Privé lease?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:19 schreef Viesdik het volgende:
Het ventilatiepanel van mijn leaseauto zat los. Dus ik dacht dat dat wel makkelijk te repareren zou zijn. Nu heeft mijn leasemaatschappij een factuur voor 110 euro gestuurd omdat het panel vervangen is.
Hierover is niet vooraf gecommuniceerd door zowel de garage als de leasemaatschappij.
Zo had ik dit best zelf willen vervangen of ergens anders goedkoper laten doen.
Kunnen ze mij verplichten iets te betalen zonder mij vooraf te informeren dat het geld gaat kosten?
Waarschijnlijk zit het verwijt erin dat ts de schade niet vooraf aan de leasemaatschappij gemeld heeft.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
Is het hele idee van leasen niet juist dat je niet met kosten van reparaties zit?
Of verwijt de leasemaatschappij het jou dat je het hebt gesloopt?
Maar 't is jouw auto niet. Mag je er zelf (of een ander dan de door de leasemaatschappij aangewezen dealer) aan (laten) beunen?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:19 schreef Viesdik het volgende:
Hoe kan de lease my jou daarvoor een factuur sturen? Zij weten dit toch niet of heb je het naar de garage gebracht en hebben zij de werkzaamheden geclaimd bij de lease?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:19 schreef Viesdik het volgende:
Het ventilatiepanel van mijn leaseauto zat los. Dus ik dacht dat dat wel makkelijk te repareren zou zijn. Nu heeft mijn leasemaatschappij een factuur voor 110 euro gestuurd omdat het panel vervangen is.
Hierover is niet vooraf gecommuniceerd door zowel de garage als de leasemaatschappij.
Kunnen ze mij verplichten iets te betalen zonder mij vooraf te informeren dat het geld gaat kosten?
Ga daar maar gerust van uit.quote:Op zondag 27 juli 2025 17:37 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Hoe kan de lease my jou daarvoor een factuur sturen? Zij weten dit toch niet of heb je het naar de garage gebracht en hebben zij de werkzaamheden geclaimd bij de lease?
Ja zo werkt het ik heb ook een lease, maar als ik iets dergelijks stuk maak ga ik navragen wat het kost bij een goeie garage. Daan wel duidelijk afspreken dat dit voor eigen rekening is! Als ik hem wegbreng naar een geautoriseerde garage en alles laat doen wat zij moeten doen voor me jan dan loop ikhet risico dat wat TS zegt gaat gebeuren.quote:
Als ik zelf voor de reparatie moet betalen, dan mag ik het ook zelf repareren.quote:Op zondag 27 juli 2025 14:19 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar 't is jouw auto niet. Mag je er zelf (of een ander dan de door de leasemaatschappij aangewezen dealer) aan (laten) beunen?
garage overlegt uiteraard altijd met de leasequote:Op zondag 27 juli 2025 17:37 schreef Pensioengenieter het volgende:
[..]
Hoe kan de lease my jou daarvoor een factuur sturen? Zij weten dit toch niet of heb je het naar de garage gebracht en hebben zij de werkzaamheden geclaimd bij de lease?
Lees je leasecontract daar eens op na.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als ik zelf voor de reparatie moet betalen, dan mag ik het ook zelf repareren.
Als je de auto van de buurman beschadigt en die moet gerepareerd worden, zal dat toch echt volgens wensen van de buurman gaan. 't Is jouw auto niet.quote:Op maandag 28 juli 2025 00:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het is "ventilatiepaneel" en ¨paneel".quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:19 schreef Viesdik het volgende:
Het is "boete".quote:Op zaterdag 26 juli 2025 13:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Een penalty krijgen voor het vervangen van een panel
"Handelaar".quote:Op zaterdag 26 juli 2025 18:36 schreef Ivo1985 het volgende:
Elk leasecontract kent de nodige voorwaarden. Wij weten niet of je je aan die voorwaarden voor een mogelijk (voor jou) kosteloze reparatie hebt gehouden.
Daarbij kan er als het private lease betreft ook nog sprake zijn van een eigen risico voor reparatie van schades. Een los interieurpaneel van niet onder het reguliere onderhoud wat in het leasecontract is inbegrepen, maar onder schade.
Wanneer je vind dat het onder garantie gerepareerd had moeten worden op kosten van de dealer/importeur, dan had je het als zodanig bij de garage én leasemaatschappij moeten aanmelden voordat je de reparatie liet uitvoeren.
Voor ons is het in elk geval niet te beoordelen of de factuur terecht is. Pak je contracten er bij en lees die door.
"handelaar".quote:Op zondag 27 juli 2025 14:19 schreef baskick het volgende:
[..]
Maar 't is jouw auto niet. Mag je er zelf (of een ander dan de door de leasemaatschappij aangewezen dealer) aan (laten) beunen?
Is dat enkel jouw mening of deelt de leasemaatschappij die ook (ofwel in lijn met de voorwaarden)?quote:Op maandag 28 juli 2025 00:26 schreef Viesdik het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |