abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218259555
https://www.gld.nl/nieuws(...)-bij-alcoholcontrole

quote:
NIJMEGEN - Een buschauffeur van vervoersmaatschappij Rrreis heeft het zaterdagnacht wel heel bont gemaakt. Hij kroop achter het stuur van lijn 5, waarin veel feestvierders van de Vierdaagsefeesten zaten, terwijl hij zelf ook een flinke borrel op had.

De man liep rond 00.30 uur tegen de lamp op de Industrieweg in Nijmegen. Daar hield de politie een grootschalige controle op alcohol en drugs. De man blies 540 ug/l, waar een ervaren bestuurder maximaal 220 ug/l mag blazen. "Het OM gaat over de verdere gevolgen", zegt een woordvoerder van de politie. De chauffeur heeft een rijverbod van 5 uur gekregen en moest een collega bellen om de bus verder te kunnen laten rijden.

Woordvoerder Jonne van Eck van Hermes, waar Rrreis onder valt, bevestigt dat het om een buschauffeur van deze maatschappij gaat. "We nemen dit zeer serieus en hanteren een strikt beleid op het gebied van alcohol en drugs", laat zij weten. "De veiligheid van onze reizigers, medewerkers en medeweggebruikers heeft altijd de hoogste prioriteit."

Aangezien het onderzoek nog loopt, kan Van Eck niet in detail kan treden over de situatie. Afhankelijk van de uitkomsten van dat onderzoek, wordt bepaald hoe het verder moet met de chauffeur. "Voor nu wordt de chauffeur niet ingezet in afwachting van de uitkomsten", aldus van Eck.

Hele week controles
De buschauffeur is overigens niet de enige persoon die de politie achter het stuur vandaan haalde. De hele week van de Vierdaagsefeesten hield het Team Verkeer van de politie controles op alcohol en drugsgebruik in Nijmegen. Ruim 90 mensen werden daarbij betrapt. "Als je nagaat dat we in een week tijd duizenden bestuurders controleren, dan kun je stellend at de meeste mensen hun zaakjes prima op orde hebben."
Lekkere vent ben je dan :')

Rikkert je bent ontslagen, kut
pi_218259576
Wat een amateur. Dan laat je toch gewoon een passagier rijden terwijl je even een dutje achterin doet?
pi_218259768
Dat gevaarlijk vinden :')
U MAD?
pi_218259830
Die kan een ander baantje gaan zoeken, misschien is proever in een bierbrouwerij wel iets voor 'm :')
pi_218260167
Rrreis is een merknaam, geen vervoersmaatschappij.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  zaterdag 19 juli 2025 @ 16:19:30 #6
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218260662
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 15:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Rrreis is een merknaam, geen vervoersmaatschappij.
Jij bent vast de leukste op feestjes ;(
pi_218260679
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:19 schreef Optimizer het volgende:

[..]
Jij bent vast de leukste op feestjes ;(
:D

Feiten zijn belangrijk. ;)
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Trouwste user 2022 zaterdag 19 juli 2025 @ 16:28:49 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_218260752
'rijverbod van 5 uur' Zo, dat hakt erin.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_218260813
540 ug/l :')

Ja dan heb je iets te veel gedronken, en dan achter het stuur van een bus zitten is zeker niet handig. Maar dat is alles behalve dronken achter het stuur zitten.

Je raakt niet eens je rijbewijs er door kwijt. Je krijgt gewoon een boete.

Nee, het hoort niet, zeker niet als beroepschauffeur, maar ''dronken'' is nogal overdreven.
pi_218260925
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:31 schreef FvanS het volgende:

Ja dan heb je iets te veel gedronken, en dan achter het stuur van een bus zitten is zeker niet handig. Maar dat is alles behalve dronken achter het stuur zitten.

Nee, het hoort niet, zeker niet als beroepschauffeur, maar ''dronken'' is nogal overdreven.
Gewoon geen alcohol of drugs als je een voertuig bestuurt, zo moeilijk is dat toch niet?
pi_218260975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:31 schreef FvanS het volgende:

Wordt tijd dat zoiets een levenslange rijontzegging betekent.

Dito voor alle gevallen van 'ik reed te hard en onveilig, kreeg een 'ongeluk' en nu is er iemand dood'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_218261346
Nog nooit dronken een bus bestuurd hebben. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218261380
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:28 schreef tong80 het volgende:
'rijverbod van 5 uur' Zo, dat hakt erin.

:T
edit: 540 uglzit NET onder de limiet van een rijontzegging en verkorte maatregel.
pi_218261415
Loopings, kurkentrekkers, nosedives, alles _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218261453
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:08 schreef Hathor het volgende:
Nog nooit dronken een bus bestuurd hebben. :')
Nuchter is er ook niet zoveel aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218261621
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 16:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Wordt tijd dat zoiets een levenslange rijontzegging betekent.
Ben het in zoverre met je eens dat het inleveren dan het groot rijbewijs zou moeten betekenen. Maar dit schijnt nog onder de norm van misdaad te liggen. Komt ie er mooi mee weg, mogelijk wel ontslag (hoop ik).
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218261737
Normaliter zou dit ontslag op staande voet betekenen. Maar misschien gaan ze er nu coulant mee om wegens het tekort aan buschauffeurs.
pi_218261901
540 ug/l dronken noemen :')
Dan kun je 's avonds / 's nachts waarschijnlijk de helft van de automobilisten wel van de weg halen _O-
pindazakje
pi_218261927
Lekker borreltje erbij, heerlijk man.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218261940
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
540 ug/l dronken noemen :')
Dan kun je 's avonds / 's nachts waarschijnlijk de helft van de automobilisten wel van de weg halen _O-
30 ugl meer en je bent gewoon het haasje hoor. da's 1.8 promille.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 20 juli 2025 @ 02:27:47 #21
485843 crew  Jippie
pi_218265810
Geveegd
pi_218267953
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 02:27 schreef Jippie het volgende:
Geveegd
Mogen we geen grapjes maken?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zondag 20 juli 2025 @ 13:07:08 #23
485843 crew  Jippie
pi_218268568
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2025 11:55 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Mogen we geen grapjes maken?
Jawel, ik was iets te fanatiek met de bezem omdat ik dacht dat de bestuurder een dodelijk ongeluk had veroorzaakt en hihaho- grappen ongepast zijn. . Maar ik kon de posts niet meer terugplaatsen toen ik merkte dat het in dit geval alleen een bezopen chauffeur betrof :@

Zoals je ziet had ik niet alle lollige opmerkingen verwijderd.
pi_218268869
Ik had eens zoveel gezopen dat ik dacht;
Ik pak eens de bus ipv de fiets...

Nou, dat doe ik ook niet meer, want ik kan helemaal geen bus besturen..
pi_218269177
quote:
2s.gif Op zondag 20 juli 2025 13:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jawel, ik was iets te fanatiek met de bezem omdat ik dacht dat de bestuurder een dodelijk ongeluk had veroorzaakt en hihaho- grappen ongepast zijn. . Maar ik kon de posts niet meer terugplaatsen toen ik merkte dat het in dit geval alleen een bezopen chauffeur betrof :@

Zoals je ziet had ik niet alle lollige opmerkingen verwijderd.
Ah, het is je vergeven. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')