Aja of je hebt soms wat mensen noemen "vrije zielen" en die vergeven elkaar makkelijker ?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:03 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Oh je zal vast uitzonderingen hebben, maar over het algemeen genomen gaat het vaak niet (lang) goed als iemand weer teruggaat naar een ex en hoopt op verandering want over het algemeen veranderen mensen niet zo graag. Mensen kunnen wel zeggen dat ze voor iemand veranderen, maar als ze dat zouden doen hadden ze dat wel laten zien TIJDENS de relatie.
Mensen veranderden hun idee wat betreft de klimaatcrisis toch ook pas toen het al te laat was. En nog doen ze weinig. Maar in ieder geval meer dan ze deden. Jezelf aanpassen ga je soms pas doen als je een kritiek moment hebt ervaren. Niet TIJDENSquote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:03 schreef Grotetijd het volgende:
[..]
Oh je zal vast uitzonderingen hebben, maar over het algemeen genomen gaat het vaak niet (lang) goed als iemand weer teruggaat naar een ex en hoopt op verandering want over het algemeen veranderen mensen niet zo graag. Mensen kunnen wel zeggen dat ze voor iemand veranderen, maar als ze dat zouden doen hadden ze dat wel laten zien TIJDENS de relatie.
Zeg danquote:
PoHiquote:
En stap alsjeblieft uit de slachtofferrol. Je ervaart nu de consequenties van je eigen gedrag, ga daaraan werken. Goed dat je drie dagen gestopt bent maar verwacht niet dat alles meteen zal veranderen. 1 dag tegelijkertijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 23:21 schreef Masberum het volgende:
[..]
Nou ja haar het land uitkrijgen is erg lastig nadat ze nationaliteit heeft gekregen. Ook als dat onder valse voorwendselen was is me verteld. En het belangrijkste zijn de kinderen en dat ik die kan blijven zien. Het gaat me vooral om de band wat te normaliseren zodat ik weer de kinderen mag zien en vaker mag zien. Ze heeft geen juridische basis om me de kinderen niet te laten zien maar om zoiets ook weer uit te vechten.. Het is gewoon pech voor mij en ik had al veel eerder actie moeten ondernemen
Ho, ho. Nee.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mensen veranderden hun idee wat betreft de klimaatcrisis toch ook pas toen het al te laat was. En nog doen ze weinig. Maar in ieder geval meer dan ze deden. Jezelf aanpassen ga je soms pas doen als je een kritiek moment hebt ervaren. Niet TIJDENS
quote:
Ik vind niet dat het mijn verantwoordelijkheid is om een background check op iemand te doen wanneer ze een topic posten. Als het relevant is moet TS zelf maar een korte samenvatting geven.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 10:03 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Lees zijn 30 andere topics over exact hetzelfde
Je 'moet' niks.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:23 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
[..]
Ik vind niet dat het mijn verantwoordelijkheid is om een background check op iemand te doen wanneer ze een topic posten.
Kun je lang wachten.quote:Als het relevant is moet TS zelf maar een korte samenvatting geven.
Maar dan is het wel aan anderen om uit te leggen wat ze precies bedoelen anders snapt niemand er meer iets van. Niet iedereen heeft tijd om alle users en hun geschiedenis te leren kennen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:27 schreef r_one het volgende:
[..]
Je 'moet' niks.
Maar je vroeg.
En krijgt antwoord.
[..]
Kun je lang wachten.
TS vindt 90% van ons niet zo lievvv meer.
Ik vind niet dat het onze verantwoordelijkheid is om background info van iemand te geven wanneer we hier in zijn topics posten. Als je het relevant vindt moet je zelf maar wat topics teruglezen.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:30 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maar dan is het wel aan anderen om uit te leggen wat ze precies bedoelen anders snapt niemand er meer iets van.
Het is er maar eentje hoor.quote:Niet iedereen heeft tijd om alle users en hun geschiedenis te leren kennen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mon 'en!
TS is alcoholist in ontkenning, maar blijkbaar nu gestopt. Vriendin is er met de kinderen weggegaan en TS noemt het ontvoering en blijft permanent in zijn slachtofferrol zitten. Hulp krijgen bij zijn probleem is niet nodig want de mensen die daar behandeld worden zijn vele malen ergen dan TS.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 11:30 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Maar dan is het wel aan anderen om uit te leggen wat ze precies bedoelen anders snapt niemand er meer iets van. Niet iedereen heeft tijd om alle users en hun geschiedenis te leren kennen.
Weet je nog dat ik je de bodem van de put toewenste en jij toen boos op me was?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Mensen veranderden hun idee wat betreft de klimaatcrisis toch ook pas toen het al te laat was. En nog doen ze weinig. Maar in ieder geval meer dan ze deden. Jezelf aanpassen ga je soms pas doen als je een kritiek moment hebt ervaren. Niet TIJDENS
Drie dagen nuchter is niet de bodem. "Ik ga mijn vriendin het land uit laten zetten" is onderweg-naar-bodem.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 12:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik je de bodem van de put toewenste en jij toen boos op me was?
