Noa Lang gaat aan de slag bij Napoli. De 26-jarige aanvaller verlaat PSV voor een transfersom van 28 miljoen euro en heeft een contract tot medio 2030 getekend in Italië.![noa-lang]()
Dat bevestigt de Eindhovense club. Lang speelde sinds 2023 bij PSV, dat hem overnam van Club Brugge. De aanvaller werd de afgelopen twee seizoenen landskampioen met PSV. Lang kampte geregeld met blessures, maar drukte toch zijn stempel in Eindhoven. Afgelopen seizoen maakte hij elf goals en gaf hij tien assists in de eredivisie.
„Na twee seizoenen met twee titels is het voor mij tijd om de volgende stap in mijn carrière te zetten”, vertelt Lang op de website van PSV. „Ik ben dankbaar voor alle mensen binnen en rond de club die vanaf dag één voor me klaar stonden. Ik kijk terug op een succesvolle tijd in Eindhoven.’’
„Voor PSV was hij goud waard en buiten de lijnen hebben we hem leren kennen als een zeer sociale jongen die erg goed in de groep lag’’, aldus PSV-directeur Earnest Stewart. We gaan Noa missen, maar gunnen hem deze fraaie transfer van harte.’’
Napoli werd afgelopen seizoen kampioen van Italië, na een bloedstollende strijd met Inter. Bij de topclub gaat Lang samenspelen met Kevin De Bruyne, die Manchester City deze zomer verruilde voor de Serie A.
De dertienvoudig international van het Nederlands elftal doorliep de jeugdopleiding van Feyenoord en Ajax. In 2018 maakte hij zijn debuut in de hoofdmacht van de Amsterdammers, waar zijn doorbraak uitbleef. Lang speelde ook nog op huurbasis bij FC Twente.
Met het vertrek van Lang bij PSV krijgt de renovatie in Eindhoven verder gestalte. Eerder vertrokken al basisspelers Malik Tillman (Bayer Leverkusen), Olivier Boscagli (Brighton), Walter Benítez (Crystal Palace) en Johan Bakayoko (RB Leipzig). Luuk de Jong lijkt te vertrekken omdat zijn contract is afgelopen.
https://www.ad.nl/voetbal(...)aan-napoli~a3862f8c/Geweldige transfer voor hem en een mooi bedrag voor PSV. Ben benieuwd hoe hij het er vanaf gaat brengen. Slaagt-ie heeft Oranje er ook baat bij.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !