https://www.ad.nl/rotterd(...)ingeslagen~a8cf2c2b/quote:Kantoor van verzekeringsmaatschappij Allianz op Coolsingel beklad, ruiten ingeslagen
Het kantoor van verzekerings- en investeringsmaatschappij Allianz op de Coolsingel in Rotterdam is maandagochtend vroeg beklad met rode verf. Ook zijn er meerdere ruiten ingeslagen. De actie is opgeëist door Palestine Action Nederland, die beschuldigt Allianz ervan Israëlische wapenleveranciers te steunen.
In april werd het kantoorpand ook beklad en beschadigd door dezelfde actiegroep. „Allianz verdient geld aan de bezetting van Palestina en het vermoorden van Palestijnen”, schrijft Palestine Action op Instagram, waar de groep een video deelt van de vernielingen. „We eisen van Allianz dat zij wapenleverancier Elbit Systems laten vallen, anders komen we terug.”De schade van de vorige actie was nog niet zo lang hersteld. „Mooie nieuwe ruiten zaten er in, Allianz. Helaas hebben jullie de banden met Elbit nog niet verbroken, dus nu zijn ze weer stuk”, schrijven de activisten.
Ja joh, lekker de klanten van Allianz bedreigen. Heel wenselijk.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:14 schreef Starhopper het volgende:
Maar beter hadden ze klanten benaderd ofzo.
Er is geen sprake van genocide.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:14 schreef Starhopper het volgende:
Wat Allianz doet, geld verdienen aan genocide, is dan ook walgelijk.
Maar beter hadden ze klanten benaderd ofzo. Dan gaat Allianz vanzelf kapot als iedereen daar wegloopt.
Waar zeg ik bedreigen? Ik zeg benaderen. Dus bijvoorbeeld flyers in de brievenbus waarin staat uitgelegd wat Allianz steunt.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja joh, lekker de klanten van Allianz bedreigen. Heel wenselijk.
Daar zit helemaal niemand op te wachtenquote:Op maandag 21 juli 2025 09:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar zeg ik bedreigen? Ik zeg benaderen. Dus bijvoorbeeld flyers in de brievenbus waarin staat uitgelegd wat Allianz steunt.
Wees even realistisch zeg, deze activisten passen zonder schroom bedreiging, vernieling en intimidatie toe om hun zin af te dwingen, maar klanten zouden ze met een tolerante, open dialoog benaderen?quote:Op maandag 21 juli 2025 09:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Waar zeg ik bedreigen? Ik zeg benaderen. Dus bijvoorbeeld flyers in de brievenbus waarin staat uitgelegd wat Allianz steunt.
"Wollah! Wij weten dat jij een verzekering hebt lopen bij dit genocidale bedrijf! Vind je het zelf ook niet verstandiger om je verzekeringen daar op te heffen en ergens anders te gaan kijken? Het zou erg vervelend zijn als jij met hen geassocieerd zou worden."quote:Op maandag 21 juli 2025 09:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2025 09:43 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Wees even realistisch zeg, deze activisten passen zonder schroom bedreiging, vernieling en intimidatie toe om hun zin af te dwingen, maar klanten zouden ze met een tolerante, open dialoog benaderen?
Lijken me heel redelijke mensen die voor een tolerante, open dialoog open staan!quote:„We eisen van Allianz dat zij wapenleverancier Elbit Systems laten vallen, anders komen we terug.”De schade van de vorige actie was nog niet zo lang hersteld. „Mooie nieuwe ruiten zaten er in, Allianz. Helaas hebben jullie de banden met Elbit nog niet verbroken, dus nu zijn ze weer stuk”
Die pro-Pallies geven geen reet om de Palestijnen. Net als Hamas vinden ze iedere dode Palestijn een zegen, want het maakt dat ze nog meer excuses hebben om hun antisemitisme te tonen.quote:
Ik vind het fijn om te weten dat ze Israël niet in de steek laten. Ik ben er al deels verzekerd. Misschien maar eens meer daar onderbrengen.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Het Greta Thunberg effect: meelopen met de nieuwste trend en schijt hebben aan waar je eerst zo hevig voor protesteerde.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die pro-Pallies geven geen reet om de Palestijnen. Net als Hamas vinden ze iedere dode Palestijn een zegen, want het maakt dat ze nog meer excuses hebben om hun antisemitisme te tonen.
Ok, een deel is er alleen maar als useful idiot, bezig met het eigen ego...
Dan mag je van sterspringer een briefje in je bus krijgen.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:47 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind het fijn om te weten dat ze Israël niet in de steek laten. Ik ben er al deels verzekerd. Misschien maar eens meer daar onderbrengen.
Ze komen maar op. Mijn huis is uitermate goed beveiligd. Waarbij niet de politie langskomt, maar particuliere beveiliging en die nemen geen rode loper mee. Ik kan het nog live overal ter wereld volgen ook.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:49 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan mag je van sterspringer een briefje in je bus krijgen.
Hebben ze wel infiltranten binnen het bedrijf nodig om klantgegevens te achterhalen.
Of ze hebben sympathisanten bij PostNL nodig die goed in de gaten houden welke post naar wie toe gaat, zodat ze vervolgens bij de geadresseerde een beleefd briefje in de bus kunnen stoppen van: "Wij weten waar jou huis woont!"
Het vaststellen van genocide schijnt niet zo makkelijk te zijn, mede vanwege een strakke definitie. Betekent natuurlijk niet dat wat er daar gaande is wel meevalt.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van genocide in Gaza (al zou Hamas dat maar wat graag willen uitvoeren). Het herhalen van die leugen is kwaadaardig en antisemitisch.
Die Palliewappies hebben wel wat gemeen met de Palestijnen. Die kunnen ook alleen maar slopen, zeiken, zielig doen, hand ophouden en niks opbouwen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:12 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Niks. De term 'palliewappie' krijgt wat meer kans om woord van het jaar te worden.
Oorlog valt nooit mee.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het vaststellen van genocide schijnt niet zo makkelijk te zijn, mede vanwege een strakke definitie. Betekent natuurlijk niet dat wat er daar gaande is wel meevalt.
Men zou de onschuldige burgers toch de kans moeten geven om te vluchten naar buurlanden waar geen hamasstrijders zijn? Alleen dan zou hun intentie om geen onschuldige burgers te doden oprecht zijn.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oorlog valt nooit mee.
Punt is dat er relatief weinig burgerslachtoffers vallen, gelet op de aard van de oorlog. Er is dus helemaal geen intentie om die burgers te doden.
Dat is nog de grootste grap.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:07 schreef thedeedster het volgende:
Alsof deze nogal laffe actie überhaupt een verschil gaat maken in Gaza.
Ga iets nuttigs doen, klaplopers. Dit werkt niet.
Dat kan niet, omdat Hamas dan ook de gelegenheid krijgt om te ontsnappen en zich te hergroeperen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Men zou de onschuldige burgers toch de kans moeten geven om te vluchten naar buurlanden waar geen hamasstrijders zijn? Alleen dan zou hun intentie om geen onschuldige burgers te doden oprecht zijn.
En velen hebben het geloof in gemeen.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:18 schreef descon het volgende:
[..]
Die Palliewappies hebben wel wat gemeen met de Palestijnen. Die kunnen ook alleen maar slopen, zeiken, zielig doen, hand ophouden en niks opbouwen.
Hoezo gezien de aard van de oorlog? Er vallen dacht ik juist best veel burgerslachtoffers, onder meer laatst bij die uitgiftepunten.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Oorlog valt nooit mee.
Punt is dat er relatief weinig burgerslachtoffers vallen, gelet op de aard van de oorlog. Er is dus helemaal geen intentie om die burgers te doden.
Grappig gezien de houding van de Egyptische autoriteiten.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:42 schreef ToT het volgende:
[..]
En velen hebben het geloof in gemeen.
Maakt niet uit dat ze onderling elkaar de hersenen inslaan, maar tegen andersgelovigen verdedigen ze hun geloofsbroeders volledig.
In veel islamitische toko's (zoals in een Egyptische hier) kun je die vlaggetjes kopen.
Echt ja!quote:Op maandag 21 juli 2025 10:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Grappig gezien de houding van de Egyptische autoriteiten.
Gevalletje "The enemy of my enemy is my friend".quote:Op maandag 21 juli 2025 10:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Grappig gezien de houding van de Egyptische autoriteiten.
Sterker nog, dit soort acties zorgen alleen maar voor minder steun vanuit de normale mensenquote:Op maandag 21 juli 2025 10:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is nog de grootste grap.
Israel is compleet doorgeslagen en fout bezig maar deze acties hebben net zoveel zin als in de ochtend besluiten vla ipv yoghurt te eten.
Dus dan het hele land maar platbombarderen!quote:Op maandag 21 juli 2025 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan niet, omdat Hamas dan ook de gelegenheid krijgt om te ontsnappen en zich te hergroeperen.
Dan zou men ook moeten bekennen dat men een zenuwachtig schietgraag persoon is en dus eigenlijk geen schietwapen waardig is.quote:Op maandag 21 juli 2025 10:33 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat kan niet, omdat Hamas dan ook de gelegenheid krijgt om te ontsnappen en zich te hergroeperen.
Nee, het bewijst juist dat ik de goede kant steun.quote:Op maandag 21 juli 2025 11:47 schreef the-eye het volgende:
Voelen jullie steeds meer begrip voor de Palestijnse kant door deze acties?
Daar heeft de Nederlandse tak van Hamas schijt aan.quote:Op maandag 21 juli 2025 09:42 schreef ToT het volgende:
Willen we meer of minder van dit soort terreur in ons land?
De wereldwijde tak van hen, bedoel je.quote:Op maandag 21 juli 2025 12:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Daar heeft de Nederlandse tak van Hamas schijt aan.
Werkgeversquote:Op maandag 21 juli 2025 10:01 schreef Lospedrosa het volgende:
Het probleem is dat je zonder werk in Nl je gewoon kunt redden.
Als je echt bijna niks kreeg en in grote armoede zou leven dan willen ze wel werken.
Bij zo’n actie zoek je de werkgevers en laat ze ontslaan.
Back to basic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |