quote:
Op dinsdag 15 juli 2025 11:57 schreef tong80 het volgende:Bij de Paralympics zijn er gewoon te veel klassen. Er is eigenlijk geen waarde in te schatten. Ik zou anders kijken. Vorig jaar die fanatieke Nederlandse tafeltennister die goud won. Geweldige beelden, maar wat stelde het voor ?

Doordat er natuurlijk ook een veel minder grote pool potentiële deelnemers is zijn de niveauverschillen vaak ook heel groot, dat zorgt niet voor een interessante kijkervaring.
Neemt niet weg dat het heel knap is wat ze doen en het zij zich ondanks de handicap zo voor hun sport inzetten. Ik vind het ook niet 'storend' als ik er toevallig wat van zie, daar moet je dan ook wel ontzettend zuur voor zien. Maar buiten de paralympics zelf volg ik er eigenlijk niets van.
Overigens heeft ook vrouwensport vaak een minder groot scala aan deelnemers, maar bij 80% van de olympische onderdelen is dat niet voldoende merkbaar om het als 'minderwaardig' te zien. Ik vind dat ook wel een beetje een zwaktebod. Genoeg grootheden in de vrouwensport die aansprekend zijn ook.
Soms is het wel minder leuk om te kijken. Bij tafeltennis bijvoorbeeld, spelen heren vaak hardere schoten waardoor ze verder van de tafel belanden. Dat zijn vaak de mooiste rally's, die je bij de dames eigenlijk nooit ziet.