Maar de sponsoreis is dat het een trui is van Santini.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ze gezien de budgetten en de belangen niet even om de tafel gaan met de ASO voor de mogelijkheden om als team zelf een geel truitje te maken, alle eventuele sponsoreisen van de ASO dienende?
De ASO moet dit toch ook niet willen, een vernederende strijd om maar geen trui te hoeven dragen?
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:58 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Visma heeft dat in het verleden geprobeerd, maar de ASO geeft daar geen toestemming voor.
Dan zou ik een subtiele informatieoorlog beginnen en vaak benoemen hoe prut de truitjes zijn (als dat verschil echt zo groot is).quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:13 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar de sponsoreis is dat het een trui is van Santini.
Maar goed ze liggen ook bij de tussensprint en bij het 3km punt en we beginnen bij F1 crashes toch ook niet over de baan die te gevaarlijk is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef Slobeend het volgende:
Thijs Z. was weer ziedend over de finish van gisteren en de ASO/UCI(niet geheel onterecht natuurlijk).
Loopt ie nou door omdat dat kind een contract voorhoudt of omdat ie t boek laat vallen en Mathieu geen zin heeft om te wachten?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:46 schreef Momo het volgende:
https://www.instagram.com/p/DL14zN6MOnq/
Tjaa, ik weet het Tietema stom enzo. Maar dat kind met dat boek
Vaak terecht maar dit was een beetje overdrevenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:38 schreef Slobeend het volgende:
Thijs Z. was weer ziedend over de finish van gisteren en de ASO/UCI(niet geheel onterecht natuurlijk).
Nah ik trek Thijs en het gelik aan de ballen van Thijs door Hidde heel slecht maar in dit geval vond ik t zeer terecht. ASO geeft gewoon grote middelvinger naar de renners, jaar na jaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vaak terecht maar dit was een beetje overdreven
Ik vind ook dat Jip het prima doet. Ze heeft haar snoetje mee, maar is daarnaast ook gewoon goed ingevoerd en durft haar mening te geven. Veel beter dan Rox, al is daar ook weinig voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nah ik trek Thijs en het gelik aan de ballen van Thijs door Hidde heel slecht maar in dit geval vond ik t zeer terecht. ASO geeft gewoon grote middelvinger naar de renners, jaar na jaar.
Overigens valt Jip met erg positief op in de podcast. Hoor haar uitsluitend zinnige dingen zeggen
In het eerste jaar, of de eerste jaren dat de bolletjestrui zijn intrede deed, wilde niemand in het peloton voor schut fietsen in zo'n trui.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ze gezien de budgetten en de belangen niet even om de tafel gaan met de ASO voor de mogelijkheden om als team zelf een geel truitje te maken, alle eventuele sponsoreisen van de ASO dienende?
De ASO moet dit toch ook niet willen, een vernederende strijd om maar geen trui te hoeven dragen?
quote:Verontwaardiging over Tour-fans die op grafzerken staan om renners beter te zien: “Totaal respectloos”
Om de finale van de tweede rit van de Ronde van Frankrijk zo goed mogelijk te kunnen zien, gingen tientallen fans op grafzerken staan in Saint-Etienne-au-Mont. “Totaal respectloos”, klinkt het.
Met nog acht kilometer te gaan passeerden de renners Saint-Etienne-au-Mont, aan de Opaalkust in Noord-Frankrijk. Daar, op een beklimming van derde categorie, zou het allemaal gebeuren, zo werd vooraf voorspeld. Dus stroomden er duizenden supporters samen die allemaal de beste plaats zochten om de renners te zien en beelden te kunnen schieten.
Een groep wielerfans vond er zelfs niets beter op dan dat van op het kerkhof te doen. Meer nog, toen de renners in aantocht waren, gingen ze gewoon op de grafzerken staan om een beter zicht te hebben.
Aanvankelijk was het hele dorp in euforie door het hele Tourcircus dat passeerde. Maar toen beelden van het kerkhof op sociale media begonnen te circuleren, nam de verontwaardiging de bovenhand. Vooral bij nabestaanden die een familielid op het kerkhof hebben liggen. Aan de straatzijde waar fans zonder enige respect op de marmeren grafstenen en kruisen gingen staan. “Ik kon mijn ogen niet geloven”, zegt een ex-leerkracht van het plaatselijke schooltje.
Afval
Een dag later blijkt dat er zelfs schade zou zijn veroorzaakt door de respectloze toeschouwers en dat er vooral ook veel afval is achtergelaten tussen de graven.
“Een totaal gebrek aan respect, dit is de schande voorbij”, getuigde een oudere vrouw maandag in Franse lokale media.
Poort
Maar ook het gemeentebestuur van Saint-Étienne-au-Mont, in het Franse departement Pas-de-Calais, krijgt ervan langs van de inwoners van het dorp. “Waarom hebben ze de poort van het kerkhof niet gewoon gesloten? Iedereen wist toch dat dit hier een hotspot was. Dat hier een massa fans zouden samentroepen om de ontknoping te zien. ”
“Tot aan mijn pensioen eind vorig jaar kwam ik het kerkhof elke avond sluiten. Nu blijft het dag en nacht open”, zegt de vroegere grafdelver in Franse media. Ook hij vindt dat ze het kerkhof hadden moeten afsluiten.
De burgemeester heeft nog niet gereageerd. Op de Facebookpagina van de gemeente wordt teruggeblikt op een fantastische dag, maar over het kerkhofincident geen woord.
Volgens mij loopt hij alvast door omdat het te lang duurt, maar ik kan mij helemaal voorstellen dat je als kind nerveus bent in een moment als dit.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:47 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Loopt ie nou door omdat dat kind een contract voorhoudt of omdat ie t boek laat vallen en Mathieu geen zin heeft om te wachten?
Raymond Kerckhoffs was daar een scoop aan het zoeken?quote:
Ja ik lees het (ik dacht eerst dat het om gele truien ging), maar die naam kwam mij absoluut niet bekend voor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:31 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
2x geshined in de ronde van Spanje begin jaren 70
Hij schreeuwt in ieder geval niet om de haverklap. Ze hebben hem met Joris geruild en die heeft wel het stemvolume van Jacques Chappel vroeger, maar niet het overzicht, hij ziet nooit welke renner op dat moment vooraan zit.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:06 schreef Slobeend het volgende:
Na een paar dagen moet ik wel toegeven dat Andries een tikje saai is, maar goed verder wel oke.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |