abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juli 2025 @ 18:32:40 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218186510
Ik heb net een maand een tweedehands auto, een citroen c3 uit 2015

Mijn auto viel onder een terugroepactie, dus ik ben vandaag naar de dealer geg aan om dit euvel te laten repareren. Omdat ik het idee had dat de batterij van mijn autosleutel bijna leeg was, heb ik de optie aangevinkt om ook het batterijtje te laten vervangen. Hij ontgrendelde nog prima, maar alleen pas als je hem goed indrukte.

Na mijn auto weer te hebben opgehaald werkte het van afstand ontgrendelen opeens niet meer. Gewoon helemaal niet meer. Teruggegaan naar de garage om verhaal te houden, zij bleven volhouden dat dit al zo was. Ik weer aangegeven dat hij het nog wel deed toen ik hiernaartoe reed, zij weer zeggen dat het al zo was. Uiteindelijk had ik het opgegeven en ben boos weggegaan.
Een compleet nieuwe autosleutel kost bij hen 300 euro.

Ja het is een oude auto, het kan best zijn dat al krakkemiikkig was, maar het feit blijft dat hij het voor het dealerbezoek nog deed, en erna niet meer. Als ze me hierover nou hadden geinformeerd voordat ik hem kwam ophalen had ik het misschien nog geloofd, maar dat ik er zelf achter moet komen vind ik slecht.

Wat kan ik hier nou mee?
  Spellchecker vrijdag 11 juli 2025 @ 18:34:56 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218186514
Je kunt bij een andere (Citroën-)garage gaan vragen of zij er iets aan kunnen doen.
Misschien zit de batterij er niet goed in?
En vergrendelen gaat wel?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 18:37:22 #3
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218186527
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 18:34 schreef maily het volgende:
Je kunt bij een andere (Citroën-)garage gaan vragen of zij er iets aan kunnen doen.
Misschien zit de batterij er niet goed in?
En vergrendelen gaat wel?
Vergrendelen gaat ook niet
pi_218186563
Er zijn andere bedrijven die goedkoper een sleutel kunnen maken
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 18:44:48 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218186578
Heb je geen tweede sleutel?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 11 juli 2025 @ 18:59:21 #6
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218186722
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 18:44 schreef Hyperdude het volgende:
Heb je geen tweede sleutel?
Daar kan het alleen handmatig mee
pi_218186760
Dan kun je toch aangeven dat een nieuwe sleutel geen enkele zin had?

Want handmatig openen en sluiten kon met de oude sleutel ook wel.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:11:49 #8
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218186807
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 18:37 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Vergrendelen gaat ook niet
Dus de batterij is gewoon helemaal leeg?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:14:30 #9
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218186833
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 19:11 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]
Dus de batterij is gewoon helemaal leeg?
Nou, ik denk niet dat ze er een lege batterij in hebben gedaan. Hij kan nu nu in ieder geval niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen en eerst wel. Waarom is me een raadsel
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:20:07 #10
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_218186874
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 19:14 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Nou, ik denk niet dat ze er een lege batterij in hebben gedaan. Hij kan nu nu in ieder geval niet van afstand vergrendelen of ontgrendelen en eerst wel. Waarom is me een raadsel
Omdat de batterij leeg is misschien?
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 11 juli 2025 @ 19:32:42 #11
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218186964
andere garage proberen, slechte review achterlaten over deze om andere te behoeden
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218187033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 19:14 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Zelf eerst even nogmaals de batterij vervangen, genoeg filmpjes op youtube hoe dat werkt per sleutel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 11 juli 2025 @ 20:25:58 #13
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_218187360
Het ontgrendelen en vergrendelen, gaat dat met dezelfde drukknop?
Wat me opvalt is dat je schrijft dat de auto wel open ging als je de knop ‘goed’ indrukte. Hoe goed bedoel je?
Die drukknopjes zijn inwendig miniscuul klein. Het kan al een indicatie geweest zijn dat het knopje op zijn eind ging raken.
pi_218187682
Waarschijnlijk moet de sleutel opnieuw ingeleerd worden. Wat koste die batterij?

[ Bericht 18% gewijzigd door Kapt-Ruigbaard op 11-07-2025 21:03:11 ]
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218190046
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 18:32 schreef Ypmaha het volgende:

Mijn auto viel onder een terugroepactie, dus ik ben vandaag naar de dealer geg aan om dit euvel te laten repareren. Omdat ik het idee had dat de batterij van mijn autosleutel bijna leeg was, heb ik de optie aangevinkt om ook het batterijtje te laten vervangen. Hij ontgrendelde nog prima, maar alleen pas als je hem goed indrukte.

Na mijn auto weer te hebben opgehaald werkte het van afstand ontgrendelen opeens niet meer. Gewoon helemaal niet meer. Teruggegaan naar de garage om verhaal te houden, zij bleven volhouden dat dit al zo was. Ik weer aangegeven dat hij het nog wel deed toen ik hiernaartoe reed, zij weer zeggen dat het al zo was. Uiteindelijk had ik het opgegeven en ben boos weggegaan.

Ja het is een oude auto, het kan best zijn dat al krakkemiikkig was, maar het feit blijft dat hij het voor het dealerbezoek nog deed, en erna niet meer. Als ze me hierover nou hadden geinformeerd voordat ik hem kwam ophalen had ik het misschien nog geloofd, maar dat ik er zelf achter moet komen vind ik slecht.

Wat kan ik hier nou mee?
even langs een witte garage of een andere dealer en vragen of ze het batterijtje kunnen vervangen.
of;
zie Bekijk deze YouTube-video
en
het is zo te zien een CR2032 , die kost een euro of 2 in de winkel of online,. zet er ff een nieuwe batterij in en kijk of hij het dan wel doet.
doet hij het nog steeds niet? dan zou je even langs een andere garage kunnen gaan voor een diagnose.

vervelende is, wie eist bewijst. heb jij bewijs dat de sleutel het deed voor je naar de garage ging?
verder is de kans groot dat de knopjes "lam" zijn. een batterij doet het niet beter als je harder op het knopje duwt.. waarschijnlijk moet de electronica vervangen worden....

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 20:57 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Waarschijnlijk moet de sleutel opnieuw ingeleerd worden. Wat koste die batterij?
waarom zou die opnieuw ingeleerd moeten worden door het vervangen van een batterij?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  Moderator zaterdag 12 juli 2025 @ 08:20:36 #16
18653 crew  D.
pi_218190127
Raar verhaal.

Het eerste wat je doet na het verwisselen van een batterij (van welk apparaat dan ook) is toch kijken of het werkt?
pi_218191001
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 07:28 schreef freak1 het volgende:

waarom zou die opnieuw ingeleerd moeten worden door het vervangen van een batterij?
Laat de batterij er maar eens een tijdje uit...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_218191078
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 11:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Laat de batterij er maar eens een tijdje uit...
dat geheugen is gewoon een EEPROM en heeft niet de batterij nodig om zijn data te bewaren....
en dank u meneer Dood,
  Spellchecker zaterdag 12 juli 2025 @ 17:55:42 #19
197773 crew  maily
pi_218193648
@Ypmaha ben je al bij een garage geweest met je sleutel en je auto?
  zaterdag 12 juli 2025 @ 20:31:45 #20
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218194668
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:55 schreef maily het volgende:
@:Ypmaha ben je al bij een garage geweest met je sleutel en je auto?
Nee nog geen tijd voor gehad
pi_218197751
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 17:55 schreef maily het volgende:
@:Ypmaha ben je al bij een garage geweest met je sleutel en je auto?
relevantere vraag, waarom niet even 2 tellen op een online shop de cr2032 of een winkel binnenlopen en zelf de batterij vervangen dmv het door mij gelinkte filmpje? 5 minuten werk en je hebt je antwoord.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 juli 2025 20:31 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Nee nog geen tijd voor gehad
mooie dag om dat te doen vandaag. de appie heeft ook die batterijtjes.
en dank u meneer Dood,
pi_218208859
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2025 18:32 schreef Ypmaha het volgende:

Wat kan ik hier nou mee?
Ook last van gehad. Batterij zat niet goed ding kun je makkelijk zelf openen en vervangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218209107
Als je een knopje al heel hard moest indrukken voor het werkte dan ligt dat niet aan het batterijtje maar aan het knopje. Een batterijtje gaat niet opeens harder z'n best doen als er harder op een knopje wordt gedrukt. Het is geen gaspedaal ofzo.
  maandag 14 juli 2025 @ 19:28:22 #24
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218213442
Ik ga morgen op zoek naar een nieuwe batterij. We hadden geen nieuwe op werk, het is een CR1620 die er in moet. Heb hem opengemaakt en de printplaat zag er nog goed uit. De batterij die er in zit doorgemeten en die gaf nog voldoende spanning. Dat het aan de batterij ligt is het enige wat ik kan bedenken.
pi_218214470
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:28 schreef Ypmaha het volgende:
Ik ga morgen op zoek naar een nieuwe batterij. We hadden geen nieuwe op werk, het is een CR1620 die er in moet. Heb hem opengemaakt en de printplaat zag er nog goed uit. De batterij die er in zit doorgemeten en die gaf nog voldoende spanning. Dat het aan de batterij ligt is het enige wat ik kan bedenken.
Ook de contacten even schoonwrijven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218216802
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 19:28 schreef Ypmaha het volgende:
als je toch aan het meten bent
Bekijk deze YouTube-video
meet gelijk even de schakelaars door of ze uberhaupt nog goed werken.

een batterij gaat, zoals nu al vaak opgemerkt, niet ineens werken als jij harder duwt. dat is geen batterij issue maar een contact issue.
en dank u meneer Dood,
pi_218219550
quote:
1s.gif Op maandag 14 juli 2025 12:12 schreef Farenji het volgende:
Als je een knopje al heel hard moest indrukken voor het werkte dan ligt dat niet aan het batterijtje maar aan het knopje. Een batterijtje gaat niet opeens harder z'n best doen als er harder op een knopje wordt gedrukt. Het is geen gaspedaal ofzo.
Dat duurde even voordat het juiste antwoord voorbij kwam :)

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een losse afstandsbediening van een oude auto. Laten repareren via autosleutel punt nl. Even zoeken en je vindt meerdere van dit soort bedrijven.
-
pi_218219711
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:51 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad met een losse afstandsbediening van een oude auto. Laten repareren via autosleutel punt nl. Even zoeken en je vindt meerdere van dit soort bedrijven.
dan heb jij post 15 gemist.
en dank u meneer Dood,
pi_218220124
Tja als garage zijnde kan ik me ook goed voorstellen dat ze zeggen dat het al stuk was.

Normaal ga je het batterijtje van je afstands bediening pas vervangen als hij leeg is (en het dus niet doet) zoals gezegd, een afstandsbediening gaat niet minder werken bij een bijna lege batterij, die houd gewoon ineens op.

Dus de garage zal het ook niet eerst geprobeerd hebben, maar gedacht hebben: klant komt met een niet werkende afstands bediening, denk dat de batterij leeg is, batterij vervangen, werkt nog niet, dus conclusie de afstandsbediening is defect. Dat is echt niet zo'n rare gedachte vanuit de garage. Nu claimen dat hij het eerst wel deed zou ik als garage ook niet geloven, waarom wil je dan een andere batterij en van het vervangen van de batterij gaat niet ineens de sleutel stuk.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_218220181
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 13:13 schreef freak1 het volgende:

[..]
dan heb jij post 15 gemist.
Oeps :D

Was te vroeg opgehouden met doorlezen van jouw post omdat het ook over de batterij begon.
-
  woensdag 16 juli 2025 @ 09:30:52 #31
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_218226183
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juli 2025 12:51 schreef quo_ het volgende:

[..]

Ja, ik kijk wel of er ergens een bedrijfje is dat me verder kan helpen. Ik kreeg gister een adres door die ik ga proberen. Nieuwe batterij hielp niet en de contacten schoonmaken ook niet, dus het is iets anders
pi_218226242
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:30 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
Ja, ik kijk wel of er ergens een bedrijfje is dat me verder kan helpen. Ik kreeg gister een adres door die ik ga proberen. Nieuwe batterij hielp niet en de contacten schoonmaken ook niet, dus het is iets anders
nieuwe sleutel kost een 20 euro, je moet hem alleen ook nog omprogrammeren. makkelijker is wellicht een repair cafe vinden die de knopjes kan vervangen. mijn vermoeden zou zijn dat daar het probleem in zit
en dank u meneer Dood,
pi_218226979
Toch maar eens even volgen, afgelopen zaterdag wilde ik tanken en bij het verlaten van het tankstation deed plotseling mijn sleutel het niet meer, hij draaide geheel door. Wat blijkt is het asje dat aan het cilinderslot vastzit geheel afgebroken (door metaalmoeheid) mijn vriendin moeten bellen zodat zij met een sleepkabel mijn auto kon wegslepen, bij thuiskomst meteen de kappen van de stuurkolom verwijderd en het contactblokje en cilinder verwijderd.

Nu komt het een orgineel passend cilinderslot waar ik de originele sleutels weer in kan gebruiken kost 189 euro en dan een nieuwe chip ontvanger plaatsen ook nog eens 50 euro besteld bij de Deawoo dealer. Tevens maar een nieuw contactblokje gekocht, deze was gelukkig maar 20 euro.

Nu moet ik in afwachting van de nieuwe cilinderslot en sleutelship mijn auto ouderwets starten met een schroevendraaier.

Problemen met sleutels en chipjes kunnen je lelijk opbreken, ondanks dat ik maar een Deawoo rijdt heeft dit kleine akkefietje al ruim 250 euro gekost.

Toch maar goed dat ik aan kistjesgeld doe. :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  Spellchecker donderdag 24 juli 2025 @ 21:21:52 #34
197773 crew  maily
pi_218313159
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 09:30 schreef Ypmaha het volgende:

[..]
En hoe is het nu?
pi_218327922
Bewijs maar dat ze hem stukgemaakt hebben, dus dat ze er zo mee zijn omgegaan dat het iets heeft beschadigd. Je geeft zelf al aan, dat het knopje slecht werkte toen je hem bracht.

Dat iets kapot gaat, terwijl het bij de garage staat, maakt hen niet gelijk aansprakelijk ervoor.
.
pi_218328800
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2025 11:03 schreef -Hakuna- het volgende:
Toch maar eens even volgen, afgelopen zaterdag wilde ik tanken en bij het verlaten van het tankstation deed plotseling mijn sleutel het niet meer, hij draaide geheel door. Wat blijkt is het asje dat aan het cilinderslot vastzit geheel afgebroken (door metaalmoeheid) mijn vriendin moeten bellen zodat zij met een sleepkabel mijn auto kon wegslepen, bij thuiskomst meteen de kappen van de stuurkolom verwijderd en het contactblokje en cilinder verwijderd.

Nu komt het een orgineel passend cilinderslot waar ik de originele sleutels weer in kan gebruiken kost 189 euro en dan een nieuwe chip ontvanger plaatsen ook nog eens 50 euro besteld bij de Deawoo dealer. Tevens maar een nieuw contactblokje gekocht, deze was gelukkig maar 20 euro.

Nu moet ik in afwachting van de nieuwe cilinderslot en sleutelship mijn auto ouderwets starten met een schroevendraaier.
En de startonderbreker dan?

En jouw Daewoo stond toch nog op de brug?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')