Duits bier, niet Duitse bier.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
He mede Fokkers,
Ik geef in midden augustus een feestje. Er komen verschillende mensen aan, waar paar echte bierdrinker.
Ik zou hen graag een uitstekend Duitse bier willen voorzien. Alleen zijn er veel verschillende soorten bier, kortom door de bomen zie ik de bos bieren niet meer. Ook heb ik een perfect-draft (thuistap) liggen. Daar wil ik zeker gebruik van maken. Daarbij heb ik jullie hulp nodig.
Welk Duitse bier raden jullie aan mij?
Alvast dank u wel.
Heeft met zijn vraag verder niks te maken, toch?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Duits bier, niet Duitse bier.
Is dit een AI-gegenereerd bericht of zo?
Waar wil je het kopen? Rij je daarvoor naar Duitsland?quote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
He mede Fokkers,
Ik geef in midden augustus een feestje. Er komen verschillende mensen aan, waar paar echte bierdrinker.
Ik zou hen graag een uitstekend Duitse bier willen voorzien. Alleen zijn er veel verschillende soorten bier, kortom door de bomen zie ik de bos bieren niet meer. Ook heb ik een perfect-draft (thuistap) liggen. Daar wil ik zeker gebruik van maken. Daarbij heb ik jullie hulp nodig.
Alvast dank u wel.
Ja een Duits bier.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 13:29 schreef gianni61 het volgende:
Is je enige vereiste dat het Duits is?
maakt niet uit welke stijl? Pils? Weizen? Helles? Alt?
Bij die perfect draft zie ik deze https://www.perfectdraft.(...)=Live_nl_NL_products
Ik ben wel bevooroordeeld omdat ik pas bij die brouwerij ben geweest
Dat is ook de bedoeling van de feest.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 13:30 schreef Optimizer het volgende:
Duits bier, duits bier, duits bier en lekkere worst
De worst is voor de honger en het bier is voor de dorst
Een AI zou dat fout niet snel maken. De echte TS wel.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:15 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Duits bier, niet Duitse bier.
Is dit een AI-gegenereerd bericht of zo?
Mij maakt niet uit waar te koop. We gaan ook in Duitsland langs inkopen doen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:46 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waar wil je het kopen? Rij je daarvoor naar Duitsland?
In NL is mijn ervaring niet veel bijzonder Duits bier te koop.
Vaatje is gewoon een leuke gelegenheid. Al gaan we niet veel inslaan, hooguit eentje, misschien twee vaatje maar. Voor de rest nemen we gewoon een krat bier.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:55 schreef gianni61 het volgende:
Als TS naar Duitsland rijdt zou ik die hele perfect draft sowieso links laten liggen.
Zo'n vaatje kost 28 tot 33 euro voor 6 liter, terwijl een krat halve liters (20st, dus 10liter) vaak nog geen 20 euro kost.
Dat is vooral een kwestie van smaak, maar ik vind Ürige Alt erg lekker, is heel hoppig en rokerig van smaak. Schumacher en Schlussel zijn ook prima Alt bieren. Alt bier is een donker bierquote:Op dinsdag 22 juli 2025 15:26 schreef Captain_Ghost het volgende:
[
Mij maakt niet uit waar te koop. We gaan ook in Duitsland langs inkopen doen.
Alleen weet ik niet welk Duits bier nou lekkerste is.
[..]
Dan kom je niet verder dan Hinniken of Grolsch.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:02 schreef Nober het volgende:
Gewoon even vragen wat hun favoriete merk bier is dan weet je welk bier je moet halen.
Herren hefenweisen is heel goed en dat voor ¤20 per 18 halve litersquote:Op dinsdag 22 juli 2025 14:40 schreef Farenji het volgende:
Ik zou geen pils nemen. Hoewel Duits pils over het algemeen een stuk lekkerder is dan het Nederlandse pils, blijft het toch wat saai. Ik zou zelf denk ik voor een Hefeweizen gaan, maar die is niet op voorraad, dus dan misschien deze https://www.perfectdraft.(...)=Live_nl_NL_products
https://www.bierista.nl/kostritzer-schwarzbierquote:Op dinsdag 22 juli 2025 12:53 schreef Captain_Ghost het volgende:
He mede Fokkers,
Alvast dank u wel.
Precies, je kunt wel met een of ander biermerk aan komen zetten maar als ze dat niet lusten dan had je dus beter even kunnen vragen wat hun favoriete merk is en daar dan bier van halen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dan kom je niet verder dan Hinniken of Grolsch.
Moet je wel van houden.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:05 schreef blessed19 het volgende:
[..]
https://www.bierista.nl/kostritzer-schwarzbier
Prima bier, wat donker en door velen geaccepteerd en weer eens wat anders dan de standaard Duitse pilseners.
Da lussik nie is wat voor verwende kleutersquote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Precies, je kunt wel met een of ander biermerk aan komen zetten maar als ze dat niet lusten dan had je dus beter even kunnen vragen wat hun favoriete merk is en daar dan bier van halen.
Jever lussik nie.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 19:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Da lussik nie is wat voor verwende kleuters
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |