Fissabonquote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:35 schreef jigggy het volgende:
Lisboa is oprecht een van de tofste steden van Europa
Heel Portugal is mooi, het ligt er maar net aan wat je wilt. Kijk ook eens naar Coimbra en Tomar.quote:
Treinkaartjes kan je makkelijk online kopen bij cp.pt Treinen zijn frequent en betrouwbaar. En het landschap waar je doorheen rijdt is mooi.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:58 schreef eenjongen... het volgende:
Ik wil mogelijk eind augustus Porto-Lissabon-Algarve doen, waarbij ik het liefst van Porto naar Lissabon en van Lissabon naar Faro met de trein wil. Is dat aan te raden en zo ja, hoe kan ik dat het beste regelen qua tickets?
Laatst van Faro naar Tavira gegaan. Kaartje kan je gewoon op het station kopen.quote:Op zondag 13 juli 2025 17:58 schreef eenjongen... het volgende:
Ik wil mogelijk eind augustus Porto-Lissabon-Algarve doen, waarbij ik het liefst van Porto naar Lissabon en van Lissabon naar Faro met de trein wil. Is dat aan te raden en zo ja, hoe kan ik dat het beste regelen qua tickets?
Doorgaans is het prima weer daar in oktober. Je kan Sintra ook even aan doen, erg mooi en een fantastisch uitzicht.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:51 schreef Soldier2000 het volgende:
Ik wil in de eerste week van oktober naar Portugal gaan, omgeving Lissabon.
Is het weer dan nog ok? Of is de kans op regen zo groot dat je toch beter naar september kan kijken?
Iemand ervaring?
Omgeving Alvor:quote:Op dinsdag 29 juli 2025 21:13 schreef eenjongen... het volgende:
Overnachtingen in Porto, Lissabon en Alvor geboekt, ben erg benieuwd. Iemand nog specifieke tips voor deze plekken qua activiteiten en restaurants?
Ik heb ooit in Porto de portproeverij van Calem gedaan, die was top. Is er een andere ook aan te raden inclusief rondleiding etc?
Paar jaar geleden idd bij Sporting geweest, top plekken voor weinig geld inderdaad. Niveau was alleen dramatischquote:Op donderdag 31 juli 2025 17:05 schreef jigggy het volgende:
Als je voetbal fanaat bent , kaartjes voor Benfica en sporting Lissabon zijn easy te fixen en cheap
Porto - Benfica 5 oktober.. Alleen zit je in Lissabon danquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 12:45 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Paar jaar geleden idd bij Sporting geweest, top plekken voor weinig geld inderdaad. Niveau was alleen dramatisch
Tegen die tijd even kijken of er wat speelt idd
Nee dan ben ik al thuis. Zit nu in Lissabon en vanavond speelt Benfica voorrondes CL, maar helaas kan je daar geen kaarten voor kopen. Wel ff in de stad kijkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2025 17:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Porto - Benfica 5 oktober.. Alleen zit je in Lissabon dan
En, genoten?quote:
Wedstrijd was echt top! Sintra niet gezien, helaas. Uiteraard een Super Bock en pastel de nata gehad. Ook leuke portproeverij bij Sandeman, had achteraf ook nog wel naar de velden willen gaan. Nu nog een paar dagen aan het strand liggenquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 19:11 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
En, genoten?Sintra gezien? Super Bock en een pastel de nata op?
Heerlijk man, geniet er van.. Ik ga eind december pas weerquote:Op zaterdag 30 augustus 2025 20:13 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Wedstrijd was echt top! Sintra niet gezien, helaas. Uiteraard een Super Bock en pastel de nata gehad. Ook leuke portproeverij bij Sandeman, had achteraf ook nog wel naar de velden willen gaan. Nu nog een paar dagen aan het strand liggen
Weinig, vond dat deel een beetje tegenvallen. Heb wel goed gegeten bij Numa in Portimaoquote:Op woensdag 3 september 2025 09:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Nog iemand tips wat je niet wilt missen in de omgeving van Faro?
Ah je bent alweer terug, welke gebieden vond je het mooiste in Portugal?quote:Op woensdag 3 september 2025 11:23 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Weinig, vond dat deel een beetje tegenvallen. Heb wel goed gegeten bij Numa in Portimao
Ik vond Porto het leukste, maar is net wat er bij je past. Ik had daar nog wel een port tour door de wijngaarden zelf willen doen. Nu alleen een proeverij bij Sandeman gedaan, wat ook leuk was, maar denk dat de wijngaarden zelf het ook waard waren.quote:Op woensdag 3 september 2025 11:28 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ah je bent alweer terug, welke gebieden vond je het mooiste in Portugal?
Aanraders?
was er in juli, toen was het zeewater 24 gradenquote:Op woensdag 3 september 2025 11:35 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Ik vond Porto het leukste, maar is net wat er bij je past. Ik had daar nog wel een port tour door de wijngaarden zelf willen doen. Nu alleen een proeverij bij Sandeman gedaan, wat ook leuk was, maar denk dat de wijngaarden zelf het ook waard waren.
Algarve viel voor mij wat tegen. Wel mooie stranden, maar zwemmen was dan een stuk minder. Het water is ijskoud en ben bijvoorbeeld bij Praia da Marinha geweest, daar lag zowel in het water als op het strand meer zeewier dan je kunt bedenken en daar zaten ook dode vissen tussen, waardoor het stonk.
Heb niet de tijd gehad om bij elk gebied alles te zien, want ik was max 4 dagen op 1 plek, dus heb bij Lissabon alleen de stad gezien en niet de mooie dingen in de buurt. Maar de stad zelf is wel leuk
https://www.reisomdewerel(...)teden-rond-faro/amp/quote:Op woensdag 3 september 2025 09:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Er zijn ook andere dingen te doen dan steden, ga eens kijken bij een van de vele stuwmeren (die meestal ook een strand hebben). Wij hebben een keer een rondleiding gedaan bij een kweker van kruiden, was leuk. Ook worden er rondleidingen gegeven bij een kurkfabriek (ergens in de Algarve, kan het me niet meer herinneren).quote:Op zondag 7 september 2025 23:28 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
https://www.reisomdewerel(...)teden-rond-faro/amp/
Zelf ga ik al jaren naar Tavira, een prachtige stad. Verder kan je natuurlijk naar een van de mooie stranden gaan of naar een van de eilandjes per boot.
Verder ligt het er natuurlijk aan waar je van houd. Je kan ook op YouTube wat beelden van steden opzoeken waar je eventueel heen zou willen.
Faro overslaan, en naar Tavira gaan.quote:Op woensdag 3 september 2025 09:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Klopt, je kan bijvoorbeeld naar de Ria Formosa, maar aangezien hij met een peuter is is het makkelijker om dingen te doen waarbij je niet urenlang aan het wandelen oid bent.quote:Op maandag 8 september 2025 11:59 schreef Managarm het volgende:
[..]
Er zijn ook andere dingen te doen dan steden, ga eens kijken bij een van de vele stuwmeren (die meestal ook een strand hebben). Wij hebben een keer een rondleiding gedaan bij een kweker van kruiden, was leuk. Ook worden er rondleidingen gegeven bij een kurkfabriek (ergens in de Algarve, kan het me niet meer herinneren).
Ook liggen er een aantal mooie natuurgebieden met wandelpaden.
https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Hearquote:Op maandag 8 september 2025 12:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Faro overslaan, en naar Tavira gaan.
Inderdaad, Tavira is leuker, ga ook kijken in Cabanas.quote:Op maandag 8 september 2025 12:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Cacela Velhaquote:Op maandag 8 september 2025 19:10 schreef Managarm het volgende:
[..]
Inderdaad, Tavira is leuker, ga ook kijken in Cabanas.
Reed er ook geen treintje? Ook leuk voor de kleine.quote:Op maandag 8 september 2025 19:14 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Cacela VelhaMet de pont (leuk voor de kleine) naar Ayamonte
Ja. En je kan vanuit Tavira naar ilha de Tavira per boot. Ilha de Farol is trouwens ook erg mooi, daar kan je naar toe vanuit Olhão.quote:Op maandag 8 september 2025 20:56 schreef Managarm het volgende:
[..]
Reed er ook geen treintje? Ook leuk voor de kleine.
Ja dus: https://www.google.com/ma(...)IKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Tavira of Lagos?quote:Op maandag 8 september 2025 12:04 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Taviraquote:
Daar moet je in mei zijn, niet in oktober.quote:
Dat maakt weinig uit hoor. Hele jaar door is het weer daar gewoon dikke prima.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Daar moet je in mei zijn, niet in oktober.
Beide keren in April geweest, ook goed. Wel wat regen, maar dat geeft ook mooie foto's.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:05 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Daar moet je in mei zijn, niet in oktober.
Het weer ja, maar Madeira is op zijn mooist wanneer alles bloeit.quote:Op woensdag 10 september 2025 10:06 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat maakt weinig uit hoor. Hele jaar door is het weer daar gewoon dikke prima.
Beter rijd je wat langer en ga je naarquote:Op woensdag 10 september 2025 09:51 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Tavira![]()
[ afbeelding ]
Dan kan je nog door naar Cabanas de Tavira,
[ afbeelding ]
Cacela Velha (wel de kant van de zee kiezen) en Monte Gordo.
Prachtig eiland, natuur, wandelen.. maar sjemig wat een waardeloos eten overal.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:46 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Het weer ja, maar Madeira is op zijn mooist wanneer alles bloeit.
Daar kan je voor (nog) weinig een appartementje op de kop tikken als ik opquote:Op vrijdag 12 september 2025 06:01 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Beter rijd je wat langer en ga je naarIsla Cristina
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |