abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218713703
Nou heeft de Hornbach ook niet meer alles bijvoorbeeld fietsspullen en lampen met vreemde fittingen vond ik toch alleen bij de Praxis en gamma.

Maar goed het klopt wel dat het vaak erg rustig is bij deze 2 laatstgenoemde zaken..
pi_218713872
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gamma zou er goed aan doen om alle vestigingen om te toveren naar het Karwei concept (beide onderdeel van Intergamma). Maar goed, dan moeten ze 250 vestigingen gaan verbouwen en dat kosten kapitalen. Gamma is echt al 30-40 jaar hetzelfde voor mijn gevoel en doen - wmb - amper echt iets aan goede, moderne marketing.
Gamma en de Karwei zitten hier naast elkaar.
En daarnaast zit de Praxis.
Tap tap tap
  maandag 8 september 2025 @ 12:37:25 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218713889
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:33 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Gamma en de Karwei zitten hier naast elkaar.
En daarnaast zit de Praxis.
Emmen City.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218713902
quote:
17s.gif Op maandag 8 september 2025 12:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Emmen City.
Ede :P
Tap tap tap
pi_218713927
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 07:26 schreef onlogisch het volgende:
Het verbaast mij dat Gamma nog niet op de nominatie staat. Altijd als ik bij de Gamma kom word ik verwelkomd door 9 medewerkers zonder dat er ook maar een andere ziel in de zaak is. Het beperkte aanbod van de Gamma vs de overvloed van de Hornbach lijkt me ook niet echt in het voordeel spreken.

Of is mijn lokale gamma gewoon zo klein en de lokale Hornbach zo extreem groot?
Mijn lokale Gamma is best groot en ik slaag er ook bijna altijd. Wel meestal rustig inderdaad. Maakt het shoppen voor mij alleen maar beter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218713988
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 11:01 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Gamma zou er goed aan doen om alle vestigingen om te toveren naar het Karwei concept (beide onderdeel van Intergamma). Maar goed, dan moeten ze 250 vestigingen gaan verbouwen en dat kosten kapitalen. Gamma is echt al 30-40 jaar hetzelfde voor mijn gevoel en doen - wmb - amper echt iets aan goede, moderne marketing.
Gamma is een bouwmarkt en Karwei een interieurwinkel met wat bouwmarktspullen.
Overigens tussen 2005 en 2010 als student bij een Gamma gewerkt en toen was het al tanende met af en toe echte Kinzooi producten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218714958
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 12:39 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Ede :P
Ik ga altijd naar de Karwei. Praxis maar ook Gamma vind ik erg ongezellig in Ede :p
pi_218715379
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 14:41 schreef Drass het volgende:

[..]
Ik ga altijd naar de Karwei. Praxis maar ook Gamma vind ik erg ongezellig in Ede :p
Ik kijk gewoon waar de aanbieding is :') Maar anders ga ik ook naar de Karwei, ook omdat ze daar ook veel troepjes voor in huis hebben.
Tap tap tap
pi_218716601
Praxis is anders de laatste jaren forse duurder geworden in mijn beleving.

Karwei kan me niet herinneren wanneer ik daar voor het laatst was.

De onafhankelijke tuincentra kregen het moeilijk. Zeker omdat iedereen tegenwoordig op 25m2 moet wonen zie ik daar weinig heil meer in.

Tuinen dat wordt of is al iets voor de rijken. De Gen Z die via kopen zonder kijken 4.5 ton neerlegt voor een huis willen allemaal een mega uitbouw voor een kookeiland en dus geen tuin en al helemaal niet tuinieren want dan kun je niet wijnen met je oppervlakkige vrinden.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218717113
Ik begrijp niet hoe de Intergamma-winkels kunnen blijven bestaan. Het zijn een beetje generalistische, middensegmentwinkels die nergens echt in uitblinken. Waarschijnlijk draait hun succes vooral om de locaties, aangezien Bauhaus en Hornbach nog geen volledige landelijke dekking hebben?
  maandag 8 september 2025 @ 19:33:36 #186
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218717227
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:25 schreef W00fer het volgende:

Voor hun toilet (onderweg naar de naastgelegen kringloopwinkel in Uden, die er geen heeft). :P
pi_218720263
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 19:22 schreef Havermout2 het volgende:
Ik begrijp niet hoe de Intergamma-winkels kunnen blijven bestaan. Het zijn een beetje generalistische, middensegmentwinkels die nergens echt in uitblinken. Waarschijnlijk draait hun succes vooral om de locaties, aangezien Bauhaus en Hornbach nog geen volledige landelijke dekking hebben?
Dat lijkt mij inderdaad de juiste conclusie. En mogelijk nog algemene naamsbekendheid. Die denk ik iets hoger is vanuit de geschiedenis dan voor Hornbach en zeker voor Bauhaus.
pi_218720308
quote:
0s.gif Op maandag 8 september 2025 18:25 schreef W00fer het volgende:
Praxis is anders de laatste jaren forse duurder geworden in mijn beleving.

De onafhankelijke tuincentra kregen het moeilijk. Zeker omdat iedereen tegenwoordig op 25m2 moet wonen zie ik daar weinig heil meer in.

Tuinen dat wordt of is al iets voor de rijken. De Gen Z die via kopen zonder kijken 4.5 ton neerlegt voor een huis willen allemaal een mega uitbouw voor een kookeiland en dus geen tuin en al helemaal niet tuinieren want dan kun je niet wijnen met je oppervlakkige vrinden.
Beetje kort door de bocht dit, maar het is niets voor niets dat tuincentra ook vol inzetten in het verbreden van het assortiment, waarbij men ook richt op BBQen, loungesets, huisdieren etc.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218726456
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 09:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Beetje kort door de bocht dit, maar het is niets voor niets dat tuincentra ook vol inzetten in het verbreden van het assortiment, waarbij men ook richt op BBQen, loungesets, huisdieren etc.
Je weet dat elke m2 omzet moet opleveren? Ben je wel eens op de loungeset afdeling geweest van een tuincentrum? Spuuglelijk, lomp, groot en allemaal de hipsterkleurtjes maar kwaliteit blijft matig tot slecht.
Huisdieren heb je winkels voor zoals MaxiZoo of Jumper.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_218731665
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 10 september 2025 @ 16:46:36 #191
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218731862
Die ene keer dat ik er geweest ben (Rotterdam, vlakbij het Centraal Station) smaakte het eten naar karton. Niet voor herhaling vatbaar.

Maar misschien had ik pech.
pi_218731917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 september 2025 16:46 schreef Eightyone het volgende:
Die ene keer dat ik er geweest ben (Rotterdam, vlakbij het Centraal Station) smaakte het eten naar karton. Niet voor herhaling vatbaar.

Maar misschien had ik pech.
Dat is ook het enige filiaal waar ik heb gegeten, je moest bestellen via de app en ik had aangegeven 'geen ui'. Kreeg vervolgens een hele dikke laag ui.
Lezen konden ze dus niet.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')