Zou dit je bodem kunnen zijn?
Je vriendin en kinderen hebben meerdere kritieke momenten meegemaakt dóór jou, je hebt ze geen veiligheid, vertrouwen en liefde laten voelen doordat jíj het belangrijker vond om gewoon lekker te zuipen en vooral lekker alleen aan jezelf dacht. Dat je nu denkt dat dat ongedaan gemaakt is doordat je drie (drie!!! :’) dagen) niet hebt gedronken toont gewoon aan dat je niet de verstandelijke vermogens hebt om in te zien dat je niks te willen hebt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jezelf aanpassen ga je soms pas doen als je een kritiek moment hebt ervaren. Niet TIJDENS
Laat me raden, ze heeft ongeveer 100+ keer kritiek gegeven, maar daar heb je gewoon schijt aan gehad?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 00:11 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kan je 1 voorbeeld geven van wat je aan kritiek hebt gekregen waarvan je dacht van "Hmm, wellicht heeft ze een punt."?quote:Op zaterdag 26 juli 2025 21:40 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Laat me raden, ze heeft ongeveer 100+ keer kritiek gegeven, maar daar heb je gewoon schijt aan gehad?
Als mijn vriendin kritiek op mij heeft is mijn eerste reactie (inwendig) meestal: ah joh, zeik niet zo. Als in korte tijd dezelfde kritiek komt slaat dat meestal meer naar de kant: Hmm, wellicht heeft ze een punt.
Die mogelijke vorm van zelfreflectie ontbreekt in jouw geval totaal.
Kan over van alles gaan, bijv dat ik mn zooi niet opruim. Als er 1x ergens een paar schoenen rondslingert is dat gezeik, als er een week vuile was naast het bed ligt heeft ze wel een punt.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:30 schreef Masberum het volgende:
[..]
Kan je 1 voorbeeld geven van wat je aan kritiek hebt gekregen waarvan je dacht van "Hmm, wellicht heeft ze een punt."?
Het enige is dat ik dronkquote:En ik heb naar mijn idee aardig wat zelfreflectie. Dat betekent alleen niet dat ik de enige schuldige ben. Zij heeft ook genoeg punten waar zij wel aan zelfreflectie zou mogen doen. Het enige is dat ik dronk. Voor de rest deed ik alles prima. Je kan niet zeggen dat zo'n persoon totaal geen zelfreflectie heeft, dat is onredelijk, onterecht en klopt niet
Nou niet aanvaardbaar. Maar ik laat sommige dingen maar gewoon rusten soms. Niemand is perfect, als zij (grote) fouten maakt dan kan ik dat vaak wel gewoon naast me neerleggen en denken van 'ja dat is haar nou eenmaal, ik leef met haar samen en dit heb je nou eenmaal soms als je met vrouwen omgaat'quote:Op zaterdag 26 juli 2025 23:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Kan over van alles gaan, bijv dat ik mn zooi niet opruim. Als er 1x ergens een paar schoenen rondslingert is dat gezeik, als er een week vuile was naast het bed ligt heeft ze wel een punt.
Wellicht iets meer in jouw straatje:
Als ik een keer ga stappen met vrienden en de volgende dag een slappe vaatdoek ben dan kan dat gebeuren. Is dat structureel dan heeft ze een valide punt dat het ten koste van het gezin gaat.
Laatste scenario was meer hypothetisch overigens. Het gaat er meer om dat als er een structurele ergernis bij iemand is er in ieder geval een lampje moet gaan branden. Dan kan de conclusie nog zijn dat ze loopt te zeiken, maar dan kan de consequentie uiteindelijk wel zijn dat ze tegen jou zegt dat je de tyfus kunt krijgen.
[..]
Het enige is dat ik dronk
Het enige is dat ik vreemd ging
Het enige is dat ik aan mijn buurmeisje zat
Het enige is dat ik een drugsdealer was
Het is niet dat één slechte eigenschap makkelijk onder het tapijt geveegd kan worden onder het mom van: het is maar één dingetje. Je hebt zelf niet door wat de impact van jouw alcoholisme kan zijn. Je denkt dat het wel meevalt, omdat je naar eigen zeggen alleen dronk als de kinderen naar bed waren, maar jij bent niet de persoon om dat te bepalen. Heb je je vriendin wel eens gevraagd hoe dat voor haar was? Heb je je kinderen wel eens gevraagd hoe dat voor hen was?
En blijkbaar vond jij haar slechte eigenschappen aanvaardbaar. Nou, zij dus niet bij jou.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |