Vergrendelen gaat ook nietquote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:34 schreef maily het volgende:
Je kunt bij een andere (Citroën-)garage gaan vragen of zij er iets aan kunnen doen.
Misschien zit de batterij er niet goed in?
En vergrendelen gaat wel?
Nou, ik denk niet dat ze er een lege batterij in hebben gedaan. Hij kan nu nu in ieder geval niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen en eerst wel. Waarom is me een raadselquote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:11 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Dus de batterij is gewoon helemaal leeg?
Omdat de batterij leeg is misschien?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:14 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat ze er een lege batterij in hebben gedaan. Hij kan nu nu in ieder geval niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen en eerst wel. Waarom is me een raadsel
Zelf eerst even nogmaals de batterij vervangen, genoeg filmpjes op youtube hoe dat werkt per sleutel.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 19:14 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Nou, ik denk niet dat ze er een lege batterij in hebben gedaan. Hij kan nu nu in ieder geval niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen en eerst wel. Waarom is me een raadsel
even langs een witte garage of een andere dealer en vragen of ze het batterijtje kunnen vervangen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:32 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net een maand een tweedehands auto, een citroen c3 uit 2015
Mijn auto viel onder een terugroepactie, dus ik ben vandaag naar de dealer geg aan om dit euvel te laten repareren. Omdat ik het idee had dat de batterij van mijn autosleutel bijna leeg was, heb ik de optie aangevinkt om ook het batterijtje te laten vervangen. Hij ontgrendelde nog prima, maar alleen pas als je hem goed indrukte.
Na mijn auto weer te hebben opgehaald werkte het van afstand ontgrendelen opeens niet meer. Gewoon helemaal niet meer. Teruggegaan naar de garage om verhaal te houden, zij bleven volhouden dat dit al zo was. Ik weer aangegeven dat hij het nog wel deed toen ik hiernaartoe reed, zij weer zeggen dat het al zo was. Uiteindelijk had ik het opgegeven en ben boos weggegaan.
Een compleet nieuwe autosleutel kost bij hen 300 euro.
Ja het is een oude auto, het kan best zijn dat al krakkemiikkig was, maar het feit blijft dat hij het voor het dealerbezoek nog deed, en erna niet meer. Als ze me hierover nou hadden geinformeerd voordat ik hem kwam ophalen had ik het misschien nog geloofd, maar dat ik er zelf achter moet komen vind ik slecht.
Wat kan ik hier nou mee?
waarom zou die opnieuw ingeleerd moeten worden door het vervangen van een batterij?quote:Op vrijdag 11 juli 2025 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarschijnlijk moet de sleutel opnieuw ingeleerd worden. Wat koste die batterij?
Laat de batterij er maar eens een tijdje uit...quote:Op zaterdag 12 juli 2025 07:28 schreef freak1 het volgende:
waarom zou die opnieuw ingeleerd moeten worden door het vervangen van een batterij?
dat geheugen is gewoon een EEPROM en heeft niet de batterij nodig om zijn data te bewaren....quote:Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Laat de batterij er maar eens een tijdje uit...
Nee nog geen tijd voor gehadquote:Op zaterdag 12 juli 2025 17:55 schreef maily het volgende:
@:Ypmaha ben je al bij een garage geweest met je sleutel en je auto?
relevantere vraag, waarom niet even 2 tellen op een online shop de cr2032 of een winkel binnenlopen en zelf de batterij vervangen dmv het door mij gelinkte filmpje? 5 minuten werk en je hebt je antwoord.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 17:55 schreef maily het volgende:
@:Ypmaha ben je al bij een garage geweest met je sleutel en je auto?
mooie dag om dat te doen vandaag. de appie heeft ook die batterijtjes.quote:
Ook last van gehad. Batterij zat niet goed ding kun je makkelijk zelf openen en vervangen.quote:Op vrijdag 11 juli 2025 18:32 schreef Ypmaha het volgende:
Ik heb net een maand een tweedehands auto, een citroen c3 uit 2015
Mijn auto viel onder een terugroepactie, dus ik ben vandaag naar de dealer geg aan om dit euvel te laten repareren. Omdat ik het idee had dat de batterij van mijn autosleutel bijna leeg was, heb ik de optie aangevinkt om ook het batterijtje te laten vervangen. Hij ontgrendelde nog prima, maar alleen pas als je hem goed indrukte.
Na mijn auto weer te hebben opgehaald werkte het van afstand ontgrendelen opeens niet meer. Gewoon helemaal niet meer. Teruggegaan naar de garage om verhaal te houden, zij bleven volhouden dat dit al zo was. Ik weer aangegeven dat hij het nog wel deed toen ik hiernaartoe reed, zij weer zeggen dat het al zo was. Uiteindelijk had ik het opgegeven en ben boos weggegaan.
Een compleet nieuwe autosleutel kost bij hen 300 euro.
Ja het is een oude auto, het kan best zijn dat al krakkemiikkig was, maar het feit blijft dat hij het voor het dealerbezoek nog deed, en erna niet meer. Als ze me hierover nou hadden geinformeerd voordat ik hem kwam ophalen had ik het misschien nog geloofd, maar dat ik er zelf achter moet komen vind ik slecht.
Wat kan ik hier nou mee?
Ook de contacten even schoonwrijven.quote:Op maandag 14 juli 2025 19:28 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ga morgen op zoek naar een nieuwe batterij. We hadden geen nieuwe op werk, het is een CR1620 die er in moet. Heb hem opengemaakt en de printplaat zag er nog goed uit. De batterij die er in zit doorgemeten en die gaf nog voldoende spanning. Dat het aan de batterij ligt is het enige wat ik kan bedenken.
als je toch aan het meten bentquote:Op maandag 14 juli 2025 19:28 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ga morgen op zoek naar een nieuwe batterij. We hadden geen nieuwe op werk, het is een CR1620 die er in moet. Heb hem opengemaakt en de printplaat zag er nog goed uit. De batterij die er in zit doorgemeten en die gaf nog voldoende spanning. Dat het aan de batterij ligt is het enige wat ik kan bedenken.
Dat duurde even voordat het juiste antwoord voorbij kwamquote:Op maandag 14 juli 2025 12:12 schreef Farenji het volgende:
Als je een knopje al heel hard moest indrukken voor het werkte dan ligt dat niet aan het batterijtje maar aan het knopje. Een batterijtje gaat niet opeens harder z'n best doen als er harder op een knopje wordt gedrukt. Het is geen gaspedaal ofzo.
dan heb jij post 15 gemist.quote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat duurde even voordat het juiste antwoord voorbij kwam
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een losse afstandsbediening van een oude auto. Laten repareren via autosleutel punt nl. Even zoeken en je vindt meerdere van dit soort bedrijven.
Oepsquote:
Ja, ik kijk wel of er ergens een bedrijfje is dat me verder kan helpen. Ik kreeg gister een adres door die ik ga proberen. Nieuwe batterij hielp niet en de contacten schoonmaken ook niet, dus het is iets andersquote:Op dinsdag 15 juli 2025 12:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat duurde even voordat het juiste antwoord voorbij kwam
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een losse afstandsbediening van een oude auto. Laten repareren via autosleutel punt nl. Even zoeken en je vindt meerdere van dit soort bedrijven.
nieuwe sleutel kost een 20 euro, je moet hem alleen ook nog omprogrammeren. makkelijker is wellicht een repair cafe vinden die de knopjes kan vervangen. mijn vermoeden zou zijn dat daar het probleem in zitquote:Op woensdag 16 juli 2025 09:30 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, ik kijk wel of er ergens een bedrijfje is dat me verder kan helpen. Ik kreeg gister een adres door die ik ga proberen. Nieuwe batterij hielp niet en de contacten schoonmaken ook niet, dus het is iets anders
En hoe is het nu?quote:Op woensdag 16 juli 2025 09:30 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ja, ik kijk wel of er ergens een bedrijfje is dat me verder kan helpen. Ik kreeg gister een adres door die ik ga proberen. Nieuwe batterij hielp niet en de contacten schoonmaken ook niet, dus het is iets anders
En de startonderbreker dan?quote:Op woensdag 16 juli 2025 11:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Toch maar eens even volgen, afgelopen zaterdag wilde ik tanken en bij het verlaten van het tankstation deed plotseling mijn sleutel het niet meer, hij draaide geheel door. Wat blijkt is het asje dat aan het cilinderslot vastzit geheel afgebroken (door metaalmoeheid) mijn vriendin moeten bellen zodat zij met een sleepkabel mijn auto kon wegslepen, bij thuiskomst meteen de kappen van de stuurkolom verwijderd en het contactblokje en cilinder verwijderd.
Nu komt het een orgineel passend cilinderslot waar ik de originele sleutels weer in kan gebruiken kost 189 euro en dan een nieuwe chip ontvanger plaatsen ook nog eens 50 euro besteld bij de Deawoo dealer. Tevens maar een nieuw contactblokje gekocht, deze was gelukkig maar 20 euro.
Nu moet ik in afwachting van de nieuwe cilinderslot en sleutelship mijn auto ouderwets starten met een schroevendraaier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |