Ik ga alleen nog bios met mijn dochter omdat zij het een heel leuke ervaring vindt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die nog naar de bios gaanJa man ik ga ff 10 euro neerleggen om een film te kijken en ook nog eens 5 euro voor een grote bier en een grote popcorn. Ben er echt al meer dan 10 jaar niet geweest. Niet gewoon alle films torrenten en op je 4k tv kijken
Dit ja. Waarom zou je in kutstoelen gaan zitten? (ja, ik weet dat er lounge-biossen zijnquote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die nog naar de bios gaanJa man ik ga ff 10 euro neerleggen om een film te kijken en ook nog eens 5 euro voor een grote bier en een grote popcorn. Ben er echt al meer dan 10 jaar niet geweest. Niet gewoon alle films torrenten en op je 4k tv kijken
Weet je hoe goor die stoelen trouwens zijn? Allemaal poep en pisresten zitten er aan. En met een beetje pech neem je ook nog eens bedwantsen mee naar huis.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:58 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit ja. Waarom zou je in kutstoelen gaan zitten? (ja, ik weet dat er lounge-biossen zijn) en duur bier lurken?
Niet gewoon lekker met de hand in de broek kijken wat je wil.
Nou en? Als ik er een uur op heb zitten meuren is alles toch dood.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:59 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Weet je hoe goor die stoelen trouwens zijn? Allemaal poep en pisresten zitten er aan. En met een beetje pech neem je ook nog eens bedwantsen mee naar huis.
Mooi, dat wil ik niet.quote:Als je wilt, kan ik helpen met een overzicht van bioscopen in jouw regio met prijsvergelijking.
Bedankt ChatGPT (of soortgelijk vehicel).quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:06 schreef SwJ het volgende:
Dat eenzelfde film bij de ene bioscoop duurder is dan bij de andere, komt door een combinatie van factoren. Hier zijn de belangrijkste redenen:
---
1. Verschillende exploitanten met eigen prijsbeleid
Bioscopen worden uitgebaat door verschillende bedrijven (bijvoorbeeld Pathé, Vue, Kinepolis, lokale onafhankelijke bioscopen). Elke keten bepaalt zelf de ticketprijzen op basis van:
Kostenstructuur (personeel, huur, locatie)
Positionering (luxe ervaring vs. budgetvriendelijk)
Marketingstrategie
---
2. Locatie
Bioscopen in dure steden of populaire centra (bijv. Amsterdam of Utrecht) vragen meestal hogere prijzen dan in kleinere steden of dorpen, vanwege:
Hogere huurprijzen
Grotere vraag (men is bereid meer te betalen)
Toerisme en koopkracht in de regio
---
3. Faciliteiten en beleving
Sommige bioscopen bieden extra luxe, zoals:
Grotere stoelen of loveseats
Dolby Atmos of IMAX-geluid
4DX of laserprojectie
Horeca aan je stoel
Hoe meer comfort of techniek, hoe hoger de prijs doorgaans.
---
4. Tijdstip en dag van de week
Prijzen verschillen vaak per:
Dag (bijvoorbeeld korting op maandag of dinsdag)
Tijdstip (middagvoorstellingen zijn goedkoper)
Speciale acties (studentenkorting, kinderkaartjes, abonnementen)
---
5. Abonnementen of ledenvoordeel
Sommige ketens stimuleren vaste klanten met abonnementen (zoals Pathé Unlimited), waardoor losse tickets relatief duurder lijken.
---
Samengevat:
Hoewel de film zelf dezelfde is, verschilt de context (locatie, service, ervaring, tijdstip) aanzienlijk. Je betaalt dus niet alleen voor de film, maar voor de totale bioscoopervaring.
Als je wilt, kan ik helpen met een overzicht van bioscopen in jouw regio met prijsvergelijking.
En dan moet er nu nog een mens aan te pas komen om dit soort ruis in een topic te kwakken. Wat maar aangeeft dat mensen werkelijk zo ontiegelijk dom zijn dat ze AI verdienen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bedankt ChatGPT (of soortgelijk vehicel).
Ik ga bijna elke week, als ik tijd heb nog vaker. In de bios heb je een heel andere ervaring dan thuis. Ik heb veel meer aandacht voor de film, en ben niet geneigd zoals thuis om halverwege op m'n telefoon te gaan zitten ofzo (dan word je er ook uitgezet, terecht). En de films die ik bekijk zijn echt niet allemaal te torrenten. Met cineville betaal ik 24 euro per maand, of ik nou nul of honderd films kijk. Ik haal het er makkelijk uit in ieder geval.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Alsof er meerdere keren per maand een film in de bios is die het waard is om te kijken.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik ga bijna elke week, als ik tijd heb nog vaker. In de bios heb je een heel andere ervaring dan thuis. Ik heb veel meer aandacht voor de film, en ben niet geneigd zoals thuis om halverwege op m'n telefoon te gaan zitten ofzo (dan word je er ook uitgezet, terecht). En de films die ik bekijk zijn echt niet allemaal te torrenten. Met cineville betaal ik 24 euro per maand, of ik nou nul of honderd films kijk. Ik haal het er makkelijk uit in ieder geval.
Oh zeker wel, keuze genoeg, als je naar de juiste bios gaat, er komen veel meer films uit dan alleen de grote blockbusters. Maar als je toch een flat fee betaalt kun je ook best naar een film gaan die minder goed is. Of soms als een film heel goed is ga ik hem nog een keer bekijken.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:25 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Alsof er meerdere keren per maand een film in de bios is die het waard is om te kijken.
Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste goede film was die ik wilde zien. Na 2020 is er volgens mij sowieso niks leuks meer gemaakt wat het het waard is om geld aan uit te geven.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:28 schreef Farenji het volgende:
[..]
Oh zeker wel, keuze genoeg, als je naar de juiste bios gaat, er komen veel meer films uit dan alleen de grote blockbusters. Maar als je toch een flat fee betaalt kun je ook best naar een film gaan die minder goed is. Of soms als een film heel goed is ga ik hem nog een keer bekijken.
Dat komt omdat jij een hopeloos geval bent, het lijkt me ook verschrikkelijk om met een figuur als jij naar de film te moeten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:29 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik kan me niet eens herinneren wat de laatste goede film was die ik wilde zien. Na 2020 is er volgens mij sowieso niks leuks meer gemaakt wat het het waard is om geld aan uit te geven.
Met mij naar de bios gaan was altijd leuk omdat ik altijd sterke drank en goedkope snoep uit de supermarkt mee naar binnen smokkelde en soms een laserpointer en dan de borsten op het doek ging omcirkelen hehehequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:30 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dat komt omdat jij een hopeloos geval bent, het lijkt me ook verschrikkelijk om met een figuur als jij naar de film te moeten.
Ja precies, verschrikkelijk. Daarom ga ik ook nooit naar bioscopen waar volk zoals jij komt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:30 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Met mij naar de bios gaan was altijd leuk omdat ik altijd sterke drank en goedkope snoep uit de supermarkt mee naar binnen smokkelde en soms een laserpointer en dan de borsten op het doek ging omcirkelen hehehe
Dat denk jij maar. Je zou het niet eens doorhebben als ik in de zelfde bios als jij zou zitten.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:34 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja precies, verschrikkelijk. Daarom ga ik ook nooit naar bioscopen waar volk zoals jij komt.
Jawel dat zou ik merken aan de laserpointer rond alle tieten op het doek, het gekraak van snoepzakjes, het dronken gelal en de popcorn die ik in mijn nek krijg.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:35 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat denk jij maar. Je zou het niet eens doorhebben als ik in de zelfde bios als jij zou zitten.
Dat is de ervaring waar je het over had. Het was toch veel beter dan thuis?quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:36 schreef Farenji het volgende:
[..]
Jawel dat zou ik merken aan de laserpointer rond alle tieten op het doek, het gekraak van snoepzakjes, het dronken gelal en de popcorn die ik in mijn nek krijg.
Het is duidelijk dat jij nog nooit in een fatsoenlijk filmhuis bent geweest. Daar is iedereen stil tijdens de film, er wordt niet eens popcorn verkocht, het is verboden voor dronken pubertjes, en iedereen blijft bij de aftiteling ook netjes zitten, zoals het hoort.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:38 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Dat is de ervaring waar je het over had. Het was toch veel beter dan thuis?
Stremio 😍quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Ik ging gewoon altijd naar Pathequote:Op woensdag 9 juli 2025 09:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij nog nooit in een fatsoenlijk filmhuis bent geweest. Daar is iedereen stil tijdens de film, er wordt niet eens popcorn verkocht, het is verboden voor dronken pubertjes, en iedereen blijft bij de aftiteling ook netjes zitten, zoals het hoort.
Well, there's your problem!quote:
je bedoelt denk ik 5 euro voor een klein flesje water en nog een 5 euro voor de kleinste popcornquote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Bedankt @Novaquote:Op woensdag 9 juli 2025 09:06 schreef SwJ het volgende:
Dat eenzelfde film bij de ene bioscoop duurder is dan bij de andere, komt door een combinatie van factoren. Hier zijn de belangrijkste redenen:
---
1. Verschillende exploitanten met eigen prijsbeleid
Bioscopen worden uitgebaat door verschillende bedrijven (bijvoorbeeld Pathé, Vue, Kinepolis, lokale onafhankelijke bioscopen). Elke keten bepaalt zelf de ticketprijzen op basis van:
Kostenstructuur (personeel, huur, locatie)
Positionering (luxe ervaring vs. budgetvriendelijk)
Marketingstrategie
---
2. Locatie
Bioscopen in dure steden of populaire centra (bijv. Amsterdam of Utrecht) vragen meestal hogere prijzen dan in kleinere steden of dorpen, vanwege:
Hogere huurprijzen
Grotere vraag (men is bereid meer te betalen)
Toerisme en koopkracht in de regio
---
3. Faciliteiten en beleving
Sommige bioscopen bieden extra luxe, zoals:
Grotere stoelen of loveseats
Dolby Atmos of IMAX-geluid
4DX of laserprojectie
Horeca aan je stoel
Hoe meer comfort of techniek, hoe hoger de prijs doorgaans.
---
4. Tijdstip en dag van de week
Prijzen verschillen vaak per:
Dag (bijvoorbeeld korting op maandag of dinsdag)
Tijdstip (middagvoorstellingen zijn goedkoper)
Speciale acties (studentenkorting, kinderkaartjes, abonnementen)
---
5. Abonnementen of ledenvoordeel
Sommige ketens stimuleren vaste klanten met abonnementen (zoals Pathé Unlimited), waardoor losse tickets relatief duurder lijken.
---
Samengevat:
Hoewel de film zelf dezelfde is, verschilt de context (locatie, service, ervaring, tijdstip) aanzienlijk. Je betaalt dus niet alleen voor de film, maar voor de totale bioscoopervaring.
Als je wilt, kan ik helpen met een overzicht van bioscopen in jouw regio met prijsvergelijking.
Mensen die hun hele leven op de bank blijven hangen omdat ze te skeer zijn om de wijde wereld in te trekken.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:55 schreef SuperNeger het volgende:
Deze vraag is nu al een gedoodverfde winnaar van de 'domste vraag van 2025' verkiezing.quote:Op woensdag 9 juli 2025 06:18 schreef roos94 het volgende:
Waarom is een zelfde film bij de ene bios een stuk duurder dan bij de andere bios?
quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:12 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Nou en? Als ik er een uur op heb zitten meuren is alles toch dood zit er een nieuwe microbioom.
Mij maken ze niks! (Wel met een werkbroek aan naar de bios natuurlijk, of in een ouwe spijkerbroek)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |