De hond in de pot.quote:
Met z'n Chrinta.:Dquote:Op woensdag 9 juli 2025 21:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zou eerder zeggen nooit meer Nigel, de enige reden waarom hij daar zit is zijn huidskleur, letterlijk de zwarte Piet van Zeist.
Kan in het rijtje Oekraïne referendum, Brexit, Trump's verkiezingswinst, PVV verkiezingswinst.quote:Op woensdag 9 juli 2025 23:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Men was verrast las ik.
Dat vind ik een beetje gek, dit zag je toch gezien de resultaten de laatste tijd toch van mijlenver aankomen?
Dat je keeper de meeste passes achter haar naam heeft, zegt genoeg.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
De rest van de wereld is verder omhoog gegaan qua niveau, Nederland niet. Achteruit zelfs, de basis klopt niet eens meer. Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar volgens mij is er geen pass aangekomen.
Dit zag je inderdaad aankomen. Het 4-0 verlies tegen Duitsland eind mei was al een wake-up call. Maar Andries is hardleers. Laatste 10 wedstrijden tegen toplanden allemaal verloren. Het is gewoon structureel. Dit team is niet zo goed als iedereen denkt. We hebben een goede keeper, en Groenen en Miedema zijn nog altijd op niveau. De rest is te oud of moet nog een stap maken naar een hoger niveau. Tijd voor een frisse wind na het EK.quote:Op donderdag 10 juli 2025 09:02 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wie is men?
Bij goednieuwsshow NOS of bij de speelsters zelf? Dit zag je inderdaad al lang aankomen.
Nederland is vergelijkbaar met het België bij de mannen, gouden generatie die te lang is blijven hangen en Jonker die nog nooit van doorselecteren gehoord heeft. Je moet voor de grap eens kijken naar de selectie bij de finale in 2017, die is gewoon voor meer dan de helft hetzelfde als gisteren.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
De rest van de wereld is verder omhoog gegaan qua niveau, Nederland niet. Achteruit zelfs, de basis klopt niet eens meer. Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar volgens mij is er geen pass aangekomen. Het is hetzelfde bij de mannen, verdedigen is niet nodig (ja joh, zet er lekker een buitenspeler neer!) en zelfoverschatting qua techniek.
Leer eerst maar eens een keer een bal in de voeten aanspelen en zet er een trainer neer die daadwerkelijk verdedigers opstelt. Volgens mij is dat landenvoetbal helemaal niet zo ingewikkeld, zie ook Wiegman die puur de strategie van de lange bal hanteert omdat ze ook wel weet dat op die manier er vanzelf één invliegt.
Ze hadden ook geen idee waar ze moesten lopen gisteren, of wie welke tegenstander moest oppakken. Kippen zonder kop.quote:Op donderdag 10 juli 2025 10:16 schreef MoreDakka het volgende:
De rest van de wereld is verder omhoog gegaan qua niveau, Nederland niet. Achteruit zelfs, de basis klopt niet eens meer. Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar volgens mij is er geen pass aangekomen. Het is hetzelfde bij de mannen, verdedigen is niet nodig (ja joh, zet er lekker een buitenspeler neer!) en zelfoverschatting qua techniek.
Leer eerst maar eens een keer een bal in de voeten aanspelen en zet er een trainer neer die daadwerkelijk verdedigers opstelt. Volgens mij is dat landenvoetbal helemaal niet zo ingewikkeld, zie ook Wiegman die puur de strategie van de lange bal hanteert omdat ze ook wel weet dat op die manier er vanzelf één invliegt.
Dat de opstelling niet klopt, dat er geen vaste speelwijze is, dat niet de juiste speelsters spelen, dat mensen niet extra meters maken die in topvoetbal nodig zijn (Jill fucking Roord, scoort 1 keer per 20 wedstrijden, hoeft niet mee te verdedigen).quote:
Als je hier niet warm voor loopt.quote:Op donderdag 10 juli 2025 13:47 schreef 3rr0r het volgende:
21:00 Finland Zwitserland NPO1, Ketnet, BBC One
21:00 Noorwegen IJsland NPO3, VRT Canvas
Er zouden daar nog 3 dames van moeten spelen en that’s itquote:Op donderdag 10 juli 2025 11:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nederland is vergelijkbaar met het België bij de mannen, gouden generatie die te lang is blijven hangen en Jonker die nog nooit van doorselecteren gehoord heeft. Je moet voor de grap eens kijken naar de selectie bij de finale in 2017, die is gewoon voor meer dan de helft hetzelfde als gisteren.
Deel noodgedwongen denk ik. Zo enorm goede aanwas is er ook niet. Zie hierboven ook een post dat de selectie redelijk nuchter is en gewoon wil strijden, maar er zijn ook wel een paar luxe-paardjes die vooral willen aanvallen en ook pas lekker lijken te kunnen voetballen bij een 3-0 voorsprong.quote:Op donderdag 10 juli 2025 11:15 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nederland is vergelijkbaar met het België bij de mannen, gouden generatie die te lang is blijven hangen en Jonker die nog nooit van doorselecteren gehoord heeft. Je moet voor de grap eens kijken naar de selectie bij de finale in 2017, die is gewoon voor meer dan de helft hetzelfde als gisteren.
Het is ook geen wonder dat Roord onder Wiegman vooral invalster was. Net zoals Beerensteyn.quote:Op donderdag 10 juli 2025 16:10 schreef Obiekulu het volgende:
[..]
Dat de opstelling niet klopt, dat er geen vaste speelwijze is, dat niet de juiste speelsters spelen, dat mensen niet extra meters maken die in topvoetbal nodig zijn (Jill fucking Roord, scoort 1 keer per 20 wedstrijden, hoeft niet mee te verdedigen).
Dat er te lang aan bepaalde mensen wordt vastgehouden, dat sommige nieuwelingen (Leuchter) er nooit in komen doordat Jonker via hen de 'harde trainer' wil acteren.
En tenslotte (maar verre van de laatste factor): dat alle speelsters weten dat ze met een tweederangs acteur als trainer/coach zitten opgescheept, die als bloedzuiger van Van Gaal en met een sterk aangezet Amsterdams accent een grote imposter is. Niemand is ooit beter geworden onder Jonker, niemand heeft ooit herkenbaar en vernieuwend voetbal gezien onder Jonker.
De dames weten dat ze met de B-categorie zitten opgescheept, een afdankertje uit het mannenvoetbal. Dat motiveert totaal niet.
Je kunt veel zeggen van de vrouwen van Oranje, maar ze doen niet aan bullshit. Ze zijn redelijk nuchter en willen gewoon strijden en voetballen. Als de trainer/coach dan een en al poppenkast (=bullshit) is dan matcht dat dus totaal niet.
Roord was later wel vaak basisspeelster. Beerensteyn had en heeft betere spelers voor zich.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is ook geen wonder dat Roord onder Wiegman vooral invalster was. Net zoals Beerensteyn.
Verschillen tussen de betere landen en de groep erachter zijn nog steeds te groot. Eigenlijk heeft alleen Spanje de laatste pakweg 3 jaar de stap kunnen zetten. Nederland is achteruit gegaan. Verder zijn de toplanden nog steeds Engeland, Duitsland, Frankrijk en in iets mindere mate Zweden.quote:Op donderdag 10 juli 2025 20:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Roord was later wel vaak basisspeelster. Beerensteyn had en heeft betere spelers voor zich.
Ook buiten Nederland is het maar een saai EK. De groepsfase had schriftelijk afgedaan kunnen worden. Ja, Frankrijk dat waarschijnlijk boven Engeland gaat eindigen is een kleine verrassing. Wellicht dat Finland nog kan stunten
Nee, terecht ook. Sterker nog, vandaag de dag zou ik haar ook wissel zetten. Groenen, Kaptein. Pelova en Van de Donk zijn nou eenmaal betere middenvelders. Gister ook weer, ze heeft 45 minuten lang gewandeld en lucht staan dekken. Je hebt er bij balverlies niks nada noppes aan.quote:Op donderdag 10 juli 2025 19:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is ook geen wonder dat Roord onder Wiegman vooral invalster was.
Ja, wat @Obiekulu ook al zegt. Daar gaat het dus al helemaal verkeerd. Dat kun je eigenlijk alleen accepteren als ze er elke wedstrijd 3 inschiet.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:11 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Nee, terecht ook. Sterker nog, vandaag de dag zou ik haar ook wissel zetten. Groenen, Kaptein. Pelova en Van de Donk zijn nou eenmaal betere middenvelders. Gister ook weer, ze heeft 45 minuten lang gewandeld en lucht staan dekken. Je hebt er bij balverlies niks nada noppes aan.
Hup Zwitserland trouwens.
Scandinavië zat een paar jaar terug wel iets dichter voor mijn gevoel. En Italië heeft ook wel eens dichter gezeten.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Verschillen tussen de betere landen en de groep erachter zijn nog steeds te groot. Eigenlijk heeft alleen Spanje de laatste pakweg 3 jaar de stap kunnen zetten. Nederland is achteruit gegaan. Verder zijn de toplanden nog steeds Engeland, Duitsland, Frankrijk en in iets mindere mate Zweden.
Heeft ook niet geholpen dat ze er voor een groot deel van 2024 heeft uitgelegen. Het WK van 2023 was waarschijnlijk haar laatste grote bijdrage, maar paar maanden later was ze geblesseerd.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, wat @:Obiekulu ook al zegt. Daar gaat het dus al helemaal verkeerd. Dat kun je eigenlijk alleen accepteren als ze er elke wedstrijd 3 inschiet.
Op CV heb je niet veel beters.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heeft ook niet geholpen dat ze er voor een groot deel van 2024 heeft uitgelegen. Het WK van 2023 was waarschijnlijk haar laatste grote bijdrage, maar paar maanden later was ze geblesseerd.
Verder was het ook niet verstandig van Jonker om met twee 19-jarigen zulke belangrijke wedstrijden te starten.
Italie zou imo in potentie de aansluiting ook moeten kunnen maken, ja. Halve finale zou dit toernooi moeten kunnen gezien de loting en koppeling aan de zwakke groep A.quote:Op donderdag 10 juli 2025 21:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Scandinavië zat een paar jaar terug wel iets dichter voor mijn gevoel. En Italië heeft ook wel eens dichter gezeten.
Op afgelopen WK waren er overigens wel een paar verrassingen, dus het kan weldegelijk.
Zwitserland heeft natuurlijk nooit de kwartfinale bereikt en Finland wel, maar tegelijkertijd is Zwitserland wel ruim favoriet. Die hadden vooral van Noorwegen moeten winnen natuurlijk.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:31 schreef spleeh het volgende:
Laat dan Finland vanavond maar winnen. Heb je ten minste nog een verrassing.
Nog steeds van toepassing natuurlijk, maar dan moet dat eerst wel lukken.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:34 schreef svann het volgende:
Als Zwitserland - Finland gelijk blijft gaat Zwitserland door, toch?
Niet meer van toepassing.
Neuh, er is geen tweede groepsfase zoals bij handbal.quote:Op donderdag 10 juli 2025 22:43 schreef svann het volgende:
Heeft Noorwegen wat aan al die doelpunten in de volgende ronde?
Had geen idee dat het een psv'er was maar heyquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |