abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218237928
Ik kom wel regelmatig in mijn dossier tegen: "positieve punten benadrukken, in plaats van focus op problemen" en dergelijke. Dus misschien heeft mijn hygiëniste gewoon gedacht: "half zwakzinnige patiënt, dus zal geen heftige termen gebruiken".

Ik weet het niet. Maar er is sowieso ergens iets misgegaan qua communicatie.
pi_218237999
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2025 11:59 schreef User16909 het volgende:
Ik kom wel regelmatig in mijn dossier tegen: "positieve punten benadrukken, in plaats van focus op problemen" en dergelijke. Dus misschien heeft mijn hygiëniste gewoon gedacht: "half zwakzinnige patiënt, dus zal geen heftige termen gebruiken".

Ik weet het niet. Maar er is sowieso ergens iets misgegaan qua communicatie.
het topic wordt een beetje lastig omdat er steeds meer mensen aanhaken die niet het hele topic lezen en dan ineens meningen hebben over een uur bij de mondhygieeniste (terwijl dat allang uitgelegd is) en foutief advies geven over nalatigheid of aannemen dat een tandarts en hygieeniste het al 4 keer hadden gezien voor er aan de bel getrokken werd..

ik ga dat stuk even helemaal negeren, mbt jouw situatie, hier info die wel van toepassing is;
ik heb het al een aantal maal gezegd, maar even je dossier opsturen (of opvragen) is niet de bedoeling. daar heb je onder aan de streep niets aan.

stel een duidelijke mail op, of laat je daarbij helpen, en vraag simpelweg, willen jullie me helpen begrijpen waarom dit niet eerder is geconstrateerd en ik nu tegen een kostenposten van 2K+ oploop?
als antwoord daarop je dossier opsturen is onvoldoende.
jij hebt recht op informatie, en nog veel beter, het recht op die informatie in begrijpelijke taal. zie ook https://www.allesoverhetg(...)hten-bij-de-tandarts .

het dossier opsturen kan, maar is onvoldoende. er mag niet van een leek verwacht worden voldoende bagage te hebben om dat te begrijpen.

dus, nogmaals, stel een nette mail op of vraag daar hulp bij, en vraag om uitleg. op een niet beschuldigende toon. en daar mag je gerust bij aangeven dat je er heel erg van bent geschrokken en dat je in jouw ogen juist zo vaak en lang bij de tandarts bent om dit te voorkomen.

daar moet een begrijpelijk antwoord uitkomen,.

en dan kan achteraf nog altijd gediscussierd worden over aansprakelijkheid alhoewel ik dat weinig kans geef.
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')