abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218305197
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 09:09 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Fiets, auto, vliegtuig. Het is allemaal verkeer. En ik zeg nergens dat ik vind dat het niet mag. Ik zeg dat ik het niet begrijp.
Ok , ja je hebt mensen die totaal niks drinken dat klopt.
Maar ik geloof niet dat alle mensen die hier ear van vinden zelf nooit een glaasje drinken of ze nou met de fiets of lopend zijn.
Ze doen niks verkeerds,
Dat wil dus zeggen dat als je een biertje drinkt dat je dan dat thuis moet doen of met een taxi, lopen of ov weer naar huis gaat.
Nou sorry maar dat doet bijna niemand( ja jij misschien)
En dat is prima.
Maar hier wordt het zwaarder gemaakt dan het is.
Als ik iedereen die fietst met een biertje op een bekeuring mag geven word ik rijk.
pi_218305246
Hvk heeft natuurlijk wel de tijd om dit allemaal te ondernemen.
Leuk voor haar maar er zijn idd ook ouders die dit niet kunnen omdat ze moeten werken.
Maar inderdaad ze onderneemt veel met ze.
Dat deed ze altijd en vind ik knap want een mega onderneming
pi_218305534
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:27 schreef Henrike het volgende:

[..]
Maar ik geloof niet dat alle mensen die hier ear van vinden zelf nooit een glaasje drinken of ze nou met de fiets of lopend zijn.
Ze doen niks verkeerds,
Dat wil dus zeggen dat als je een biertje drinkt dat je dan dat thuis moet doen of met een taxi, lopen of ov weer naar huis gaat.
En dat is prima.
Als ik iedereen die fietst met een biertje op een bekeuring mag geven word ik rijk.
Dat ik het drinken niet begrijp heeft niks te maken met hoe ze daar zijn gekomen en hoe ze weer naar huis gaan. Ik begrijp het drinken in het bijzijn van de kinderen niet. Dit beperkt zich bij de poly niet tot af en toe een feestje. Alcoholgebruik is in hun gezin genormaliseerd. Een dag meelopen in de verslavingszorg voor jongeren en je ziet dat dat een grote oorzaak is van verslaving bij jongeren: van huis uit meekrijgen dat gebruik van alcohol (en andere middelen) ‘normaal’ is.
pi_218305550
quote:

[..]
Ze doen niks verkeerds,
En dat is prima.
Met drank op de fiets mag ook niet en als je oom agent tegenkomt, krijg je een boete. En terecht, want je bent een verkeersdeelnemer.

https://www.rijksoverheid(...)uden-door-de-politie
pi_218305597
over drank(mis)gebruik gesproken, de familie Nagelkerke kan er ook wel wat van! Dagelijks meerdere cocktails (en nee niet alleen als ze op vakantie zijn)
pi_218305681
Die drankverhalen hier doen me denken aan dat verhaal van Meester Frank Visser en zo'n man die gewoon een standaard drinker was.
Zo'n 10-20 op een dag. :')
pi_218305725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Dat ik het drinken niet begrijp heeft niks te maken met hoe ze daar zijn gekomen en hoe ze weer naar huis gaan. Ik begrijp het drinken in het bijzijn van de kinderen niet. Dit beperkt zich bij de poly niet tot af en toe een feestje. Alcoholgebruik is in hun gezin genormaliseerd. Een dag meelopen in de verslavingszorg voor jongeren en je ziet dat dat een grote oorzaak is van verslaving bij jongeren: van huis uit meekrijgen dat gebruik van alcohol (en andere middelen) ‘normaal’ is.
Ik sluit me wel bij jou aan, ik begrijp het ook niet in deze mate.
Ik drink wel in t bijzijn van de kinderen af en toe als er vrienden thuis komen borrelen. Maar niet bij alle sociale evenementen die er zijn en zeker niet als ik het verkeer nog door moet met mijn kinderen.
pi_218305738
Met dat ienieminifiguurtje van MB klapt die alcohol er nog harder in.
pi_218305816
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:19 schreef Dievanhiernaast het volgende:

[..]
Ik sluit me wel bij jou aan, ik begrijp het ook niet in deze mate.
Ik drink wel in t bijzijn van de kinderen af en toe als er vrienden thuis komen borrelen. Maar niet bij alle sociale evenementen die er zijn en zeker niet als ik het verkeer nog door moet met mijn kinderen.
Nooit zal ik oordelen over af en toe een drankje in het bijzijn van kinderen. Blijf dat vooral doen😉
pi_218305821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:20 schreef lila01 het volgende:
Ook dat is gewenning.
pi_218305874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:04 schreef poohenzo het volgende:
over drank(mis)gebruik gesproken, de familie Nagelkerke kan er ook wel wat van! Dagelijks meerdere cocktails (en nee niet alleen als ze op vakantie zijn)
En zoveel mogelijk kinderen thuis bij opa en oma als ze de kans krijgen
pi_218306011
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:38 schreef Snaky het volgende:

