Wow mooi!!quote:Op maandag 22 september 2025 20:32 schreef Isegrim het volgende:
Mijn eerbetoon aan de plek waar ik zo gelukkig ben:
[ link | afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 22-09-2025 21:26:42 ]
Goed bezigquote:Op woensdag 24 september 2025 19:19 schreef Isegrim het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Eerste ritje zonder bit, gaat prima. Nog wat finetuning nodig, maar dat is logisch.
Je stelt de verkeerde vraag. Toen wij nog in Bariloche woonden en ik iedere dag met de honden ging wandelen richting het meer, zei ik letterlijk iedere keer tegen mezelf: "Wat heb ik toch een geluk dat ik hier mag wonen".quote:Op dinsdag 30 september 2025 08:03 schreef Isegrim het volgende:
Soms weet ik nog steeds niet waaraan ik dit heb verdiend. 🥺
[ link | afbeelding ]
Rondje hondje voorafgaand aan kantoordag.
Tranen met tuiten. 😭💕quote:Hoi Petra! Ik ben M... van Casa L... Mijn broer J... gaf me je mobiele nummer. Ik wil je feliciteren met het diner van gisteravond: het eten, de inrichting, de details... En bovenal, met het bevorderen van de band tussen de buren. Jaren geleden waren polavilas populair in Los Oscos. Je hebt dit woord vast al eens eerder gehoord. Buren (vooral in de herfst en winter) kwamen bij elkaar in huis om verhalen te vertellen, maïs te doppen, te kaarten... Hoe dan ook, jij hebt polavilas mee teruggebracht. Heel erg bedankt namens mijn hele familie. Knuffels.
Gisteren hebben we dat nog niet gedaan, vandaag wel. Mede ook omdat ze al een keer of vier ontsnapt is maar verder nergens heen gaatquote:
Wow…die post had ik gemist. Wat fijn om te horen.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 23:05 schreef Isegrim het volgende:
Afgelopen zaterdag was ons derde avondje, in dit geval Arabische keuken (vrij ruim geïnterpreteerd). Er waren tegen de 50 personen, verreweg de meeste uit onze eigen gemeente van ongeveer 260 inwoners.
We hadden gemaakt:
- pita's & Turks brood, diverse dips/smeersels
- linzensoep met loomi (gefermenteerde, gedroogde limoen)
- twee verschillende stoofpotten
- Marokkaanse pastilla
- köfte
- couscoussalade
- tomatensalade met halloumi
- dessert: dahdah, een Palestijnse taart van griesmeel, ghee, noten, rozenwater, siroop (vervangen door honing uit ons dorpje)
- chupito (borreltje, likeur) van gedroogde abrikoos, saffraan en sinaasappelblad
Op de avond zelf had ik een zoet gesprekje met mijn directe buurman (oud en in slechte gezondheid). Hij had nog nooit ook maar iets uit de Arabische wereld gegeten en hij was dolenthousiast over letterlijk alles.
In de aanloop naar de avond (er zat echt heel erg veel werk in) heb ik me meermaals afgevraagd waarom ik dit in godsnaam doe, en dan ook nog zonder er geld aan te verdienen (we doen dit tegen kostprijs).
Maar toen kreeg ik de volgende dag dit berichtje:
[..]
Tranen met tuiten. 😭💕
Natuurlijk kende ik die term polavila want die is heel centraal in de cultuurgeschiedenis van Los Oscos. Maar ik zou er niet eens van dromen ons die term toe te eigenen. Nu wordt die ons vrijelijk toegekend.
Maar een uur verderop zit een hotel van twee redelijk onuitstaanbare Britten en dat heet Polavila and it could not be further from the truth.
Het verschil tussen kolonialisme en whatever het tegenovergestelde daarvan is. Extractie versus proberen iets toe te voegen...
Impressie van onze feestruimte:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Volg de instructies goed op, dan is zo´n systeem een goed alternatief inderdaad. Maar dus echt stap-voor-stap, met die vlaggetjes enzo. Wij hadden het vroeger ook (PetSafe) met Pincho die altijd ontsnapte. Maar het zal even wennen zijn voor Moira in het begin. Daarna geen vuiltje meer aan de lucht en het systeem stond bij ons eigenlijk altijd uit daarna.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:31 schreef Isegrim het volgende:
Moira kan nogal vrij goed springen. Een hek van anderhalve meter is een eitje. Een hek van 2m lukt ook. Dat is voor een mastín vrij absurd.
Helaas bleek het hek van de kippen van de buurvrouw een eitje -> slachtpartij.
"Gelukkig" doet haar eigen hond hetzelfde als ze de kans krijgt en bovendien kunnen we uitstekend opschieten met de buren. Ze was ook verder niet kwaad ofzo.
Nu maar zo'n "onzichtbaar hek" besteld. Helaas met schokband maar ik zie geen andere reële optie want insluiten gaat niet omdat ze overal uit weet te ontsnappen en vrijwel elk type deur open weet te krijgen. En ik ga geen hond permanent aan een ketting leggen.
Kijken hoe ze met mijn kippen omgaat straks na de ophokplicht.
Je moet haar echt laten merken wat er gebeurt en waar. Want anders heeft het geen zin, dan "snapt" ze niet waarom ze een optater krijgt. Dus aan de lijn met haar meewandelen naar de grens, waar de halsband gaat trillen (en een geluidsignaal bij de meeste systemen). En dan teruglopen. En dat een paar keer herhalen. En dan een keertje "te ver", met uiteraard de schok op minimum (ook al is het een Mastin hehe) en gelijk teruglopen. Zodat ze de link gaat leggen tussen trillen en als ze te ver doorloopt een schok. Ik denk dat Pincho 2 of misschien 3x een schok heeft gehad, daarna nooit meer en hij wist donders goed tot hoe ver hij kon gaan.quote:Op zondag 21 december 2025 09:50 schreef Isegrim het volgende:
Wat ik heb besteld heeft geen vlaggetjes... De band geeft bij naderen een trilling en bij te dichtbij een schok.
Maar ik neem aan dat die vlaggetjes zijn om een grens te markeren? En de grens in dit geval is een hek dus dat is visueel al vrij duidelijk.
Ik ga het op het terrein van de buren doen, dus alleen zodat ze niet te dichtbij die kippen komt. Want de honden hier lopen verder gewoon los.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |