Breng hem nou niet op ideeën...quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef Farenji het volgende:
Ik vind bloemkool echt wel een lekkere groente maar om er een "steak" van te maken slaat echt nergens op. Dan kun je ook een "steak" maken van een bruine boterham.
noemen wij een tosti, lekker met kaas.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef Farenji het volgende:
Ik vind bloemkool echt wel een lekkere groente maar om er een "steak" van te maken slaat echt nergens op. Dan kun je ook een "steak" maken van een bruine boterham.
Is maar een naam hequote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef Farenji het volgende:
Geef dan het recept doorquote:
En bloemkoolrijst? Al eens geprobeerd?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 21:10 schreef Farenji het volgende:
Ik vind bloemkool echt wel een lekkere groente maar om er een "steak" van te maken slaat echt nergens op.
Juist lichtquote:Op woensdag 23 juli 2025 10:15 schreef yvonne het volgende:
Mij lijkt bloemkool erg zwaar als midnightsnack.
Best chill. Ik doe weleens 50% bloemkoolrijst + 50% witte rijst als ik merk dat ik nog geen groenten op heb die dag.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En bloemkoolrijst? Al eens geprobeerd?
Je bedoelt versnipperde bloemkool?quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Nee, wat is er mis met gewone rijst?quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Bloemkoolrijst kan als vervanging van gewone rijst worden gebruikt als je wat meer groente en minder rijst/pasta/aardappelen wil eten. Ik heb het wel eens gebruikt en het is best prima voor een keer. Maar op zich is rijst natuurlijk helemaal geen ongezond eten in niet te enorme hoeveelheden (zoals met alles).quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nee, wat is er mis met gewone rijst?
Bloemkool eet ik gewoon als bloemkool. In roosjes. In de curry, geroosterd uit de oven, desnoods gekookt (maar niet met een papje). Of als gobi manchurian, met een kruidig beslaglaagje gefrituurd, en dan in een lekker sausje.
Het product heet bloemkoolrijst, maar het is natuurlijk gewoon versnipperde bloemkool. Geen idee of ze er verder nog iets mee doen.quote:Op woensdag 23 juli 2025 10:42 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Je bedoelt versnipperde bloemkool?
Als pizzabodem is bloemkool overigens niet heel verkeerd vind ik.
Ja, ze belazeren ons ermee. Bloemkoolrijst is per kg meer dan twee keer zo duur dan zelfs de voorgesneden bloemkoolroosjes, en vele malen duurder dan gewone losse bloemkool. Terwijl het inderdaad gewoon versnipperde bloemkool is waarschijnlijk grotendeels van snijafval wordt gemaakt.quote:Op woensdag 23 juli 2025 14:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het product heet bloemkoolrijst, maar het is natuurlijk gewoon versnipperde bloemkool. Geen idee of ze er verder nog iets mee doen.
Dat klinkt heerlijk 👌quote:Op woensdag 23 juli 2025 15:34 schreef Sorella het volgende:
Ik heb deze weleens gemaakt en wij vonden het lekker, komt bij hugo kennis vandaan:
Japanse bloemkoolschnitzel 4 pers
• 1 bloemkool
• 3 eetlepels ahornsiroop
• 2 eetlepels sojasaus
• 1 theelepel gerookt paprikapoeder
• 100 gr. bloem
• 100 gr. panko
• neutrale olie
Stap 1: Snijd de bloemkool in dikke plakken van 2 centimeter. Let op: zorg dat elk stuk een steel heeft, zodat de bloemkool niet uit elkaar vallen.
Stap 2: Breng een pan water aan de kook. Blancheer de bloemkoolplakken 4 minuten. Laat ze vervolgens goed uitlekken en dep droog met een schone doek.
Stap 3: Meng in een kommetje de ahornsiroop, sojasaus en gerookte paprikapoeder.
Stap 4: Maak in een schaal een mengsel van bloem met panko.
Stap 5: Bestrijk de bloemkool met het ahornsiroopmengsel en druk het daarna in het pankomengsel.
Stap 6: Verhit een laagje olie in een koekenpan en bak de bloemkoolschnitzels krokant. Laat ze even uitlekken op keukenpapier en serveer met rijst en curry.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |