abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218176046
Ik zou richting einde zomer/het najaar graag (samen met een vriend) Auschwitz eens willen bezoeken. Zijn er hier mensen die ervaring met deze trip hebben? Vliegen op Krakow is handig maar verder ben ik vooral benieuwd naar tips voor wat betreft accommodatie/tourorganisaties etc. Wat raden jullie aan of wat is jullie goed bevallen?
pi_218176212
Boek een stedentrip Krakow incl lekker hotel, een excursie naar Auschwitz kan je dan zo boeken (incl vervoer). Is niet zo heel lang rijden.

Tip is om dan ook de zoutmijnen te bezoeken (op een andere dag).

Groet
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_218176486
Vergeet niet de befaamde selfie onder het arbeit macht frei bord te maken!
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
  donderdag 10 juli 2025 @ 14:49:40 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218176503
Qua sfeer is eind najaar wel ok als het auschwitz betreft
The End Times are wild
pi_218176532
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:49 schreef LXIV het volgende:
Qua sfeer is eind najaar wel ok als het auschwitz betreft
“Sfeer” 🤣

Je gaat toch niet voor de fucking sfeer naar auschwitz
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_218176945
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 13:58 schreef Solispolar het volgende:
Vliegen op Krakow is handig maar verder ben ik vooral benieuwd naar tips voor wat betreft accommodatie/tourorganisaties etc.
Je kunt ook gewoon met de trein naar Auschwitz.
pi_218177032
Auschwitz heet in het Pools Oświęcim.
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:21:30 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218177671
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:55 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
“Sfeer” 🤣

Je gaat toch niet voor de fucking sfeer naar auschwitz
Je wil toch iets ervaren/voelen. In het geval van auschwitz lijkt me dat beter matchen bij de herfst dan bij de zomer
The End Times are wild
  donderdag 10 juli 2025 @ 17:28:14 #9
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_218177716
Twee jaar geleden gedaan , zoals hier boven staat idd wel leuk om een stedentrip Krakow te maken.
Boeken kan online, stap je in Krakow op een bus en die rijd daarheen. Eventueel ook samen te boeken met een bezoek aan de zoutmijnen maar dan heb je wel een hele lange dag.

Zou wel naar beide delen van het kamp gaan, niet enkel het eerste kamp.

https://www.getyourguide.(...)g6CatTxoC-EAQAvD_BwE

Zoiets heb ik toen geboekt.
Lachen joh.
pi_218177744
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:21 schreef LXIV het volgende:

[..]
Je wil toch iets ervaren/voelen. In het geval van auschwitz lijkt me dat beter matchen bij de herfst dan bij de zomer
Hmm, ik ben er ruim 10 jaar geleden een keer in de zomer geweest en dan voelt de sfeer nog steeds bedrukt. Ik denk niet dat het veel invloed heeft. Het blijft indrukwekkend.

En ik ben het met bijdehand (post 2) eens. Boek een hele stedentrip naar Krakow, want er is zoveel meer te zien en doen dan alleen Auschwitz. Al vond ik die zoutmijnen een beetje tegenvallen.
pi_218177792
Sinds een aantal jaren wordt er door een groep liefhebbers jaarlijks een citytrip per spoor gehouden. Die vindt dan meestal plaats in april. Misschien is Krakow en Katowice een leuke bestemming voor de jaarlijkse citytrip. Met uiteraard een bezoek aan Auschwitz.
  donderdag 10 juli 2025 @ 19:09:14 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218178262
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 17:39 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Sinds een aantal jaren wordt er door een groep liefhebbers jaarlijks een citytrip per spoor gehouden. Die vindt dan meestal plaats in april. Misschien is Krakow en Katowice een leuke bestemming voor de jaarlijkse citytrip. Met uiteraard een bezoek aan Auschwitz.
Liefhebbers van wat? Massavernietigingskampen?
The End Times are wild
pi_218179546
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 19:09 schreef LXIV het volgende:
Liefhebbers van wat? Massavernietigingskampen?
Liefhebbers van citytrips per spoor.
pi_218180964
Overigens vond ik de gids die ons rondleidde maar matig. Gaf weinig tijd bijvoorbeeld om even indrukken te laten bezinken. Beetje weggegooid geld, de volgende keer ga ik op mezelf rond....
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_218185162
2 jaar geleden die kant op gegaan.
Met de auto vanuit noord-NL.
Flinke rit, maar met zijn 2-en wel te doen.

Maar een goedkope vliegticket is wel fijner, for sure.

Hotels zijn makkelijk te vinden daar. Via bekende sites als Booking vind je er wel wat.

Krakow is overigens maar vrij klein. Het oude stadscentrum wat nog wel leuk is heb je in paar uur wel gezien.
Ik zou daar misschien 2 dagen voor aanraden. (+3e voor Auswitch ofc).

Met auto zou ik je aanraden verder zuidelijk te gaan, richting de bergen. Rondom Zakopane bv, leuk dorpje.
En/of Warschau/Gdanks bv.

Met vliegtuig is dat allemaal wat lastiger. Dan gwn hele korte citytrip.
  zaterdag 12 juli 2025 @ 11:20:32 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218190991
Boek het op tijd! Ik wilde in november ook gaan toen ik in Warsaw was voor 5 dagen, maar alle slots/kaarten waren niet meer beschikbaar gedurende mijn verblijf.

Boek het ruim van te voren!
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')