abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 juli 2025 @ 22:30:56 #1
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218293159
Auto met gevaarlijke stoffen aangetroffen in Utrecht, woonflat van achttien verdiepingen ontruimd
https://www.ad.nl/112-nie(...)n-ontruimd~ae7e75b3/
quote:
Op de Beneluxlaan in Utrecht is dinsdagavond een auto aangetroffen waarin gevaarlijke stoffen zitten. Een naastgelegen flat is uit voorzorg ontruimd. De bewoners zijn inmiddels ondergebracht in het nabijgelegen Van der Valk-hotel in de Winthontlaan.
Robin van den Bovenkamp, Ynske Boersma 22-07-25, 21:02 Laatste update: 22:18

De auto werd rond 20.20 uur stilgezet door de politie. Daarbij werd ook een politiehelikopter ingezet. Deze cirkelde enige tijd rond boven de omgeving. De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is ter plaatse en doorzoekt de auto. In de achterbak van de auto zijn witte jerrycans te zien.

De flat die ontruimd wordt, is de middelste van drie op de Aziëlaan. De omgeving is ruim afgezet. Het verkeer wordt omgeleid.

Er verzamelden zich honderden mensen rond de flat, kijkers en bewoners die uit de flat waren geëvacueerd. Eén van hen is Shirley Labry, die met kat Kasper eerder op de avond werd gesommeerd haar flat te verlaten.

„Nadat er was aangebeld kreeg ik te horen dat om veiligheidsredenen mijn huis uit moest”, zei Labry. „Ik zei nog met een grap: ik heb net gerenoveerd, dus ik hoop niet dat jullie de boel opblazen.’’ Een andere bewoner, Jan, zei dat op de plaats delict „van heb ik jou daar wordt gedealed.”

Even na tien uur vanavond werden alle flatbewoners ondergebracht in het nabijgelegen Van der Valk-hotel in de Winthontlaan. Het is nog duidelijk of ze daar komende nacht moeten blijven.
Onderzoek naar aard van stoffen

De brandweerlieden bieden hand- en spandiensten en zorgen voor een veilige situatie, meldt een woordvoerder van de Veiligheidsregio Utrecht (VRU). De politie is momenteel bezig met onderzoek. Om wat voor stoffen het gaat, is nog niet bekend. Daarbij wordt gekeken of het gaat om brandbare of explosieve stoffen.

Bij Sportpark Galecop in Nieuwegein is ook de omgeving afgezet. Hier staat een witte jerrycan op een veld. De politie is ter plaatse bezig met onderzoek. Of deze jerrycan verband houdt met de gevonden jerrycans in de auto op de Beneluxlaan, is nog niet bekend.
Spannend :X
pi_218293409
Elke stof is gevaarlijk in bepaalde dosis
pi_218293418
Zal wel beetje overdreven zijn maar alles voor de zekerheid ej
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218293444
quote:
16s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 22:51 schreef Evangelion het volgende:
Elke stof is gevaarlijk in bepaalde dosis
Daarom noemen we het pas een gevaarlijke stof als het schadelijk is in kleine doses.
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 23:06:55 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218293583
Politie breidt onderzoeksgebied uit na vondst auto met gevaarlijke stoffen: ook tweede flat in Utrecht ontruimd
https://www.ad.nl/112-nie(...)t-ontruimd~ae7e75b3/

quote:
De flat die als eerste ontruimd werd, is de middelste van drie op de Aziëlaan. Ook een tweede flat ernaast werd een aantal uren later ontruimd. „Dit is nodig om de auto met daarin de mogelijk gevaarlijke stoffen veilig te kunnen onderzoeken’’, meldt de politie.
  dinsdag 22 juli 2025 @ 23:10:15 #6
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218293607
Is de Beneluxlaan ook niet de banlieue van Utrecht? Die flat zelf zal ook wel volstaan met gevaarlijke stoffen.
pi_218293627
Gevaarlijke stoffen zoals benzine en olie?
  woensdag 23 juli 2025 @ 00:22:42 #8
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218294014
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 23:13 schreef Nober het volgende:
Gevaarlijke stoffen zoals benzine en olie?
quote:
Rond 01.00 uur verwacht de politie dat er meer bekend is over de aard van de stoffen
  woensdag 23 juli 2025 @ 07:18:33 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218294503
quote:
Rond 3.00 uur ‘s nachts werd bekend dat in de auto explosieve materialen zijn gevonden.
Robin van den Bovenkamp, Ynske Boersma, Ard Schouten 22-07-25, 21:02 Laatste update: 03:16

Welke dat is geweest, kon de politie nog niet vertellen. Bewoners van 3 ontruimde flats mochten in het holst van de nacht weer naar huis terug, maar veel van hen hadden elders aan slaapplek gevonden. Het explosieve materiaal is elders tot ontploffing gebracht.
Als ze het tot ontploffing hebben gebracht zullen ze ook wel weten om watvoor stoffen het ging :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')