Regen des doodsquote:Voor het hele land is vanmiddag door het KNMI code geel uitgevaardigd om onweersbuien, windstoten en lokaal flinke regenval. Halverwege de middag vallen vooral in het noorden en noordwesten de hevigste buien. In een uur tijd kan daar lokaal 30 tot 40 millimeter vallen, een hoeveelheid die normaal gesproken in een halve maand naar beneden komt.
"Dat kan vanmiddag voor flink wat wateroverlast zorgen", zegt meteoroloog Jelmer van der Graaff van Buienradar. "Denk aan ondergelopen tunnels." De weerwaarschuwing geldt vanaf 15.00 uur vanmiddag tot 22.00 uur vanavond.
Onweer, hagel en windstoten
"Aan het einde van de middag krijgt vooral het zuidoosten van het land en de regio rond de grens met Duitsland te maken met flinke onweersbuien", zegt Van der Graaff. "Mogelijk zit daar ook wat hagel tussen. In het zuidwesten wordt het allemaal niet zo spectaculair, daar lijkt het mee te vallen."
Ook het noordoosten kan te maken krijgen met flinke onweersbuien die gepaard gaan met veel regen, windstoten en mogelijk hagel. De temperatuur blijft vanmiddag tussen de 23 en 27 graden.
Ik met 30. Kan ik nog een beetje bruin worden.quote:Op zondag 20 juli 2025 11:38 schreef Haags het volgende:
Ingesmeerd met zonnebrand factor 50 @:nattekat
quote:Op zondag 20 juli 2025 11:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik met 30. Kan ik nog een beetje bruin worden.
Goh, je verwacht het allemaal weer niet he.quote:In het zuidwesten wordt het allemaal niet zo spectaculair, daar lijkt het mee te vallen.
Goh ik wist niet dat wij in Nederland tunnels hebben, misschien een tunnel door de Vaalserbergquote:"Dat kan vanmiddag voor flink wat wateroverlast zorgen", zegt meteoroloog Jelmer van der Graaff van Buienradar. "Denk aan ondergelopen tunnels."
De Romeinen hadden al cisternen om in tijden van veel water dit op te vangen voor de droge periodes.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
gratis douche buert dus.
Iedereen een regenton klaar zetten, gratis spoelbeurten!
De badkuip in Helmond (tunnel) komt ieder jaar weer voorbijquote:Op zondag 20 juli 2025 12:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
gratis douche buert dus.
Iedereen een regenton klaar zetten, gratis spoelbeurten!
Wut?quote:Op zondag 20 juli 2025 12:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Goh ik wist niet dat wij in Nederland tunnels hebben, misschien een tunnel door de Vaalserberg
Zomer duurt tot 21 september, dus het kan nogquote:Op zondag 20 juli 2025 13:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dacht dat het de zomer des doods ging worden met recordwater tekorten.
Dat is de Gemmenichertunnel. Die ligt net niet in Nederland.quote:Op zondag 20 juli 2025 12:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Goh ik wist niet dat wij in Nederland tunnels hebben, misschien een tunnel door de Vaalserberg
En natuurlijk de Tunnel of Terror niet te vergeten, van de allereerste Mysterylandsquote:Op zondag 20 juli 2025 13:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat is de Gemmenichertunnel. Die ligt net niet in Nederland.![]()
Deze 90 tunnels liggen wel in Nederland:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_tunnels_in_Nederland
Komt echt wel wat aan hoorquote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
Waarom trekt het de hele tijd over het noordwesten.. Al tijden geen epische buien in Limburg meer.
Straks wel even een buitje in het zuiden zo te zien, beetje afkoelen. Ook wel nodig, vind het maar benauwd vandaag ondanks dat het niet eens heel warm is.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
Waarom trekt het de hele tijd over het noordwesten.. Al tijden geen epische buien in Limburg meer.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zondag 20 juli 2025 14:33 schreef Telefoonvork het volgende:
Nou, aan water in ieder geval geen tekort.
Voorbije jaren trokken die buien altijd in een lange strook over het zuidoosten richting Duitsland.quote:
Wees blij.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
Ja, een fors Zeeuws-Vlaams buitje heb ik hier in Limburg maar 1 keer meegemaakt.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
Dit jaar nog steeds. Zelfs gisteren was daar het zwaarste noodweer. Geen idee wat die user ratelt. In het westen is een goede onweersbui heel zeldzaam.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:39 schreef havanagila het volgende:
[..]
Voorbije jaren trokken die buien altijd in een lange strook over het zuidoosten richting Duitsland.
Tot nu toe is het een warme herfst.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:18 schreef Pizzakoppo het volgende:
Dacht dat het de zomer des doods ging worden met recordwater tekorten.
Genot van Limburgers die laten zien dat hun meubelen nat zijn geworden omdat het water zoooooo snel opkwam.quote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
https://www.nunspeet.nl/n(...)-nunspeet-in-gebruikquote:Op zondag 20 juli 2025 13:40 schreef Eix het volgende:
[..]
Dat is de Gemmenichertunnel. Die ligt net niet in Nederland.![]()
Deze 90 tunnels liggen wel in Nederland:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_tunnels_in_Nederland
Slimme constructie om daar te gaan wonen iedere paar jaar nieuwe meubels en alles wordt weer een gratis geschilderd omdat er 3 druppels water vielenquote:Op zondag 20 juli 2025 14:30 schreef havanagila het volgende:
Ik weet niet hoe het met Noord-Holland zit, maar in Zeeuws-Vlaanderen was een flinke storm heel normaal. Bovenop de dijken werd je al snel weggeblazen.quote:Op maandag 21 juli 2025 08:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit jaar nog steeds. Zelfs gisteren was daar het zwaarste noodweer. Geen idee wat die user ratelt. In het westen is een goede onweersbui heel zeldzaam.
Schraal regenbuitje in Zandvoort?quote:Op maandag 21 juli 2025 22:09 schreef Metalfrost het volgende:
Het was een schraal regenbuitje en meer niet. Overheid, als jullie toch moeten bezuinigen, de KNMI kan het ook prima met een stel barometers af i.p.v. de dure apparatuur die zij gebruiken in hun 'meetkundige' studies naar de weersvoorspellingen.
Ligt eraan waar je woont.quote:Op maandag 21 juli 2025 22:09 schreef Metalfrost het volgende:
Het was een schraal regenbuitje en meer niet. Overheid, als jullie toch moeten bezuinigen, de KNMI kan het ook prima met een stel barometers af i.p.v. de dure apparatuur die zij gebruiken in hun 'meetkundige' studies naar de weersvoorspellingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |