abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218233624
Hey hey,
Wie is er nu niet opgegroeid met de serie van Heidi - Het meisje in de Alpen?

Heidi is een weeskindje dat wordt grootgebracht door haar tante Dete. Als Heidi 5 jaar is brengt Dete haar op de berg naar haar grootvader (ook wel eens genoemd "Alm oom" of Oom-op-de-berg) omdat Dete voor werk naar Frankfurt moet. Heidi brengt hier een paar jaren door met de geitenhoeder Geiten-Peter en zijn grootmoeder.

Een paar jaar later komt Dete terug en neemt Heidi mee naar Frankfurt om daar een steun voor een gehandicapt meisje, Klara, te zijn. Zij en Klara worden hartsvriendinnen. Maar Heidi krijgt heimwee en heeft veel verdriet. Klara is zo gehecht aan haar dat ze niet wil dat Heidi weg gaat. Uiteindelijk mag Heidi toch naar huis en Klara wordt gezegd dat zij over een tijdje naar Heidi mag. Als dat niet door gaat, gaat de dokter van Klara op bezoek bij Heidi en vertelt als hij thuiskomt alles aan Klara. Een jaar later mag Klara gaan en gaat eerst een tijd kuren in Badragas. Daarna mag zij de berg op. Ze mag logeren bij Heidi en wordt zo sterk dat ze weer kan lopen. Grootmama (de oma van Klara) is daar verbaasd over. Om Oom-op-de-Berg te bedanken zorgt ze ervoor dat Heidi nooit in haar leven bij andere mensen
haar brood hoeft te verdienen. Als Klara naar huis gaat, blijft Heidi op de berg, daar is zij heel gelukkig om
Bekijk deze YouTube-video

Wie keek de serie vroeger? Ik ben de serie gaan kennen toen het vanaf 4 apr 2011 op Nickelodeon/Kindermet de Studio100 dub kwam.

Ik ben sinds 2,5 week de serie zelf gaan re-runnen en heb mezelf echt een marteling opgelegd.
Ik mag elke maandag t/m vrijdag 1 afl kijken en in het weekend niet.
Dus echt kijken op die kut zoals vroeger haha.
pi_218233775
Ik had de boeken. Tranen met tuiten zitten janken. Nu vind ik het een slecht supersentimenteel werkje, maar in die tijd wist men niet beter. Men vond het toen blijkbaar een goed idee om dit soort stichtelijke werkjes voor tere kinderzieltjes uit te geven.
Maar goed, geen kwaad woord over de kwaliteit van de boeken van Johanna Spyri.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Johanna_Spyri
pi_218233794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:56 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik had de boeken. Tranen met tuiten zitten janken. Nu vind ik het een slecht supersentimenteel werkje, maar in die tijd wist men niet beter. Men vond het toen blijkbaar een goed idee om dit soort stichtelijke werkjes voor tere kinderzieltjes uit te geven.
Maar goed, geen kwaad woord over de kwaliteit van de boeken van Johanna Spyri.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Johanna_Spyri
Waarom janken en waarom vond je dit een stichtelijk werkje?
De serie is zooo prachtig
pi_218233825
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 21:57 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
Waarom janken en waarom vond je dit een stichtelijk werkje?
De serie is zooo prachtig
Omdat het veel indruk op me maakte. Omdat het zielig was voor Klara. Omdat Opa eigenlijk best wel lief was.
En jouw serie ken ik niet. Er was wel een film of serie van jaaaaaaren geleden, waarvan de filmfoto's ook in een boek stonden. En dat boek heb ik niet meer. Maar ik kan me de beelden nog heel levendig herinneren.
pi_218233860
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:00 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Omdat het veel indruk op me maakte. Omdat het zielig was voor Klara. Omdat Opa eigenlijk best wel lief was.
En jouw serie ken ik niet. Er was wel een film of serie van jaaaaaaren geleden, waarvan de filmfoto's ook in een boek stonden. En dat boek heb ik niet meer. Maar ik kan me de beelden nog heel levendig herinneren.
De serie is gewoon de originele anime, maar dan met een andere stemmencast, die iets moderner is. Denk dat toen Kindernet herrees uit zijn as in 2011 dat mem de dub te oudbollig vond geworden voor de norm die tijd
pi_218233921
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:02 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
De serie is gewoon de originele anime, maar dan met een andere stemmencast, die iets moderner is. Denk dat toen Kindernet herrees uit zijn as in 2011 dat mem de dub te oudbollig vond geworden voor de norm die tijd
Nee, ik bedoel een hele oude serie of film. Nog in zwart-wit beelden.
Ik kan het niet vinden bij IMDB. Genoeg titels maar geen een met foto's.
En ik heb het nu over de jaren 50 of begin jaren 60.
pi_218233947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:07 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nee, ik bedoel een hele oude serie of film. Nog in zwart-wit beelden.
Ik kan het niet vinden bij IMDB. Genoeg titels maar geen een met foto's.
En ik heb het nu over de jaren 50 of begin jaren 60.
Krijg ik je aan het gillen door deze CGI regoot?
pi_218234018
Jaa, toch gevonden! Was een film uit 1952

Heidi (1952) - IMDb

De foto's.

Heidi (1952) - Photos - IMDb
Die eerste foto met dat gele kader. Dat was ook de voorkant van het boek wat ik cadeau kreeg op mijn 10de verjaardag. Of niet? Ik weet het niet meer. Maar in elk geval stonden er in dit boek foto's uit deze film.
pi_218234036
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:13 schreef Hiddendoe het volgende:
Jaa, toch gevonden! Was een film uit 1952

Heidi (1952) - IMDb

De foto's.

Heidi (1952) - Photos - IMDb
Die eerste foto met dat gele kader. Dat was ook de voorkant van het boek wat ik cadeau kreeg op mijn 10de verjaardag. Of niet? Ik weet het niet meer. Maar in elk geval stonden er in dit boek foto's uit deze film.
Hoe kan Heidi daar even groot zijn als Peter, terwijl Heidi 5 is en Peter 12?
pi_218234058
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:08 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
Krijg ik je aan het gillen door deze CGI regoot?
Nee hoor. In mijn kinderjaren werd ik ook heel vaak vergast op allerlei bullshit.
Kwezelachtige dominee's, priesters en nonnen om maar wat te noemen.
Niks mis met dit soort kleuterseries hoor, maar het zijn echt wel hele slappe aftreksels van het originele verhaal.
pi_218234083
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:14 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
Hoe kan Heidi daar even groot zijn als Peter, terwijl Heidi 5 is en Peter 12?
Volgens mij ben je in de war met Klara. Zij was 12 jaar toen Heidi haar ontmoette.
pi_218234096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:18 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Volgens mij ben je in de war met Klara. Zij was 12 jaar toen Heidi haar ontmoette.
De foto's die je stuurde was 1 foto Heidi en Peter naast elkaar.
Heidi was in de serie 5 en eind van de serie ong 9.
Peter was aan het begin van de serie, ong 12 en eind van de serie ong 16.
Dus hoe kan Peter dan even groot zijn op die foto als Heidi,
pi_218234127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 22:21 schreef Gamerboy1997 het volgende:

[..]
De foto's die je stuurde was 1 foto Heidi en Peter naast elkaar.
Heidi was in de serie 5 en eind van de serie ong 9.
Peter was aan het begin van de serie, ong 12 en eind van de serie ong 16.
Dus hoe kan Peter dan even groot zijn op die foto als Heidi,
Ik weet het niet. Maar dat zie je wel vaker in films, dat ze dingen uit boeken aanpassen vanwege de visuele emoties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')