abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218174340
(Ik weet niet of dit de goede locatie is voor mijn post, zo niet; excuus...)

Ik heb een LP besteld vanuit Amerika, maar deze staat al geruime tijd vast bij de Nederlandse douane - zoals te zien is op de afbeelding. Moet ik contact opnemen met de douane? Of het gewoon afwachten? Wat kan ik het beste doen? De verzender heeft er ook (nog) niets over gehoord.

Schermafbeelding: https://imgur.com/a/GJibeFg.
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:47:06 #2
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218174350
Wat zei de vervoerder toen je ze belde en vroeg wat er aan de hand was en of ze iets voor je konden doen?
pi_218174358
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Optimizer het volgende:
Wat zei de vervoerder toen je ze belde en vroeg wat er aan de hand was en of ze iets voor je konden doen?
Ik heb de LP besteld via Discogs, dus heb helaas geen telefonisch contact, maar ik kreeg dit als bericht terug: "I took a look at the tracking and it does appear to be caught up in customs for some reason. I haven’t received any information aside from what the tracking provides. If I do hear anything I’ll let you know right away." - ik bestel ontzettend vaak via Discogs en heb zelfs al eerder bij deze verkoper iets gekocht. Er is nog nooit iets dergelijks gebeurd...
  donderdag 10 juli 2025 @ 09:54:48 #4
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218174389
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:49 schreef appleimac het volgende:

[..]
Ik heb de LP besteld via Discogs, dus heb helaas geen telefonisch contact, maar ik kreeg dit als bericht terug: "I took a look at the tracking and it does appear to be caught up in customs for some reason. I haven’t received any information aside from what the tracking provides. If I do hear anything I’ll let you know right away." - ik bestel ontzettend vaak via Discogs en heb zelfs al eerder bij deze verkoper iets gekocht. Er is nog nooit iets dergelijks gebeurd...
Dat is de verzender, ik zei de vervoerder
  Moderator donderdag 10 juli 2025 @ 10:44:41 #5
45833 crew  Fogel
pi_218174743
i Topic verplaatst van TRV naar WGR.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_218174858
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:47 schreef Optimizer het volgende:
Dat hij een topic hierover op FOK! moest openen. :)
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  donderdag 10 juli 2025 @ 11:17:01 #7
510182 Optimizer
Heeft een kanarievacht
pi_218174956
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Hier weten we het natuurlijk exact wat er met zijn pakketje aan de hand is, niemand anders weet dit. Laten we afwachten tot het juiste antwoord komt.
pi_218175123
De koeriersdienst weet waar hij ligt: https://www.belastingdien(...)blijft-mijn-pakketje
quote:
Hebt u via internet iets besteld en kreeg u een bericht dat uw pakket bij de Douane ligt? Of ziet u dat via Track & Trace? Dit klopt niet: uw pakket ligt niet bij de Douane, maar in de loods van de koeriersdienst.
Maar momenteel lijkt de wachttijd bij de douane sowieso erg lang, dus dat je een week of 3/4 moet wachten is niet heel bijzonder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218176434
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:54 schreef Optimizer het volgende:

[..]
Dat is de verzender, ik zei de vervoerder
Met de verzender heeft OP niets te maken.
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3
pi_218177393
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 09:45 schreef appleimac het volgende:
(Ik weet niet of dit de goede locatie is voor mijn post, zo niet; excuus...)

Ik heb een LP besteld vanuit Amerika, maar deze staat al geruime tijd vast bij de Nederlandse douane - zoals te zien is op de afbeelding. Moet ik contact opnemen met de douane? Of het gewoon afwachten? Wat kan ik het beste doen? De verzender heeft er ook (nog) niets over gehoord.

Schermafbeelding: https://imgur.com/a/GJibeFg.
Even kijken of je niet een mail in je spam-box hebt om douanekosten af te rekenen.
pi_218177401
Wat is geruime tijd? Ik heb wel eens vaker gehad dat het 2-4 weken gewoon bij de douane ligt.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218177480
Ze proberen de import tarieven te bepalen.
Zou mij nu niks verbazen.

Nee maar ik gok inderdaad dat je ergens een bericht hebt van moeten betalen.
pi_218177662
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2025 14:41 schreef MooieTop6 het volgende:

[..]
Met de verzender heeft OP niets te maken.
TS.

We hebben het nu niet over aansprakelijk of in gebreke stellen maar over informatie vergaren.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_218177669
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 11:00 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Of dat het gewoon gestorneerd wordt :s)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 10 juli 2025 @ 18:41:27 #15
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_218178118
De vervoerder zal dan nog met de inklaring bezig zijn.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_218179757
Heb je geen betaal mail gehad voor import?
pi_218183157
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2025 21:42 schreef Kickinalfa het volgende:
Heb je geen betaal mail gehad voor import?
Nope, ik heb nog geen mail ontvangen.

Toevallig heb ik wél een mail m.b.t. inklaringskosten van een ander Amerikaans pakket gekregen van PostNL, maar als ik de track & trace van het pakket uit mijn vraag invul dan is het pakket nog niet gevonden.

Schermafbeelding: https://imgur.com/a/uE7AIvS.
pi_218183466
Laat ik even in mijn glazen bol kijken...moment.....
pi_218202525
Tja, USPS. Dan gaan ze op Schiphol eens kijken wanneer ze er zin in hebben. Ik heb een paar dagen meegemaakt en ook meer dan 4 weken, pakketten die later verzonden zijn maar toch eerder verwerkt worden, het is volstrekte willekeur.

Ik betaal tegenwoordig wel gewoon wat extra voor FedEx als ik iets moet hebben uit de States, dan wordt het papierwerk vooraf geregeld en gaat het gewoon via hun eigen hubs Europa in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')