[..]
En zoveel mogelijk kinderen thuis bij opa en oma als ze de kans krijgen
ja en dieren aanschaffen, ze mee nemen in een tas of gewoon weer afdanken als ze er genoeg van hebben
pi_218306864
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:13 schreef Beertjeteddy het volgende:
Die drankverhalen hier doen me denken aan dat verhaal van Meester Frank Visser en zo'n man die gewoon een standaard drinker was.
Elke keer weer hardop lachen

https://youtube.com/shorts/ygL5EB8q8pc?feature=shared
pi_218306880
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:20 schreef lila01 het volgende:
Volgens mij voelde vooral J hem erg zitten.. die keek alles behalve zuiver uit haar ogen 🫤
Prima als ze besluiten te drinken. maar waarom zoveel en alle drie als de kinderen erbij zijn? Wat als je onverwachts naar het zkh moet omdat er iets met een kind of iets aan de hand is.. nee top joh….
pi_218306896
quote:
Jaaaaa! Och och mooie TV is dat. 😂
pi_218306936
Zijn er meer mensen bij wie Threads niet goed werkt? (Ik heb daar geen account maar gebruik de app)

Ik zoek op een naam, die vind ik ook, klik op de naam en dan krijg ik ‘er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw’. Maar dat heb ik al meerdere keren geprobeerd vandaag.

Ik heb geen account en ben dus niet geblokt, en ook bij mensen van wie ik zeker weet dat ze een openbaar account hebben, heb ik dat ook.
pi_218306957
quote:

[..]
Ze doen niks verkeerds,
En dat is prima.
Ik drink niet 🫣
pi_218306967
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:04 schreef poohenzo het volgende:
Die drinken ook echt bizar veel vind ik
pi_218307477
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:42 schreef Muisjeruisje het volgende:

[..]
Ik drink niet 🫣
Ik ook niet.
pi_218308745
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 10:59 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Mijn mening is dat je daar pas over kunt oordelen hoe dit bij deze familie is als je er zelf bij bent geweest.
Mijn ouders dronken vroeger ook wel alcohol met een feestje en ik drink zelf zelden.
Aan de hand van een insta filmpje kun je niet zien hoeveel en hoe vaak ze alcohol nuttigen.
Als je op mijn insta kijkt sta ik zelf ook paar keer met een drankje in de hand, terwijl dat misschien 1 keer in de 2 maand daadwerkelijk is.
Ik vind een glaasje bier op de kermis drinken wel wat anders dan alvoholmisbruik
pi_218308766
quote:
Ja geweldig
pi_218308798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 13:33 schreef Lolaliedje30 het volgende:

[..]
Volgens mij voelde vooral J hem erg zitten.. die keek alles behalve zuiver uit haar ogen 🫤
Prima als ze besluiten te drinken. maar waarom zoveel en alle drie als de kinderen erbij zijn? Wat als je onverwachts naar het zkh moet omdat er iets met een kind of iets aan de hand is.. nee top joh….
Dit bedoel ik dus, de vraag waarom zo veel? Dat is een aanname . Ze hebben er niets over vermeldt toch? Dat is wat jij denkt .
Ik kan niet zien of het 1 biertje was of 10 .
En ik kan zonder drank net zo gekropen en kijken als met drank hoor. Ik vind de veroordelingen op dit gebied best heftig.
Maar goed, ieder zijn mening
pi_218308844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:39 schreef Henrike het volgende:

[..]
Mijn mening is dat je daar pas over kunt oordelen hoe dit bij deze familie is als je er zelf bij bent geweest.
Mijn ouders dronken vroeger ook wel alcohol met een feestje en ik drink zelf zelden.
Aan de hand van een insta filmpje kun je niet zien hoeveel en hoe vaak ze alcohol nuttigen.
Als je op mijn insta kijkt sta ik zelf ook paar keer met een drankje in de hand, terwijl dat misschien 1 keer in de 2 maand daadwerkelijk is.
Ik vind een glaasje bier op de kermis drinken wel wat anders dan alvoholmisbruik
Ik denk dat wij beiden een andere poly volgen.
pi_218309047
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2025 11:13 schreef Beertjeteddy het volgende:
Ja die gast die tegen de auto van de buren pieste.
pi_218309062
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2025 15:46 schreef JaNeeDan het volgende:

[..]
Ik denk dat wij beiden een andere poly volgen.
Als jij kunt aantonen hoeveel ze precies hebben gedronken hoor ik het graag.
Ik blijf het bizar vinden dat men er hier van uitgaat dat ze meerdere glazen hebben genuttigd. Eerder mochten we hier geen aannames doen, ben er paar keer op gewezen. Maar blijkbaar is het nu komkommertijd in flu flu land en mogen er ineens wel aannames worden gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')