Lekkere vent ben je danquote:NIJMEGEN - Een buschauffeur van vervoersmaatschappij Rrreis heeft het zaterdagnacht wel heel bont gemaakt. Hij kroop achter het stuur van lijn 5, waarin veel feestvierders van de Vierdaagsefeesten zaten, terwijl hij zelf ook een flinke borrel op had.
De man liep rond 00.30 uur tegen de lamp op de Industrieweg in Nijmegen. Daar hield de politie een grootschalige controle op alcohol en drugs. De man blies 540 ug/l, waar een ervaren bestuurder maximaal 220 ug/l mag blazen. "Het OM gaat over de verdere gevolgen", zegt een woordvoerder van de politie. De chauffeur heeft een rijverbod van 5 uur gekregen en moest een collega bellen om de bus verder te kunnen laten rijden.
Woordvoerder Jonne van Eck van Hermes, waar Rrreis onder valt, bevestigt dat het om een buschauffeur van deze maatschappij gaat. "We nemen dit zeer serieus en hanteren een strikt beleid op het gebied van alcohol en drugs", laat zij weten. "De veiligheid van onze reizigers, medewerkers en medeweggebruikers heeft altijd de hoogste prioriteit."
Aangezien het onderzoek nog loopt, kan Van Eck niet in detail kan treden over de situatie. Afhankelijk van de uitkomsten van dat onderzoek, wordt bepaald hoe het verder moet met de chauffeur. "Voor nu wordt de chauffeur niet ingezet in afwachting van de uitkomsten", aldus van Eck.
Hele week controles
De buschauffeur is overigens niet de enige persoon die de politie achter het stuur vandaan haalde. De hele week van de Vierdaagsefeesten hield het Team Verkeer van de politie controles op alcohol en drugsgebruik in Nijmegen. Ruim 90 mensen werden daarbij betrapt. "Als je nagaat dat we in een week tijd duizenden bestuurders controleren, dan kun je stellend at de meeste mensen hun zaakjes prima op orde hebben."
Jij bent vast de leukste op feestjesquote:Op zaterdag 19 juli 2025 15:37 schreef TweedeKlum het volgende:
Rrreis is een merknaam, geen vervoersmaatschappij.
quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:19 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Jij bent vast de leukste op feestjes
Gewoon geen alcohol of drugs als je een voertuig bestuurt, zo moeilijk is dat toch niet?quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:31 schreef FvanS het volgende:
540 ug/l
Ja dan heb je iets te veel gedronken, en dan achter het stuur van een bus zitten is zeker niet handig. Maar dat is alles behalve dronken achter het stuur zitten.
Je raakt niet eens je rijbewijs er door kwijt. Je krijgt gewoon een boete.
Nee, het hoort niet, zeker niet als beroepschauffeur, maar ''dronken'' is nogal overdreven.
Wordt tijd dat zoiets een levenslange rijontzegging betekent.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:31 schreef FvanS het volgende:
540 ug/l
Ja dan heb je iets te veel gedronken, en dan achter het stuur van een bus zitten is zeker niet handig. Maar dat is alles behalve dronken achter het stuur zitten.
Je raakt niet eens je rijbewijs er door kwijt. Je krijgt gewoon een boete.
Nee, het hoort niet, zeker niet als beroepschauffeur, maar ''dronken'' is nogal overdreven.
Nuchter is er ook niet zoveel aan.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:08 schreef Hathor het volgende:
Nog nooit dronken een bus bestuurd hebben.
Ben het in zoverre met je eens dat het inleveren dan het groot rijbewijs zou moeten betekenen. Maar dit schijnt nog onder de norm van misdaad te liggen. Komt ie er mooi mee weg, mogelijk wel ontslag (hoop ik).quote:Op zaterdag 19 juli 2025 16:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Wordt tijd dat zoiets een levenslange rijontzegging betekent.
30 ugl meer en je bent gewoon het haasje hoor. da's 1.8 promille.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 17:53 schreef Hyaenidae het volgende:
540 ug/l dronken noemen
Dan kun je 's avonds / 's nachts waarschijnlijk de helft van de automobilisten wel van de weg halen
Jawel, ik was iets te fanatiek met de bezem omdat ik dacht dat de bestuurder een dodelijk ongeluk had veroorzaakt en hihaho- grappen ongepast zijn. . Maar ik kon de posts niet meer terugplaatsen toen ik merkte dat het in dit geval alleen een bezopen chauffeur betrofquote:
Ah, het is je vergeven.quote:Op zondag 20 juli 2025 13:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jawel, ik was iets te fanatiek met de bezem omdat ik dacht dat de bestuurder een dodelijk ongeluk had veroorzaakt en hihaho- grappen ongepast zijn. . Maar ik kon de posts niet meer terugplaatsen toen ik merkte dat het in dit geval alleen een bezopen chauffeur betrof
Zoals je ziet had ik niet alle lollige opmerkingen verwijderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |