dit.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 07:47 schreef raptorix het volgende:
Nee die gegevens worden alleen binnen de EU gedeeld via het Ecris systeem, Australië heeft geen inzage in jouw strafblad, ik vermoed dat procedure is dat als je een Visum wilt krijgen je actief een VOG moet overleggen. Overigens is het bij een VOG zo dat je alleen vrijwaring aanvraagt voor de specifieke branche van je werkzaamheden, kortom heb jij iemand vermoord, dan krijg je waarschijnlijk gewoon je VOG voor de financieele sector, heb je iemand voor een paar tientjes opgelicht, dan is die kans een stuk kleiner. Daarnaast kijkt men voor meeste zaken tot maximaal 6 jaar terug met uitzondering van hoog risico beroepen zoals Justitie, Douane, Advocatuur, Politie, etc.
je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:21 schreef miss_sly het volgende:
Volgens mij was zijn vraag de andere kant op: als je in het buitenland in de gevangenis hebt gezeten, weten ze dat in Nederland en kan dat van invloed zijn op je VOG.
Mijn broer heeft in Duitsland in de gevangenis gezeten en dat was wel degelijk van invloed op zijn VOG.
Ik denk dat in veel gevallen de ambassade en BuZa betrokken zijn, omdat men ervoor wil waken dat Nederlanders in het buitenland niet eerlijk berecht worden of niet in goede omstandigheden in de gevangenis zitten. En als die contacten er zijn, wordt het uiteraard ook in je dossier vermeld. En als inderdaad de straf gedeeltelijk in Nederland wordt uitgezeten, wat in veel gevallen een betere plek is dan het buitenland, is alles natuurlijk helemaal bekend.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:50 schreef freak1 het volgende:
[..]
je hebt gelijk.
zoals @:raptorix al zei, binnen europa wordt dat standaard gedeeld
buiten europa kan, maar dat ligt aan het verdrag van het betreffende land met Nederland. end an kan de persoon er ook nog eens zelf om vragen om dat te delen, als onderdeel van een verzoek de rest van de straf in het land van herkomst uit te zoeken.
oftewel
it depends
maar ik zit niet diep in deze materie, dit is mij ooit bijgebleven, ik laat mij graag verbeteren
correct. maar ook daar weer in samenspraak met de landen. als de lokale autoriteiten niet BuZa cq de ambassade op de hoogte brengen weten ze van niks. en in sommige gevallen willen staatsburgers ook niet dat de ambassade van hun "eigen" land op de hoogte wordt gebracht omdat er thuis nog straffen open kunnen staan..quote:Op dinsdag 22 juli 2025 08:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat in veel gevallen de ambassade en BuZa betrokken zijn, omdat men ervoor wil waken dat Nederlanders in het buitenland niet eerlijk berecht worden of niet in goede omstandigheden in de gevangenis zitten. En als die contacten er zijn, wordt het uiteraard ook in je dossier vermeld. En als inderdaad de straf gedeeltelijk in Nederland wordt uitgezeten, wat in veel gevallen een betere plek is dan het buitenland, is alles natuurlijk helemaal bekend.
BuZa of de ambassade zullen inderdaad wel op de hoogte moeten geraken. Kan ook door familie, bijvoorbeeld. Wij hebben wat afgebeld in het begin toen hij net was opgepakt. Ik spreek dus ook voornamelijk uit d eigen ervaring en dan ook nog met een EU-land, ik heb er ook niet voor doorgeleerdquote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:05 schreef freak1 het volgende:
[..]
correct. maar ook daar weer in samenspraak met de landen. als de lokale autoriteiten niet BuZa cq de ambassade op de hoogte brengen weten ze van niks. en in sommige gevallen willen staatsburgers ook niet dat de ambassade van hun "eigen" land op de hoogte wordt gebracht omdat er thuis nog straffen open kunnen staan..
verder helemaal met je eens.
ja idd.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BuZa of de ambassade zullen inderdaad wel op de hoogte moeten geraken. Kan ook door familie, bijvoorbeeld. Wij hebben wat afgebeld in het begin toen hij net was opgepakt. Ik spreek dus ook voornamelijk uit d eigen ervaring en dan ook nog met een EU-land, ik heb er ook niet voor doorgeleerd
Het is alweer een tijd geleden, bijna 16 jaar realiseer ik me, aangezien mijn dochter net 16 is geworden en ze toen net geboren was.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:28 schreef freak1 het volgende:
[..]
ja idd.
ai, vervelende ervaring. hopelijk alles goedgekomen.
Als het zo lang geleden is lijkt VOG mij geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alweer een tijd geleden, bijna 16 jaar realiseer ik me, aangezien mijn dochter net 16 is geworden en ze toen net geboren was.
Ik geloof 2-2,5 jaar in Duitsland, daarna nog een tijdje in Nederland en half-open en open. Nou ja, hoop gedoe. VOG is volgens hem nog steeds moeilijk, maar dat kan ik niet controleren natuurlijk.
in principe zou een vog geen probleem moeten zijn... daar kijken ze idd afhankelijk van wat ze zoeken slechts een beperkte tijd terug.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het is alweer een tijd geleden, bijna 16 jaar realiseer ik me, aangezien mijn dochter net 16 is geworden en ze toen net geboren was.
Ik geloof 2-2,5 jaar in Duitsland, daarna nog een tijdje in Nederland en half-open en open. Nou ja, hoop gedoe. VOG is volgens hem nog steeds moeilijk, maar dat kan ik niet controleren natuurlijk.
Zedendelicten/terroristische misdrijven kennen een veel langere termijn: soms wel twintig jaar of zelfs langer, afhankelijk van de aard van het delict.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 09:52 schreef miss_sly het volgende:
Dat idee had ik ook, maar hij zegt van niet. En dan houdt het een beetje op he, voor ons als familie
Dat was het niet,quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Zedendelicten/terroristische misdrijven kennen een veel langere termijn: soms wel twintig jaar of zelfs langer, afhankelijk van de aard van het delict.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was het niet,Was het soms voor een kleine hoeveelheid Softdrugs? Ik weet dat Duitsland zeker in die periode nog heel streng op was, ook op kleine hoeveelheden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Het was zeker geen kleine hoeveelheid, en het waren ook pillen die bepaald niet onder softdrugs vielen.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was het soms voor een kleine hoeveelheid Softdrugs? Ik weet dat Duitsland zeker in die periode nog heel streng op was, ook op kleine hoeveelheden.
Ik kan me voorstellen dat dit bijvoorbeeld wel problemen kan geven bij een Taxivergunning, maar weet niet of ze daar strengere checks voor hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het was zeker geen kleine hoeveelheid, en het waren ook pillen die bepaald niet onder softdrugs vielen.
Dat zijn ze nog steeds. Ik woon in Oost-Duitsland en pendel regelmatig met de ICE tussen NL en D. De Bundespolizei controleert daar strict op bij de grens.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was het soms voor een kleine hoeveelheid Softdrugs? Ik weet dat Duitsland zeker in die periode nog heel streng op was, ook op kleine hoeveelheden.
Je zou denken dat het op een gegeven moment verjaard bij goed gedrag.quote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat dit bijvoorbeeld wel problemen kan geven bij een Taxivergunning, maar weet niet of ze daar strengere checks voor hebben.
https://www.justis.nl/pro(...)g/terugkijktermijnenquote:Op dinsdag 22 juli 2025 10:06 schreef blomke het volgende:
[..]
Zedendelicten/terroristische misdrijven kennen een veel langere termijn: soms wel twintig jaar of zelfs langer, afhankelijk van de aard van het delict.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |