @ 00:57:16 #20
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218335246
Waren het toevallig Sanil Boughlalah, Hein Busschers, Mees Telkamp, Kaan Birinci en Daan van Stapele?
pi_218335481
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  zondag 27 juli 2025 @ 07:42:16 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218335703
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 00:39 schreef tong80 het volgende:

[..]
Geen idee hoe oud je bent. Maar ik maakte dat niet wekelijks mee. Of het gebeurde niet of gesust. Of ik dacht die kutboer die me een half wijf vindt omdat ik met de boerinnen vree is het bloed op mijn knokkels niet waard.

IN de tijd dat ik veel op stap ging, de jaren 00, waren knokpartijen meestal bij bepaalde tenten waar allerlei typen onprettig volk op afkwamen. Als je daar gewoon niet heen ging had je ook nergens last van.
  zondag 27 juli 2025 @ 07:51:21 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218335724
In de late 90's waren ze ook gewoon in het multizalencomplex (De Morgenzon), waar op wat alto's na (die zaten in de zaak er tegenover) iedereen heen ging.
  zondag 27 juli 2025 @ 07:58:41 #24
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218335740
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 07:51 schreef Eightyone het volgende:
In de late 90's waren ze ook gewoon in het multizalencomplex (De Morgenzon), waar op wat alto's na (die zaten in de zaak er tegenover) iedereen heen ging.
Als stadsjongen kwam ik nooit in die uitgaangscomplexen, maar als iedereen je doelgroep is, dan zijn asocialen dat natuurlijk ook.
  zondag 27 juli 2025 @ 08:04:14 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218335751
Logisch idd.

[ Bericht 54% gewijzigd door Eightyone op 27-07-2025 11:14:04 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')