het is allebei 5W30 inderdaad, alleen volgens Seat en Castrol hebben ze nog codes. Heb veel gegoogle't maar hoe meer je leest hoe vager het wordt en ik begrijp nu helemaal niet meer of de C3 van Castrol nou goed is voor mijn auto of niet.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:48 schreef PzKpfw het volgende:
Wanneer ik google op nummer VW 50400 kom ik ook gewoon op een 5W30 olie uit. Ik zou me er niet al te druk om maken.
ik neem toch aan dat mijn olie gewoon vervangen wordt met een beurt?quote:Op dinsdag 15 juli 2025 00:55 schreef Helenattenek het volgende:
Vw 505 is geen long life. Oftewel na 15.000km nieuwe beurt.
Vw 502 is ook geen longlife
Vw 504 is long life (30.000km)
Verder niets noemenswaardig aan de verschillen. 505 Zou iets hogere kwaliteit hebben (voor bijzondere motoren)
5w30 synthetisch is alles wat belangrijk is.
Dan is bij deze je 'beurt' over max 15.000km. of je interieurfilter moet stinken of andere meldingen Komen of inderdaad volgens wat het boekje aangeeft als dat eerder is....quote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:12 schreef fespo het volgende:
[..]
ik neem toch aan dat mijn olie gewoon vervangen wordt met een beurt?
Sterker nog ik moet binnenkort weer voor een beurt, zal ik aangeven dat ik graag de olie sowieso wil vervangen?
vervangen ze dan niet de olie bij 15.000 km? Ik heb het oliepijl nu wel in orde, maar er zit ook nog oude olie in.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 01:14 schreef Helenattenek het volgende:
[..]
Dan is bij deze je 'beurt' over max 15.000km. of je interieurfilter moet stinken of andere meldingen Komen of inderdaad volgens wat het boekje aangeeft als dat eerder is....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |