Je mag toch hopen dat ze die boete kwijtschelden?quote:Icepack na bezoek aan kaakchirurg leidt tot boete van 439 euro: 'Ik schrok me rot'
Deel dit artikel
Wat bedoeld was als verkoeling na het trekken van verstandskiezen, leverde Floortje Steigenga uit Den Bosch een boete van 439 euro op. Een flitspaal zag het koelelement aan voor een mobiele telefoon.
De vermeende overtreding was begin deze maand op de A2 bij Boxtel, toen Steigenga na haar bezoek aan de kaakchirurg naar werk reed. "Er reed toen nog een politieauto naast me en ik dacht nog: hopelijk denken ze niet dat ik aan het bellen ben met dat koelelement tegen mijn wang", vertelt ze tegen Omroep Brabant. "De agenten zagen niks verdachts, maar de flitspaal even verderop was minder scherp."
De boete viel enkele dagen later op de mat. "Ik kwam thuis en zag meteen dat er een boete binnen was", zegt ze. De boete stond op naam van haar vriend. "Ik had laatst zijn auto geleend, dus ik dacht meteen: laat ik maar kijken of dat niet misschien door mij komt."
'Veel groter dan mobiel'
Op de brief staat dat ze een 'elektronisch mobiel apparaat' zou hebben vastgehouden tijdens het rijden. "Ik bel bijna nooit in de auto, dus ik was eerst echt even in de war", zegt ze. "Tot ik me ineens herinnerde: ik had net mijn verstandskiezen laten trekken en zat met een icepack tegen mijn gezicht."
Ze vroeg de foto op. Dat bevestigde haar vermoeden dat het niet om haar telefoon, maar om een icepack ging. "Mijn hartslag zakte weer. Dat icepack is veel groter dan een mobiel. En als je goed kijkt, zie je zelfs mijn telefoon gewoon in de houder staan".
Steigenga kan inmiddels lachen om de foto en gaat bezwaar maken. "Ik denk dat ik dit wel ga winnen."
Die snap ik ook niet .... #werkquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Dus je laat je verstandskiezen trekken, en stapt dan met flinke verdoving en pijn achter het stuur om naar je werk te gaan![]()
Ik had toch iets andere keuzes gemaakt.
Zo werkt het niet, een mobiele telefoon vasthouden is expliciet verboden, en daar mag een boete voor worden uitgeschreven.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit lijkt me ook niet veilig? Het gaat toch niet om het feit dat je afgeleid bent door het bellen, maar omdat je een voorwerp in je hand hebt. Anders zou handsfree bellen ook niet meer mogen
Slimme mensen houden ook geen koelelementen tegen de blote huid aan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Dus je laat je verstandskiezen trekken, en stapt dan met flinke verdoving en pijn achter het stuur om naar je werk te gaan![]()
Ik weet dat dat de officiële wetgeving is, maar dat blijft natuurlijk wel van enig willekeur.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:16 schreef Optimizer het volgende:
[..]
Zo werkt het niet, een mobiele telefoon vasthouden is expliciet verboden, en daar mag een boete voor worden uitgeschreven.
Je mag prima een krant lezen, jezelf scheren, een sjekkie rollen, make-up aanbrengen, een big-mac eten, (masturberen mag ook, maar alleen als niemand het ziet, ook niet de beweging, dus met een doos op schoot mag het wel) etc*
* tenzij je een gevaar op de weg vormt door je gedrag, daar hebben ze een algemeen kapstokartikel voor, als je het voor elkaar kan krijgen om je big-mac naar binnen te werken zonder dat je auto maar een millimeter van zijn koers afwijkt, je niet ineens op je voorliggers bumper zit en alles in de gaten kan houd enzo mag het gewoon
Ns is al jaren stuk.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
met die verdoving kan je best rijden, paar maanden geleden ook laten trekken en ik dacht ook dat ik iemand moest fixen om me naar huis te rijden, maar het is echt alleen een plaatselijke verdoving dus het is niet zo dat je duizelig bent ofzo.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Ik had boven en onderverstandskiezen getrokken in 1 zitting en precies twee uur na de eerste prik stond ik, met een nog compleet verdoofde bek en bloed wat uit mijn smoel sijpelde wat ik niet voelde, op de werkvloer omdat ik geen vrij kreeg van de boss. "Er loopt bloed uit je mond" zei mijn collegaquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:53 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
met die verdoving kan je best rijden, paar maanden geleden ook laten trekken en ik dacht ook dat ik iemand moest fixen om me naar huis te rijden, maar het is echt alleen een plaatselijke verdoving dus het is niet zo dat je duizelig bent ofzo.
Je voelt alleen je bekkie niet.
Na verstandskiezen laten trekken weer gaan werken snap ik dan ook weer niet. ga lekker naar huis joh.
Ik kreeg daarna nog een mondspoelmiddel mee om te ontsmetten en wat pijnstilling.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:53 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
met die verdoving kan je best rijden, paar maanden geleden ook laten trekken en ik dacht ook dat ik iemand moest fixen om me naar huis te rijden, maar het is echt alleen een plaatselijke verdoving dus het is niet zo dat je duizelig bent ofzo.
Je voelt alleen je bekkie niet.
Na verstandskiezen laten trekken weer gaan werken snap ik dan ook weer niet. ga lekker naar huis joh.
Niet iedereen neemt voor een bezoek aan de kaakchirurg een hele dag vrij. Hardwerkend Nederland moet hier keihard achter staan. En de overheid die vindt dat we tóch te weinig werken ook.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Mondspoelmiddel was zeker pure ethanol en dat heb je doorgeslikt?quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ik kreeg daarna nog een mondspoelmiddel mee om te ontsmetten en wat pijnstilling.
Nog nooit zo stoned in mijn bed gelegen.
Zorgheldingquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had boven en onderverstandskiezen getrokken in 1 zitting en precies twee uur na de eerste prik stond ik, met een nog compleet verdoofde bek en bloed wat uit mijn smoel sijpelde wat ik niet voelde, op de werkvloer omdat ik geen vrij kreeg van de boss. "Er loopt bloed uit je mond" zei mijn collega![]()
Ik zag het vanochtend al. Hier word ik vrolijk van. Ook om dat ze niemand iets verwijt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:00 schreef maily het volgende:
Mooi verhaal![]()
En haar telefoon staat gewoon op het dashboard.
Hier had ik niet eens bij stilgestaan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dit lijkt me ook niet veilig? Het gaat toch niet om het feit dat je afgeleid bent door het bellen, maar omdat je een voorwerp in je hand hebt. Anders zou handsfree bellen ook niet meer mogen
Laat me raden; je hebt nog nooit een kies laten trekken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Dit dusquote:Op donderdag 10 juli 2025 10:01 schreef Piles het volgende:
Genoeg om the weten dat je je beter kan laten rijden wanneer je kaakchirurg je te grazen neemt. Sterker nog, de mijne raad het aan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat me raden; je hebt nog nooit een kies laten trekken.
Kaakchirurg impliceert een iets heftigere operatie dan gewoon trekken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Genoeg om the weten dat je je beter kan laten rijden wanneer je kaakchirurg je te grazen neemt. Sterker nog, de mijne raad het aan.
Uit de OPquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kaakchirurg impliceert een iets heftigere operatie dan gewoon trekken.
Wel fijn dat je reageert alsof ik in eerste instantie op de OP reageerde en niet een andere gebruiker. Laat het lekker aan die ander over voortaan, hij heeft jouw hulp niet nodig.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Uit de OP
Icepack na bezoek aan kaakchirurg leidt tot boete van 439 euro: 'Ik schrok me rot'
Volgens mij was de bedoeling dat het altijd nog gecontroleerd zou worden. Maar wegens personeelstekort...?quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit laat mij denken dat hier helemaal geen controle op is en het lijkt me absoluut niet de bedoeling dat dit geautomatiseerd gaat.
Ja alle 4 de verstandskiezen, bij de kaakchirurg. Zoals ook het nieuwsbericht staat. Daarom ook mijn opmerking.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat me raden; je hebt nog nooit een kies laten trekken.
Maar hij heeft wel gelijk, en je hoeft niet meteen zo lelijk te doen.quote:Op donderdag 10 juli 2025 12:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wel fijn dat je reageert alsof ik in eerste instantie op de OP reageerde en niet een andere gebruiker. Laat het lekker aan die ander over voortaan, hij heeft jouw hulp niet nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |