Och we hebben met een feminist te makenquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:27 schreef Aberkullie het volgende:
Goed zo meid gewoon begrenzen geef ze een hand en ze pakken ze hele arm trap der niet in hoor aan jezelf denken je bent een echte powervrouw!!
Hoe kom ik aan zo'n dienstmaagd?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:08 schreef Vincent_student het volgende:
Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Maar de vrouw blijft weer buiten beschouwing. Zie je het?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 10:08 schreef Vincent_student het volgende:
Maar de zevende dag is de sabbat des HEEREN uws Gods; dan zult gij geen werk doen, gij, noch uw zoon, noch uw dochter, noch uw dienstknecht, noch uw dienstmaagd, noch uw vee, noch uw vreemdeling, die in uw poorten is;
Want in zes dagen heeft de HEERE den hemel en de aarde gemaakt, de zee en al wat daarin is, en Hij rustte ten zevenden dage; daarom zegende de HEERE den sabbatdag, en heiligde denzelven.
Wat denk je van de dominee, die krijgt gewoon betaald hoor.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
En dan de zorg.
Ik heb weleens aan mijn werkgever (zwaar PKN) gevraagd hoe ze op zondag werken in de zorg rijmden met de zondagsrust.
De vrouw had in de zorg gewerkt en 2 dochters deden het ook. Met zondagdiensten.
Ja, nee, maar zorg stond daar buiten. Zorg moet doorgaan, dus dat had een uitzonderingspositie.
Hij appt mij op mijn vrije dag. Ik werk als letterlijk de enige van het hele team vrijwel altijd de zondag. Neem ik één keer in de 100jr vrij, probeert hij dat ene dagje alsnog te kapen. Dát is irritant. Snap je toch wel? Hij kon ook denken; roos94 is altijd op zondag bezig, heeft nu 1x vrij genomen na 30 zondagen achter elkaar, ik vraag iemand anders wel eventjes want roos94 vraagt vast niet voor niks die specifieke zondag 2 maanden van te voren vrij. Maar nee, het is lekker makkelijk, roos94=zondag dus die vragen we het gewoon.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:34 schreef over_hedge het volgende:
Dus. Je baas vraagt iets. Je zegt nee. En dat is einde van het verhaal. Maar noemt het wel gedonder?
Wat is het gedonder in dit verhaal.
Nee snap ik niet. Je zit je druk te maken om niksquote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hij appt mij op mijn vrije dag. Ik werk als letterlijk de enige van het hele team vrijwel altijd de zondag. Neem ik één keer in de 100jr vrij, probeert hij dat ene dagje alsnog te kapen. Dát is irritant. Snap je toch wel? Hij kon ook denken; roos94 is altijd op zondag bezig, heeft nu 1x vrij genomen na 30 zondagen achter elkaar, ik vraag iemand anders wel eventjes want roos94 vraagt vast niet voor niks die specifieke zondag 2 maanden van te voren vrij. Maar nee, het is lekker makkelijk, roos94=zondag dus die vragen we het gewoon.
Ik weet hoe hij is, bij functioneringsgesprek krijg ik dan te horen 'je bent niet flexibel in onvoorziene situaties' dat weet ik nu al want meneer hoort niet graag nee.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:01 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nee snap ik niet. Je zit je druk te maken om niksEen vraag stellen is geen gedonder. Dus slechte klacht.
Zou gedonder zijn als je verplicht toch moest komen. Of in andere problemen kwam door dat je nee zei.
quote:Op dinsdag 15 juli 2025 11:36 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Valsheid in geschrifte. Stempel en afdruk komen niet overeen.
Okee, ik dacht eerst dat het zo'n 'kijk mij eens belangrijk en onmisbaar zijn op mun werk' topic zou zijn.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik weet hoe hij is, bij functioneringsgesprek krijg ik dan te horen 'je bent niet flexibel in onvoorziene situaties' dat weet ik nu al want meneer hoort niet graag nee.
Haha nee hoor, ik sta erg laag op de ladder qua statussen.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:45 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Okee, ik dacht eerst dat het zo'n 'kijk mij eens belangrijk en onmisbaar zijn op mun werk' topic zou zijn.
TS is de voetveeg van het bedrijfquote:Op dinsdag 15 juli 2025 09:16 schreef roos94 het volgende:
Ik werk ongeveer 46 zondagen in het jaar, om en nabij. De bezetting is dan krap en niet veel mensen willen deze dag werken (je krijgt 100% toeslag dus mij wel bellen)
Nou ja goed, al tijdje geleden(=2 maanden) vrij gevraagd voor 1 specifieke zondag, was goedgekeurd. Nu krijg ik bericht van DE BIG BOSS of ik toch alsjeblieft zou kunnen op die dag want er is niemand en la la la. Ik heb simpel nee gezegd, ik ben uiteindelijk niet verantwoordelijk voor elke zondag in dit universum.
De klacht is: dat ik nooit vrij neem op zondag, dit een kleine handvol keren in een jaar doe en dat ik daar dan nog gedonder over krijg
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |