abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juli 2025 @ 06:18:28 #1
367000 roos94
pi_218164017
Waarom is een zelfde film bij de ene bios een stuk duurder dan bij de andere bios?
  woensdag 9 juli 2025 @ 07:33:39 #3
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_218164191
Dat hangt van % uitkeringsgenieters in directe omgeving. Hoe hoger, hoe lager de prijzen. Vergeet daarom niet om op Timmermans te stemmen.
Je bent een waardeloze agent.
  woensdag 9 juli 2025 @ 08:55:16 #4
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_218164620
Mensen die nog naar de bios gaan _O- Ja man ik ga ff 10 euro neerleggen om een film te kijken en ook nog eens 5 euro voor een grote bier en een grote popcorn. Ben er echt al meer dan 10 jaar niet geweest. Niet gewoon alle films torrenten en op je 4k tv kijken :')
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  Miss 200.000.000! woensdag 9 juli 2025 @ 08:56:54 #5
367000 roos94
pi_218164626
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die nog naar de bios gaan _O- Ja man ik ga ff 10 euro neerleggen om een film te kijken en ook nog eens 5 euro voor een grote bier en een grote popcorn. Ben er echt al meer dan 10 jaar niet geweest. Niet gewoon alle films torrenten en op je 4k tv kijken :')
Ik ga alleen nog bios met mijn dochter omdat zij het een heel leuke ervaring vindt.
pi_218164637
quote:
Dit ja. Waarom zou je in kutstoelen gaan zitten? (ja, ik weet dat er lounge-biossen zijn :') ) en duur bier lurken?

Niet gewoon lekker thuis met de hand in de broek kijken naar wat je maar wil. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  woensdag 9 juli 2025 @ 08:59:40 #7
479315 SuperNeger
pi_218164641
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 08:58 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit ja. Waarom zou je in kutstoelen gaan zitten? (ja, ik weet dat er lounge-biossen zijn :') ) en duur bier lurken?

Niet gewoon lekker met de hand in de broek kijken wat je wil. :')
Weet je hoe goor die stoelen trouwens zijn? Allemaal poep en pisresten zitten er aan. En met een beetje pech neem je ook nog eens bedwantsen mee naar huis.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
  Moderator woensdag 9 juli 2025 @ 09:06:36 #8
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_218164672
Dat eenzelfde film bij de ene bioscoop duurder is dan bij de andere, komt door een combinatie van factoren. Hier zijn de belangrijkste redenen:

---

1. Verschillende exploitanten met eigen prijsbeleid

Bioscopen worden uitgebaat door verschillende bedrijven (bijvoorbeeld Pathé, Vue, Kinepolis, lokale onafhankelijke bioscopen). Elke keten bepaalt zelf de ticketprijzen op basis van:

Kostenstructuur (personeel, huur, locatie)

Positionering (luxe ervaring vs. budgetvriendelijk)

Marketingstrategie

---

2. Locatie

Bioscopen in dure steden of populaire centra (bijv. Amsterdam of Utrecht) vragen meestal hogere prijzen dan in kleinere steden of dorpen, vanwege:

Hogere huurprijzen

Grotere vraag (men is bereid meer te betalen)

Toerisme en koopkracht in de regio

---

3. Faciliteiten en beleving

Sommige bioscopen bieden extra luxe, zoals:

Grotere stoelen of loveseats

Dolby Atmos of IMAX-geluid

4DX of laserprojectie

Horeca aan je stoel

Hoe meer comfort of techniek, hoe hoger de prijs doorgaans.

---

4. Tijdstip en dag van de week

Prijzen verschillen vaak per:

Dag (bijvoorbeeld korting op maandag of dinsdag)

Tijdstip (middagvoorstellingen zijn goedkoper)

Speciale acties (studentenkorting, kinderkaartjes, abonnementen)

---

5. Abonnementen of ledenvoordeel

Sommige ketens stimuleren vaste klanten met abonnementen (zoals Pathé Unlimited), waardoor losse tickets relatief duurder lijken.

---

Samengevat:

Hoewel de film zelf dezelfde is, verschilt de context (locatie, service, ervaring, tijdstip) aanzienlijk. Je betaalt dus niet alleen voor de film, maar voor de totale bioscoopervaring.

Als je wilt, kan ik helpen met een overzicht van bioscopen in jouw regio met prijsvergelijking.
F.K.A. SuperwormJim
pi_218164734
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Weet je hoe goor die stoelen trouwens zijn? Allemaal poep en pisresten zitten er aan. En met een beetje pech neem je ook nog eens bedwantsen mee naar huis.
Nou en? Als ik er een uur op heb zitten meuren is alles toch dood.

Mij maken ze niks! (Wel met een werkbroek aan naar de bios natuurlijk, of in een ouwe spijkerbroek)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_218164762
quote:
Als je wilt, kan ik helpen met een overzicht van bioscopen in jouw regio met prijsvergelijking.
Mooi, dat wil ik niet.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:16:33 #11
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218164776
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:06 schreef SwJ het volgende:
Dat eenzelfde film bij de ene bioscoop duurder is dan bij de andere, komt door een combinatie van factoren. Hier zijn de belangrijkste redenen:

---

Bioscopen worden uitgebaat door verschillende bedrijven (bijvoorbeeld Pathé, Vue, Kinepolis, lokale onafhankelijke bioscopen). Elke keten bepaalt zelf de ticketprijzen op basis van:

Marketingstrategie

---

2. Locatie

Bioscopen in dure steden of populaire centra (bijv. Amsterdam of Utrecht) vragen meestal hogere prijzen dan in kleinere steden of dorpen, vanwege:

Hogere huurprijzen

---

4DX of laserprojectie

Horeca aan je stoel

---

---

Sommige ketens stimuleren vaste klanten met abonnementen (zoals Pathé Unlimited), waardoor losse tickets relatief duurder lijken.

---

Samengevat:

Hoewel de film zelf dezelfde is, verschilt de context (locatie, service, ervaring, tijdstip) aanzienlijk. Je betaalt dus niet alleen voor de film, maar voor de totale bioscoopervaring.

Bedankt ChatGPT (of soortgelijk vehicel).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218164798
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Bedankt ChatGPT (of soortgelijk vehicel).
En dan moet er nu nog een mens aan te pas komen om dit soort ruis in een topic te kwakken. Wat maar aangeeft dat mensen werkelijk zo ontiegelijk dom zijn dat ze AI verdienen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_218164826
quote:
Ik ga bijna elke week, als ik tijd heb nog vaker. In de bios heb je een heel andere ervaring dan thuis. Ik heb veel meer aandacht voor de film, en ben niet geneigd zoals thuis om halverwege op m'n telefoon te gaan zitten ofzo (dan word je er ook uitgezet, terecht). En de films die ik bekijk zijn echt niet allemaal te torrenten. Met cineville betaal ik 24 euro per maand, of ik nou nul of honderd films kijk. Ik haal het er makkelijk uit in ieder geval.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:25:24 #14
479315 SuperNeger
pi_218164841
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik ga bijna elke week, als ik tijd heb nog vaker. In de bios heb je een heel andere ervaring dan thuis. Ik heb veel meer aandacht voor de film, en ben niet geneigd zoals thuis om halverwege op m'n telefoon te gaan zitten ofzo (dan word je er ook uitgezet, terecht). En de films die ik bekijk zijn echt niet allemaal te torrenten. Met cineville betaal ik 24 euro per maand, of ik nou nul of honderd films kijk. Ik haal het er makkelijk uit in ieder geval.
Alsof er meerdere keren per maand een film in de bios is die het waard is om te kijken.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164864
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:25 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Alsof er meerdere keren per maand een film in de bios is die het waard is om te kijken.
Oh zeker wel, keuze genoeg, als je naar de juiste bios gaat, er komen veel meer films uit dan alleen de grote blockbusters. Maar als je toch een flat fee betaalt kun je ook best naar een film gaan die minder goed is. Of soms als een film heel goed is ga ik hem nog een keer bekijken.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:29:20 #16
479315 SuperNeger
pi_218164870
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:28 schreef Farenji het volgende:

[..]
Oh zeker wel, keuze genoeg, als je naar de juiste bios gaat, er komen veel meer films uit dan alleen de grote blockbusters. Maar als je toch een flat fee betaalt kun je ook best naar een film gaan die minder goed is. Of soms als een film heel goed is ga ik hem nog een keer bekijken.
Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste goede film was die ik wilde zien. Na 2020 is er volgens mij sowieso niks leuks meer gemaakt wat het het waard is om geld aan uit te geven.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164873
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:29 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste goede film was die ik wilde zien. Na 2020 is er volgens mij sowieso niks leuks meer gemaakt wat het het waard is om geld aan uit te geven.
Dat komt omdat jij een hopeloos geval bent, het lijkt me ook verschrikkelijk om met een figuur als jij naar de film te moeten.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:30:48 #18
479315 SuperNeger
pi_218164881
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:30 schreef Farenji het volgende:

[..]
Dat komt omdat jij een hopeloos geval bent, het lijkt me ook verschrikkelijk om met een figuur als jij naar de film te moeten.
Met mij naar de bios gaan was altijd leuk omdat ik altijd sterke drank en goedkope snoep uit de supermarkt mee naar binnen smokkelde en soms een laserpointer en dan de borsten op het doek ging omcirkelen hehehe
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:30 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Met mij naar de bios gaan was altijd leuk omdat ik altijd sterke drank en goedkope snoep uit de supermarkt mee naar binnen smokkelde en soms een laserpointer en dan de borsten op het doek ging omcirkelen hehehe
Ja precies, verschrikkelijk. Daarom ga ik ook nooit naar bioscopen waar volk zoals jij komt.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:35:18 #20
479315 SuperNeger
pi_218164916
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:34 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ja precies, verschrikkelijk. Daarom ga ik ook nooit naar bioscopen waar volk zoals jij komt.
Dat denk jij maar. Je zou het niet eens doorhebben als ik in de zelfde bios als jij zou zitten.
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164922
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat denk jij maar. Je zou het niet eens doorhebben als ik in de zelfde bios als jij zou zitten.
Jawel dat zou ik merken aan de laserpointer rond alle tieten op het doek, het gekraak van snoepzakjes, het dronken gelal en de popcorn die ik in mijn nek krijg.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:38:19 #22
479315 SuperNeger
pi_218164933
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:36 schreef Farenji het volgende:

[..]
Jawel dat zou ik merken aan de laserpointer rond alle tieten op het doek, het gekraak van snoepzakjes, het dronken gelal en de popcorn die ik in mijn nek krijg.
Dat is de ervaring waar je het over had. Het was toch veel beter dan thuis?
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164944
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:38 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Dat is de ervaring waar je het over had. Het was toch veel beter dan thuis?
Het is duidelijk dat jij nog nooit in een fatsoenlijk filmhuis bent geweest. Daar is iedereen stil tijdens de film, er wordt niet eens popcorn verkocht, het is verboden voor dronken pubertjes, en iedereen blijft bij de aftiteling ook netjes zitten, zoals het hoort.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:40:02 #24
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_218164946
Bioscoop anno 2025:

- Entree / kaartje: 15 euro
- Flesje cola: 15 euro
- Bakje popcorn: 15 euro
- Rellende Marokkanen: standaard bij bezoek inbegrepen

Dus 45 euro voor een filmervaring die uiteindelijk toch wordt bedorven door prijs/Culturele Verrijking
Le Diable
pi_218164947
quote:
Stremio 😍
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:40:25 #26
479315 SuperNeger
pi_218164951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat jij nog nooit in een fatsoenlijk filmhuis bent geweest. Daar is iedereen stil tijdens de film, er wordt niet eens popcorn verkocht, het is verboden voor dronken pubertjes, en iedereen blijft bij de aftiteling ook netjes zitten, zoals het hoort.
Ik ging gewoon altijd naar Pathe
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
pi_218164973
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:40 schreef SuperNeger het volgende:

[..]
Ik ging gewoon altijd naar Pathe
Well, there's your problem!

De laatste keer dat ik voet in een pathe zette, was volgens mij "Star Wars: The Force Awakens". In 2015.
  woensdag 9 juli 2025 @ 09:43:45 #28
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_218164975
quote:
je bedoelt denk ik 5 euro voor een klein flesje water en nog een 5 euro voor de kleinste popcorn :)
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_218165053
quote:
99s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:06 schreef SwJ het volgende:

---

Marketingstrategie

---

2. Locatie

Hogere huurprijzen

---

4DX of laserprojectie

Horeca aan je stoel

---

---

---

Samengevat:

Bedankt @Nova
pi_218165617
quote:
Mensen die hun hele leven op de bank blijven hangen omdat ze te skeer zijn om de wijde wereld in te trekken. :')
pi_218165621
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2025 06:18 schreef roos94 het volgende:
Waarom is een zelfde film bij de ene bios een stuk duurder dan bij de andere bios?
Deze vraag is nu al een gedoodverfde winnaar van de 'domste vraag van 2025' verkiezing.
pi_218166205
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2025 09:12 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou en? Als ik er een uur op heb zitten meuren is alles toch dood zit er een nieuwe microbioom.

Mij maken ze niks! (Wel met een werkbroek aan naar de bios natuurlijk, of in een ouwe spijkerbroek)
pi_218166624
Om de hoek hebben we hier een Bioscoop waar doorgaans films worden gedraaid waarbij allochtonen te dom zijn om ze te begrijpen, kortom prima ervaring, het is ook nog eens op 2 minuten lopen, dus dat is best relaxed.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')